Wintervreugd voor de zomermoppers deel 10

24-01-2023 11:37 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op verzoek van Viva-moderator een nieuw deel omdat het vorige topic al erg veel post had.
Hier kunnen we juichen over winter, heerlijke grijze regendagen of de mooie natuur in de herfst. En klagen over het felle zonlicht, de lange dagen, plaknachten, ongediertes, hooikoorts en alles wat we verder maar níet leuk vinden aan de lente en/of zomer.

Tel hieronder af naar de wintertijd!

https://www.tickcounter.com/countdown/3 ... wintertijd
dagdromer1986 wijzigde dit bericht op 02-05-2023 23:12
15.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp
Alle reacties Link kopieren Quote
Joe
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf graag weer mee. Ik heb het weekend genoten van de kou. Ik was een weekend weg en het was zo helder met een schitterende sterrenhemel.
Alsjemenou!
Alle reacties Link kopieren Quote
:hello:
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Loeki schreef:
24-01-2023 13:23
Ik schrijf graag weer mee. Ik heb het weekend genoten van de kou. Ik was een weekend weg en het was zo helder met een schitterende sterrenhemel.
Heerlijk! Van die kraakheldere nachten met zo'n indrukwekkende sterrenhemel.... dat zijn de beste avonden/nachten!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag was het weer lekker koud en grijs, heb weer mijn winterjas aan kunnen doen.
Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er ook weer
Alle reacties Link kopieren Quote
Teeveepee :cheer2:
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
Een ijsdag vandaag?
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook een happy camper! Ik slaap ook zo heerlijk deze weken. Mag nog maanden duren zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben er ook weer bij :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er ook :)
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben er ook weer :bye:
Vinden jullie het ook zo niet Winters buiten.. het ziet eruit als Lente ofzo maar het is wel soort van koud.
Heel vreemd, ook echt totaal geen Winter gevoel.

En dan straks de Lente die er alweer aankomt na een halve bak Herfst en Winter.. echt zó geen zin in.

(Sorry beetje de balen vandaag)
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor een lente gevoel vind ik het persoonlijk te fris voor. En volgende week gaat het weer regenen en waaien dus daar is de herfst weer had liever nog wat koud weer gehad (geen sneeuw gewoon koud) maar ja niets aan te doen. Zolang de 25 + graden er niet is ga ik niet klagen

Helaas een minpuntje nog even (als de zon schijnt) dan schijnt de zon in de late namiddag weer binnen in mijn slaapkamer periode van Februari tot oktober
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier deed het wel Lente achtig aan vandaag qua licht/zonlicht.. maar misschien scheelt het ook per regio.
Alles behalve Winters in ieder geval.
25+ uhh nee daar moet ik nog even niet aan denken, hopelijk krijgen we ook een hele late Lente. Zie er gewoon enorm tegenop en ook straks weer dat langere licht, bah.
Maargoed, ik heb dat altijd al in januari, misschien dat ik me morgen weer iets beter voel maar vandaag lukt het even niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik geniet het me ongans van de donkere avonden. De kou, mijn handschoenen aan op de fiets. De warmte als ik thuis kom. De heerlijke stoofpotten, de gezellige avonden met vrienden aan de keukentafel. De kaarsjes, de openhaard aan. Van het me omdraaien in mijn warme bed op een vrije dag en dat het nog heerlijk donker is. Van de stilte s'avonds op straat. Ik geniet elke dag, gewoon deze dag. Morgen zie ik wel... Ik heb wel een vakantie geboekt voor in de herfstvakantie. Een heerlijk vooruitzicht. Over de lente en zomer denk ik gewoon niet na. Ik ga deze tijd er niet door laten verpesten.
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het best prima momenteel. Vandaag was wel een lekkere winterdag, met zo’n 2 graden en een zonnetje. Ben een eind wezen wandelen en was na een uur wel echt koud.

Ook vanavond kon ik niet wachten om lekker de houtkachel aan te doen om op te warmen.

Nee hoor, ik vind het helemaal niet lente, nog een prima gemiddeld Nederlands wintertje. Wat sneeuw en ijs zou leuk zijn (maar dat is sowieso vaak pas in februari of zelfs maart), maar afgelopen week vind ik niet te klagen qua temperatuur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Liv8 schreef:
19-01-2023 17:58
Haha voor mij echt precies het tegenovergestelde.

Echt balen dat het langer licht is en kom maar door met die regen
Hier hetzelfde, ik vind regen helemaal prima, zolang het maar lekker donker en grijs is en vooral GEEN zon! Ik zeg ook altijd: liever nat van de regen dan van het gore zweet, dat laatste vind ik toch wel zo ontzettend ranzig en smerig!!

Ik leef echt helemaal op van die dagen zoals de laatste tijd, dat het gewoon de hele dag niet licht lijkt te worden! Alleen maar donker, grijs en grauw :) Ik merk alleen dat ik hoe langer hoe onrustiger word omdat het nu echt heel snel gaat met het lengen van de dagen. Vanaf volgende week staat er ook gewoon weer zon op het programma helaas en eind februari is het om 18.00 uur nog hartstikke helverlicht, dus ik heb me er al helemaal op ingesteld dat dit de laatste fijne week is tot het najaar. En als dat najaar weer net zo lang op zich laat wachten als vorig jaar en het nog tot half november nep-lente en nep-zomer blijft zie ik het heel somber in. Ik hou daar namelijk heel ernstig rekening mee en zie het nog goed gebeuren ook.

Tanteslankie20 schreef:
28-01-2023 22:12
Ik geniet het me ongans van de donkere avonden. De kou, mijn handschoenen aan op de fiets. De warmte als ik thuis kom. De heerlijke stoofpotten, de gezellige avonden met vrienden aan de keukentafel. De kaarsjes, de openhaard aan. Van het me omdraaien in mijn warme bed op een vrije dag en dat het nog heerlijk donker is. Van de stilte s'avonds op straat. Ik geniet elke dag, gewoon deze dag. Morgen zie ik wel... Ik heb wel een vakantie geboekt voor in de herfstvakantie. Een heerlijk vooruitzicht. Over de lente en zomer denk ik gewoon niet na. Ik ga deze tijd er niet door laten verpesten.
Wat ontzettend fijn dat je zo geniet nu, het is je van harte gegund! En wat ontzettend knap ook. Ik klamp me krampachtig vast aan de afgelopen week en al het massale gejubel en gejoel van 'hoeraaaaa de dagen worden nu echt zichtbaar langer' en 'joehoe de lente komt eraan en dan een heerlijk warme zomer!' werken me wel zo gigantisch op de zenuwen dat ik me het liefst tot eind oktober in huis zou willen verstoppen, nu al. Ik merk dat ik ook vooral steeds meer en meer moeite heb met het daglicht en die akelige, ellendige zon. Zodra dat ding maar even schijnt word ik al bloednerveus.

Heb van de week twee geweldige wintermutsen gekocht, vind dat toch wel zulke leuke accessoires!! Ik werd er helemaal vrolijk van. Tegen beter weten in want ik heb er nu in totaal vier en wist -net als bij de andere twee -bij de aankoop van deze twee vorige week ook al dat ik ook deze zelden tot nooit zal dragen, net als de andere twee geweldige die ik al had. Want hoe leuk ik ze ook vind, na vijf minuten gaat alles jeuken en zweten. Ik ben zo jaloers op mensen die nu echt wintermutsen en dikke doorgestikte gewatteerde slaapzakken als winterjas dragen en er gewoon relaxt uitzien. Ik wil dat ook zo graag, maar het ranzige zweet breekt me al spontaan uit als ik er alleen al maar aan denk en ik vind mijn normale winterjassen eigenlijk al te warm, om over handschoenen nog maar te zwijgen. Veels te heet. Helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah, hier zijn jullie :$

Dat langere licht geeft ook mij meer spanning. Dat de zon volgende week meer tevoorschijn komt, vind ik voor nu nog niet zo erg, maar dat komt ook door de vrij lage temperaturen. Ik hoop echt dat maart en april koel en bewolkt zullen verlopen, want als het dan zonnig is, wordt het tegenwoordig meteen zo warm. Bleghhh....

Nog maar niet denken aan de klok die vooruit gaat over 8 weken....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het langere licht ook zwaar kut. Ik probeer een positieve draai aan te geven door er de voordelen van te zien zoals:

Als mijn peuter onrustig is kunnen we savonds nog even in de speeltuin spelen en uitrazen. Als het donker is ga ik niet naar de speeltuin.

Ik moet savonds na 6en van werk naar huis lopen, is een heel donker onverlicht pad, in de winter is dat best eng. Met meer licht is fijn.

Bespaart lampen die draaien :-?

Dat is het enige goeie dat ik eruit kan persen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook liever die donkere avonden, maar ik merk ook dat ik meer last heb van hoge temperatuur dan van langer licht. Al moet ik wel zeggen dat echt dat lange licht in de zomer afschuwelijk is. Voor mij is dit nog wel prima.
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren Quote
JoyAnna schreef:
01-02-2023 23:35
Hier hetzelfde, ik vind regen helemaal prima, zolang het maar lekker donker en grijs is en vooral GEEN zon! Ik zeg ook altijd: liever nat van de regen dan van het gore zweet, dat laatste vind ik toch wel zo ontzettend ranzig en smerig!!

Ik leef echt helemaal op van die dagen zoals de laatste tijd, dat het gewoon de hele dag niet licht lijkt te worden! Alleen maar donker, grijs en grauw :) Ik merk alleen dat ik hoe langer hoe onrustiger word omdat het nu echt heel snel gaat met het lengen van de dagen. Vanaf volgende week staat er ook gewoon weer zon op het programma helaas en eind februari is het om 18.00 uur nog hartstikke helverlicht, dus ik heb me er al helemaal op ingesteld dat dit de laatste fijne week is tot het najaar. En als dat najaar weer net zo lang op zich laat wachten als vorig jaar en het nog tot half november nep-lente en nep-zomer blijft zie ik het heel somber in. Ik hou daar namelijk heel ernstig rekening mee en zie het nog goed gebeuren ook.




Wat ontzettend fijn dat je zo geniet nu, het is je van harte gegund! En wat ontzettend knap ook. Ik klamp me krampachtig vast aan de afgelopen week en al het massale gejubel en gejoel van 'hoeraaaaa de dagen worden nu echt zichtbaar langer' en 'joehoe de lente komt eraan en dan een heerlijk warme zomer!' werken me wel zo gigantisch op de zenuwen dat ik me het liefst tot eind oktober in huis zou willen verstoppen, nu al. Ik merk dat ik ook vooral steeds meer en meer moeite heb met het daglicht en die akelige, ellendige zon. Zodra dat ding maar even schijnt word ik al bloednerveus.

Heb van de week twee geweldige wintermutsen gekocht, vind dat toch wel zulke leuke accessoires!! Ik werd er helemaal vrolijk van. Tegen beter weten in want ik heb er nu in totaal vier en wist -net als bij de andere twee -bij de aankoop van deze twee vorige week ook al dat ik ook deze zelden tot nooit zal dragen, net als de andere twee geweldige die ik al had. Want hoe leuk ik ze ook vind, na vijf minuten gaat alles jeuken en zweten. Ik ben zo jaloers op mensen die nu echt wintermutsen en dikke doorgestikte gewatteerde slaapzakken als winterjas dragen en er gewoon relaxt uitzien. Ik wil dat ook zo graag, maar het ranzige zweet breekt me al spontaan uit als ik er alleen al maar aan denk en ik vind mijn normale winterjassen eigenlijk al te warm, om over handschoenen nog maar te zwijgen. Veels te heet. Helaas.
Ik heb daar een hele dure en intensieve mindfullness training voor gevolgd, drie jaar geleden. In november zag ik al op tegen april. Mijn hele leven werd er door verpest. Nu weet ik, het is begin februari. Nu is het donker, koud en regenachtig. Het werkt prima zo.

En ik hou van mutsen!
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
Skadí schreef:
02-02-2023 18:55
Ik heb ook liever die donkere avonden, maar ik merk ook dat ik meer last heb van hoge temperatuur dan van langer licht. Al moet ik wel zeggen dat echt dat lange licht in de zomer afschuwelijk is. Voor mij is dit nog wel prima.
Daar ben ik het mee eens

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven