Ziek tijdens her-schoolexamen

27-01-2023 23:30 52 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoon doet eindexamen HAVO en heeft morgen een herschoolexamen maar is helaas weer ziek. Hij zal nu zijn herschoolonderzoek ook moeten missen. Hij is de hele week al ziek. Wat zijn de opties? Want ik stuur hem zo ziek echt niet naar school. Is niet verantwoord. Ik kan het antwoord nu nergens online vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een school herexamen op zaterdag?
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen idee, dat zal per school verschillen.
Morgenochtend direct degene bellen op school van zoon die voor dit soort zaken rondom de SE’s aanspreekpunt is.
Volproppen met paracetamol en gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lijkt mij dat als je morgen (her op zaterdag?) de school belt om m ziek te melden, je vanzelf hoort wat de procedure hiervoor is. Er zal vast een nieuw moment vastgesteld worden voor hem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja dat is ook meestal mijn tactiek maar deze pubert zit er echt doorheen
Ikbenerweer schreef:
27-01-2023 23:52
Ja dat is ook meestal mijn tactiek maar deze pubert zit er echt doorheen
Soms is het niet anders.
Stomme vraag misschien, maar hebben jullie daar afgelopen week geen een keer over nagedacht en even contact opgenomen met school voor een “wat te doen als”?
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
27-01-2023 23:55
Stomme vraag misschien, maar hebben jullie daar afgelopen week geen een keer over nagedacht en even contact opgenomen met school voor een “wat te doen als”?
Zeker wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ikbenerweer schreef:
28-01-2023 00:00
Zeker wel.
En wat zei school toen?
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
We zien het wek en komt vast goed vooral
Ikbenerweer schreef:
28-01-2023 00:00
Zeker wel.
Dan heeft school deze vraag toch al beantwoord?
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
27-01-2023 23:50
Volproppen met paracetamol en gaan.
Nou, dit.
Enorm gedoe anders.

Halen en brengen, die paar uur maar even doorstaan. Hij zal het heus wel overleven.
En dan z'n bed in en lekker blijven liggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jullie weten toch helemaal niet hoe ziek hij is en of hij met paracetamol op in staat is om een paar uur op school te zitten?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als hij al de hele week ziek is, is hij nu niet wat aan de betere hand. Ik zou ook proberen door te zetten met paracetamol.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je zult begin dit jaar toch wel een PTA (programma van toetsing en afsluiting) ontvangen hebben? En anders moet dit te vinden zijn op de website van school. Hier staan dit soort dingen bij ons in.

Net even opgezocht. Bij ziekte moet dit voor aanvang van de toets telefonisch gemeld worden bij de examensecretaris. Als dit gebeurt wordt gekeken naar een ander toetsmoment. Zo niet, dan wordt dit gezien als onregelmatigheid, wat dan weer gevolgen heeft voor het inhalen (dat mag dan niet meer zoals ik het begrijp).
Alle reacties Link kopieren Quote
Tosca2 schreef:
28-01-2023 00:03
Nou, dit.
Enorm gedoe anders.

Halen en brengen, die paar uur maar even doorstaan. Hij zal het heus wel overleven.
En dan z'n bed in en lekker blijven liggen.
Maar als dat kind al de hele week ziek is (en dan ga ik even uit van goed ziek, anders had TO deze vraag zelf ook wel kunnen beantwoorden: gewoon gaan!) dan zal hij ook niet hebben kunnen leren. Dan kan hij dat uurtje wel uitzitten, maar de toets zal niet veel opleveren. Dan is zijn herkansingsmoment zéker verschoten. Ik zou dus niet gaan als hij echt niet heeft kunnen leren door serieus ziek zijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
moizer schreef:
28-01-2023 00:18
Maar als dat kind al de hele week ziek is (en dan ga ik even uit van goed ziek, anders had TO deze vraag zelf ook wel kunnen beantwoorden: gewoon gaan!) dan zal hij ook niet hebben kunnen leren. Dan kan hij dat uurtje wel uitzitten, maar de toets zal niet veel opleveren. Dan is zijn herkansingsmoment zéker verschoten. Ik zou dus niet gaan als hij echt niet heeft kunnen leren door serieus ziek zijn!
Eens. En ook als hij al een hele week ziek is wil dat niet zeggen dat hij al genoeg is opgeknapt om überhaupt te kunnen gaan. TO zegt dat het niet verantwoord is om hem te laten gaan, ik zie geen reden om dat in twijfel te trekken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
moizer schreef:
28-01-2023 00:18
Maar als dat kind al de hele week ziek is (en dan ga ik even uit van goed ziek, anders had TO deze vraag zelf ook wel kunnen beantwoorden: gewoon gaan!) dan zal hij ook niet hebben kunnen leren. Dan kan hij dat uurtje wel uitzitten, maar de toets zal niet veel opleveren. Dan is zijn herkansingsmoment zéker verschoten. Ik zou dus niet gaan als hij echt niet heeft kunnen leren door serieus ziek zijn!
Ik mag toch hopen dat hij niet pas dit laatste weekje is gaan leren.

Maar ja, doe wat school je al gezegd heeft TO.
Susan schreef:
28-01-2023 00:21
Eens. En ook als hij al een hele week ziek is wil dat niet zeggen dat hij al genoeg is opgeknapt om überhaupt te kunnen gaan. TO zegt dat het niet verantwoord is om hem te laten gaan, ik zie geen reden om dat in twijfel te trekken.
Niet verantwoord=zijn leven of dat van anderen komt in gevaar. Lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
28-01-2023 00:23
Ik mag toch hopen dat hij niet pas dit laatste weekje is gaan leren.

Maar ja, doe wat school je al gezegd heeft TO.
Het is een puber , dus 10 tegen 1 dat dat wel de bedoeling was
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
28-01-2023 00:23
Ik mag toch hopen dat hij niet pas dit laatste weekje is gaan leren.

Maar ja, doe wat school je al gezegd heeft TO.
Voor 1 toets? Hier zullen ze daar echt niet langer dan een week van te voren aan beginnen. Het is geen eindexamen hè! Het gaat om een schoolexamen. En het gaat om pubers!
(Daarnaast gingen de gewone schooldingen ook gewoon door, hier krijgen ze geen vrij voor).
En al zou hij tot een week geleden geleerd hebben, dan zal hij dit niet allemaal onthouden hebben en zal dit (herkansing) niet om zijn beste vak gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ikbenerweer schreef:
27-01-2023 23:52
Ja dat is ook meestal mijn tactiek maar deze pubert zit er echt doorheen
Is hij echt ziek of zit hij er doorheen?
Als hij de hele week al te ziek was om te leren snsp ik eerlijk gezegd niet dat je vandaag school niet in duidelijkheid hebt gevraagd.
noekie-noek wijzigde dit bericht op 28-01-2023 08:49
0.31% gewijzigd
Ik dacht dat het advies van paracetamol erin en gaan nu wel een beetje verleden tijd was. Als je een beetje last hebt van snotteren of hoofdpijn okee, maar als je al een week goed ziek bent, griep heerst nog steeds geloof ik, is dat geen optie. Ik kan soms niet eens helder denken als ik goed ziek ben, handige combi als je dan met een hoofd vol watten examen moet doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze toetsen kun je gewoon inhalen. Gaat gewoon in overleg met de docent.

Naar school sturen met paracetamol zou ik niet doen. Je moet fit zijn voor een toets, meestal is er maar 1 herkansing mogelijkheid

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven