Postcrossing deel 15

24-01-2023 20:47 264 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes! :mail:

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 14 overig/postcrossing-deel-14/list_messag ... #p34478711

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.


Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Voor wie verschillende zegels wil plakken en de tarieven (2022)
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,59 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,54 + 0,05 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken met 0,44 en 0,10 + 0,05 = 1,55

Het kan nog gekker met oudere euro zegels
4x 0,39 = 1,56 euro
0,59 + 0,54 + 0,39 + 0,03 = 1,55 euro
0,61 + 0,54 + 0,39 + 0,02 = 1,56 euro
0,77 + 0,75 + 0,02 = 1,55 euro

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 24-01-2023 20:52
1.35% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Een nieuw topic! Leuk 🥳
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kaart naar de Oekraïne is geregistreerd. Na ruim 2 weken al. Had dat niet verwacht!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh dat is snel!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorige week pas deze site ontdekt en 2 kaarten verstuurd m. Die naar Duitsland is al aangekomen, de kaart naar de VS is nog onderweg.
Totaal nieuw met dit alles, leuk om er hier meer over te ontdekken en te lezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is snel, Roerdomp!

Delicious35, leuk dat je begonnen bent met postcrossing. Kan heel verslavend zijn. ;-)

Vandaag heb ik twee kaarten ontvangen, uit Litouwen en Luxemburg. De kaart uit Litouwen ruikt heel sterk naar parfum of zoiets. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Een aantal enthousiaste hurrays ontvangen de afgelopen dagen, maar ook eentje in het Russisch en eentje in het Duits :-?
De Russiche maar in google translate gegooid en m'n Duits is knap beroerd, maar dit begreep ik nog. Allebei een beetje standaard berichten "bedankt voor je kaartje en prettig leven nog etc.".

Ik vraag me toch af of die mensen dan misschien geen Engels spreken, hun profielen zijn wel in het Engels, misschien heeft iemand ze daarbij geholpen dan? Maar kon die dan niet gelijk een standaard berichtje in het Engels voor ze maken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, sommige profielen zijn niet in het Engels. Sommigen begrijpen niet dat deze in het Engels moeten, sommigen spreken slecht Engels en anderen willen er geen moeite voor doen.

Ik heb al een profiel gehad waarbij een lid klaagde over het feit dat ze haar profiel in het Engels had moeten schrijven van de mods. Want ze had het in keurig hoog-Duits geschreven en elke browser kan dat in een klik vertalen!! Oneerlijk dat zij nu moeite had moeten doen en dat iemand geklikt had bij de mods. 🙄

Gelukkig is dit een minderheid. :hyper:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat ik ook een hurray heb gehad. Waar kun je die terugvinden?
Alle reacties Link kopieren Quote
delicious35 schreef:
25-01-2023 16:56
Ik denk dat ik ook een hurray heb gehad. Waar kun je die terugvinden?
In je gewone mail. Anders misschien in je spambox. Ze zijn dus niet te vinden op de site, dus mocht je hem weg gooien, weg = weg!!

Anders kun je zien bij travelling dat je minder onderweg hebt, of anders bij sent, dan zie je dat er eentje recent is geregistreerd.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
dianaf schreef:
25-01-2023 19:01
In je gewone mail. Anders misschien in je spambox. Ze zijn dus niet te vinden op de site, dus mocht je hem weg gooien, weg = weg!!

Anders kun je zien bij travelling dat je minder onderweg hebt, of anders bij sent, dan zie je dat er eentje recent is geregistreerd.
Dank je wel,
Ik had er eentje voorbij zien komen maar kon hem op de site niet vinden. Klopt, als hij in mijn mailbox zit waar ik nee niet naar gezocht had.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar leuk, een hurray! :cheer2:

Altijd fijn om te merken dat hij aangekomen is. :hyper:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuw topic!

Ik heb nu 7 kaarten onderweg. Eentje naar een streng kijkende man die onder zijn profiel heeft staan: ATTENTION!! Gevolgd door allerlei eisen, zoals dat je wel duidelijk je naam moet opschrijven.
Dan krijg ik meteen een beeld bij zo'n man. Ik heb hem wel een mooie pinup gestuurd waar hij om vraagt.

Ik kom echt maar heel weinig profielen tegen in een andere taal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Halloooo

Leuk dat je ook bent gaan schrijven, Delicious. Heb je de hurray nog gevonden?

Ik had vandaag de meeting. Ben nu moe, haha.
Met zo'n 25 vrouwen niet alleen voor iedereen je naam op een kaartje zetten, maar de meesten hadden ook nog een meeting-boekje, waar je wat in kon schrijven. Echt, er ging een wereld voor me open. Sommigen gaan echt elke maand wel naar een meeting, door het hele land. Dat wordt mij te gortig, dat weet ik nu al. Zo in m'n eigen stad is vermoeiend genoeg. Leuk, dat wel.

Dus ik heb nu virtueel 10 meetingkaartjes onderweg (alleen dat is al leuk, zo'n meetingkaartje) Ik wil even kijken of ik er zelf nog wat bij op kan schrijven, maar met de naamstickertjes en -stempeltjes is er weinig ruimte meer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Hebben jullie het blog gelezen op postcrossing? Een bibliotheek in Reuver vraagt aan iedereen tips voor boeken. Deze zetten ze dan neer bij een landkaart, waar ze ook het kaartje ophangen, met een touwtje naar het land waar het vandaan komt

https://www.postcrossing.com/blog/2013/ ... -s-library

Zo'n leuk interactief idee!

Edit: ik zie dat het artikel 10 jaar oud is 😂
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooi op tijd dan. 😜 Maar het blijft een leuk idee.

Momenteel loop ik er 7 voor qua ontvangsten. En ik heb er nog 8 onderweg, plus een paar expired, maar ik geloof niet dat die nog gaan arriveren.

Het staat even op een lager pitje, want druk met andere dingen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
IK heb vandaag weer nieuwe postzegels ontvangen. Setje van 4 zegels per kaart. Pfoei. Zitten weer leuke tussen. Ik heb ze in een nieuw doosje gedaan, keurig verdeeld in 2 vakjes. Toch weer leuk een half uurtje mee bezig geweest :lol:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ze hier ook in bakjes, nou ja, eigenlijk lades.
Ik heb 10 laatjes :lol: , want ook een paar voor bijplakzegels en de prioriteitzegels.
Ik scheur ze ook altijd even voor, dat is toch wel handig qua gebruik.

Mogen is het de schrijfmaand.

Quote:
InCoWriMo is the short name for International Correspondence Writing Month, otherwise known as February.

Ik ga dit jaar meedoen. Ook omdat ik wat verjaardagen hebt, valentijn... :hyper: En ik ga het ook verwerken in mijn bulletjournal.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Klinkt leuk, maar ik zou eerst op moeten zoeken wat het precies inhoudt (en ik denk niet dat ik er tijd voor heb)

Mijn statistieken van januari: 7 kaarten ontvangen geregistreerd, naar precies 7 verschillende landen. Dat is een leuk taartdiagram :D

5 kaarten ontvangen, 4 uit Rusland, 1 uit Brazilië. :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik laat ze meestal in de zakjes zitten, de postzegels, maar nu er maar 2 soorten zijn en steeds 2 van elk wilde ik dit eens proberen. Als er weer een nieuwe verdeling komt, misschien nieuw doosje pakken voor weer meer vakjes :lol:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer, leuk dat de meeting de moeite waard was. Iedere maand naar zoiets toe zou mij ook wat te gortig worden, haha!

Voor postzegels heb ik ooit van die sorteerbakjes gekocht die ze ook wel op scholen gebruiken, met een lage opstaande rand. Die bakjes kan ik dan, met postzegels erin, stapelen. Ik heb namelijk inmiddels meerdere waardes, behalve de internationale en tarief-1 voor NL, zijn er ook zegels vanaf 75 cent tot 27 cent. En dan nog de bijplakzegels van 2,3 en 5 cent.

Vandaag twee adressen getrokken en kaarten geschreven. Ik had niets meer onderweg. De getrokken profielen waren echter niet erg motiverend, dus had er na de tweede al genoeg van. Morgen beter.

Schrijfmaand? Klinkt leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer leuk dat je naar de meeting bent geweest, klinkt leuk maar ook intensief.

Heb twee weken terug een heleboel kaarten besteld, waren in de aanbieding.
Postzegels bewaar ik in een foto insteekmapje van de Hema. Is makkelijk zoeken als je postzegels wil aan passen aan een profiel.

Nu redelijk veel kaarten onderweg naar Rusland gaat nu een beetje langzaam. tevens een kaart naar Duitsland al 20 dagen geduld wordt weer op de proef gesteld
Denk dat ik de meeste kaarten weer heb ontvangen nu wachten op dat ik weer meer verzonden heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze week een lege hurray ontvangen. Postcrosser had nogal een drammerig profiel. Ze wil mooie postzegels, en graag meerdere. Werd wel 3 keer benoemd.
Heb er 4 mooie postzegels opgeplakt en een kaart van haar wensenlijstje gestuurd en dan niet dank je wel kunnen zeggen 🤔

Gelukkig gisteren een hele mooie kaart uit Rusland gekregen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rusland gaat bij mij ook langzaam. Evenals de VS.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is dan teleurstellend Roerdomp. Dat soort mensen zijn echt irritant.

Ik doe aan de InCroWriMo mee. Elke dag een brief of kaart schrijven. Dus even geef postcrossing kaarten. Alhoewel het prima zou kunnen, want ik heb genoeg slots. Misschien volgend jaar.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven