Is dit 'normaal' om te vragen?

30-01-2023 13:35 145 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zet het maar even onder relaties.

Mijn vriend zijn dochter gaat vaker afspreken met een vriendinnetje en de moeder van dit vriendinnetje heeft mijn vriend uitgenodigd om mee op skireis te gaan.

Ik vind dit echt heel erg raar en vreemd. Maar ik heb in mijn verleden het eea meegemaakt met ontrouw dus ik vind dat soms moeilijk. Ik vertrouw mijn vriend en hij verteld met dit ook en hij gaat ook niet mee. Maar het is toch raar om hem en ook alleen hem en zijn dochter uit te nodigen (wij wonen samen en zijn verloofd).

Ze nodigt hem ook elke keer uit om een wijntje te komen drinken. Misschien maak ik me druk om niets en ik maak me ook niet druk in de zin van dat ik het niet vertrouw want hij verteld het mij elke keer maar ik vind het nogal vreemd.

Of ligt dit aan mij?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft ze je vriend én zijn kind uitgenodigd om te gaan skiën?
En heeft ze zelf een partner?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wel wat bijzonder. Aan je verloofde de taak om hier even helderheid in te geven haar kant op.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel vreemd inderdaad.
Die moeder eens vragen naar haar intent9es?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vindt hij er zelf van?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze heeft een man ja. En hij en zijn dochter mochten dan met hun mee op vakantie.

Hierover was ik echt wel pissig want ik voelde me best wel buitengesloten. Een samengesteld gezin vind ik al lastig en moeilijk maar ik doe mijn best en dit soort dingen helpen niet.

Als hij zijn dochter ophaalt en dan daar een kopje koffie drinken okay logisch. Maar meevragen op vakantie en wijn drinken, zonder mij...vind ik niet fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
In dat geval zou ik ik dan het aso jaloerse kutwijf uithangen en nog niet eens meer eens wachten op de beleefde afwijzing van je vent. Zou haar zelf aanspreken. En hoe.

En jou vragen ze niet mee? Da's niet cool.

Nee, natuurlijk gaat hij niet mee zonder jou op vakantie. De vraag alleen al slaat nergens op.
valkia-the-bloody wijzigde dit bericht op 30-01-2023 13:43
31.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
huisduif schreef:
30-01-2023 13:37
Wat vindt hij er zelf van?
Hij zelf vindt het niet gek. En de vakantie moet ik niet serieus nemen want hij gaat toch niet. Nee dacht ik; dat moest er bijkomen. Dat iemand die vraag stelt vind ik al bijzonder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt heel raar dit inderdaad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja vind ik raar
Alle reacties Link kopieren Quote
zoals ik ook in je vorige topic zei:

geloept:
zoek hulp voor je zelf
en dump deze man
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja raar maar zolang hij er niks mee doet is er toch niks aan de hand.
Weet ze wel dat hij een relatie met jou heeft en ken je haar ook?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mosterd
vivinnetje wijzigde dit bericht op 30-01-2023 13:47
99.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
30-01-2023 13:43
zoals ik ook in je vorige topic zei:

geloept:
zoek hulp voor je zelf
en dump deze man
ah nee, niet weer zo'n topic.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik zou er niet teveel achter zoeken, zeker niet als die moeder gewoon samen is met haar man en hij ook mee gaat. Voor hun dochter is het leuk als er een vriendinnetje meegaat en misschien wil zij zelf ook niet heel fanatiek skiën en hoopt ze dat je verloofde haar man kan bijhouden :mrgreen:

Jij hebt zelf ook twee kinderen hè? Met jou en jouw kinderen erbij wordt het wel een hele groot gezelschap, snap wel dat dat wat teveel van het goede is en ze jou dus niet meevragen.

Die wijn is gemiep van jou, je zou je eerder zorgen moeten maken als hij daarna nog met zijn dochter in de auto naar huis rijdt (of fietst hij dan?).
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 30-01-2023 13:52
16.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Valkia-the-Bloody schreef:
30-01-2023 13:40
In dat geval zou ik ik dan het aso jaloerse kutwijf uithangen en nog niet eens meer eens wachten op de beleefde afwijzing van je vent. Zou haar zelf aanspreken. En hoe.

En jou vragen ze niet mee? Da's niet cool.

Nee, natuurlijk gaat hij niet mee zonder jou op vakantie. De vraag alleen al slaat nergens op.
Hahaha, jouw reactie….. Ik zou haar wel een keer vragen wanneer ze dit gepland heeft zodat je vrij kan vragen op je werk 😂 maar even serieus, heel rare vraag
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarschijnlijk is het de ouders van het vriendinnetje om de dochter van jouw vriend te doen en niet persé om hem, want een vriendinnetje mee op vakantie is leuk voor het meisje.

Ik zou er verder niet te veel achter zoeken.

Hoe lang zijn jullie samen?
Wonen jullie samen?
Want als je nog maar kort samen bent en ook nog niet samenwoont snap ik dat jij niet gevraagd wordt, als jullie wel samenwonen dan snap ik je verbolgenheid wat beter.

Overigens vreemdgaan kan je vriend altijd je vertrouwt hem of niet maak een keuze hierin. En als je kiest voor niet vertrouwen dan kun je beter stoppen want het zal ervoor zorgen dat je geen fijne relatie hebt.


Edit; Verder ik lees dat je zelf ook kinderen hebt, ik snap die ouders van dat vriendinnetje wel dat jij niet gevraagd wordt, want als jij mee gaat zul jij ook jouw kinderen mee willen nemen en dan wordt de vakantie wel echt heel anders voor deze mensen… toch zou ik er niet te veel achter zoeken als ik jou was.
tęssa44- wijzigde dit bericht op 30-01-2023 13:55
Reden: Toevoeging
30.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Als jouw verloofde er niet op ingaat, maakt het dan uit?

En waarom zou hij alleen wijn mogen drinken met jou erbij? Ik moet er niet aan denken dat ik alleen maar koffie mag drinken als mijn man er niet bij is. Zou wel liters wijn schelen. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Okay leuk verschillende reacties :-)

Wij wonen samen en zijn 5 jaar bij elkaar. Dus het is niet heel recent.

Ik zou het bijzonder raar vinden om mee op vakantie te gaan met een ander stel en dan zonder mijn verloofde.
Klopt dat hij er niets mee doet maar het zou niet in mij op komen deze vraag te stellen.

Ik hoef er niet perse bij te zijn met wijn drinken. Het is alles bij elkaar nl.: het appen naar mijn vriend als zijn dochter daar is (een keer een foto okay maar het hoeft toch niet de hele tijd), voorstellen dat hij eerder komt om wat te drinken, mee op vakantie.
Dat alles bij elkaar en mij nooit uitnodigen vond ik gek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Destiny schreef:
30-01-2023 13:54
Als jouw verloofde er niet op ingaat, maakt het dan uit?

En waarom zou hij alleen wijn mogen drinken met jou erbij? Ik moet er niet aan denken dat ik alleen maar koffie mag drinken als mijn man er niet bij is. Zou wel liters wijn schelen. :)
Ja ik vind dat ook bijzonder in de lagereschooltijd van mijn kinderen dronk ik ook wel drankjes met andere ouders als deze de kinderen kwamen halen of als ik kind ophaalde.
Dan sta je in de deur en zegt zo’n ouder Truus en Cato zijn hun spelletje aan het afmaken zijn zo klaar, kom even binnen, wil je wat drinken? Wijntje?
Gebeurde bij zowel vaders als moeders…. ik vond het meestal leuk, en als ik tijd had deed ik dat ook hoorde ik weer eens een ander verhaal..,
Alle reacties Link kopieren Quote
Rose81 schreef:
30-01-2023 13:57
Okay leuk verschillende reacties :-)

Wij wonen samen en zijn 5 jaar bij elkaar. Dus het is niet heel recent.

Ik zou het bijzonder raar vinden om mee op vakantie te gaan met een ander stel en dan zonder mijn verloofde.
Klopt dat hij er niets mee doet maar het zou niet in mij op komen deze vraag te stellen.

Ik hoef er niet perse bij te zijn met wijn drinken. Het is alles bij elkaar nl.: het appen naar mijn vriend als zijn dochter daar is (een keer een foto okay maar het hoeft toch niet de hele tijd), voorstellen dat hij eerder komt om wat te drinken, mee op vakantie.
Dat alles bij elkaar en mij nooit uitnodigen vond ik gek.
Veel appen is inderdaad niet zo nodig, ga een x mee ophalen en drink dan eens een x wat mee. Leer je elkaar misschien beter kennen en kun je beter inschatten hoe het zit. En misschien hebt je wel gelijk en vindt ze je vriend erg leuk…
Alle reacties Link kopieren Quote
Rose81 schreef:
30-01-2023 13:57
Okay leuk verschillende reacties :-)

Wij wonen samen en zijn 5 jaar bij elkaar. Dus het is niet heel recent.

Ik zou het bijzonder raar vinden om mee op vakantie te gaan met een ander stel en dan zonder mijn verloofde.
Klopt dat hij er niets mee doet maar het zou niet in mij op komen deze vraag te stellen.

Ik hoef er niet perse bij te zijn met wijn drinken. Het is alles bij elkaar nl.: het appen naar mijn vriend als zijn dochter daar is (een keer een foto okay maar het hoeft toch niet de hele tijd), voorstellen dat hij eerder komt om wat te drinken, mee op vakantie.
Dat alles bij elkaar en mij nooit uitnodigen vond ik gek.
Misschien omdat het vooral om dochter gaat en ze jou niet zien als moeder van? Wat je natuurlijk ook niet bent. Misschien heeft ze ook wel vriendschappelijk contact met de moeder.

Als "stiefmoeder" ben je voor sommigen gewoon onzichtbaar.

De kans dat ze hem mee op vakantie vraagt om hem te verleiden, terwijl haar man ook gewoon meegaat lijkt mij erg klein. Of ze moeten als stel een man erbij willen. Maar daar zijn online veel gemakkelijker wegen voor.

Vertrouw gewoon op jouw verloofde zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen ik je OP las, moest ik ook wel even fronsen. Meestal ben ik van de makkelijke soort en vind ik mensen veel te snel jaloers of ingewikkeld doen. Maar de mee op vakantie vraag vond ik een beetje gek.

Maar toen ging ik verder denken; je hebt meer kinderen, die kunnen misschien niet allemaal mee, dus dan moet er toch iemand thuisblijven. Je vriend gaat sowieso niet, dus hoe serieus was dat gesprek? “O, zou leuk zijn als je mee zou gaan!” Is iets heel anders dan: we gaan over drie maanden dan en dan, willen jullie mee. En volgens mij duurt het wintersport seizoen niet zo lang meer. Dus lijkt me niet zo’n serieuze vraag.

Als jij je ongemakkelijk voelt over hun contact, moet je dat met je partner uitvechten. Want verder zie ik op zich het probleem niet zo.
Everything is fluid
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind dat ook wel wat apart, maar er zijn maar weinig mensen met wie ik samen op vakantie wil, op vakantie met de ouders van een vriendin van je kind zie ik echt niet snel gebeuren tenzij je al jaren heel goede vrienden bent, maar als je al jaren heel goede vrienden bent dan zie je de partner van je jarenlange heel goede vriend niet zomaar over het hoofd.

Dus ja: raar.

Wat vindt je vriend hier zelf van?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is idd heel raar maar ook raar dat je vriend dat niet vindt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven