Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 2!

24-01-2023 09:29 3131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Originele OP van spacescooter, 20 februari 2022.

Hier vroeg kind waarom ik geen ben & jerry ijs had meegenomen bij de wekelijkse boodschappen. Ze vroeg dit al meerdere keren.

Ik heb gezegd dat we dit niet meer zomaar kopen. Misschien in de vakantie een keer.

5 euro of meer voor een bakje...
TVP
Alle reacties Link kopieren
Mijn man kijkt voetbal online op zijn laptop, hoef je geen abbo voor te hebben
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
24-01-2023 09:35
Mijn man kijkt voetbal online op zijn laptop, hoef je geen abbo voor te hebben
Illegaal dan? Of wat op de gewone zenders ook te zien is?
Alle reacties Link kopieren
Het versplintert ook zo, die betaalpakketten. Vroeger had je gewoon tv, en huurde je soms een video. Nu heb je Netflix, Disney, HBO, Viaplay, ziggo sport etc etc.
Alle reacties Link kopieren
Mika2022 schreef:
24-01-2023 09:41
Illegaal dan? Of wat op de gewone zenders ook te zien is?
Dat moet wel, voor niets komt de zon op ;P
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
24-01-2023 09:45
Het versplintert ook zo, die betaalpakketten. Vroeger had je gewoon tv, en huurde je soms een video. Nu heb je Netflix, Disney, HBO, Viaplay, ziggo sport etc etc.
Buiten alle kosten vind ik dit nog wel het meest irritant inderdaad.

Programma X komt alleen op Videoland, dan komt een serie die eerst op Netflix stond, ineens op Amazon Prime en dan moet je voor de ene sport Ziggo hebben en voor de andere weer Viaplay of F1tv.
En dan heb je Discovery en Disney en HBO en Sky nog.
En With Love voor de romanticussen onder ons.
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
24-01-2023 09:45
Het versplintert ook zo, die betaalpakketten. Vroeger had je gewoon tv, en huurde je soms een video. Nu heb je Netflix, Disney, HBO, Viaplay, ziggo sport etc etc.

En dan ook nog kobo, podimo, petje-af oid.
Alle reacties Link kopieren
En dan hebben we nog :
Npo+
RTL xl
Kijk.nl

Moet soms echt nadenken waar ik wat ook alweer kan terug kijken.
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
24-01-2023 09:35
Mijn man kijkt voetbal online op zijn laptop, hoef je geen abbo voor te hebben
Dat heb ik vroeger wel eens gedaan ja, maar voor je een stream had gevonden die werkte was de wedstrijd al voorbij en dan nog bleef dat honderd keer hangen. Daar werd ik echt gillend gek van.
Nee, dan betaal ik er liever gewoon 15 euro per maand voor. Maar dan wel graag al het voetbal er in, zoals volgend jaar dus sowieso gaat gebeuren want dan verhuisd alles dus naar Ziggo.
Maar er komen ook steeds meer van die streamingdiensten bij lijkt wel, ook iets met Sky zag ik laatst. Viaplay, Disney, HBO, Amazon Prime, Netflix, het houdt niet op. Als je dat allemaal neemt ben je heel duur uit.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee hoe hij online voetbal kijkt, want mij interesseert mij dat geen ruk :mrgreen: Maar hij heeft altijd gewoon goed beeld en geluid.

Hier op de smarttv is rtlxl en kijk gratis.

Waar je ook abbo's voor hebt: muziek luisteren. Zoals spotify etc.
Iets anders dan streaming diensten: onderbroeken van de HEMA. Ik weet zeker dat die vorig jaar onder de 5 euro waren (4,50? Of misschien zelfs 3,50), maar nu ineens 7,50 o_o
Dan ga ik toch liever kwalitatief goede onderbroeken kopen... (is vanuit duurzaamheidsoogpunt ook niet slecht natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
Wat wij trouwens doen, is met elkaar delen. Maar ik geloof dat ze daar ook een stokje voor willen steken. Zo hebben wij zelf videoland en hbo en kijken we via anderen netflix, disney en prime. Als we die laatste 3 niet konden mee kijken hadden we ze ook niet genomen, hoor. Vooral netflix vind ik duur geworden.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
24-01-2023 10:06
Ik heb geen idee hoe hij online voetbal kijkt, want mij interesseert mij dat geen ruk :mrgreen: Maar hij heeft altijd gewoon goed beeld en geluid.

Hier op de smarttv is rtlxl en kijk gratis.

Waar je ook abbo's voor hebt: muziek luisteren. Zoals spotify etc.
Haha, snap ik. Hij doet het dan dus beter dan ik. Die streams vind ik helemaal niks. Je moet ook vaak door een lawine van reclame heen voor het beeld eindelijk laadt maar het blijft bij mij dus altijd standaard hangen. Heel hinderlijk.

Spotify heb ik niet, ik gebruik gewoon Youtube, al vind ik de reclames tussendoor wel irritant. Spotify is ook een tientje per maand ofzo toch?
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren
bij hema koop ik alleen ondergoed bij de 1 + 1 of 2 + 1 gratis acties, want de kwaliteit ervan vind ik wel goed. Maar ondergoed vind ik sowieso duur voor zo een lapje stof. (helemaal strings, 10 euro voor een reepje stof)
Alle reacties Link kopieren
HNT :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of het al voorbij gekomen is, en ik heb de kassabonen van juni even erbij gezocht.

Maar AH toiletpapier (roze pak, 16 rollen) is sinds juni maar liefst 2,10 euro duurder geworden. Van 6,49 naar 8,59.

Idioterie.
Alle reacties Link kopieren
Hier een add-blocker, want die reclames zijn heel irritant. Spotify is vlgs mij inderdaad 10 euro, je hebt ook geloof ik voor 5 euro maar dan mét reclame. Zit je na elk liedje naar reclame te luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Jisjis schreef:
24-01-2023 10:10
HNT :cheer2:

Holland's next topmodel?
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
24-01-2023 10:08
Wat wij trouwens doen, is met elkaar delen. Maar ik geloof dat ze daar ook een stokje voor willen steken. Zo hebben wij zelf videoland en hbo en kijken we via anderen netflix, disney en prime. Als we die laatste 3 niet konden mee kijken hadden we ze ook niet genomen, hoor. Vooral netflix vind ik duur geworden.
Mijn moeder en ik delen ook Netflix samen, vanuit een ander huis dus. Ik vind hem ook erg duur geworden en denk eraan het op te zeggen. Ik wist niet dat je Disney kon delen, dan is dat nog een idee om dat ook samen met haar te doen. We zijn Netflix wel een beetje zat, er staat zo weinig op en het meeste wat we wilden zien hebben we al gehad.

Over die Hema onderbroeken, die waren hier vorige week nog in de aanbieding. Een voor 2 euro en 2 voor 3,50. Zijn hele fijne onderbroeken moet ik zeggen. Al hebben ze ook duurdere ja, van 7,50. Daar heb ik er ook 2 van. Allemaal hipsters.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren
Zenmomentje schreef:
24-01-2023 10:07
Iets anders dan streaming diensten: onderbroeken van de HEMA. Ik weet zeker dat die vorig jaar onder de 5 euro waren (4,50? Of misschien zelfs 3,50), maar nu ineens 7,50 o_o
Dan ga ik toch liever kwalitatief goede onderbroeken kopen... (is vanuit duurzaamheidsoogpunt ook niet slecht natuurlijk)
Ik loop hier ook tegenaan.

En de leggings van de Zeeman, die koop ik al sinds mn studententijd, die zijn enorm veel dunner geworden en gaan nog maar 20 keer wassen mee! Voorheen waren ze praktisch onverwoestbaar 😭... en ze zijn ook al duurder geworden.
Alle reacties Link kopieren
Waren we bijna bij de 10 000 in het vorige topic :sigh:

Anway, nog als antwoord op _melon

Formule 1 kijk ik via F1TV €65 per jaar, dan met GP radio ernaast.
Alleen kun je niet tegelijk naar de live races kijken (al heb ik op fora gelezen dat het blijkbaar wel kan?), dus voor jou niet interessant, maar voor mensen die het niet delen kan dat een optie zijn!
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
PimPom schreef:
24-01-2023 10:32
Waren we bijna bij de 10 000 in het vorige topic :sigh:

Anway, nog als antwoord op _melon

Formule 1 kijk ik via F1TV €65 per jaar, dan met GP radio ernaast.
Alleen kun je niet tegelijk naar de live races kijken (al heb ik op fora gelezen dat het blijkbaar wel kan?), dus voor jou niet interessant, maar voor mensen die het niet delen kan dat een optie zijn!
We hebben het getest, maar dat kon echt niet, helaas. Mijn broer heeft altijd ruzie met casten, wat hij zou moeten met F1 TV, dus voor hem is het idd geen optie. Dus dan splitten we de rekening van Viaplay maar haha.

Ja stom he, bijna 10.000 posts!
Miss_Edwards schreef:
24-01-2023 10:13
Mijn moeder en ik delen ook Netflix samen, vanuit een ander huis dus. Ik vind hem ook erg duur geworden en denk eraan het op te zeggen. Ik wist niet dat je Disney kon delen, dan is dat nog een idee om dat ook samen met haar te doen. We zijn Netflix wel een beetje zat, er staat zo weinig op en het meeste wat we wilden zien hebben we al gehad.

Over die Hema onderbroeken, die waren hier vorige week nog in de aanbieding. Een voor 2 euro en 2 voor 3,50. Zijn hele fijne onderbroeken moet ik zeggen. Al hebben ze ook duurdere ja, van 7,50. Daar heb ik er ook 2 van. Allemaal hipsters.
Ik bedoel die in een pakje met 3, echt de meest basic die er te koop zijn. Die gaan echt snel kapot bij de naden. Maar ik heb het niet over alle HEMA onderbroeken, zitten vast ook goede bij.
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
24-01-2023 09:45
Het versplintert ook zo, die betaalpakketten. Vroeger had je gewoon tv, en huurde je soms een video. Nu heb je Netflix, Disney, HBO, Viaplay, ziggo sport etc etc.
En dan vinden ze het gek als mensen accounts met elkaar delen.

Ik hoop (en verwacht eigenlijk ook wel) dat er aanbieders stoppen of overgenomen worden e.d. zodat het er wat minder worden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven