Stress door tanks Duitsland

25-01-2023 18:27 55 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben ik de enige die ontzettend bang is door de keuze om Duitse tanks naar Oekraïne te sturen? Ik voel mij al angstig sinds de oorlog door de boodschappen prijzen etc..maar ik ben bang dat putin nu pas echt getriggerd is. Er wordt ook totaal niet meer gepraat of bemiddeld. Ik ben erg bang vooral voor een nucleaire oorlog
Nederland stuurt F16's volgens mij. En ik vind het eigenlijk wel een goed signaal naar Rusland dat de wereld deze oorlog niet pikt. En niks doen is ook geen optie want what's next? Als Putin van Oekraïne wint welke landen gaat hij dan weer claimen? Als ze hem zijn gang laten gaan en iedereen denkt niet ons probleem dan is het einde zoek en zitten we nog heel lang in deze puinzooi.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar je was niet bang toen alle andere NAVO landen tanks en drones stuurden?
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Van eerdere topics heb ik begrepen dat zulke bommen ons in elk geval niet kunnen bereiken. Ik vind Putin er steeds slechter uit zien en ik lees in de voorspellingen dat hij zich steeds verder terugtrekt. Neemt niet weg dat Oekraïne het zo zwaar heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee eigenlijk helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ik dacht dat deze bommen zelfs amerika kunnen bereiken
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik word pas bang als de deskundigen zeggen dat er sprake is van essentiële dreiging voor ons als NAVO landen. Dat zeggen zij niet, en zij weten het beter dan jij en ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
TsumTsum schreef:
25-01-2023 18:33
Nederland stuurt F16's volgens mij.
Pardon? Volgens mij loop je een paar maanden voor op het nieuws ;)

TO, leuk is het allemaal niet nee, maar zie jij een uitweg? Als Putin rationeel is dan is er niet veel meer aan de hand en treffen we elkaar uiteindelijk aan de onderhandelingstafel. Als Putin niet rationeel is, denk je dan echt dat het uitmaakt dat we een paar tanks of F16 sturen naar een land dat overrompeld is door een agressor?
Alle reacties Link kopieren Quote
Yael1980 schreef:
25-01-2023 18:37
Oh ik dacht dat deze bommen zelfs amerika kunnen bereiken

Misschien moet je dit even lezen:

https://nos.nl/l/2446649
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk is het niet, maar maak je niet te angstig voor dingen die misschien nooit zullen gebeuren.
Wij kunnen er tenslotte niets aan veranderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een jaar geleden scheet je ook al in je broek. Was het het waard?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik krijg stress als andere landen elkaar helemaal niet helpen. Dat dat ze er helemaal alleen voor staan.. dus ik ben opgelucht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yael1980 schreef:
25-01-2023 18:37
Oh ik dacht dat deze bommen zelfs amerika kunnen bereiken

Je hebt in de gaten dat Rusland en de VS elkaar aan de ándere kant van de wereld zo'n beetje bijna raken?
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog een tip: als je stress hebt van nieuws/actualiteiten: kijk het jeugdjournaal, dan krijg je alles goed uitgelegd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorara schreef:
25-01-2023 18:46
Ik krijg stress als andere landen elkaar helemaal niet helpen. Dat dat ze er helemaal alleen voor staan.. dus ik ben opgelucht.
Amen.

Zeker zo'n klein kikkerlandje als Nederland kan helemaal niks als andere landen ons niet helpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mss eens therapie overwegen om met je angsten te leren omgaan?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Kattentuintje schreef:
25-01-2023 18:59
Je hebt in de gaten dat Rusland en de VS elkaar aan de ándere kant van de wereld zo'n beetje bijna raken?
Ik wist dat het niet ver was, maar blijkbaar maar een kleine 4 km. Twee eilanden, eentje van Rusland, eentje van Amerika.

https://nl.openworldinfo.com/publication/5461
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooi dat we helpen. Zonder hulp waren wij 75 jaar geleden ook niet bevrijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
doornroosje9 schreef:
25-01-2023 19:07
Ik wist dat het niet ver was, maar blijkbaar maar een kleine 4 km. Twee eilanden, eentje van Rusland, eentje van Amerika.

https://nl.openworldinfo.com/publication/5461
Er zijn dan ook Russen met bootjes naar de VS gevlucht.
Alle reacties Link kopieren Quote
ICBM's hebben genoeg range om zowel ons als de US in theorie te raken. Of ze dat in de praktijk ook zullen doen, is een heel ander verhaal. Of Rusland ze ook effectief zou lanceren is ook een heel ander verhaal.
En zelfs al moest het gebeuren en komt er eentje door, dan nog is dat het einde niet.

Dus nee, geen angst.
bumblebijtje schreef:
25-01-2023 20:23
ICBM's hebben genoeg range om zowel ons als de US in theorie te raken. Of ze dat in de praktijk ook zullen doen, is een heel ander verhaal. Of Rusland ze ook effectief zou lanceren is ook een heel ander verhaal.
En zelfs al moest het gebeuren en komt er eentje door, dan nog is dat het einde niet.

Dus nee, geen angst.
Ja jij was toch degene die ons hier over bij praatte ?
Alle reacties Link kopieren Quote
How can I make this about me.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, geen stress of angst. Wat kunnen jij en ik hier nu verder aan doen dan? Niets toch?

Als er wel iets gebeurt, dan hebben we een nieuwe situatie en is het vroeg genoeg om je er druk om te maken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb het idee dat landen als Finland en Zweden geen NAVO lidmaatschap wilden om neutraal te zijn/lijken en daarmee Rusland te plezieren.

Nu zie je bij Oekraine dat een gebrek aan NAVO lidmaatschap misschien juist wel als zwakte werd gezien. Ik denk in ieder geval niet dat Rusland een aanval had gedaan als Oekraine bij de NAVO was geweest.

Zwak zijn en niks doen helpt bij dat soort types niet. Juist sterk zijn schrikt ze af en maakt ze zwakker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen angst, maar feit is wel dat we langzaam maar zeker die oorlog worden ingezogen.

Het leveren van F-16's is ook een kwestie van tijd, zo lijkt het.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven