Mode & Beauty alle pijlers

Waar koopt jouw moeder haar kleren?

02-02-2023 18:19 39 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beetje gekke vraag wellicht, maar mijn moeder klaagde laatst tegen mij dat ze geen flauw idee heeft waar ze kleding kan kopen. En ik snap haar wel.
Ze is 75 maar ze heeft een druk actief leven. De typische 'omawinkels' zijn niks voor haar, maar in 'normale' winkels zijn truien vaak te kort of is de pasvorm niet geschikt.
Mijn moeder is geen type voor een speciaalzaak met verkopers die dingen aandragen (dat maakt dit probleem niet eenvoudiger, ik weet het...)
Ze is op zoek naar kleding die niet uit een ANWB-winkel lijkt te komen, niet te oubollig is, maar ook niet te flamboyant. Er mag best een knipoog in zitten.
Waar kopen jullie moeders, hebben jullie tips?
Alle reacties Link kopieren Quote
Claudia Sträter?
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.norah.eu/nl/collectie/

https://www.norah.eu/nl/winkels/?gclid= ... gLu5_D_BwE
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oa bij Zara, Cos en Net a Porter
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.peek-cloppenburg.nl/nl/dame ... r-07731bc0
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn moeder (71) trekt standaard de Bijenkorf en online Farfetched leeg maar zij heeft dan ook een soort onbeperkte geldstroom ter beschikking.

Mijn schoonmoeder (68) heb ik eens meegenomen naar WE toen ze helemaal zat te treuren dat Miss Etam failliet was (online shoppen is niet haar ding) en daar kan ze best goed slagen. Ik vind haar kledingstijl van de WE een stuk meer flatteren en wat ‘hipper’ dan die eeuwige tuniekjeslook die ze had in haar Miss Etam fase. Ze heeft laatst ook een leuke hemdjurk gekocht bij de Hema.

Ik zou mikken op ketens die zich richten op de gemiddelde Nederlandse/Scandinavische vrouw. Dan zijn de truien/shirts/blouses wat langer en broeken/rokken/jurken kunnen ingekort worden.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn moeder van 71 mixt speciaalzaken uit het dorp met C&A- en H&M-spul. En vroeger af en toe Zara en WE.
En heeft ook zoveel kleding in haar kast hangen dat het geen tijd heeft om te verslijten :-). Ik zie dus geregeld stukken opduiken die 10 jaar oud zijn.


Misschien ook eens samen Zalando verkennen?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn moeder (70) is groot fan van Bon Prix :-D . Voordeel is dat daar alles ‘eigen merk’ is. Dus als je eenmaal weet welke maat je hiervan hebt, kun je redelijk zonder risico bestellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gerry weber?
Norah inderdaad
Alle reacties Link kopieren Quote
Duitse winkels als Gerry weber, bianca. Die Duitse warenhuizen werken vaak ook goed. C&a.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gerry Weber, zaken in het dorp met merkkleding die bijvoorbeeld Fleur mode heten, Van Uffelen komt ze ook graag. En C&A inderdaad ook.

Mijn moeder (eind 70) is ook niet het type omajurk. Ze heeft lang in een modezaak gewerkt en doet altijd behoorlijk haar best om er leuk uit te zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn zoveel reacties al, bedankt!
Ik kende Norah helemaal niet, maar ik zie zo al een paar dingen waarvan ik denk dat ze die leuk vindt. En er zit zelfs een winkel in de plaats waar ze woont!

WE zou ik nooit aan gedacht hebben, maar kan inderdaad ook wel wat zijn.

Voor mijn schoonmoeder heb ik in haar laatste levensfase kleding bij C&A gekocht, dat waren ook leuke dingen, maar volgens mij heeft mijn moeder nog het idee dat het daar òf echt heel erg tuttig òf voor kleine kinderen is.

Bonprix vind ik ook een goede, en Scandinavische winkels inderdaad

Ik ga al jullie tips voorleggen, dank!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn moeder koopt overal en nergens kleding maar oa bij: Claudia Sträter, Madeleine, Peter Hahn, COS, Pulls, ARKET, en merken als By Malene Birger en dat soort Scandinavische merken, Maje, Sandro, etc., etc. Bijenkorf ook. Laatst kocht ze iets bij Gerry Weber, maar dat is wel een beetje een oudere dames-merk. Oh ja, Marina Rinaldi en Hugo Boss.

Mijn moeder is 73 en dol op kleding.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het moet een beetje je stijl zijn, maar Finse winkels (oa Skandika, Keskusta) hebben vaak kleding van mooie stoffen die comfortabel valt en zit. Het zijn vaak een beetje de artistieke/intellectuele types van een zekere leeftijd met een goedgevulde portemonnee die daar kopen, want de kleding is vaak kleurig en niet goedkoop. Mijn moeder koopt daar graag in de uitverkoop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Peek & Cloppenburg? Daar verkopen ze verschillende merken.
Alle reacties Link kopieren Quote
In mijn regio: Smit mode.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet waar je woont, maar mijn moeder slaagt erg goed in Duitsland, bijvoorbeeld bij Sinn. Je zou ook eens naar van Tilburg in Nistelrode kunnen gaan.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren Quote
Zara, Costes, Yaya, Other Stories o.a.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn moeder koopt gewoon nooit kleding….

Van mijn schoonmoeder weet ik: Witteveen.
En vast nog wel andere zaken die ik niet weet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik koop de kleding voor mijn moeder, bij Anna van Toor, Van Uffelen en online. Moeder is 74 en kan zelf helaas niet meer winkelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Your look for less

Voordelige kleding.
Niet voor levensmoede ouderen, niet voor blote-buik-tienermeisjes
Prima voor een lange broek of een vest.
https://www.your-look-for-less.nl/


Bijenkorf: duur, maar er is altijd de uitverkoop. (Sorry, de sale.)
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Witteveen, van uffelen, van Tilburg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Peter Hahn vind ik een erg goede online winkel. Niet heel goedkoop wel bv broeken met mooie pasvorm voor "oudere" vrouw met wat ruimere taille en slanke bovenbenen. En veel keuze.

Vaak aanbiedingen met artikel 20 euro korting via mail.
En vrije goede sale. Ik kocht recent een kasmier trui van 280 euro voor 90 euro in die sale.

https://www.peterhahn.nl/
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kledingkast!
Alle reacties Link kopieren Quote
Purdey

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven