Hoe ziet jouw ochtendritueel er uit?

02-02-2023 23:46 80 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ochtenden waren altijd rommelig, dus daar heb ik wat meer structuur in gebracht. Dat helpt wel, want ik heb nu meer ritme én tijd om te ontbijten. Dat laatste schoot er vaak bij in en dan had ik na een paar uur echt trek in iets te eten.

Hoe ziet jullie ochtend(ritueel) er uit?
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
6.40 wekker
Ergens tussen 6.40 en 7.00 opstaan, opfrissen en aankleden (douchen doe ik 's avonds)
Kinderen wakker maken en aankleden
Eten voor hun klaarzetten
Als zij eten maak ik hun tasjes klaar, de ene voor de opvang en de andere naar school.
Ik kwak wat te eten in m'n eigen tas. Doe hun haren en dan gaan we rond 7.40 in de auto.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik word altijd vroeg wakker (denk aan 6u-half 7), ik heb geen wekker. Dan ga ik even dingen lezen op m’n iPad om m’n lijf wakker te laten worden. Rond 7u even plassen en weer terug naar bed waar ik nog even wat niets zeggende filmpjes kijk, of wat sociale media bekijk. Tussen half 8 en 8 geeft de blaas van hond aan toch wel graag geleegd te worden dus uit bed, kleed me rustig aan en laat de hond uit en geeft haar te eten. Rond 8u (ligt eraan hoelaat de hond eruit is geweest) even snel brood halen en de boodschappen voor de dag. Dan ontbijten, en de rest van de dag komt zoals het komt. Ligt aan de afspraken die ik heb. (Ik werk niet)
Hier niet één ritueel maar vijf verschillende voor door de weeks. Het hangt er vanaf wie er werkt of vrij is, wie er werkt op locatie of thuiswerkt of naar school moet. Met zijn drieën is dat echt vijf dagen verschillend.

Meestal gaat rond 05:55 de eerste wekker. Badkamer is te klein en te onhandig ingedeeld om daar samen te zijn, dus in perfecte timing wordt daar op toerbeurt gebruik van gemaakt. Ontbijt is allemaal overlappend aan dezelfde tafel die door de laatste wordt opgeruimd. Man vertrekt twee keer in de week met ontbijt voor onderweg om 06:15, en op alle andere dagen vertrekken we allemaal tussen 06:45 en 07:45 naar werk of werkkamer.

Vandaag ga ik dat niet redden, maar dat is niet heel erg want dat had ik gisteren op werk eigenlijk al voorbereid. Alles staat en ligt al klaar voor vandaag.
Alle reacties Link kopieren Quote
06.35 wekker, 15 minuten snoozen
06.50 zoon roepen
06.51 plassen / opfrissen
06.57 zoon roepen
06.59 struikel over kat
07.00 koffie, lunch maken voor zoon
07.02 struikel over kat
07.05 ontbijt maken voor ons
07.10 zoon roepen
07.07 kat eten
07.15 zoon laatste waarschuwing
07.17 ontbijten
07.30 zoon deur uit

Dan ga ik of de deur uit of ik werk thuis.
Alle reacties Link kopieren Quote
6:30 wekker, dan rustig in bed even wakker worden.
6:45 tweede wekker, kids wakker maken.
7:00 derde wekker, met de kids naar beneden.
Oudsten pakken zelf hun tas en maken hun eigen ontbijt. Ik voer de hond en maakt tegelijkertijd de tas van de jongste klaar en regel haar ontbijt en daarna mijn ontbijt.
7:45 mag de jongste zich aankleden en tandenpoetsen, haar doen e.d. voor school.
Plus haar vd middelste helpen.
08:00-08:05 Man brengt de jongste weg en de middelste gaat ook naar school.

Vervolgens loop ik een ronde met de hond en ga thuis aan het werk (thuis werken zie ik als een luxe want mijn comfortzone)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat doet iedereen een hoop!

Als ik thuis werk zet ik 10 minuten voor aanvang werkdag de uiterlijke wekker (daarvoor snooze ik zeker een uur), en begin om 9u mijn dag in bed met mijn laptop. Koffie zetten, en typen maar! Douchen doe ik later op de ochtend.

Moet ik wel de deur uit, dan is het, uiterste wekker om 8:30u , douchen (5 minuutjes, ik douche ‘s avonds uitgebreid), aankleden (zoek kleren uit in de ochtend, al naar gelang weer en waar ik zin in heb), en de deur uit. Make-up gedurende ochtend achter bureau op werk. Ik ontbijt niet, koffie drink op werk. Dit alles duurt ca. 30 minuten. Dan begin ik rond 9:30u op werk.

Ik heb een hekel aan opstaan en de ochtend, dus ik sta altijd zo laat mogelijk op.

Het moge duidelijk zijn dat ik geen kinderen heb.
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 03-02-2023 07:55
15.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Vroegevogel schreef:
02-02-2023 23:59
TO begint:

Ik check het weerbericht voor de volgende dag (leerpuntje) en leg mijn kleding de avond van te voren klaar, afgestemd op het weerbericht.

Ook dek ik in de avond al een deel van de ontbijttafel, zoals borden, bestek en glazen, brood, fruit en zoet beleg. Ik zorg ervoor dat de koffiemachine gevuld en schoon is, en dat melk en sap koud staan.

Mijn wekker gaat om 5.30 uur en ik druk op de snoozeknop. Alles staat namelijk al klaar dus ik heb niet zoveel tijd nodig. Na één keer snoozen schrik ik op omdat ik toch wel veel tijd nodig heb en ren ik snel naar de badkamer voor een plasje en wasje. Ik kleed me aan (joggingbroek en trui) en loop naar beneden en zet de gordijnen en ramen open om te luchten. Tijd om de hond uit te laten. Een half uur tot 3 kwartier later kom ik terug, krijgt de hond eten en verzorg ik de andere huisdieren (water, voer, schoonmaken). Er is al een uur en kwartier voorbij.

Ik kies een koffie uit het programma, schenk drinken in en kies het hartig beleg uit de koelkast wat ik wil eten en ga ontbijten. Meestal lees ik ondertussen de krant even door. Na het ontbijt leg ik het hartige / koelkast spul terug en breng mijn bord etc naar de aanrecht. Er is al een uur en 3 kwartier voorbij.

Daarna kleed ik mij om in de kleding die ik de avond eerder heb klaargelegd. Ik doe mijn make- up op (meestal simpel), kam mijn haren en kan de deur uit. Ik sluit de ramen weer. Soms zet ik alvast een wasmachineprogramma aan, haal ik de bezem door het huis, of ruim ik nog even iets op. Er zijn al minstens 2 uur verstreken.

Om 7.40 uur stap ik in mijn auto om naar mijn werk te gaan.
Niet veel tijd nodig? Je bent ruim 2 uur bezig, haha! Wat een werk zeg! Dit zou ik nooit kunnen. Zelf ben ik in max. 30 minuten de deur uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn wekker gaat om 6.45, dan wassen, aankleden, make-up en haren doen.
Jongste wakker maken, de andere kinderen zijn al beneden. Hond uitlaten, vaatwasser uitpakken en een was aanzetten. Fietsen van de kinderen buiten zetten en fruitbakje maken voor de jongste.
Kinderen maken zelf hun ontbijt en lunch voor school. Vervolgens ga ik zelf ontbijten, tussendoor een van de kinderen vaak overhoren met huiswerk. Haren doen van de jongste en om 8.10 vertrekken naar school. Daarna weer naar huis, want ik werk thuis.
Opstaan, vaatwasser uitruimen, eten, koffie drinken, controleren of de kinderen op zijn (jongste is 9, die doen verder alles zelf), nieuws lezen, tandenpoetsen, even aan de kraan wassen, deo, dieren eten geven, jongste naar school brengen. 7 uur opstaan, iets na 8 uur de deur uit.
Kinderen moeten later naar school, dus die ruimen de tafel af.
3x snoozen
Opstaan en aankleden
Gezicht wassen, tanden poetsen, lenzen in en dagcrème op
Make up en sieraden
Hond uitlaten
Ontbijten met twee volkoren boterhammen
Spullen pakken voor werk + gaan
Alle reacties Link kopieren Quote
Op dagen dat ik werk, zet ik om 06.50 mijn wekker en sta ik 07.00 / 07.15 op.
Plassen en als ik zin heb gelijk aankleden
Katten naar buiten doen (zal je net zien dat ze om beurten naar buiten en vervolgens weer naar binnen willen, dus meerdere keren de deur open doen :P )
Ontbijt maken en gelijk brood smeren voor de lunch / tas inpakken
Computer opstarten / ontbijten
Fiets klaarzetten (op dagen dat man werkt ook de zijne vast klaarzetten)
Kippen voeren
Aankleden, haar doen, gezicht wassen, tanden poetsen enz. (douchen doe ik 's avonds)
Rond 08.30 / 08.35 vertrekken naar werk

Op dagen dat ik vrij ben, ben ik redelijk op tijd wakker (rond 07.30 / 08.00) en dan ziet mijn schema er bijna hetzelfde uit (minus de dingen die ik voor werk nodig heb).
In this mad house we must all survive
Zalmsnippers schreef:
03-02-2023 07:27
06.35 wekker, 15 minuten snoozen
06.50 zoon roepen
06.51 plassen / opfrissen
06.57 zoon roepen
06.59 struikel over kat
07.00 koffie, lunch maken voor zoon
07.02 struikel over kat
07.05 ontbijt maken voor ons
07.10 zoon roepen
07.07 kat eten
07.15 zoon laatste waarschuwing
07.17 ontbijten
07.30 zoon deur uit

Dan ga ik of de deur uit of ik werk thuis.
:-D herkenbaar
Alle reacties Link kopieren Quote
7uur wekker
7.09 snooze en eruit
Dan:
4 brooddozen voor lunch kinderen klaarmaken
Ontbijten en koffie
Wassen, aankleden, make-up
2 kinderen zijn dan inmiddels de deur al uit, de andere 2 breng ik.
8.30 uur weer thuis en kan direct aan het werk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk momenteel niet door ziekte dus hoef geen wekker te zetten maar doe het meestal wel, rond een uur of 8 omdat ik een ritme wil aanhouden. Maar ik ben altijd wel eerder wakker hoor, ben een ochtendmens en meestal rond zes uur op.
Als ik wakker word ga ik er meestal na een minuut of tien uit, eerst nog wat knuffelen met de kat en lezen op mijn telefoon. Dan plassen, kat naar buiten doen, douchen/wassen en aankleden en koffie maken.
Meestal ga ik ontbijten en vitamines slikken na een uur, anderhalf uur, en me dan opmaken als ik ergens heen ga.
Mijn haren doe ik pas vlak voor ik weg ga en tandenpoetsen ook.

Als ik wel werk en ik moet bijvoorbeeld om acht uur weg sta ik om half zes op. Ik wil graag lang de tijd hebben in de ochtend omdat ik zo sloom ben als het maar kan met alles. Wil graag lekker relaxt wakker worden, beetje forummen, rustig ontbijten en koffie drinken. Ik neem graag uitgebreid de tijd. Dat is het wel zo'n beetje denk ik.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Man en ik staan elke werkdag om 4.45 uur op en soms hij wat eerder als zijn route eerder begint.
Plasje, tandenpoetsen, gezicht opfrissen en aankleden.
Ik heb uniform dus dat is wel makkelijk met klaarleggen.
Thee en koffie zetten en tegelijk de smoothie klaarmaken.
Dan drink ik rustig de smoothie op terwijl ik met man klets of op mijn mobiel kijken.
Om 5.30 uur ga ik de deur uit om op 5.45 uur op werk aan te komen.

Ik maak het pand 2,5 uur schoon en als ik weer terug ben, ga ik boterhammen smeren en de digitale krant lezen.
Dan nog sporten of huishouding doen.
Opstaan, ontbijten, douchen en aankleden ( in totaal 20 minuten ofzo) en alles bij elkaar ben ik in een uurtje de deur uit als ik buiten de deur werk.
Ontbijt sla ik nooit over, dan liever korter douchen. Ik doe niet veel aan haar of make-up.
Alle reacties Link kopieren Quote
06:45 wekker, vaak al daarvoor wakker. Ik sta meteen op, wc, douchen, aankleden, deo, gezichtscreme, haren doen. Naar beneden, gordijnen in kamer zoon openen en kleren voor hem pakken (zoon is vrijwel altijd eerder wakker en ligt op de bank een filmpje te kijken).
Ontbijtspullen op tafel zetten, brood ontdooien, thee zetten, fruit voor tussendoortje zoon klaarmaken. Afwas wegruimen, soms vaatwasser uitruimen. Ontbijten, brood voor zoon klaarmaken, tanden poetsen en fruit in mijn tas stoppen. Omstreeks 07:45-8:00 uur stap ik op de fiets naar mijn werk. Man brengt zoon naar school. Als man op reis is voor werk dan doe ik dat ook en ben dus later op mijn werk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op werkdagen (ma-do tegenwoordig)sta ik tussen 7:40 en 8:15 ongeveer op ( begin niet elke dag om dezelfde tijd) Man staat meestal 7:30 op en soms word ik daar wakker van maar soms ook niet.
Dan is het plassen, op de weegschaal, wassen en aankleden haren in staartje, oogpotlood en mascara en deo.
Glas water, medicijnen en een shake maken en mijn fruit /wortel etc voor tussendoor in een bakje doen. Lunch is nu nog een dieetreep dus dat ik zo gepakt. Tandenpoetsen en schoenen en jas aan en op de fiets. Ik neem hier een half uur /45 minuten voor. Kwartier fietsen naar werk.

Zoals vandaag werd ik pas tegen 8:45 wakker en ben wel al naar wc en op de weegschaal geweest maar weer even terug gaan liggen. En zit op mijn telefoon, rondje fora, sociale media nieuws te lezen.
Dadelijk wassen en aankleden en het hele riedeltje want ga naar de sportschool. Maar alles op mijn gemak en even kijken of de wasmand vol is en de machine aan kan. Boodschappenlijstje maken. Dus lekker rustig opstarten.
Alle reacties Link kopieren Quote
7u uit bed. Ramen open. In badjas naar beneden.
Kids eten geven. Broodtrommels klaar maken. Ontbijten.
7.40 ik naar boven. Aankleden en opmaken.
7.55 Kids naar boven. Aankleden.
Tanden poetsen en haren.
8.10 naar beneden. Jas aan en naar school.
8.30 ik terug van Kids naar school brengen. Ik pak mijn eten voor de dag. Zet nog een was aan. Ramen weer dicht na luchten.
8.45 deur uit om te gaan werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
7.10 bed uit. Kinderen wakker maken. Tanden poetsen, wassen, aankleden.
7.20 kinderen wakker maken. Make-up doen.
7.30 kinderen wakker maken. Discussie over of er een ziek is. Nee, gewoon opstaan. Kinderen uit bed trekken. Kleding voor ze pakken. Helpen met aankleden (vooral die van 8...)
7.40 eindelijk allemaal beneden. Kinderen eten. Of doen niks. Ik pak hun tassen in.
8.00 kinderen oproepen hun tanden te poetsen en schoenen aan te trekken. 'Maar ik heb nog honger!'
8.15 vertrekken na de nodige strijd over schoenen, jassen en wanten. Kinderen naar school brengen.
8.30 thuis en aan het werk. Eindelijk ontspannen.
Als ik alleen ben:

Zo lang mogelijk blijven liggen, douchen, aankleden/beetje make-up/ parfum/deo.
Vervolgens kop koffie.
Bij thuiswerken sta ik om 0745/0800 op en zit ik rond 0830 gedoucht achter m’n laptop. Als ik richting werk moet, dan uiterlijk 0800 in de auto en tegen 0700 opstaan. Ontbijten tegen 0900. Vaak kwark met fruit en nog een kop koffie.

Als zoonlief er is:

Rond 0600/0630 uit bed. Hele bovenstaande riedeltje, alleen teven voor zoon zorgen/ontbijt maken/tassen pakken/zoon vooraf naar school of voorschoolse opvang brengen.

Ochtenden zijn niet mijn ding.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag vrije dag.
Om 5.15 wakker gejankt worden door kat
Kat naar buiten, terug in bed.
06.30 wekker voor man.
3x snoezen
06.57 eruit. Ik ga dan ook maar, want ben toch al wakker.
Kattenkots opruimen halverwege de trap die ik om 05.15 gemist had.
Kattenpis uit het toetsenbord laten lekken en van de muismat.
Voeg aan to do lijstje voor vandaag toe om de dierenarts te bellen. Ik vermoed blaasgruis.

Doe rondje alle dieren, op gemak. Cavias, hond.
Man maakt ontbijtjes en lunch.
07.30 man en oudste de deur uit.
07.35 ik maak boodschappenlijsjes en lijst met ontbijt ideeen voor zoon, want die eet niet normaal.
Voeg nieuw toetsenbord toe aan boodschappenlijst.
08.30 gooi een was erin
09.00 zwaai jongste uit

Uitstelgedrag ... moet me nu aankleden en fatsoeneren om naar de winkel te gaan
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren Quote
Haast haast haast. Ik blijf zo lang mogelijk liggen en die vervolgens alles in sneltreinvaart. Douchen, aankleden, opmaken, eten en op de fiets stappen lukt net niet in een half uur.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
07:45 wekker
07:50 opfrissen tandenpoetsen lenzen indoen half aangekleed
tussendoor telefoon youtube
08:00 eyeliner haar doen verder aankleden
08:10 shit moet opschieten kat zeurt
08:15 schoenen aan tas pakken en wegwezen
08:30 ontbijten doe ik onderweg in de tram
09:00 aankomen op het werk
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren Quote
Chaos maar toch ook weer niet.

Ik heb altijd moeite gehad met tijd en orde ( nu weet ik adhd is) en soms loopt nog helemaal in de soep.
Maar ik zorg voor een ritme die afgedwongen word en logisch is voor mij. En daar gaat veel werk in zitten. :lol:
Denk voor mensen met normale hersenen is ws makkelijker... maar ik kom nooit meer te laat, behalve als ik sleutels vergeet ofzo op slechte dagen.

Ik pak alles met lijstje en agenda de avond ervoor. Dus mijn spullen liggen dan klaar op logische plekken. De spullen van de jongste zoals fles en lunchbak zijn schoon en liggen klaar, brood voor ontbijt en lunch gaan in een zak om te ontdooien.

Fruit en snacks liggen op de tafel klaar. Jongste kind doucht in de avond, kleding en sportkleding worden klaargelegd termijn man haren kamt en voorleest.

Ik zelf leg mijn kleding dan ook al klaar voor de dag erna.
Voor ik naar bed ga, heb ik ook een lijstje, is alles op slot en vul koffieapparaat alvast, check nog 1x mijn agenda. Kijk of alles in mijn tas zit en de sleutels in mijn zak zitten.

De dag erna hoeft er geen beslissing of zoektochten plaats te vinden, Is het alleen wassen, aankleden ect, ontbijt maken en lunches smeren en de deur uit, dat redden ik en jongste.
Mijn oudste en man hebben andere tijden en zijn vaak ook eerder weg dan wij.

Maar zet wekker ruim op tijd, ik ben zelfs dan nog slecht met tijd, blind voor tijd en snel afgeleid.. dus heb ook nog alarmen voor klaar zijn met ontbijt, klaar zijn met aankleden kind en 5 minuten voor we weg moeten en alarm om echt te vertrekken.

Vaak gaat ondertussen vanzelf maar soms echt niet. :-D
Jaja.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven