Moet ik nog naar Parijs gaan?

30-01-2023 22:04 247 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Graag advies gewild.
Een ''vriendin'' heeft mij 2 weken terug voorgesteld om naar Parijs te gaan. Ik weet van haar dat zij nooit met een vriendin op vakantie is geweest, zij is 32 en woont bij haar moeder. Gaat binnenkort trouwen.
Ondanks dat ik (ben alleenstaande werkende) afgelopen tijd en de komende tijd veel kosten gaat maken/ heb gemaakt (zij weet van deze kosten) heb ik er toch mee ingestemd, omdat ik het ook zo een leuke enthousiaste voorstel vond.

Wij hebben toen flixbus reizen gereserveerd pp 100 euro, maar de afgelopen dagen begon ze erg moeilijk te doen over de hotelkamers en dat ik niet aan moest denken om veel geld uit te geven en dat ik het toch weer zou verdienen. Ik gaf vriendelijk aan dat mijn budget voor hotel 150 euro was voor 2 nachten
Ik wil zelf ook in een verzorgde hotel met goede recensies, maar zij was erg gefocust op een zeer goede en zij wilde per se aparte hotelkamers, zelfs twee aparte bedden keurde ze niet goed. Ik vond een goede 3 sterren hotel met goede recensies 1,5 km verwijderd van het centrum. Ik had het alvast geserveerd met in totaal 288 euro voor 2 kamers.

Zij begon toch weer heel kortaf te doen over de app waardoor ik mijn budget verhoogde naar 200 euro per persoon. Ik moest die zondag weg en gaf aan dat ze op booking.com verder kon kijken voor 200 euro per persoon (2 aparte hotelkamers). Die (goede) hotelkamers waren er namelijk genoeg.

Toen ik buiten was, kwam ze opeens met een hele andere site en ik vroeg wat het was. En zij zei dat hier voor 200 euro pp zeer goede hotelkamers te vinden waren. Dezelfde kamers die op booking 100 euro duurder waren, maar dat gaf ze niet aan. Ik zei dat ik niet thuis was en pas vanavond kon kijken. Zij gaf aan dat die kamers dan misschien weg waren, dus ik zei o boek maar (erop vertrouwend dat zij onderzoek had gedaan naar die site).

Toen ik thuiskwam, gaf ze aan geen bevestigingsmail gekregen te hebben. Ik keek op het internet en zag gelijk hoe slecht die site was en hoeveel slechte recensies het heeft.
Ik gaf aan dat een optie was dat ik dan voor 200 euro dan een 2 persoonskamer betaal. Zij weigerde echt pertinent om in 1 kamer als mij te verblijven. Ik gaf aan dat ze me ergens moet tegemoetkomen omdat ik de helft van het (waarsch) verdwenen geld moet betalen en dat ik voor mezelf daarnaast geen dure aparte kamer kon veroorloven, dan zou ik in totaal minimaal 350 euro kwijt zijn (helft van verdwenen geld + nieuwe boeking) dat zit ver boven mijn budget. Zij noemde me op een gegeven moment fucking gierig en keiraar.

De volgende dag gaf ze aan dat ze die klantenservice van die site had gebeld en ze gaven aan geen bevestiging te hebben en dat ze het geld over 2 weken zou krijgen. Ik gaf haar aan dat het niet zeker was dat ze het geld zou terugkrijgen gezien de reviews en gaf nogmaals dan de optie om een tweepersoonskamer van max rond 150 euro te zoeken en het bedrag te splitten en dan zou ik ook de helft van 400 euro naar haar overmaken, dit weigerde ze. Ze zei boos op de app, ik wil niet met jou in 1 kamer, je gaat hele dag ruzie maken. Je bent harteloos dat je zo doet, kijk hoe je doet en dat ik alles een hel voor haar maakte. Ik zei dat ze heel erg aan zichzelf denkt als ze na haar fout mij eigenlijk oplegt om een aparte kamer te nemen en niet tegemoet te komen om dan toch maar 1 kamer te delen gezien de kosten.

Daarna stuurde een betaalverzoek van 201 euro met de woorden ''stuur dit'' en ze zei dat ze haar eigen kamer gaat boeken. Ik vind het wel heftig om zo pardoes 201 euro te moeten betalen en het feit dat ze daarna al mijn opties overboord heeft gegooid en nog steeds haar zin wil doordrijven met 1 kamer en van mij verwacht even 201 euro te betalen.

Ik vond dit zo erg dat ik zei dat ik dan in parijs niet met haar zou praten. Nu heb ik eigenlijk helemaal geen zin om te gaan.

Nu zit ik eraan te denken om bij flixbus na te vragen om restitutie (zij heeft het wel geboekt) en haar alleen 100 euro van het hotelgeld dat ze heeft overgemaakt te vergoeden, omdat zij mij eigenlijk gewoon heeft laten barsten om tot een consessie te komen.

, als ze zeker weet dat ze het geld niet terugkrijgt overweeg ik de andere 100 euro ook overmaken maar voor nu voel me ik me gewoon genaaid. Maar ik wil niet meer naar parijs gaan, vooral niet hoe ze mij behandelt. Ben ik onredelijk? Wat is wijsheid?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit wordt niets, lekker thuisblijven beiden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een gedoe inderdaad zeg…
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit wordt niks. Laat haar weten dat je er vanaf ziet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind dat je het nog lang volhoudt. Ik had geloof ik allang afgeblazen met zoveel gezeik van te voren en niet samen op 1 kamer slapen. Zeker niet gaan hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is dit echt? Zo ja, kansloos van beide partijen ‘dan praat ik in Parijs niet met je’ :facepalm: Niks betalen, annuleren wat er nog te annuleren valt en einde vriendschap.
Alle reacties Link kopieren Quote
En ik zou ook niet betalen. Ik geloof nooit dat als zij het geld terugkrijgt dat ze dan jouw gedeelte terugstort aan jou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook zeker niet gaan als het zo gaat. Wel zonde van het geld dat je nu waarschijnlijk kwijt bent maar alles wat je in Parijs zou gaan doen, is ook nog hartstikke duur en als je daar dan zit met iemand waarmee je het gewoon echt niet leuk hebt, dan is het het niet waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet gaan, zou zelfs de vriendschap heroverwegen zoals ze tegen je praat. Ik zou 100 overmaken en that’s it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thuis blijven
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je niet kan annuleren dan iemand anders meenemen? Of alleen gaan.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
oneenietweer schreef:
31-01-2023 07:36
Is dit echt? Zo ja, kansloos van beide partijen ‘dan praat ik in Parijs niet met je’ :facepalm: Niks betalen, annuleren wat er nog te annuleren valt en einde vriendschap.
Dit! Wat is dat nou weer, dat 'dan praat ik niet met jou in Parijs '? Dat wordt niks. Niet gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een gezelligheid. Dat wordt een vakantie waar je lang herinneringen aan zult hebben!
:sarcastic:

Annuleren wat nog kan en anders je verlies nemen en je wonden likken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet de hele openingspost gelezen, maar ik had allang afgehaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
oneenietweer schreef:
31-01-2023 07:36
Is dit echt? Zo ja, kansloos van beide partijen ‘dan praat ik in Parijs niet met je’ :facepalm:

Nou dat. Hoe oud zijn jullie?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
No wax dat ik met zo iemand op vakantie zou gaan.
Probeer te annuleren wat nog kan en laat haar verder in haar sop gaarkoken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet gaan. Voor jullie beide de beste oplossing.
De opmerking 'Dan praat ik in Parijs niet met je', vind ik behoorlijk kinderachtig. Jouw vriendin klinkt ook niet als een leuke vriendin.
In the end, it is what it is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een gezeik zeg. En vooral wat een kinderachtig gedoe. Je zei echt 'dan praat ik niet met je in parijs?' Hoe oud ben je? 4? Ik had er bijna nog een 'Lekker Puh' achter verwacht.

Normaal overleg je gewoon alles van te voren, ga je lekker samen zitten en kom je dan samen tot een leuk hotel. Nu regelen jullie alvast vervoer, nog geen idee welk hotel jullie willen of waar. Overleggen niets met elkaar en als er een soort overleg is gaat dit op brugklas niveau met boosheid en rare uitspraken.

Ik zou gewoon de vakantie helemaal afblazen
Zijn jullie nog heel erg jong? Ik zou niet meer gaan als ik jou was. Dat gedoe al met aparte kamers, zo vreemd.
Pak je verlies en cancel het hele zakie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zij noemde me op een gegeven moment fucking gierig en keiraar.

Je vriendin is niet goed wijs. No way dat ik naar Parijs zou gaan onder deze omstandigheden. Ik zou eerlijk gezegd ook de vriendschap heroverwegen.

Ik vond dit zo erg dat ik zei dat ik dan in parijs niet met haar zou praten.

Maar jij doet ook heel raar. Waarom laat je je zo behandelen en doe je daarna passief-agressief?
Alle reacties Link kopieren Quote
BuzzieBee schreef:
31-01-2023 08:03
Wat een gezeik zeg. En vooral wat een kinderachtig gedoe. Je zei echt 'dan praat ik niet met je in parijs?' Hoe oud ben je? 4? Ik had er bijna nog een 'Lekker Puh' achter verwacht.

Normaal overleg je gewoon alles van te voren, ga je lekker samen zitten en kom je dan samen tot een leuk hotel. Nu regelen jullie alvast vervoer, nog geen idee welk hotel jullie willen of waar. Overleggen niets met elkaar en als er een soort overleg is gaat dit op brugklas niveau met boosheid en rare uitspraken.

Ik zou gewoon de vakantie helemaal afblazen
Ik zei het ook omdat ik zo verontwaardigd was. Ze verwacht even dat ik 200 euro overmaak vanwege haar four en dan moeten we alsnog van haar aparte kamers boeken. Dus ik hoopte dat ze me zou tegemoetkomen met het boeken van 1 kamer dan om de schade te beperken. Met het: als we hierna alsnog 2aparte kamers gaan boeken dan ga ik in parijs niet met je "chillen", hoopte ik dat ze dan toch zou kiezen voor 2persoonskamer. Maar na haar betaalverzoek van 200 euro heb ik niks meer van dr gehoord. En door hoe ze na haar fout alsnog aandringt om aparte kamers waar ik het geld niet voor heb, heb ik zoiets van wrm zou ik nu t volle pond van 200 euro moeten betalen. Zij helpt me toch ook niet door dan maar 1 kamer te kiezen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Natuurlijk ga je niet.
Rare vriendin. Annuleren n klaar. Ga iets leukers doen dit jaar met je geld. Dat verdien je.
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
31-01-2023 08:04
Zijn jullie nog heel erg jong? Ik zou niet meer gaan als ik jou was. Dat gedoe al met aparte kamers, zo vreemd.
Dat is niet perse vreemd. Ik wil ook graag aparte kamers omdat ik echt rust en tijd nodig heb allen, door mijn ass.
Alle reacties Link kopieren Quote
sparkling1bee schreef:
31-01-2023 08:13
Ik zei het ook omdat ik zo verontwaardigd was.

Ik zou haar kant van het verhaal moeten horen, voordat ik er iets zinnigs over kan zeggen.

Maar het: dan praat ik in Parijs niet met je en dit antwoord valt me wel op.
Ik vind het niet getuigen van volwassen gedrag. Ook als je verontwaardigd ben, kun je je gewoon als een volwassen persoon gedragen (neem aan dat je net zoals zij rond de 30 bent).

Jouw reactie is net zo ergerlijk als dat je iemand aanspreekt op iets negatiefs en de ander gelijk antwoord met: ja, maar jij…. in plaats van te kijken of er een kern van waarheid in zit waar de ander over valt. Zelfs als dat laatste niet zo is, getuigd “ja, maar jij…” van een zeer hoog Calimero-gehalte. Hoogst onaantrekkelijk bij volwassenen.

En juist daarom ben ook ook benieuwd naar hoe zij jou ervaart in dit debacle.

Ik zou overigens mijn verlies nemen en niet meer naar Parijs gaan. Aan welke kant ik ook zou staan.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven