Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic 2

31-01-2023 22:30 413 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Was er al een deel 2?
Hier kunnen er verder kletsen over make-up. Tips, flops en al je nieuwste aankopen!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik trap af: een herontdekking is de Maybelline dream radiant foundation. De kleur leek te licht maar is nu in deze grauwe maand perfect, en blijft goed zitten.

Ik heb in de sale net deze set bij de Zara besteld, ben benieuwd...

https://www.zara.com/nl/nl/full-edit-cu ... 30001.html
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb deze net besteld! https://www.bol.com/nl/p/anastasia-beve ... androidapp
Heb het Norvina palet al. Wilde iets meer meer rood en minder shimmers.
Moet ook een nieuwe foundation maar dat durf ik online eigenlijk niet zo goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
31-01-2023 23:57
Ik heb deze net besteld! https://www.bol.com/nl/p/anastasia-beve ... androidapp
Heb het Norvina palet al. Wilde iets meer meer rood en minder shimmers.
Moet ook een nieuwe foundation maar dat durf ik online eigenlijk niet zo goed.
Oef mooi Pimpelmees.
Zonder regen geen bloemen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de Essence extreem mascara helemaal geweldig
Zonder regen geen bloemen
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh-oh...ik zie al mooie dingen!
Een redelijk nieuwe aanwinst voor mij is de Bourjois Healthy mix foundation. Een oudje, maar ik had hem nooit eerder geprobeerd. Op één of andere manier spreekt het merk me eigenlijk niet zo aan. Hebben jullie dat ook wel eens, dat je, eigenlijk zonder duidelijke reden, bij een merk denkt 'mêh'?
Maar die foundation maakt op youtube een soort comeback, ik heb er wat video's over gezien en werd nieuwsgierig. En verhip, het is een hartstikke fijn product! Niet te droog of te mat, niet te glanzend, ziet er natuurlijk uit. Topper!
Alle reacties Link kopieren Quote
Joppie schreef:
01-02-2023 07:56
Ik vind de Essence extreem mascara helemaal geweldig
Oh, die wil ik nog proberen. Ik hou van de Maybelline the falsies lash lift, de Milani highly rated anti gravity mascara, de Essence lash princess in groen en de lash brag mascara van Anastasia Beverly Hills.
Maar ik blijf het toch leuk vinden om nieuwe te proberen. Ik maak wel altijd de vorige eerst op en heb er maar één tegelijk open.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ergste flop van...ja, all times misschien wel is de Hydro Hero van Essence. Een soort skintint, of bb cream, of getinte dagcrème. Maakt ook niet uit, want wat een waardeloos product. Ik doe het nooit, maar deze heb ik na één keer gebruiken in de prullenbak gemikt. Vlekkerig, als ik er een keer te veel met mijn sponsje overheen ging, kreeg ik een 'kale' plek die niet meer te fixen was, nee, echt een dikke vette nee .
Mijn laatste aankopen zijn oogschaduwpalettes van Viseart (petites mattes neutrals en cashmere) en Natasha Denona (retro glam palette). Vooral de eerste van Viseart vind ik geweldig voor dagelijks gebruik en kan ik veel kanten mee op. Fijnste kwaliteit van alles wat ik tot nu toe heb gebruikt. Blend erg goed.

Verder zit ik in een low buy en mag alleen iets kopen als iets op is. Meestal sla ik wat in rondom Black Friday, zoals de Hoola Bronzer en wenkbrauwpotlood van Benefit en Mac Strobe Cream

Van de drogisterij merken zijn mijn ‘evergreens’ de wenkbrauwen poeder van Catrice, wenkbrauwen gel van Essence of Maybeline, mascara van Pupa.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook fan van Viseart en dan vooral de matte neutrals.

Zelf heb ik de laatste tijd weinig gekocht. Die Bourjois foundation staat ook op mijn lijst en ja, ik heb hetzelfde. Bepaalde merken spreken me niet aan en sla ik eigenlijk automatisch over.

Ben nog wel zoekende naar een nieuwe mascara en dan zo eentje met een borsteltje als die van Sweed. Ik had een tijdje geleden een goede, goedkope dupe gevonden van Technic, de skinny mascara maar de 2 die ik vorige week binnen kreeg waren allebei helemaal uitgedroogd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Joepie; altijd leuk om te lezen over make-up en tips :)

https://www.elfcosmetics.com/eu/ultimat ... 84034.html
Deze blending blush, ik was echt flabbergasted! Gebruik al jaren de beauty sponge van Real Techniques, maar ben echt heel blij met dit resultaat. Niet veel foundation nodig, blend supermooi, zachte borstel. En kost geen drol.
Heb sowieso een dikke brandcrush op E.L.F cosmetics op het moment. Heel voordelig en goede kwaliteit, ze hebben ook leuke dupes dus dat scheelt weer geld. Ohja en als je je inschrijft op hun website krijg je heel veel voordeel.
Dit was mijn spreekbeurt ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
01-02-2023 08:27
Ergste flop van...ja, all times misschien wel is de Hydro Hero van Essence. Een soort skintint, of bb cream, of getinte dagcrème. Maakt ook niet uit, want wat een waardeloos product. Ik doe het nooit, maar deze heb ik na één keer gebruiken in de prullenbak gemikt. Vlekkerig, als ik er een keer te veel met mijn sponsje overheen ging, kreeg ik een 'kale' plek die niet meer te fixen was, nee, echt een dikke vette nee .
Dit is mijn miskoop. Gelukkig geen dure. Wat een waardeloos product.https://www.zalando.nl/nivea-hyaluron-c ... 7-s11.html
Lady_Day schreef:
01-02-2023 09:10
Ik ben ook fan van Viseart en dan vooral de matte neutrals.
Ja, het is echt neutraal palet. Van warm naar koelere kleuren. En je kan makkelijk van een no make up look naar een smokey eye gaan. Veel subtieler dan wat ik met andere merken heb gefabriceerd. Eerst hadden ze alleen een groter formaat en vrij duur maar sinds ze kleiner zijn, is het voor mij laagdrempeliger geworden.

Heeft iemand hier ooit oogschaduw van PatmcGrath uitgeprobeerd? Is dat nou echt de prijs waard? Vroeger vond ik 50 euro al echt aan de hoge kant en dit slaat zo’n beetje alles.

Natasha Denona vind ik ook fijn werken maar de kleur samenstelling van haar paletten is het vaak net niet voor mij, tenzij ze de gold palette weer uitbrengt. Die vind ik ontzettend mooi.
Alle reacties Link kopieren Quote
LilacWine schreef:
01-02-2023 09:32
Ja, het is echt neutraal palet. Van warm naar koelere kleuren. En je kan makkelijk van een no make up look naar een smokey eye gaan. Veel subtieler dan wat ik met andere merken heb gefabriceerd. Eerst hadden ze alleen een groter formaat en vrij duur maar sinds ze kleiner zijn, is het voor mij laagdrempeliger geworden.

Heeft iemand hier ooit oogschaduw van PatmcGrath uitgeprobeerd? Is dat nou echt de prijs waard? Vroeger vond ik 50 euro al echt aan de hoge kant en dit slaat zo’n beetje alles.

Natasha Denona vind ik ook fijn werken maar de kleur samenstelling van haar paletten is het vaak net niet voor mij, tenzij ze de gold palette weer uitbrengt. Die vind ik ontzettend mooi.
Pat McGrath vond ik persoonlijk niet het geld waard. Ik zou dan eerder voor Huda Beauty kiezen. Ben enorm fan van haar oogschaduws.
Rosebloom schreef:
01-02-2023 09:44
Pat McGrath vond ik persoonlijk niet het geld waard. Ik zou dan eerder voor Huda Beauty kiezen. Ben enorm fan van haar oogschaduws.
Van Huda had ik tot voor kort zo’n klein obsessions palet. 1 kleur (wit, gelig) heb ik als basis helemaal opgemaakt, de rest bleek te warm voor mij. Inderdaad mooie kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
01-02-2023 08:24
Oh, die wil ik nog proberen. Ik hou van de Maybelline the falsies lash lift, de Milani highly rated anti gravity mascara, de Essence lash princess in groen en de lash brag mascara van Anastasia Beverly Hills.
Maar ik blijf het toch leuk vinden om nieuwe te proberen. Ik maak wel altijd de vorige eerst op en heb er maar één tegelijk open.
Ik vind hem echt geweldig maakt mijn wimpers echt extreem lang
Zonder regen geen bloemen
Alle reacties Link kopieren Quote
LilacWine schreef:
01-02-2023 09:32

Heeft iemand hier ooit oogschaduw van PatmcGrath uitgeprobeerd? Is dat nou echt de prijs waard? Vroeger vond ik 50 euro al echt aan de hoge kant en dit slaat zo’n beetje alles.
Ik heb Mothership bronze seduction van Pat Mcgrath. Gelukkig afgeprijsd gekocht. Het is me eigenlijk behoorlijk tegengevallen. Vooral heel veel fallout, en ik heb echt een onredelijke hekel aan mijn ogen eerst doen. Al met al niet zo indrukwekkend. Ik heb het zelfs een tijdje op marktplaats gehad. Maar inmiddels heb ik kwasten gekocht van echt haar (van Rehfr, uit hun concept store) plus die soort van primer stick van Pat Mcgrath. En dat maakt toch wel verschil. Nu kan ik er beter mee uit de voeten. Dusdanig, dat ik met 40% korting zelfs nog Mothership X heb gekocht. En ik moet eerlijk zeggen dat die echt erg mooi is. Het staat me nog steeds een beetje tegen dat er zoveel nodig is om het een beetje fatsoenlijk werkbaar te krijgen, en ik ga het verder ook bij deze twee dingen laten, maar nu ben ik inmiddels toch blij met die twee paletten. Is het echt de prijs waard? Al met al is mijn antwoord toch nee.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.google.com/search?q=laritzy ... atDSf9o4eM

Ik gebruik deze heel vaak. Multifunctioneel op mijn ogen, wangen, gezicht en zelfs mijn lippen met een lip balm erover
Zonder regen geen bloemen
Alle reacties Link kopieren Quote
LilacWine schreef:
01-02-2023 09:57
Van Huda had ik tot voor kort zo’n klein obsessions palet. 1 kleur (wit, gelig) heb ik als basis helemaal opgemaakt, de rest bleek te warm voor mij. Inderdaad mooie kwaliteit.
Ik heb door de jaren heen twee van die obsessions paletjes gehad. Eentje met alleen shimmers. Die was binnen een paar weken helemaal kruimelig en uitgestoft over het hele palet, eigenlijk gewoon onwerkbaar. En ik heb het nooit meegenomen in mijn tas, het lag gewoon thuis. Dus die weggedaan. Tweede had prachtige matte kleuren, maar de shimmers kreeg ik nauwelijks op mijn kwast, dus die moesten met de vingers. Daar hou ik niet van. Bovendien werden ze snel hard en kwam er na een tijdje gewoon niets meer vanaf. Nog een tijdje gehouden vanwege de matte tinten, maar uiteindelijk weggedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Joppie schreef:
01-02-2023 10:08
https://www.google.com/search?q=laritzy ... atDSf9o4eM

Ik gebruik deze heel vaak. Multifunctioneel op mijn ogen, wangen, gezicht en zelfs mijn lippen met een lip balm erover
Oh, mooi. Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Gelukkig ben je er blij mee. Mothership X is degene die mij ook het meest aanspreekt. Mooie samenstelling en ja, zeker heel mooi. De naam Rehfr zie ik veel voorbij komen bij tutorials. Het is dat ik mijn low buy zit….volgend jaar.
anoniem_63e20ea8ea23a wijzigde dit bericht op 01-02-2023 11:19
2.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
LilacWine schreef:
01-02-2023 10:12
Gelukkig ben je er blij mee. Mothership X is degene die mij ook het meest. Mooie samenstelling en ja, zeker heel mooi. De naam Rehfr zie ik veel voorbij komen bij tutorials. Het is dat ik mijn low buy zit….volgend jaar.
Die kwasten zijn wat mij betreft wel zeker hun geld waard, maar gelukkig waren ze 40% goedkoper in die online concept store. Maar daar ben ik absoluut heel blij mee. Ik gebruik ze dagelijks.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die Hydro Hero werkt voor mij prima, grappig dat dat zo kan verschillen. Ik heb wel gemerkt dat het wat uitmaakt wat je eronder smeert, dat zal allicht het verschil maken.
Viseart heb ik 1 pallet van, nav van de lovende recencies….maar eerlijk gezegd…ik vind het 1 van mijn slechtere pallets. Zit allemaal al heel los in de pans, qua pigmentatie ok, maar zeker niet superieur. Ik had er meer van verwacht zal ik maar zeggen en ik merk dat ik hem heel erg links laat liggen.
Jufjoke schreef:
01-02-2023 10:08
Ik heb door de jaren heen twee van die obsessions paletjes gehad. Eentje met alleen shimmers. Die was binnen een paar weken helemaal kruimelig en uitgestoft over het hele palet, eigenlijk gewoon onwerkbaar. En ik heb het nooit meegenomen in mijn tas, het lag gewoon thuis. Dus die weggedaan. Tweede had prachtige matte kleuren, maar de shimmers kreeg ik nauwelijks op mijn kwast, dus die moesten met de vingers. Daar hou ik niet van. Bovendien werden ze snel hard en kwam er na een tijdje gewoon niets meer vanaf. Nog een tijdje gehouden vanwege de matte tinten, maar uiteindelijk weggedaan.
Dat klinkt niet goed. De shimmers moest ik ook met mijn vingers doen. Vooralsnog blijf ik fan van Viseart en ik heb ook plezier van de retro glam van Natasha Denona. Met de retro glam ben ik nog mee aan het spelen want echt nieuw. Update volgt nog.
Heerlijk topic is dit, ik moet er eigenlijk niet teveel meelezen: gevaarlijk, krijg doorlopend inspiratie!

Een vraag: sinds kort gebruik ik voor het eerst een dure foundation: Beautiful Skin van Charlotte Tilbury. Prachtig, heel blij mee, maar duur en ik ben waarschijnlijk zo door die tube heen, dus nu zoek ik een dupe. Op YouTube wordt L’Oréal true match hyaluronic tinted serum genoemd, kent iemand dat?

Ik geloof niet (meer) zo in dure merken, ben net zo blij met m’n Kiko Cream blush en m’n Essence mascara als met de onbetaalbare Chanel- en Dior-producten die ik vroeger kocht. Alleen mijn oogpotlood van Lancôme is een heilige graal. Daarom weet ik zeker dat er voor de CT-foundation ook een betaalbare optie moet zijn. Maar welke? :)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven