Zwanger worden start 2023 - deel 2!

25-01-2023 21:11 903 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi dames, hierbij deel 2. Deel 1 van het topic is terug te vinden via deze link:
zwanger/zwanger-worden-start-2023/list_ ... /495640/11

Wil je meeschrijven of heb je wijzigingen? Laat het weten!

Dit topic is voor iedereen die tussen januari en maart 2023 begint met het zwanger worden. Begin je hierna, dan graag een nieuw topic openen!

Zwanger worden :loveys:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeNOD
Li_Lau301e27 april
Fenja301e2 mei
Frietjes321e5 mei
Olifantje281e6 mei
Titania351e13 mei
Pinaco332e18 mei
Plata372e19 mei
Cookiemonster292e22 mei
CoastalSunset301eNog onbekend
xLuminous5281eNog onbekend
Frigg321eNog onbekend

Zwanger! :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindje
Amaryllis342e en 3e (tweeling!)
Jetretteketet333e
Jutenjul281e
Aviendha302e
Glowgirl351e
Mmm44313e
Moen322e
Marimba321e
Vivavette312e
Ava_92291e
Regenboogblauw322e
Severus_Snape342e

:rose:
Frigg
ava_92 wijzigde dit bericht op 21-04-2023 17:47
65.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Severus_Snape vervelend dat je er zo mee bezig bent maar wel erg herkenbaar, lastig om het los te laten he.

CoastelSunset leuk om weer van je te horen! Jammer dat het er deze maand waarschijnlijk niet van komt, maar eigenlijk zou het wel kunnen toch? Als je zondag nog seks hebt gehad en vandaag je ovulatie dan ben je drie dagen ervoor ook al vruchtbaar toch?

Moet zeggen dat ik er niet zoveel verstand van heb. Ik heb ovulatietesten gekocht om te kijken hoe het bij mij zit. Ik weet het wel een beetje doordat ik mijn cyclus al jaren bijhoudt in een app. Kan iemand mij alleen uitleggen hoe het zit dat je op je ovulatiedag verhoogde kans hebt? De dagen ervoor toch ook al omdat sperma 5 dagen kan overleven? En als je positief test bij de ovulatietest, moet je dan ‘direct’ seks hebben of hoeft dat niet? Had ergens gelezen dat de ovulatie dan binnen 6 tot 24 uur plaats vind. Maargoed, als je positief test, dan weet je toch niet hoe lang je nog hebt tot de ovulatie? Ik vind het maar lastig allemaal.

Nog een vraag die mij bezig houdt: ze zeggen dat het bevordelijk is voor de kans als je als vrouw klaarkomt na de seks. Dit omdat je je bekkenbodem aanspant waardoor het sperma meer naar binnen kan komen. Alleen, als ik klaarkom en alles dus aanspan, dan komt het bij mij juist naar buiten. Geen idee hoe dit dan zit haha.

Mmm44 jouw NOD komt er bijna aan, spannend! Kan je je nog inhouden met het testen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel Ava :cheer2: ik ga later weer meer schrijven maar hierbij alvast een tvp.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed bezig Ava

Ik durf geen antwoord te geven op je vragen, voor mij zijn er ook veel vraagtekens :?:

Ik heb vandaag mijn koffer ingepakt en zal pas vanaf maandag weer schrijven. Ik hoop dat je menstruatie uitblijft Mmm44 en ook voor Fenja en Severus _Snape!
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor t nieuwe topic!

Even een samenvatting: Je bent vruchtbaar op de dag van je ovulatie en de 5 dagen daarvoor. Je ovulatie vind inderdaad ongeveer 6-12 u na je LH piek plaats, of 24-36u nadat je LH omhoog begint te gaan (LH is wat de ovulatie test meet). Dus zodra de lijntjes donkerder worden is t al een goed moment om seks te hebben ;-) na de piek ben je misschien al wel te laat. In de dagen voor je ovulatie heb je ook zogenaamd vruchtbaar slijm. In t engels hebben ze het altijd over « eiwit consistentie ». Maar ik merk gewoon dat ik dan heel veel afscheiding heb bijvoorbeeld, zonder precies de substantie te hoeven analyseren ;-) temperaturen heb ik nooit geprobeerd. Dat moet je echt elke ochtend op dezelfde tijd doen, voor je uit bed stapt. Bovendien weet je daarmee alleen dat je ovulatie geweest is, en niet dat hij eraan komt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank Ava!

Ik duim mee voor mmm en gaan jullie t afwachten na t weekend fenja & severus of kriebelt het al te erg?

Ovulatie etc ook geen idee hier, nog niet mee bezig!

Dat orgasme helpt heb ik vaak gehoord en vind ik altijd wel een goed argument dat ie extra z'n best moet doen voor mij haha.
Maar ik weet niet of zelf aanspannen hetzelfde effect heeft? Wellicht is dat toch anders..
Alle reacties Link kopieren Quote
https://expectingscience.com/2015/09/28 ... t-quickly/

Hier meer informatie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Thanks Ava voor het nieuwe topic!

Op de dag van je ovulatie is je eisprong, dus kan je ei bevrucht worden. Sperma van t/m 5 dagen ervoor dat ‘ligt te wachten’ kan je ei bevruchten en t/m ongeveer 12 uur na de eisprong.

Ovulatie test meet dus je LH piek wat Garnet zei die altijd vlak voor je eisprong zit. Dus als je bij een positieve ovulatie test seks gaat hebben heb je een grote kans.

Je kunt natuurlijk ook op de ‘bonnefooi’ seksen, maar ik vind het wel fijn om het een beetje gericht te doen.

Zo ook met slijm wat CoastalSunset vroeg. Ik had enkele dagen voor mijn eisprong echt dikke klodders slijm (sorry haha) dus dan weet ik voor een volgende maand dat we dan aan de slag moeten.

Frietjes wij hebben zaterdag een feestje, dus twijfel om te testen. Ik wilde anders wel 1 wijntje drinken, maar dat doe ik liever met nog een negatieve test haha. Of gewoon drinken en volgende week pas testen..

Jutenjul veel plezier! :cheer:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ava wat lief van je om een nieuw topic te starten. Laat zeker weten als we je af en toe even kunnen helpen door een tabel te maken in de comments die je dan evt kopieert. Dan valt het toch niet alleen op jouw schouders.

Wou gisteren ook proberen aanpassen, maar op tablet werkte dat toch niet zo handig.

Het zou idd nog kunnen voor mij, maar denk toch dat een groter “voorraadje” meer kans geeft? Haha.. we zien wel :P

Garnet, Fenja bedankt voor de informatie! Heel interessant allemaal! Van dat slijm kan ik mezelf ook geen wegwijs maken, vorige maand dacht ik daar ook meer in te zien maar dan leek ik gewoon een paar dagen langere cyclus te hebben :lol:

Frietjes dat orgasme vind ik ook een top excuus! Ava wij proberen dat hier wat te timen zodat we ongeveer samen een orgasme hebben. Is wel een hechte belevenis!
Maar merk ook dat als ik 5 minuutjes blijf liggen en me even gemakkelijker leg, dat het er precies uit geduwd wordt. Maar volgens mij kan dat geen kwaad, heb al veel gelezen dat je eigenlijk niet hoeft blijven te liggen maar dat het ook geen kwaad kan als ja dat niet doet. Ik zou me er niet teveel zorgen in maken, lijkt me in ieder geval normaal!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi nieuw topic :daisy:
Alle reacties Link kopieren Quote
Heee leuk een nieuwe topic!

Ja vooral zeggen Ava als het teveel werk is, dan helpen we je!

Hier zou ik het oprecht knap vinden als ik zwanger zou zijn. We hebben voornamelijk rond de vruchtbare dagen nog het 'voor het zingen de kerk uit' principe aangehouden haha. Maar wie weet !

Ik ga straks even bijlezen
Alle reacties Link kopieren Quote
Super!! Onrustig weekje gehad daardoor afgelopen week wat minder actief geweest . Zal straks uitgebreider reageren 😊
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat je een nieuw topic geopend hebt Ava, dankjewel! En laat het inderdaad vooral weten als we je kunnen helpen bij de tabel en hoe je wil dat we informatie voor de tabel aan je doorgeven (dikgedrukt, in aparte reactie, etc).

Fijn om hier ook vragen te kunnen stellen, samen weten we waarschijnlijk ongeveer alles wat er te weten valt.

Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je endometriose, Nien. Ik heb ooit iets gelezen dat het blijft 'groeien' zonder behandeling, betekent dat dan ook dat jouw klachten elke maand erger worden? (ik hoop van niet voor je)

Ik herken me trouwens in Snape en Garnet. Bij de eerste gingen wij er vrij blanco in, "we zien wel hoe lang het duurt" en toen was ik vrij snel zwanger. Nu ben ik er meer mee bezig en hoop ik snel zwanger te zijn, i.v.m. leeftijdsverschil maar ook vanwege mijn leeftijd.*
* Waarmee ik niet wil zeggen dat 34 te oud is, maar toch wordt het wel steeds meer een ding in mijn hoofd.

Ik twijfel trouwens wanneer ik een test ga doen. Ik dacht eerder deze week ongesteld te worden, maar het heeft niet doorgezet. En nu slaat mijn hoofd op hol. :whip: Zou die kramp dan toch een innesteling zijn? :whut: Dus ik ga toch proberen vol te houden tot dinsdag.
amaryllis wijzigde dit bericht op 14-12-2023 12:40
21.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat super Ava! Geef je het aan als het je te veel wordt?

Ze zeggen inderdaad dat je het beste om de dag seks kunt hebben, zo is de zaadkwaliteit het beste. Moet zeggen dat wij dat de vorige rondes ook hebben gedaan. Maar deze ronde hebben we toch iedere dag seks gehad in de vruchtbare periode. Zo ben ik een paar jaar geleden ook zwanger geworden. Ach, je weet het toch nooit 🙈

Als ik geen orgasme heb, span ik m'n bekkenbodem ook weleens aan haha. Geen idee of dat helpt, maar goed.

Ja klopt Amaryllis. Je kunt bij endometriose meer moeite hebben met zwanger worden. En heb altijd veel buikpijn, zere benen en vermoeidheid.

Ik herken wel wat jullie zeggen dat je zo blanco mogelijk erin gaat, maar toch hoop je dat het raak is. En dan zeggen ze 'niet teveel mee bezig zijn'. Dat is soms best makkelijk gezegd dan gedaan 😅 Ik heb sinds gisteren een heel gevoelige en opgezette onderbuik. Heel irritant. Lijkt ook erger dan vorige rondes. Niet dat dit iets betekent, veel te vroeg. Maar irritant is het wel 😅
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel Ava voor het openen van het nieuwe topic.

Ik merk dat ik deze maand geen wijs kon uit mijn vruchtbare dagen.. ze zouden nu ongeveer moeten zijn (volgens de app) maar volgens mij alweer voorbij.
Dit is ook weer mijn eerste cyclus zonder ac dus eerst maar eens kijken in hoeverre de nod klopt.

Ennn idd spannend met alle NOD die er aan komen.. voelt n beetje als russisch roulette maar dan in de positieve zin, iemand zal toch raak schieten deze maand?! Ik gun het iedereen van iig van harte, en vind het super leuk om mee te lezen en leven met iedereen die dezelfde wens heeft voor dit jaar :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel Ava voor het nieuwe topic! Even een korte tvp en ik kom snel wat inhoudelijker terug.

Jetretteketet: wellicht kan je aan je afscheiding iets zien als je vruchtbare dagen er zijn? Daar zit bij mij een duidelijk verschil in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankje Ava voor het openen, fijn!

Dat met wisselend slijm vind ik toch wel iets fascinerends. Ik ben natuurlijk nog maar kort met anticonceptie gestopt dus ben heel benieuwd of ik dat ook ga uitvinden bij mezelf.

Nien, ik heb zelf ook last van endometriose. Toch bijzonder hoe dat bij iedereen anders is. Ik heb zelf nooit last gehad van mijn benen, wel van mijn buik. Kan het ook mijn hele cyclus houden inderdaad.
Had jij bij je eerste kindje ook spanning of het veel invloed zou hebben op je vruchtbaarheid?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vivavette dat klopt, maar dan was het erg vroeg, 10 dgn na start menstruatie, dus dat lijkt me te kort?!
Even aankijken hoe de cylus zich ontwikkeld.

Hebben sommigen van jullie al wel goed zicht op cyclus en vruchtbare dagen? In de zin dat je het ziet en misschien ook lichamelijk voelt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ava dank voor het openen van een nieuw topic.

Wat betreft dat slijm daar kom ik echt geen wijs uit. Lijkt nu op wat vruchtbaar slijm zou moeten zijn terwijl ik bijna ongesteld moet worden, ophalen juist niet.

Testen, vind ik lastig. Vorige keer heb ik pas een week na de gemiste menstruatie getest. Nu vind ik het lastig, wil het liefst in een weekend testen zodat vriend ook thuis is, maar hebben mega drukke weekenden dus ik moet even kijken. Als het überhaupt nodig is natuurlijk, kan ook gewoon ongesteld worden komende week.

Symptomen blijft een ding. Ik probeer niet te veel te googlen, want alles wat ik op zoek kan wijzen op een vroege zwangerschap maar ook een nadere menstruatie.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allen, lief dat jullie het nieuwe topic zo waarderen! En fijn dat jullie willen helpen met de tabel bijhouden mocht het nodig zijn. Wat betreft het doorgeven van wijzigingen van de tabel: wellicht fijn als jullie de wijzigingen vetgedrukt maken? En ervoor zetten: voor in de tabel. Dan is het voor mij duidelijk.

Jutenjul veel plezier!!

Garnet12345
bedankt voor de uitleg, dat geeft al wat meer duidelijkheid! Ik zal er op letten of de streep steeds donkerder wordt etc. Normaal gesproken merk ik het ook aan mijn afscheiding maar vorige maand had ik dat ineens niet. Daarom geeft het me toch wel rust om ook die ovulatietesten te gaan doen. Je artikel ga ik nog naar kijken, mijn Engels is niet zo geweldig.

Over het orgasme na het vrijen: ik bedoel zeg maar dat het mij lijkt dat dit juist een averechts effect heeft. Dit omdat ik mijn bekken altijd aanspan met het klaarkomen (anders lukt het niet) en dan komt er ook juist sperma naar buiten. Dus ik vroeg me af of dat normaal is zeg maar.. Tegelijkertijd klaarkomen is ons nog niet gelukt, dit omdat ik altijd een hulpmiddel nodig heb en omdat ik graag met mijn benen bij elkaar lig haha. Vanwege medicatie die ik slik gaat het alleen op die manier.

CoastalSunset spannend hoor het afwachten!

Mmm44 hebben jullie bewust nog even gewacht en gaan jullie er vanaf deze maand echt voor?

Amaryllis lastig hoor het afwachten lijkt me. Ik begrijp het wel dat je er zo mee bezig bent gezien de situatie. Hopelijk is het snel dinsdag!

Nien dat wist ik niet dat zere benen en vermoeidheid ook bij endometriose hoort, dat is wel heftig zeg.

Jetretteketet wellicht kan je ovulatietesten doen om inzicht in je vruchtbare dagen te krijgen? Bij de Action zijn ze heel goedkoop, ik weet niet of ze goed zijn want ik moet ze nog gaan testen haha.

Severus_Snape wow wat knap dat je vorige keer een week kon wachten tot na de gemiste mensturatie met testen! Dat zou ik echt niet kunnen. Wel fijn om te doen als je vriend er ook bij is lijkt me, dit is wel een belangrijke uitzondering om tijd voor te maken toch :heart:

Vandaag is niet zo mijn dag, we hebben te horen gekregen dat ons nieuwbouwhuis wordt uitgesteld, termijn horen we nog. Zal wel ergens van de zomer worden en zou in de lente zijn (vanwege herkenbaarheid ga ik er niet teveel op in). Ik ben dan meteen bang dat we de baby moeten uitstellen maar man stelt mij daarin wel gerust. Dus in principe verandert er niks op dat vlak, maar toch even balen omdat je toch hoopt dat alles thuis compleet aan kant is voordat de baby komt. Maargoed, stel het lukt in de eerste paar maanden dan komt de baby alsnog pas eind 2023/begin 2024 dus wat dat betreft is het ook weer niet zo'n probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ava wij zijn verhuisd toen dochter een paar weken was. Ook niet volgens plan maar wel goed gekomen.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Ava_92, bij een zaadlozing komen enorm veel zaadcellen vrij onder hoge snelheid, dus dat er wat uit loopt, geeft niks :) er gaan er altijd heel veel de goede richting op. Maar snap je hoor! Ik had bij de vorige zwangerschap geen orgasme. Enne, anders bij een zaadlozing een tijdje wachten en dan mag je vriend na die tijd even aan de bak bij jou haha! En balen van het huis zeg! Maar het komt vast goed. Een baby is ook niet te plannen. Er is altijd wel wat... een kindje heeft niet veel meer nodig dan liefde 🥰

Severus_Snape wauw, wat knap dat je een week kon wachten! Had je toen een regelmatige cyclus of wilde je het zekere voor het onzekere nemen?

Jetretteketet, redelijk! De vorige rondes was ik heel regelmatig, maar toch durf ik daar bij iedere ronde niet echt vanuit te gaan. Want stel je voor dat haha. Ik merk het wel aan m'n afscheiding, hoofdpijn en vermoeidheid.

Ik twijfel nog over ovulatietesten. Ze zeggen dat je dan het beste rond 12u smiddags kan testen, maar hoe doe je dat als je werkt? Ik laat dat dus wat los.

Frigg, ja klopt. Vooral omdat ik de vorige keer in 1x zwanger was (ja heel luxe), en nu na een paar rondes nog niet (i know, kan nog even duren!). Maar toch houd het je bezig. Maak jij je er zorgen over?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ava linksom of rechtsom kunnen jullie dit jaar verhuizen, toch? Als je nu nog niet zwanger bent komt dat toch helemaal goed? Of mis ik iets..
Alle reacties Link kopieren Quote
Jetretteketet ik merk wel een verschil in mijn afscheiding, dat is fijn. Verder heb ik geen onregelmatige cyclus, dus is dit in ieder geval iets van houvast.

Ava wat vervelend dat jullie huis is uitgesteld. Maar als het van nu voorjaar naar zomer gaat, zou het kunnen toch? Dan ben je (hopelijk) zwanger, dus lekker koffiezetten voor de verhuizers en zelf rustig aan doen. Geen probleem ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Amaryllis ik weet ook nog niet wanneer ik ga testen. Dinsdag is mijn NOD, wil eigenlijk wel tot dan wachten. Ik heb nog 0 symptomen, zowel voor ongesteldheid als zwangerschap niet. Echt helemaal niks. Dus ik ben benieuwd.

Jet wat lief je laatste alinea, mooi gezegd, iedereen dezelfde wens voor dit jaar :heart:

Ava de zaadcellen gaan zo snel en de beste en snelste cellen blijven direct al plakken aan je baarmoedermond in het slijm/vocht wat je daar hebt. Mij is het wel eens uitgelegd als hagelslag op een boterham met boter. Gooi er een heel pak op en een deel blijft plakken. Het deel wat eraf valt is vergelijkbaar met het sperma dat uit je loopt. Maar er plakt altijd een hoop en dat zijn al miljoenen zaadcellen. Een orgasme zorgt voor samentrekkingen van de baarmoeder en dat je vochtiger wordt, dus dat helpt ze zwemmen. Maar is geen must.

Nien ik deed afgelopen maand de ovulatie testen gewoon op mijn werk in de pauze. Maar ik kan ze ook ongezien meenemen naar het toilet vanuit mijn tas en weer terug in de tas. Dus ligt aan je werkplek hoe dat voor jou is. Eerste urine is inderdaad niet goed omdat je LH in het loop van de dag stijgt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven