Werk & Studie alle pijlers

Wat zijn jullie ervaringen met Duolingo?

02-02-2023 22:24 58 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou ja, de topic titel zegt het al. Iemand ervaring mee? Kun je er echt een taal mee leren?

Wil zelf een andere taal leren. En de eerste les beviel me wel. Vond het herhalen wel heel leuk. Maar vraag me of of je hier echt een taal mee leert.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
-
anoniem_65537e00b0f23 wijzigde dit bericht op 06-09-2023 21:40
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe het alweer een anderhalf jaar. Verschillende talen. Ik denk voor zover het een nieuwe taal voor je is, je er een basis mee kan leggen. Een taal echt leren doe je door je zelf onder te dompelen.
don't watch the movie, read the book
Alle reacties Link kopieren Quote
WildeMimosa schreef:
02-02-2023 22:28
Ik doe het alweer een anderhalf jaar. Verschillende talen. Ik denk voor zover het een nieuwe taal voor je is, je er een basis mee kan leggen. Een taal echt leren doe je door je zelf onder te dompelen.

Dat gaat met mijn gekozen taal helaas niet zo.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
akatosh schreef:
02-02-2023 22:28
Ik heb Spaans en Turks gedaan en ik ken heel veel woordjes maar echt spreken nog niet.

Komt dat door de opbouw denk je?
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er mee bezig om mijn engels op te frissen, ik vind het wel leuk om te doen.

Echt een nieuwe taal er mee leren lukt denk ik niet , maar een basis zeker wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb Duolingo een tijdje gebruikt, maar verveelde me er snel wat mee. Ook omdat ik het idee had vooral woordjes te leren, maar niet echt te leren spreken. Bij mij hielpen gewone taalcursussen beter wat dat betreft. Maar het mooie aan Duolingo is natuurlijk dat het gratis is en dat je gewoon tussendoor eventjes ermee bezig kunt gaan.
Ik gebruik het om een taal die ik al sprak maar jaren niet gesproken heb weer wat op te krikken, daarvoor werkt het goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook bezig om mijn Duits weer wat te verbeteren. En het is trouwens vernieuwd sinds de laatste keer dat ik het een tijdje heb gedaan. Nog leuker geworden. En gratis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toevallig heb vanavond een jaar abonnement afgesloten want werd gek van die reclame tussendoor .
Alle reacties Link kopieren Quote
Yildizlar2 schreef:
02-02-2023 22:48
Toevallig heb vanavond een jaar abonnement afgesloten want werd gek van die reclame tussendoor .
Oh duur is dat?
Ik heb Duolingo een paar keer gebruikt voor Spaans en vond Memrise fijner.

Binnenkort maar weer eens mee beginnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesMinoes schreef:
02-02-2023 22:50
Oh duur is dat?
Er was een aanbieding 6,84 per maand die liep vanavond af . Komt ongetwijfeld een andere actie .
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha, ik kende het niet, maar ben even gaan testen met een taal die ik near native spreek. Duolingo is het niet altijd eens met mijn uitspraak :rofl:

Mij lijkt het op basis van wat ik gezien heb lastig om een taal hiermee volledig te leren. Handig om iets bij te spijkeren of wat op te halen lijkt het me wel, of om wat kennis van woordjes op te doen.
Misschien is Rosetta Stone iets? Heb er zelf geen ervaring mee maar ze hebben een hoop influencers benaderd op Youtube blijkbaar waardoor ik er weer meer reclame voor zie. Kost iets van 200 euro geloof ik en dan ben je levenslang lid. Daar staan ook spelletjes in en woordjes leren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe nu een maand of 5 iedere dag Frans. In ieder geval het ‘verplichte’ lesje per dag om de vlammetjes aan te houden en soms meer als ik tijd/zin heb. Ik kon echt 0,0 aan het begin. Ik zou nu wel een paar basic dingen kunnen vragen/zeggen.
Ik volg nu ook een Franse serie en vang dan wel hier en daar woorden op.
Maar ik zou het zonder ondertiteling echt voor geen meter kunnen volgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
nienkejj schreef:
02-02-2023 22:34
Ik ben er mee bezig om mijn engels op te frissen, ik vind het wel leuk om te doen.

Misschien is dit dan ook wat voor je? Ik krijg iedere werkdag een test in mijn mail met 4 vragen. Is op 3 verschillende niveaus te doen en volgens mij hebben ze ook andere talen.

https://www.nubeterengels.nl/website/mo ... 2023-01-19
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik laat me vooral een beetje opjutten door het wedstrijdelement (die scoreborden). Aan de ene kant goed, maar soms heb ik voor geen meter zin en dan blijf ik tegen mijn zin doorgaan omdat ik niet onderaan de lijst wil eindigen 😉

Ik vind vooral ook dat er heel veel herhaald wordt. Denk soms, nu weet ik het wel.. krijg ik weer dezelfde zinnen. Maar dat zal de strategie erachter wel zijn, de kracht van de herhaling.

Als je het mij vraagt kan zoiets goed zijn voor je woordenschat en passieve kennis (hoewel je ook zelf wel zinnen moet construeren) , maar echt spreken leer je alleen in de praktijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb met duolingo een tijd geleden aardig wat basis geleerd voor een mij vreemde taal die ik vaker zou kunnen gebruiken. Door contact met mensen die de taal dagelijks spreken is mijn kennis uitgebreid maar het heeft zeker geholpen. Vooral de lastige uitspraak is er beter door geworden.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wilde na verloop van tijd heel graag die uil afschieten met zijn "you made duolingo sad" gezanik.

Wij deden Chinees en Spaans. Chinees vond ik een gebed zonder end, Spaans vond ik wel leuk. Kwam ook omdat ik Chinees nergens aan aan kon haken in mijn hoofd. Ik ben nog nooit in China geweest en heb ook geen ambities in die richting. Spaans spreek ik wel maar net niet vaak genoeg om het lekker fris in mijn hoofd te houden. Daar werkte Duolingo wel aardig voor. Tegenwoordig volg ik heel veel Spaanse mensen die op Instagram korte lesfilmpjes delen. Dat doet niks voor je grammatica maar is wel erg fijn en leerzaam voor mijn vocabulair.
Alle reacties Link kopieren Quote
sprankelend schreef:
02-02-2023 23:36
Ik wilde na verloop van tijd heel graag die uil afschieten met zijn "you made duolingo sad" gezanik.
Oja, dat was ik alweer helemaal vergeten. Was Duolingo op den duur beu, krijg je ook die uil nog de hele tijd op je dak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tvp :-)
Ik doe Frans via duolingo. En af en toe een Franse film en Franse liedjes luisteren met de tekst en Nederlandse vertaling ernaast.
Gewoon omdat ik het leuk vind.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooit Frans gedaan vanuit de basis, dat is niet blijven hangen en vond ik lastig zonder enige andere uitleg. Dat wil ik ooit nog gaan oppakken met echte lessen.
Nu doe ik Duits, versta het an sich goed maar spreken niet, te weinig vertrouwen. Dan is Duolingo fijn, ik krik mijn woordenschat op en zo heb ik mijn Duits van de middelbare school weer opgevijzeld. Maar dan heb je al een basis, en dat vind ik met Duolingo dan toch prettiger.
Hardstikke leuk om te doen. Natuurlijk leer je er de hele taal niet van maar dat doe je van een cursus op de volksuniversiteit ook niet hoor... Hoe meer je er mee bezig bent hoe meer je ervan oppikt en dat kan via duolingo op een leuke manier. En notificaties kun je uitzetten, dan laat het uiltje je gewoon met rust.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet bij alle talen staat nog de uitleg van de grammatica. Dat kan je dan terugvinden bij de tips op duome.eu.
Verder is het vooral een leuke manier om kennis te maken met een taal. Dat je met veel gebaren erbij iets kan communiceren op vakantie.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven