Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic

26-01-2023 02:55 3955 berichten
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

Omdat het vorige topic uiteindelijk voornamelijk over Vinted ging heb ik deze titel gekozen :)

Oud topic
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 26-01-2023 11:20
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp
Ik vind Vinted top. Geen gedoe meer met arrogante verkopers op MP die te hoog inzetten met hun vraagprijs, geen last minute toch een hogere bieder en een best goede zoekfunctie. Alleen zou er wat minder nadruk mogen liggen op verzenden. Al die pakketjes is niet erg milieuvriendelijk. Laatst gelukkig van een verkoper zelf het voorstel gehad om op te halen (het bleek namelijk maar 10 minuutjes fietsen).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben dol op Vinted!
Ik koop echt heel veel, inmiddels draag ik vrijwel alleen nog maar tweedehands (merk) kleding.
En mijn zoon ook.

Binnenkort zelf ook maar gaan verkopen, want zoon groeit hard en het meeste kan echt nog heel goed een rondje mee.
En zelf heb ik ook best veel wat ik wil verkopen.
Het ligt nu toch maar in de kast.

Ik bestel (toeval?) veel via Spaanse en Franse verkopers, nah wil het best ophalen eigenlijk :rofl:

Maar klopt hoor, ik had vorige week best veel, een pakketje of 5 en dan zit inderdaad alles in doosjes of zakken.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik bestel zoveel dat het ophaal punt me al bij naam kent 😊

Toevallig straks nog kekke schoenen ophalen!
Haha ophaalpunt kent me hier ook bij naam. Nu voor eerst slechte ervaring.

Verkoper heeft 2 pakketjes verwisseld dus heb ik pakketje gekregen dat niet voor mij is. Nu heb ik voorgesteld rechtstreeks met andere koper te communiceren over doorsturen pakketjes maar hoor van verkoper dat die het allemaal te veel gedoe vindt. Maarja ik heb iets gekocht van 15 euro en nu een shirt van nog geen 5 euro ontvangen wat en niet mijn maat en niet mijn smaak is dus ik wil gewoon wat ik heb gekocht of mijn geld terug.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn laatste aankoop was een grijs vest dat past bij mijn mouwloze trui. 1,50 euro kostte hij :-) en hij ziet er prima uit.

Vinted is heel prettig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind alleen sommige regels van vinted niet zo leuk maar ja dat zal je altijd hebben .
Zoals dat je geen review kan geven als iemand duidelijk je iets anders heeft gestuurd als aangekocht en vinted je je geld terug geeft . Want andere mensen kunnen dan niet zien dat de verkoper niet zo betrouwbaar is
En ook als je een bundel aanvraagt iemand tussen de tijd dat de verkoper reageert dingen uit die bundel kan aankopen waardoor je weer opnieuw moet beginnen .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ladylola2022 schreef:
26-01-2023 06:17
Ik ben dol op Vinted!
Ik bestel (toeval?) veel via Spaanse en Franse verkopers, nah wil het best ophalen eigenlijk
Ik bestel ook regelmatig van Fransen. Uit Spanje is meestal 10 euro verzendkosten….
Fransen verkopen vaak mooie kleding voor weinig geld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb al best wel wat kleding verkocht via Vinted, maar heb er amper wat gekocht. Er zit ook heel veel troep tussen.

Ik ben nu op zoek naar tweedehands babykleding en ik verbaas me over wat mensen nog proberen te verkopen. Verwassen Hema rompers, versleten t-shirtjes van Zeeman. En het lijkt alsof niemand een strijkbout heeft, want vrijwel alles is gekreukeld op de foto’s.
cavialover schreef:
26-01-2023 08:37
En ook als je een bundel aanvraagt iemand tussen de tijd dat de verkoper reageert dingen uit die bundel kan aankopen waardoor je weer opnieuw moet beginnen .


Maar ja, anders kan iemand die bundel misbruiken om spullen te blokkeren / “reserveren”. Vind het eigenlijk wel logisch dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yes.
Jaja.
Wat mij tegenhoudt is dat je het niet kan passen, niet weet hoe het valt etc. Ik vind dat heel belangrijk, als iets niet mooi en lekker zit koop ik het niet, ook niet als het maar een euro is. Hoe gaan jullie daar dan mee om?
Dan verkoop ik het weer of gaat het in kledingkettingruil tas waar ik aan meedoe.
Alle reacties Link kopieren Quote
GreenLadyFern schreef:
26-01-2023 09:22
Wat mij tegenhoudt is dat je het niet kan passen, niet weet hoe het valt etc. Ik vind dat heel belangrijk, als iets niet mooi en lekker zit koop ik het niet, ook niet als het maar een euro is. Hoe gaan jullie daar dan mee om?

Dan koop ik in een winkel ;-D

Ik koop op Vinted voornamelijk kinderkleding. Nieuw en van merken die ik ken, dus waarvan ik weet hoe het valt. Of als ik eens een merk vind waarvan ik dat niet weet, alleen als de prijs goed laag is, zodat het geen ramp is als het tegenvalt.
Alle reacties Link kopieren Quote
GreenLadyFern schreef:
26-01-2023 09:22
Wat mij tegenhoudt is dat je het niet kan passen, niet weet hoe het valt etc. Ik vind dat heel belangrijk, als iets niet mooi en lekker zit koop ik het niet, ook niet als het maar een euro is. Hoe gaan jullie daar dan mee om?

Ik koop meer games en hobbyspullen dan kleding voor mezelf. En dan eigenlijk alleen dingen waarvan ik merk en de vorm al van ken.
Voor kinderen is weer anders. Maar ook daar weet ik welke merken en hoe het ongeveer valt.

En als echt rot zit, dan verkoop ik het weer.
Maar ik ben meer van de verkoop dan van het kopen.
Jaja.
Ja ik heb dus zelf geen zin om te verkopen :-D

Ik denk dat ik het ook wel voor kinderkleding ga gebruiken zodra de kleine geboren is. Voor mezelf vind ik tricky, daar zie ik vanaf denk ik.

Wel jammer, want ik zou graag meer tweedehands kopen, maar de kringloopwinkels hier in de buurt hebben eigenlijk niks leuks of in mijn maat.
Procne schreef:
26-01-2023 08:45

En het lijkt alsof niemand een strijkbout heeft, want vrijwel alles is gekreukeld op de foto’s.
Valt mij ook op dat zoveel mensen hun kleding zo slecht op de foto zetten.

Ik kijk regelmatig op vinted maar Koip bijna nooit iets omdat ik niet door die slechte foto's heen kan prikken en mij niet echt een goede voorstelling kan malen hoe het kledingstuk er daadwerkelijk uit ziet
Alle reacties Link kopieren Quote
Ow, ik ben echt zo blij met Vinted, heb echt al honderden euro's verdient met mijn veel te grote kleding en de kleding van de kinderen afgelopen 1,5 jaar.
En ook weer geld uitgespaard mbt kinderkleding kopen.

Ik kies wel altijd zeer goed, nieuw met en zonder kaartje en dan lekker struinen en review van de verkopers lezen.

Mijn puber verkoopt ook nu haar kleding en boeken en koopt dan haar favobroeken van de zara en topjes voor feestjes enzo voor weinig. :heart:
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Banananaa schreef:
26-01-2023 08:27
Haha ophaalpunt kent me hier ook bij naam. Nu voor eerst slechte ervaring.

Verkoper heeft 2 pakketjes verwisseld dus heb ik pakketje gekregen dat niet voor mij is. Nu heb ik voorgesteld rechtstreeks met andere koper te communiceren over doorsturen pakketjes maar hoor van verkoper dat die het allemaal te veel gedoe vindt. Maarja ik heb iets gekocht van 15 euro en nu een shirt van nog geen 5 euro ontvangen wat en niet mijn maat en niet mijn smaak is dus ik wil gewoon wat ik heb gekocht of mijn geld terug.
Maar als je een probleem meldt, dan krijg je je geld gewoon terug toch?

Ik vind overigens de service van Vinted echt top. Ik had iets gekocht dat maar niet aankwam, duurde echt al een maand. Verkoper had ook pakketdienst bericht, maar zonder succes. Daarna Vinted bericht, die zijn er ook bij de pakketdienst achteraan gegaan, hebben er voor gezorgd dat het pakketje gevonden werd en werd teruggestuurd naar verkoper. Ik kreeg mijn geld terug en we hebben de koop opnieuw gedaan. Viel me echt in positieve zin op.
GreenLadyFern schreef:
26-01-2023 09:22
Wat mij tegenhoudt is dat je het niet kan passen, niet weet hoe het valt etc. Ik vind dat heel belangrijk, als iets niet mooi en lekker zit koop ik het niet, ook niet als het maar een euro is. Hoe gaan jullie daar dan mee om?
Ja dat vind ik ook lastig maar ik heb zoiets van past het niet dan verkoop ik het weer of ik vraag de afmetingen/hoe lang iemand is. Of ik koop iets wat ik al heb gepast heb in de winkel of al in de kast heb. Zo vind ik een bepaald topje van Only heel fijn dragen in de zomer. Heb die nu in allerlei kleurtjes en prints van Vinted en de kringloop. Zo ook een extra exemplaar van mijn favoriete maxidress met een ander patroontje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb kleine kinderen. Ik koop meestal veel kleding tegelijk voor 1 a 2 euro per kledingstuk (omdat daar al super veel keus in is). Meestal is het mooi, zo niet gooi ik het weg.

Er is super veel aanbod in die kleine maten. Daarom verkoop ik zelf niet zo veel. Kost meer moeite dan dat het wat opbrengt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaaa nieuw topic, ik ben er weer bij
Alle reacties Link kopieren Quote
Procne schreef:
26-01-2023 08:45
Ik heb al best wel wat kleding verkocht via Vinted, maar heb er amper wat gekocht. Er zit ook heel veel troep tussen.

Ik ben nu op zoek naar tweedehands babykleding en ik verbaas me over wat mensen nog proberen te verkopen. Verwassen Hema rompers, versleten t-shirtjes van Zeeman. En het lijkt alsof niemand een strijkbout heeft, want vrijwel alles is gekreukeld op de foto’s.
Ik heb een vriendin die dit doet. Rotzooi proberen te verkopen. Echt om je dood te schamen. :O

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven