Werk & Studie alle pijlers

Rooie vlaggen bij nieuwe werkgever ?

01-02-2023 21:58 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedendag,


Even jullie blik op het volgende, september vorig jaar bij nieuwe werkgever begonnen.
Maanden daarvoor gesolliciteerd via de site, maar na diverse malen bellen nooit terug gebeld.
Uiteindelijk via Linkedin contact gelegd en gesprekken gehad en aangenomen.
Tijdens de gesprekken hadden ze grote plannen, dit jaar moest er veel geleverd gaan worden. Vaste klant wilde 2,5x zo veel dus extra mensen nodig bla bla

Na een paar maanden zelf een gesprek aanmoeten vragen hoe het nu ging, ze zijn te vreden en hadden nog wel wat ideëen. Ik zwerf tussen 2 afdelingen en soms is het echt naar werk zoeken. Zo zit ik helaas niet in elkaar dus verveel me te pletter en kijk soms de klok van de muur.

Afgelopen 2 maanden met een andere collega ook echt naar werk zitten zoeken, toelevering van bepaalde dingen gaan moeizaam vanwege de wereld wijde leveringen en restant van de corona en vraag.
Paar weken geleden kregen we een update hoe en wat en er zijn geen vacatures binnen het bedrijf.

Nu blijkt op de website dat alle vacatures van meer dan een half jaar geleden allemaal gewoon nog open staan op de site. Slecht of .... ??

Nu begin ik me toch langzaam zorgen te maken of het wel slim is om hier te blijven....
Ik heb het idee dat sommige collega's mij ook als bedreiging zien omdat zij al over de 60 zijn.
soms denk ik weleens wat doe ik hier.... ik hou van een dynamische omgeving maar dit pppffff en merk ook dat de jas niet echt lekker zit.

Ik heb geen zin om nu alweer naar een andere baan te hoppen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie helemaal geen rode vlaggen.
Wel dat je niet helemaal op je plek zit.
Op basis daarvan zou je verder kunnen kijken.
Wat voor contract heb je?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon verder kijken. Je vervelen op je werk is gewoon niet leuk. Dus hup hup op naar een dynamischere omgeving. Want blijven maakt alleen maar lamlendiger.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou juist nu overwegen om over te stappen. De arbeidsmarkt is nu hartstikke goed als je iets nieuws wilt. Misschien is dat over een jaar heel anders en zit je min of meer vast in deze baan terwijl je het eigenlijk nu al niet meer ziet zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie de rode vlaggen ook niet heel duidelijk.

Dat je geen zin hebt om weer door te hoppen: ja, dat snap ik wel. Maar heb je wel zin om hier te blijven? Ook niet echt zo te lezen. Als ik jou was zou ik bij je leidinggevende heel duidelijk aangeven dat je je te pletter zit te vervelen en daarnaast toch gewoon rustig op zoek naar iets anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel kans dat ze gewoon permanent zogezegd vacatures open hebben op hun website.
Maar dat die erin praktijk helemaal niet zijn.

Ze willen waarschijnlijk gewoon naamsbekendheid en af en toe een nieuw CV binnen zien rollen. Waar ze dan weinig mee doen, maar "just in case" dat er toch eens iemand zou vertrekken of op pensioen gaan.

En tja, dat bedrijf moet zichzelf ook aan jou verkopen, dus natuurlijk "gingen ze groeien" :-).

Als je echt te weinig werk naar je zin hebt zou ik verder begin rondkijken naar iets anders.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze hebben grote plannen, maar die plannen kunnen nog wel een jaar duren.
De markt is zo goed. Ga elders solliciteren. Er zijn legio vacatures.
Het is helemaal niet erg om na een half jaar ergens anders te gaan werken.

Bedenk goed wat je gaat zeggen bij je volgende sollicitatiegesprek. Niet je huidige werkgever zwart maken.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt hier kan ik wat mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zomaariemand schreef:
01-02-2023 21:58
Nu begin ik me toch langzaam zorgen te maken of het wel slim is om hier te blijven....
Ik heb het idee dat sommige collega's mij ook als bedreiging zien omdat zij al over de 60 zijn.
soms denk ik weleens wat doe ik hier.... ik hou van een dynamische omgeving maar dit pppffff en merk ook dat de jas niet echt lekker zit.

Ik heb geen zin om nu alweer naar een andere baan te hoppen...

Ik kan bovenstaande niet rijmen met het feit dat je al meerdere sollicitaties de deur uit hebt gedaan nadat je eerder al besloten had om niet te blijven hier. Wat is je echte vraag/probleem?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt geen zin om nu alweer naar een andere baan te hoppen?

Dan moet je ook niet klagen, zo ondernemend ben je blijkbaar dus ook niet.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou helemaal niks vinden van je werkgever of je collega's van 60+
Het gaat om jou.

Jij vind niet dat je op de goede plek zit, jij verveelt je, dus je zult daar zelf wat aan moeten doen.

Wat? Dat kan je vast zelf wel bedenken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou een ander jas gaan zoeken. Een jas wat wel lekker zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
02-02-2023 09:11
Je hebt geen zin om nu alweer naar een andere baan te hoppen?

Dan moet je ook niet klagen, zo ondernemend ben je blijkbaar dus ook niet.
Wat een kattige reactie. Ik kan me de tweestrijd best voorstellen: nét een nieuwe baan waar je destijds waarschijnlijk heel blij mee was, diep in haar hart weet ze heus wel dat dit het niet is en wat haar te doen staat, maar ze baalt wel dat het niet gewoon geworden is wat ze hoopte en is niet blij dat ze weer moet gaan beginnen met vacatures zoeken, brieven schrijven, afwachten, enzovoort. En ik kan me ook voorstellen dat ze de stap daardoor net wat langer uitstelt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik zou ook rustig uitkijken naar iets anders. Is natuurlijk prettig en relaxed als je al een baan en inkomen hebt ook al ben je niet helemaal tevreden.

Ik heb ook een paar jaar voor een bedrijf gewerkt dat altijd vacatures op hun website had staan, ook al waren ze niet altijd direct op zoek. Er was best veel verloop binnen het bedrijf (ook veel mensen die intern een andere functie kregen). Ik zou dat niet als een rode vlag interpreteren: in mijn geval hield het bedrijf gewoon altijd ogen open naar goede, nieuwe mensen.
We're not doing this because it's easy. We're doing this because we thought it was easy.
Alle reacties Link kopieren Quote
Susan schreef:
02-02-2023 13:41
Wat een kattige reactie. Ik kan me de tweestrijd best voorstellen: nét een nieuwe baan waar je destijds waarschijnlijk heel blij mee was, diep in haar hart weet ze heus wel dat dit het niet is en wat haar te doen staat, maar ze baalt wel dat het niet gewoon geworden is wat ze hoopte en is niet blij dat ze weer moet gaan beginnen met vacatures zoeken, brieven schrijven, afwachten, enzovoort. En ik kan me ook voorstellen dat ze de stap daardoor net wat langer uitstelt.
Ik zou even loepen als ik jou was. Dan weet je meer over zijn achtergrond wat zijn werkhouding betreft in plaats van meteen van de toren te blazen. Iemand kan wel klagen maar hand in eigen boezem steken en zelfreflectie zijn bij sommige mensen ook aan te raden.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou professionele hulp inschakelen in plaats van topics hierover te openen op Viva forum. Je komt er duidelijk zelf niet uit op werkgebied. Je kan aan blijven modderen of nu echt eens stappen zetten.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven