Hoe ziet jouw ochtendritueel er uit?

02-02-2023 23:46 80 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ochtenden waren altijd rommelig, dus daar heb ik wat meer structuur in gebracht. Dat helpt wel, want ik heb nu meer ritme én tijd om te ontbijten. Dat laatste schoot er vaak bij in en dan had ik na een paar uur echt trek in iets te eten.

Hoe ziet jullie ochtend(ritueel) er uit?
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aankleden, haar doen.
Kat en 4 cavias eten geven
Hond uitlaten, daarna eten geven.
Spullen in een tas flikkeren om naar mn werk te gaan
Kinderen en man gedag zeggen.
In auto springen
20 minuten voor nodig

Man doet ontbijt en lunch maken en dat soort dingen klaar zetten.

We wisselen vaak.
Dan doet man de dieren en ik t ontbijt enzo. Dan heb ik wat meer tijd nodig en lukt t niet om in 20 min weg te sjeesen.

Ik ontbijt op werk met koffie en kwark ofzo
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren Quote
TO begint:

Ik check het weerbericht voor de volgende dag (leerpuntje) en leg mijn kleding de avond van te voren klaar, afgestemd op het weerbericht.

Ook dek ik in de avond al een deel van de ontbijttafel, zoals borden, bestek en glazen, brood, fruit en zoet beleg. Ik zorg ervoor dat de koffiemachine gevuld en schoon is, en dat melk en sap koud staan.

Mijn wekker gaat om 5.30 uur en ik druk op de snoozeknop. Alles staat namelijk al klaar dus ik heb niet zoveel tijd nodig. Na één keer snoozen schrik ik op omdat ik toch wel veel tijd nodig heb en ren ik snel naar de badkamer voor een plasje en wasje. Ik kleed me aan (joggingbroek en trui) en loop naar beneden en zet de gordijnen en ramen open om te luchten. Tijd om de hond uit te laten. Een half uur tot 3 kwartier later kom ik terug, krijgt de hond eten en verzorg ik de andere huisdieren (water, voer, schoonmaken). Er is al een uur en kwartier voorbij.

Ik kies een koffie uit het programma, schenk drinken in en kies het hartig beleg uit de koelkast wat ik wil eten en ga ontbijten. Meestal lees ik ondertussen de krant even door. Na het ontbijt leg ik het hartige / koelkast spul terug en breng mijn bord etc naar de aanrecht. Er is al een uur en 3 kwartier voorbij.

Daarna kleed ik mij om in de kleding die ik de avond eerder heb klaargelegd. Ik doe mijn make- up op (meestal simpel), kam mijn haren en kan de deur uit. Ik sluit de ramen weer. Soms zet ik alvast een wasmachineprogramma aan, haal ik de bezem door het huis, of ruim ik nog even iets op. Er zijn al minstens 2 uur verstreken.

Om 7.40 uur stap ik in mijn auto om naar mijn werk te gaan.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
- 5x snoozen en mezelf vervloeken dat ik niet eerder ben gaan slapen (morgen is t weer zo ver :) )
- dan net te laat opstaan, zodat ik t niet meer haal
- aankleden, tandenpoetsen, haar doen etc.
- naar beneden
- jas aan
- 2 boterhammen eten en al gesmeerde boterhammen uit koelkast in tas
- spullen pakken en auto in
- rijden naar werk met mn slaaphoofd

Zoiets meestal door de weeks :)

In t weekend:
- slapen
- opstaan
- chille broek en trui ofzoiets aan
- koffie en op de bank :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Spininhoek schreef:
02-02-2023 23:58
Aankleden, haar doen.
Kat en 4 cavias eten geven
Hond uitlaten, daarna eten geven.
Spullen in een tas flikkeren om naar mn werk te gaan
Kinderen en man gedag zeggen.
In auto springen
20 minuten voor nodig


Man doet ontbijt en lunch maken en dat soort dingen klaar zetten.

We wisselen vaak.
Dan doet man de dieren en ik t ontbijt enzo. Dan heb ik wat meer tijd nodig en lukt t niet om in 20 min weg te sjeesen.

Ik ontbijt op werk met koffie en kwark ofzo
20 minuten voor aankleden en haren doen, hond uitlaten en andere dieren voederen?
Voor het douchen, aankleden en haren/ makeup doen heb ik ook al 20 minuten nodig. Dat gedag zeggen duurt niet zo lang maar alleen voor de hond uitlaten heb ik al 30 minuten langer nodig. Dan hebben de andere dieren nog geen voer of aandacht gezien.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
OMG TO. Morgen weer 5.30 uur?

Nee, bij mij om 7u. En dat is omdat ik morgen een vergadering heb die onmogelijk vroeg begint (half 9). Voor mij voelt 7u opstaan al als de hel haha. Ik ben niet echt een ochtendmens zullen we maar zeggen :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo laat mogelijk uit bed rollen en snel de deur uit. Beetje opfrissen (douchen doe ik in de avond), beetje makeup op, aankleden, kop thee drinken (soms red ik dat net niet qua tijd), huisdier eten geven en weg. Ik ontbijt nooit, maar heb tot de lunch toch nooit honger.
In het weekend vooral zo lang mogelijk uitslapen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sunshine2 schreef:
02-02-2023 23:59
- 5x snoozen en mezelf vervloeken dat ik niet eerder ben gaan slapen (morgen is t weer zo ver :) )
- dan net te laat opstaan, zodat ik t niet meer haal
- aankleden, tandenpoetsen, haar doen etc.
- naar beneden
- jas aan
- 2 boterhammen eten en al gesmeerde boterhammen uit koelkast in tas
- spullen pakken en auto in
- rijden naar werk met mn slaaphoofd

Zoiets meestal door de weeks :)

In t weekend:
- slapen
- opstaan
- chille broek en trui ofzoiets aan
- koffie en op de bank :)
Herkenbaar!

Mijn weekend gaat ook stukken relaxter inderdaad. Dan is het rustig wakker worden en de hond uitlaten, op mijn gemak de andere dieren verzorgen, gevolgd door een uitgebreid ontbijt met krant en koffie zolang ik daar zin in heb.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sunshine2 schreef:
03-02-2023 00:02
OMG TO. Morgen weer 5.30 uur?

Nee, bij mij om 7u. En dat is omdat ik morgen een vergadering heb die onmogelijk vroeg begint (half 9). Voor mij voelt 7u opstaan al als de hel haha. Ik ben niet echt een ochtendmens zullen we maar zeggen :)
Jep. En dan snoozen tot 5.39 uur hè!!
Einde van de dag ben ik dus erg moe weet ik nu al.
Toch geniet ik van het vroege opstaan. Zodra ik mijn voeten naast mijn bed zet is het goed. Maar zolang die nog lekker onder de dekens liggen wil ik blijven liggen.
En in de avond kom ik maar niet in slaap.
vroegevogel wijzigde dit bericht op 03-02-2023 00:06
2.77% gewijzigd
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Douchen tandenpoetsen gezicht wsssen make up haren doen, outfit bedenk ik meestal de avond ervoor en dan is het snel koffie voor onderweg en de deur uit, heb liever dat ik wat eerder opsta en rustig aan doe wat stretchen gebeden doen en even zitten ma dat lukt niet echt meestal is het gwn snel snel alles doen en lukt mijn ideale ochtend niet doordat ik dat halfuurtje langer slapen lekkerder vind
Alle reacties Link kopieren Quote
Vroegevogel schreef:
03-02-2023 00:02
20 minuten voor aankleden en haren doen, hond uitlaten en andere dieren voederen?
Voor het douchen, aankleden en haren/ makeup doen heb ik ook al 20 minuten nodig. Dat gedag zeggen duurt niet zo lang maar alleen voor de hond uitlaten heb ik al 30 minuten langer nodig. Dan hebben de andere dieren nog geen voer of aandacht gezien.
Ik douche altijd savonds en leg mn kleren klaar. Hond plast en poept op commando. 2 min. Die heeft later een lange ronde van een uur. Mn haar op een drol, 1 minuut. Mn tas staat eigenlijk altijd al klaar, gooi er alleen kwark in.

Maar je doet je naam eer aan, met recht een vroege vogel ;)
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat zijn jullie allemaal snel in de ochtend!!!

Oh echt. Ik heb nog heel wat te leren denk ik. Ik heb echt veel meer tijd nodig om wakker te worden en klaar te zijn om op pad te gaan.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spininhoek schreef:
03-02-2023 00:06
Ik douche altijd savonds en leg mn kleren klaar. Hond plast en poept op commando. 2 min. Die heeft later een lange ronde van een uur. Mn haar op een drol, 1 minuut. Mn tas staat eigenlijk altijd al klaar, gooi er alleen kwark in.

Maar je doet je naam eer aan, met recht een vroege vogel ;)
Mijn hond plast en poept ook op commando, maar die moet toch echt wat energie kwijt zodat hij het huis niet gaat slopen. Dat kan met een wandeling dat kan met wat hersenwerk/denkwerk, maar dat duurt echt langer dan 2 minuten.

Douchen doe ik in de ochtend, maar dan sta ik 2 minuten onder de straal. Als ik mij aan de wasbak was duurt het langer. Als ik mijn haren moet wassen dan doe ik dat ook in de avond want dat scheelt heel veel tijd met haren laten drogen en zorgen dat het er redelijk bij hangt. Een staart of knot is ook zo gemaakt.
vroegevogel wijzigde dit bericht op 03-02-2023 00:11
20.98% gewijzigd
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vroegevogel schreef:
03-02-2023 00:08
Wat zijn jullie allemaal snel in de ochtend!!!

Oh echt. Ik heb nog heel wat te leren denk ik. Ik heb echt veel meer tijd nodig om wakker te worden en klaar te zijn om op pad te gaan.
Nee hoor, dit werkt voor jou, dan is t toch helemaal prima!
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren Quote
Vroegevogel schreef:
03-02-2023 00:09
Mijn hond plast en poept ook op commando, maar die moet toch echt wat energie kwijt zodat hij het huis niet gaat slopen. Dat kan met een wandeling dat kan met wat hersenwerk/denkwerk, maar dat duurt echt langer dan 2 minuten.
Ja snap ik.
Mijn hond is een oudje, die heeft er geen zin in eigenlijk.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren Quote
Spininhoek schreef:
03-02-2023 00:11
Ja snap ik.
Mijn hond is een oudje, die heeft er geen zin in eigenlijk.
Dat is het!
Ik moet gewoon wachten tot mijn jonge hond ouder wordt! :rofl:
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga nu snel slapen, want mijn wekker gaat morgen weer.
Wel ontzettend leuk om te lezen hoe anderen hun ochtendritueel hebben, hoe dat er uit ziet.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vroegevogel schreef:
03-02-2023 00:05
Jep. En dan snoozen tot 5.39 uur hè!!
Einde van de dag ben ik dus erg moe weet ik nu al.
Toch geniet ik van het vroege opstaan. Zodra ik mijn voeten naast mijn bed zet is het goed. Maar zolang die nog lekker onder de dekens liggen wil ik blijven liggen.
En in de avond kom ik maar niet in slaap.
Maar hoezo blijf je dan niet ietsie langer liggen? Op een uurtje moet je toch ook wel klaar kunnen zijn? Hond een korter rondje en dan vermaakt ie zichzelf maar, snel eten, geen krant smorgens en hup de auto in. Levert je een uur extra slaap op. Ik wist t wel :zzz:

Maargoed, ik zeg al, ik ben echt geen ochtendmens. Iedere minuut in bed smorgens die ik kan hebben, pak ik mee. Ik ben ook echt heel moe en ben op t werk (ik rijd 45 minuten) ook nog vaak moe in t begin). Smiddags gaat t beter. Soms smorgens ook al hoor, ligt er net aan hoe ik geslapen heb enzo. En savonds ben ik helemaal niet meer moe meestal. Dan ben ik top fit...

Maar als ik t zo lees heb je ook niet heel veel slaap nodig. Dat is wel fijn hoor! Ik zou willen dat ik om 5.39 op kon staan en me dan prima zou voelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Opstaan
Nespresso aanzetten
Douchen
Aankleden
Opmaken
Koffie drinken
Smoothie maken
Jas en schoenen aan en op de fiets
Met 45-60 min klaar
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij thuiswerken:
wekker om 07.30 uur
douchen
aankleden
koffie
katten eten geven

Bij op kantoor werken:
wekker om 05.30
douchen
aankleden
koffie
katten eten geven
treinen (2 uur)

Ontbijten ergens halverwege/eind van de ochtend. Of het wordt gelijk een lunch. Heb 's ochtend even nodig om op te starten. Ik sta niet gelijk fris en fruitig naast mijn bed.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
De wekker staat op 08.30 uur maar meestal ben ik eerder wakker. Uit bed, tandenpoetsen, douchen en iets makkelijks aan. (Ik beken ook wel eens in badjas achter de computer te kruipen) Beker thee halen in de keuken en ik kruip achter mijn computer. Ontbijt pak ik als ik trek heb en als de katten zijn uitgeslapen melden ze zich voor aandacht en dan maak ik tijd voor ze. Geen gehaast voor mij. Morgen vrij dus vanavond nog laat wakker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik word altijd vanzelf wakker, dan eerst nieuws lezen op verschillende (kranten)sites. Douchen, aankleden, haren doen, makeup. Ergens daar word man wakker, kind wakker maken. Ontbijten, kind aangekleed krijgen, schooltas inpakken. Man brengt kind naar school en ik ga werken.
allemaal heerlijk relaxed omdat ik zo vroeg wakker ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Opstaan rond 6:30, wekker hoef ik nooit te zetten.
Havermout maken met Caffeine vrije cappuccino. En lunch voorbereiden.
Rustig ontbijten.
Douchen, aankleden en om 7:45 zit ik in de auto.
Alle reacties Link kopieren Quote
6.00 wekker. 6.15 ga ik eruit.
Badkamer 20 minuten (tandenpoetsen, gezichtsverzorging en haar)
Beneden doe ik mijn make up.
Ontbijt op de bank, lunch uit de koelkast pakken en in laptoptas doen en 7.00 in de auto. Ik begin om 7.30 met werk.

De hond krijgt hier ook 45 minuten wandeling (van man) dat heeft hij ook nodig na een hele nacht.

Op vrije dagen (zoals vandaag) kom ik 7.30 mijn bed uit en loop ik met de hond en doe ik het allemaal rustig aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
06:45u opstaan en opfrissen, haren en aankleden.
Om 07:00u maak ik de kinderen wakker en gaan we naar beneden. Geef hun eerst een boterham en maak dan ontbijt voor mezelf.
Daarna maak ik lunch voor mezelf. De kinderen zijn dan klaar met eten en die laat ik dan zichzelf aankleden, naar het toilet gaan en opfrissen.
In die tijd zet ik een wasje aan, schep de kattenbakken uit en ruim de woonkamer op.
Dan doe ik de haren van de jongste en gooi daarna de tassen in de auto.
Als er tijd over is ga ik even zitten en de kinderen gaan dan nog even spelen. En anders meteen de jassen aan en de auto in.
Heb er ruim anderhalf uur de tijd voor en dat is vaak genoeg voor een ontspannen ochtend.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven