Vlieg jij nog?

16-01-2023 18:06 712 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga jij nog met het vliegtuig op vakantie? Of om andere keer redenen op reis? En waarom wel of niet?

Voor vakanties kan ik het niet meer voor mezelf verantwoorden, vanwege milieuredenen. Doe mijn best om daar alternatieven voor te vinden, vooral de trein. Voor familiebezoek oid zou ik het wel overwegen.

Hoe denk jij daarover? Maak je uitzonderingen? Of vlieg je überhaupt stug door?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik vlieg nog. Voor werk-, vakantie- en familiebezoek.
Alle reacties Link kopieren Quote
"nog"?
Alle reacties Link kopieren Quote
Laatste keer was in 2019, maar ik zeg niet dat ik helemaal nooit meer ga.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja. Maar er is natuurlijk een middenweg tussen niet vliegen en stug doorvliegen he.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, maar niet vanwege milieu. Ga meestal een weekje of 2 per keer weg op zo'n 1000-1200 km. Dan pak ik liever de auto. Kan ik gaan wanneer het me uitkomt, op locatie ook gaan en staan waar ik wil.
Die flexibiliteit vind ik zeker sinds het hele corona gebeuren nog een groter voordeel.
Misschien dat ik in de toekomst wel weer eens ga vliegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vlieg wel, maar niet vaak. We willen van de zomer met een ferry op vakantie, heel even getwijfeld..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja hoor.
Meestal 1 a 2 keer per jaar.
Voorjaar en zomer gaan we dit jaar met de auto of de trein, ben nog niet zeker waarheen en dan waarschijnlijk in november naar de zon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
16-01-2023 18:13
Ja. Maar er is natuurlijk een middenweg tussen niet vliegen en stug doorvliegen he.
Uiteraard!
Ik vlieg. Paar keer per jaar. Ik heb niet het gevoel dat ik iets aan iemand moet verantwoorden. En als me het gevraagd wordt, is mijn excuus dat ik geen kinderen heb. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
sneeuwvrouw schreef:
16-01-2023 18:14
Ik vlieg wel, maar niet vaak. We willen van de zomer met een ferry op vakantie, heel even getwijfeld..
Oh dat is ook een goed idee. Waar gaan jullie heen? Ik ben benieuwd naar die ferry naar Noorwegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
bloesem76 schreef:
16-01-2023 18:22
Oh dat is ook een goed idee. Waar gaan jullie heen? Ik ben benieuwd naar die ferry naar Noorwegen.
Die vonden wij te duur, we doen een andere route..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ik vlieg en dat blijf ik ook doen aangezien mijn kind gaat emigreren naar de andere kant van de oceaan . Voor vakantie probeer ik het tot een keer per jaar te beperken .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb rond 2012 met mezelf afgesproken dat ik nog maar 1 retourvlucht per jaar wilde maken. Maar sinds 2019 heb ik helemaal niet meer gevlogen, mede door de pandemie.

Ik wil niet heel stellig zeggen dat ik nooit meer ga vliegen, maar zomaar voor een vakantie of stedentrip sowieso niet meer. Hooguit een keer in noodgevallen als ik stante pede terug zou moeten vanwege familieomstandigheden bijvoorbeeld.

Ik heb geen auto, dus de trein is in Europa mijn alternatief. Ik kom nog steeds aan mediterrane kusten, Scandinavië of Hongarije. Het kost alleen meer tijd, niet eens meer geld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, liever niet. Afgelopen jaren geen vliegvakanties, vanwege milieu. Misschien volgend jaar een reis om familie aan de andere kant van de wereld op te zoeken. Dat was jaren geleden wel anders, toen vloog ik - werk en privé - 5 keer of meer per jaar.
Wat eten we vanavond?
Star⁴ schreef:
16-01-2023 18:13
Ja. Maar er is natuurlijk een middenweg tussen niet vliegen en stug doorvliegen he.
Dit. Maar ik vloog sowieso al niet zo vaak, omdat ik niet zo de behoefte heb om op elk werelddeel te kakken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Liever niet.
Wij zijn met die ferry naar Noorwegen geweest, dat was prima. Gewoon, een ferry, en 's nachts reizen is natuurlijk erg handig.

Als we vliegen is het 1x per jaar (en terug) voor de vakantie, ik wil niet vliegen voor stedentrips of zo. Ik heb ook niet echt de behoefte om ver weg te gaan, Groot Brittannie en Scandinavie zijn wat mij betreft ideale vakantielanden.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn voorkeur gaat naar zo weinig mogelijk vliegen, maar omdat ik familie in het buitenland heb (niet bereikbaar met auto of trein) en ik ze toch graag eens in het jaar wil zien vlieg ik wel minimaal 1x per jaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ( 52 jaar) ga dit jaar voor de zesde en zevende keer in het vliegtuig. Ik doe verder alles lopend en op de fiets.
Ik vind dit milieu vriendelijk genoeg
Zonder regen geen bloemen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, behalve als het met de trein ook goed te doen is.

Buiten Europa reis ik(nog) niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb in 2016 voor het laatst gevlogen en vlieg in april weer. Ik voelde even iets van ongemak toen we boekten, maar ik verheug me heel erg op ons vriendinnenweekend in Dublin.
Alle overige vakanties doen we altijd met auto en citytrips ook geregeld met de trein, zowel binnen-als buitenland, Dublin is nu een uitzondering daarin.

Verder heb ik het niet zo op vliegen, maar mochten de kinderen straks oud genoeg zijn, dan maken we denk ik een reis naar Zuid-Afrika of Canada en dat zal met het vliegtuig zijn.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 16-01-2023 18:43
0.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
De laatste keer was in 2017, voor vakantie. Dit jaar willen we op familiebezoek met het vliegtuig, en maken we daar meteen maar onze vakantie van. Dat wordt mijn 8e keer vliegen (altijd binnen Europa gebleven) en wat mij betreft hoef ik niet snel weer.

Naast milieu overwegingen, vind ik vliegen gewoon een stomme manier van reizen. Eerst naar het vliegveld, daar heel veel tijd kwijt voor je eerst eens echt onderweg bent, bij aankomst weer wachten...

Als de kinderen wat groter zijn zou ik graag nog wel een keer een mooie reis maken wat verder weg. Echt een aantal weken met zijn allen. Maar dat komt over 10 jaar wel eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vlieg best veel en ver. Voor werk naar Azië en Oost Europa.
Voor vakantie ook overal heen. Ik heb wel pas werk en vakantie gecombineerd dus dat scheelde wat vliegkilometers.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vlieg vaak. Voor werk en privé. En ik heb ook nog kinderen :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vlieg niet vaak. Ik ga meestal met de auto op vakantie of helemaal niet op vakantie.

Ik zou wel heel graag een keer naar Afrika willen (naar de wildparken). Ik ben nog nooit buiten Europa geweest, maar dit zou me wel heel tof lijken.

Verder ben ik heel erg milieubewust, en ik vind niet dat je dan vliegen moet gaan goedpraten, maar omdat ik zo zuinig en bewust leef, kan ik het wel naar mezelf verantwoorden om één keertje naar Afrika te gaan (hopelijk, ooit).
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven