Entertainment alle pijlers

Woon je liever in de stad of dorp?

22-01-2023 17:15 105 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar zou jij of waar woon jij liever? In de stad of een rustiger plaatsje?
Rustige plek, maar dat kan net zo goed in een stad zijn.
Ik woon het liefst aan de rand van de stad.

Wel rustig maar toch alle voorzieningen dichtbij.
anoniem_643ef551b18c7 wijzigde dit bericht op 22-01-2023 17:19
1.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben op mijn 18e gillend van het platteland gevlucht
Nooit meer
Moeilijk. Ik woon nu net buiten het centrum van een stad. Ideaal qua voorzieningen, alles op loop/fiets afstand. Maar de drukte vind ik vreselijk en ik hou eigenlijk heel veel van rust en natuur. Maar als je daar woont heb je weer niets in de buurt en ik wil niet overal een auto voor nodig hebben.
Nou ja, ik woon in een redelijk rustige wijk dus voorlopig is het wel goed zo. En dan voor de echte rust maar erop uit.

Ik heb trouwens nooit in een dorp gewoond, dus heb geen idee hoe dat echt zou zijn.
anoniem_6527270f28ee9 wijzigde dit bericht op 22-01-2023 17:36
9.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
In een dorp waar wel alle voorzieningen zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon heel rustig aan de rand van een grote stad..
Midden in de stad. Nergens zo ongelukkig geweest als in een dorp.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon in een dorp met voorzieningen dichtbij, soms om te shoppen gaan we naar een grote stad en zijn we zo blij weer terug te zijn in ons dorpje!!!
Dorp, lekker rustig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woonde in een stad, heb daarna twintig jaar in een dorp op het platteland gewoond, maar zodra de kinderen elders gingen studeren en wonen, ben ik ( bijna rennend) weer terug gegaan naar de stad. Ik woon nu in het centrum en vind het heerlijk. Nooit weer een dorp voor mij.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren Quote
In dorpse setting met alle voorzieningen in de buurt. Dat kan inderdaad ook gewoon een wijk in een stad zijn. Ik wil in ieder geval lopend mijn boodschappen kunnen doen, en een fietsenmaker en Hema op loopafstand is ook fijn. Ik woon in een groot dorp (16.000 inwoners), rand van het centrum, dus al die dingen die ik noemde heb ik in de buurt. Op ca 20 autominuten zijn grotere plaatsen met volop winkels, bioscoop en theater.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stad. En dan in het centrum. Ik vind het heerlijk om de deur uit te stappen en meteen tussen de winkels, restaurants en koffietentjes te zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooit aan de rand van een dorp gewoond,in Drenthe,in een oude boerderij.Een soort van 'hutje-op-de-hei -idee' waar je vaker mensen van hoort dromen.
Ik voelde me er echter doodongelukkig. Gelukkig kon ik binnen een jaar naar de stad verhuizen,was gigantisch opgelucht.Maar ok,had het eigenlijk wel kunnen weten.Ben In de stad opgegroeid en er altijd gewoond,Was gewoon geen handige zet :@@:
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik woon in een dorp, maar liefde voor de grote stad. Ik vind het rumoer, de reuring geweldig.

We hebben een supermarkt maar verder niet veel. Op zich prima want stad is dichtbij. Partner is echt dorps dus zal niet snel willen verhuizen.

Ik ben hier zeker niet ongelukkig maar dan kies ik toch voor stad.
KamilleT schreef:
22-01-2023 17:42
In dorpse setting met alle voorzieningen in de buurt. Dat kan inderdaad ook gewoon een wijk in een stad zijn. Ik wil in ieder geval lopend mijn boodschappen kunnen doen, en een fietsenmaker en Hema op loopafstand is ook fijn. Ik woon in een groot dorp (16.000 inwoners), rand van het centrum, dus al die dingen die ik noemde heb ik in de buurt. Op ca 20 autominuten zijn grotere plaatsen met volop winkels, bioscoop en theater.

Ben je verhuisd?

On topic. Ik woon in een groot dorp aan de buitenrand. Ruim 22.000 inwoners. Veel stadse dingen dichtbij met ov of auto.

Heb ooit in een ander groot dorp getoond in het centrum. Vond ik nog fijner. Even lopend uit eten gaan enzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Woon nu rustig in een kleine stad, ik wil nooit meer terug naar een dorp. Er is een groot natuurgebied op nog geen tien minuten fietsen, in vijf minuten zit ik op de snelweg naar werk, er stoppen intercity's op het station waarmee je in een half uur in de grote steden bent. Er is een oud centrum met wat leuke winkels.

In een van de grootste steden word ik gillend gek. Op iedere straathoek stoplichten, overal mensen die zomaar de weg oversteken en in het donker rustig hard door rood rijden. Leuk om er een dagje te winkelen maar ik ben altijd blij als ik weer thuis ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij wonen in een rustige groene wijk van een stad.
Het was een lastig dilemma een paar jaar geleden, maar met kinderen vind ik het ook handig overal vlakbij te wonen.
Soms zou ik wel nog rustiger willen wonen met meer ruimte om me heen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
22-01-2023 17:18
Ik ben op mijn 18e gillend van het platteland gevlucht
Nooit meer
Ik woon in een dorp, maar nou niet echt op het platteland.

Ikzelf zou wel ergens in de natuur willen wonen, maar ben niet een stads- of dorpsmens. Ik hang er een beetje tussenin denk ik. Hangt ook een beetje van mijn levensfase af. Nu hoef ik niet in het centrum van de stad te wonen, een paar jaar geleden, als single werd ik al ongelukkig als ik een huis bezichtigde net buiten de middeleeuwse stadsgrenzen (en dus nog steeds op kruipafstand van alles binnenstads).
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 22-01-2023 18:10
29.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dorp maar wel 1 waar ik met de auto in 10 minuutjes bij bioscoop, winkelcentrum schouwburg, restaurants ed ben. Dus niet zo afgelegen dat dit een half uur rijden is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou niet midden in de stad willen wonen en niet midden in de natuur. Iets ertussenin, met wel veel groen maar ook buurtgenoten en voorzieningen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rand van de stad.
Alles vlakbij en ook weer rustig.

Nooit meer een dorp.
Veel te veel geroddel, ons-kent-ons en niets is fatsoenlijk bereikbaar met openbaar vervoer.

Ik kan niet bij mijn ouders op bezoek zonder dat 5 man doorvertelt dat Wissewis van tante Sidonie op bezoek was bij haar ouders. Of dat mijn man mee was. Of net niet en of ik nu gescheiden zou zijn en een ander aan 't zoeken ben.

En ik word kregelig van winkels die tussen 12 en 2 sluiten :-D. Zo hard niet meer gewend.
Wil je "effe snel langs winkel X" ... Gesloten voor middagpauze.
wissewis wijzigde dit bericht op 22-01-2023 18:18
16.51% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn zus woont in Brabant in een dorp. Ze ging er heen voor de rust en ruimte. Maar heeft grote spijt: veel overlast van de intensieve landbouw daar, waardoor de leefbaarheid verminderd. Terugverhuizen naar de rand van een stad is niet zo makkelijk, want die huizen zijn een stuk duurder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
22-01-2023 17:45
Stad. En dan in het centrum. Ik vind het heerlijk om de deur uit te stappen en meteen tussen de winkels, restaurants en koffietentjes te zitten.

Dit.
In een dorp zou ik nooit kunnen wonen.
Ik woon nu in het centrum van een grote stad, en ik hou van de reuring veel keus in horeca, winkels en intertainment.
Ik bloei op van een kop koffie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dorp in de buurt van een stad. Kan ik de drukte opzoeken als ik daar zijn in heb, maar verder lekker rust.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven