Hoe ziet jouw ochtendritueel er uit?

02-02-2023 23:46 80 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ochtenden waren altijd rommelig, dus daar heb ik wat meer structuur in gebracht. Dat helpt wel, want ik heb nu meer ritme én tijd om te ontbijten. Dat laatste schoot er vaak bij in en dan had ik na een paar uur echt trek in iets te eten.

Hoe ziet jullie ochtend(ritueel) er uit?
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
06.30 gaat de wekker, dan lig ik tot 6.45 mijn levenskeuzes te overdenken, dan kleed ik me aan.

6.50 kinderen roepen
7.00 kinderen roepen
7.05 kinderen in hun kleding helpen, haren doen etc.
7.20 ontbijten en overblijflunch maken en fruitbakjes vullen.
7.40 kinderen herinneren dat het bijna kwart voor 8 is en ze dus moeten opschieten.
7.50 jongste nog een keer verschonen want poep!
8.00 jassen aan
8.08 strijd over wie welke rits mag helpen dichtmaken en waarom.
8.12 eindelijk op de fiets.
8.20 eerste kind op school
8.38 tweede kind op peuterspeelzaal
8.50 thuis! Dieren voeren en de hond uitlaten.

De rest van de ochtend is voor mij om de was en de rest van het huishouden te doen. Om 12.00 wil jongste weer opgehaald worden.
Wat ik ook doe, ontbijten doe ik niet. Ik heb jarenlang gedacht dat dat slecht was, geïndoctrineerd door ontbijtmagnaten als Kelloggs & co., maar inmiddels luister ik gewoon naar m’n lichaam. Ik eet later op de dag, wanneer ik daar behoefte aan heb. Wel heb ik een zittend beroep, misschien scheelt dat.

Ik moet wel altijd koffie, maar dat kan staande, tussen het aankleden door.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik naar kantoor moet:

6.25 wekker. Telefoon pakken, nieuws kijken, checken of de trein rijdt
6.30 2e wekker, opstaan. Ik ga douchen, man maakt ontbijt met koffie voor ons en ontbijt voor poes.
6.45 kleding die klaarligt aantrekken, haren en make-up doen
7.00 naar beneden, lunchbox klaarmaken en poes 2e ontbijt geven. Man gaat douchen en aankleden
7.20 afscheid nemen van man en de deur uit.
7.30 uur in de tram en 7.55 in de trein (als dat allemaal soepeltjes gaat :roll: )
8.30 uur op werk

Als man naar kantoor moet en ik niet gaat om 6.50 de wekker en om 7.00 uur de tweede. Douchen en aankleden in omgekeerde volgorde. Hij gaat dan om 8.00 uur de deur uit.

Werken we allebei thuis, wekker op 7.30 uur. Gevolgd door discussie wie er ontbijt moet maken en wie eerst mag douchen. Meestal onderbroken door een MIAUW van beneden van poes die zich afvraagt waarom het allemaal zo lang duurt die ochtend.
The owls are not what they seem
Wat omschrijf je je ontbijtritueel grappig gedetailleerd TO :)

Onze wekker gaat om 7:15. Vriend staat als eerste op en gaat zijn brood smeren en koffie&thee zetten. Als hij de keuken uit is kom ik ook uit bed, pak thee en ga dat eerst rustig opdrinken. Daarna eet ik een banaan, en smeer ik een broodje voor de lunch. Vervolgens eet ik nog een bakje yoghurt met muesli en drink nog meer thee.
(wij dekken geen tafel voor het ontbijt, we eten op de bank 's ochtends)

Dan naar boven, wassen/douchen en aankleden en haar doen.

Ergens tussendoor komt nog wc bezoek en eventueel de kattenbak uitscheppen.

Om 8:45 zit ik op de fiets.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
03-02-2023 07:47
Niet veel tijd nodig? Je bent ruim 2 uur bezig, haha! Wat een werk zeg! Dit zou ik nooit kunnen. Zelf ben ik in max. 30 minuten de deur uit.
Je hebt die zin erna niet gelezen :rofl:


Iemand schreef: dan lees je geen krant en de hond een korter rondje.
Een kortere wandeling is geen optie en de krant lees ik tijdens het ontbijten. Digitaal, dus dat scrollt snel.
Ontbijt overslaan wil ik niet meer en door het klaar te zetten nodigt het ook uit. Ik kan op mijn werk niet eten, dus een boterham meenemen en uit het vuistje eten kan niet. In de auto zou ik mijzelf helemaal onder knoeien.

Het blijft leuk, die verschillende rituelen te lezen.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
:-D :-D
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben heel lang een ochtendmens geweest maar het is nu compleet omgeslagen. Ik weet niet precies waarom (hormonen, medicatie?) maar ik kan maar moeilijk uit bed komen 's ochtends.

Ik werk vanuit huis en heb geen kinderen. Als ik een (online) meeting heb zet ik een uur van tevoren de wekker. Ontbijt met veel koffie. Dan lees ik het nieuws en twitter etc., douche, aankleden, beetje makeup en klaar. Soms, als ik er echt niet uit kan komen dan douch ik pas later op de dag.

Als ik 's ochtends geen online meeting heb dan hetzelfde maar dan zonder wekker en in plaats van ontbijt met veel koffie en nieuws check ik eerst mijn werkmail en telefoon ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
03-02-2023 10:27
Chaos maar toch ook weer niet.

Ik heb altijd moeite gehad met tijd en orde ( nu weet ik adhd is) en soms loopt nog helemaal in de soep.
Maar ik zorg voor een ritme die afgedwongen word en logisch is voor mij. En daar gaat veel werk in zitten. :lol:
Denk voor mensen met normale hersenen is ws makkelijker... maar ik kom nooit meer te laat, behalve als ik sleutels vergeet ofzo op slechte dagen.

Ik pak alles met lijstje en agenda de avond ervoor. Dus mijn spullen liggen dan klaar op logische plekken. De spullen van de jongste zoals fles en lunchbak zijn schoon en liggen klaar, brood voor ontbijt en lunch gaan in een zak om te ontdooien.

Fruit en snacks liggen op de tafel klaar. Jongste kind doucht in de avond, kleding en sportkleding worden klaargelegd termijn man haren kamt en voorleest.

Ik zelf leg mijn kleding dan ook al klaar voor de dag erna.
Voor ik naar bed ga, heb ik ook een lijstje, is alles op slot en vul koffieapparaat alvast, check nog 1x mijn agenda. Kijk of alles in mijn tas zit en de sleutels in mijn zak zitten.

De dag erna hoeft er geen beslissing of zoektochten plaats te vinden, Is het alleen wassen, aankleden ect, ontbijt maken en lunches smeren en de deur uit, dat redden ik en jongste.
Mijn oudste en man hebben andere tijden en zijn vaak ook eerder weg dan wij.

Maar zet wekker ruim op tijd, ik ben zelfs dan nog slecht met tijd, blind voor tijd en snel afgeleid.. dus heb ook nog alarmen voor klaar zijn met ontbijt, klaar zijn met aankleden kind en 5 minuten voor we weg moeten en alarm om echt te vertrekken.

Vaak gaat ondertussen vanzelf maar soms echt niet. :-D
Ik gebruik ook wekkers. En ja, ik heb ook adhd.

Maar nu, is het weekend.
Morgenochtend gaat er geen wekker. Mijn vriend is altijd redelijk vroeg wakker uit zichzelf, laat dan de hond uit en geeft hem eten. Daarna komt de hond altijd bij mij liggen. Ik word meestal wakker als ik de papieren krant door de brievenbus hoor komen. Tussen 7.30 en 8 uur. Dan haal ik de krant en neem ik een kopje koffie mee naar boven om in bed rustig de krant door te bladeren voordat ik ga douchen en ontbijten.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lekker!! Zondag hoef ik pas in de namiidag wat, dan gaat alles uit en zie ik het wel.

Maar moet morgen om half 10 naar de kapper, ik wilde gewoon vanavond douchen maar niet gelukt ;-)

En ga zo wel met lijstje alvast alles klaar leggen, kleding pakken, checken of erg genoeg geld op mijn rekening staat, mijn tas pakken, sleutels en pasje klaarleggen. Medicatie en pijnstillers goed strategisch neerleggen.
Broodje uit de vriezer.

De wekker zetten voor douchen, eentje voor eten en eentje voor opmaken.

Kijken of ik nog wat moet morgen of niet. Anders daar ook alarm voor zetten en reminders. :whistle:


Voor niets, jongste dochter van 10 is ziek en verder was niemand thuis vandaag ivm werk. 1,5 uur alleen met telefoon vind ik prima maar niet als kind koorts heeft.

Zit nog in pyama. :lol:
lucifee2023 wijzigde dit bericht op 04-02-2023 12:34
18.77% gewijzigd
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Opstaan tussen zeven en half acht. Ramen opendoen, plassen, douchen/ wassen, tandenpoetsen, haren, makeup. Was opvouwen als er iets aan het rekje hangt. Bed opmaken en was meenemen naar beneden. Beneden de wasmachine aan, vaatwasser uitruimen en daarna een cappuccino maken en online de krant lezen.
Vanaf het opstaan radio luisteren.
Als mijn haar droog is boodschappen doen, lopend of op de fiets.
Zonder regen geen bloemen
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik thuis werk: 07.00 wekker, naar beneden, lamellen open doen, kat uitlaten, koffie maken. Met man koffie in bed drinken. Douchen, aankleden, knackebrodje eten en om 07.30 zit ik achter de pc.
Als ik op kantoor werk: 06.45 wekker, zelfde ritueel als boven, maar dan om 07.30 op de fiets naar werk. Met slecht weer/donker/regen eerst om 07.30 achter de pc en dan om 09.00 op de fiets naar werk.
Man is thuis dus die zorgt voor huis en katten.
Ik leg mijn kleding altijd 's avonds al neer en eten dat mee moet naar kantoor ook. Ik ben een ochtendmens dus ik heb geen moeite met het flink doorlopen 's morgens.
schriftje wijzigde dit bericht op 04-02-2023 12:28
Reden: Aanvulling
15.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Thuiswerkdagen:
Wordt uit mijzelf wakker rond 7.30/7.45
Aankleden
Koffie drinken, nieuws kijken
Hond uitlaten
Hond en kat voeren
Zelf eten
Met tweede kop koffie achter de computer om 9.00

Kantoordag:
Wekker gaat om 7.00
Douchen en aankleden
Koffie drinken, nieuws kijken
Hond uitlaten
Hond en kat voeren
Zelf eten
Tandenpoetsen en btje opmaken
Om 8.40 de deur uit
Alle reacties Link kopieren Quote
Normaal gesproken:
- geen wekker, ben altijd (te) vroeg wakker
- nog een halfuurtje tevergeefs proberen in slaap te vallen
- nog een halfuurtje wordle van de dag en het nieuws en Twitter lezen
- aankleden, plassen, wassen, haar kammen, enz.
- ontbijt met yoghurt, fruit en bran
- lunch maken en koffie in thermosbeker
- werktas inpakken

Alles bij elkaar kost het me zo'n 3 kwartier en dan nog evenveel tijd in de auto naar het werk. Ik zet echt nooit mijn wekker, maar wilde dat dat wel nodig was.

[...]
mia wijzigde dit bericht op 27-01-2024 18:03
Reden: tmi
43.07% gewijzigd
We're not doing this because it's easy. We're doing this because we thought it was easy.
Alle reacties Link kopieren Quote
Uur voor dat ik weg moet gaat de wekker.
Ik blijf altijd even op bed liggen met de telefoon om wakker te worden. Dan snel opfrissen of douchen, aankleden en koffie met een stukje chocola en maak ik me op aan de eettafel. Ik drink nog een groot glas water met citroen en neem cola en wat eten mee voor onderweg.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
03-02-2023 22:28
Lekker!! Zondag hoef ik pas in de namiidag wat, dan gaat alles uit en zie ik het wel.

Maar moet morgen om half 10 naar de kapper, ik wilde gewoon vanavond douchen maar niet gelukt ;-)

En ga zo wel met lijstje alvast alles klaar leggen, kleding pakken, checken of erg genoeg geld op mijn rekening staat, mijn tas pakken, sleutels en pasje klaarleggen. Medicatie en pijnstillers goed strategisch neerleggen.
Broodje uit de vriezer.

De wekker zetten voor douchen, eentje voor eten en eentje voor opmaken.

Kijken of ik nog wat moet morgen of niet. Anders daar ook alarm voor zetten en reminders. :whistle:


Voor niets, jongste dochter van 10 is ziek en verder was niemand thuis vandaag ivm werk. 1,5 uur alleen met telefoon vind ik prima maar niet als kind koorts heeft.

Zit nog in pyama. :lol:
Dat is balen!
Vooral voor je dochter natuurlijk. Die voelt zich nu ziek. Is ze al een beetje aan het opknappen?

Ik kom nu pas aan de krant toe. Dat liep dus ook allemaal even anders maar ik heb alleen maar leuke dingen gedaan.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor de dagen zoals vandaag ziet het er zo uit:
Opstaan rond 09:30 uur.
Ontbijten tot een uur of 11:00 uur met de podcast op de achtergrond.
Ik ben net klaar met rustig en easy ontbijt en ga zo met woef uit voor zijn ochtenritueel want hij is geen ochtendhond.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
navyblue schreef:
03-02-2023 11:05
Wat ik ook doe, ontbijten doe ik niet. Ik heb jarenlang gedacht dat dat slecht was, geïndoctrineerd door ontbijtmagnaten als Kelloggs & co., maar inmiddels luister ik gewoon naar m’n lichaam. Ik eet later op de dag, wanneer ik daar behoefte aan heb. Wel heb ik een zittend beroep, misschien scheelt dat.

Ik moet wel altijd koffie, maar dat kan staande, tussen het aankleden door.
Ja, natuurlijk scheelt dat :rofl: als je direct aan de zware lichamelijke arbeid moet ga je wel iets eten, denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op werkdagen:

7.30 gaat de wekker, dan sta ik (meestal) gelijk op.
Rondje badkamer.
Ontbijten en lunch klaarmaken (als ik niet thuis eet)
Vlak voordat ik wegga checken of er file staat ;) Als er file staat ga ik binnendoor, dan ben ik dus wat langer onderweg.

Al met al ben ik een uurtje op, voordat ik naar werk ga.
Alle reacties Link kopieren Quote
7u29: Wekker - radio aankletsen
7u30: Nieuws luisteren
7u35: Uit bed springen, richting badkamer sprinten. Onderweg sokken en ondergoed verzamelen, toilet, kleding, ...
7u40 à 7u45: Sprintje naar beneden. Website bus en trein checken.
7u50: Brood smeren. Checken of man katten heeft eten gegeven.
7u55: Schoenen aan, slok melk naar binnen slaan, vloeken dat het alweer zowat te laat is en het huis in vliegende vaart uitrennen richting bus.

Koffie neem ik om 9u15 op mijn werk. Waarna hij nog een half uur staat af te koelen op mijn bureau.


Die éne thuiswerkdag per maand:

9u30: Wekker gaat. 3 keer snoozen.
9u45: Toch maar uit bed donderen en richting badkamer.
9u50 à 55: Waterkoker aan voor koffie. De nieuwssites checken.
10u00: Mailbox openen.
10u15: Vloeken dat dat water voor de koffie-die-ik-ging-maken intussen alweer halfkoud is.


(Nota: Geen kinderen. En nachtmens.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Mia schreef:
04-02-2023 15:01
Normaal gesproken:
- geen wekker, ben altijd (te) vroeg wakker
- nog een halfuurtje tevergeefs proberen in slaap te vallen
- nog een halfuurtje wordle van de dag en het nieuws en Twitter lezen
- aankleden, plassen, wassen, haar kammen, enz.
- ontbijt met yoghurt, fruit en bran
- lunch maken en koffie in thermosbeker
- werktas inpakken

Alles bij elkaar kost het me zo'n 3 kwartier en dan nog evenveel tijd in de auto naar het werk. Ik zet echt nooit mijn wekker, maar wilde dat dat wel nodig was.

Momenteel worstel ik me door een angststoornis en werk ik daarom wat vaker thuis. In dat geval:
- nog vroeger wakker
- nog langer tevergeefs in slaap proberen te vallen, maar in werkelijkheid bezig zijn met hoe angstig ik me voel of zal gaan voelen, en of dat ooit nog voorbij gaat, en wanneer dan,en hoe dan, enz., enz.
- opstaan met een kutgevoel
- kleren aan, wassen, plassen, enzo
- geen ontbijt want te angstig om te eten, en zeker geen koffie
- direct achter de laptop thuis, om me af te leiden
- twee uur later voel ik me vaak wat beter en neem ik een ontbijtje of eet ik pas rond lunchtijd.

Het opstaan kost me danwel een uur of twee, maar daarna ben ik binnen 10 minuten aan het werk.

Erg vermoeiend en vervelend. Hoop dat ik er snel doorheen ben :-(
Dat klinkt heel naar. Hopen dat je er snel doorheen bent inderdaad.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
shala91 schreef:
05-02-2023 15:41
Ja, natuurlijk scheelt dat :rofl: als je direct aan de zware lichamelijke arbeid moet ga je wel iets eten, denk ik.
Nou ja, ik heb vroeger wel fysiek werk gedaan, en dan ontbeet ik ook niet, maar toen was ik natuurlijk jonger. Nu eet ik meestal pas na enen, en soms in de loop van de ochtend.

Ik twijfelde omdat ik in het weekend als ik 2 uur ga hardlopen ook pas daarná kan eten, vandaar. Dus ik dacht wellicht dat meer mensen dat hebben, in fysieke beroepen.

Bij mij is het echt hoe mijn lichaam werkt. Mijn moeder vertelde laatst ook dat ik als baby/peuter al slecht ontbeet en dat haar twee zussen ook nooit ontbeten (mijn moeder kan niet zonder!). Ik wist dat nooit, maar denk dus nu echt dat het in me zit. Omgekeerd kunnen ook veel mensen in een zittend beroep absoluut niet zonder ontbijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
6.45 opstaan, douchen en aankleden, katten eten geven en knuffelen, koffie en een cracker met kaas klaar maken wat ik opeet en drink terwijl ik kort bel met vriend.
Dan is het 7.15 en ga ik brood smeren voor zoon en zijn tas inpakken waarna ik even op het forum kijk. 7.30 maak ik zoon wakker en Kleed ik hem aan, waarna hij gaat ontbijten terwijl ik mijn haar en make up doe. Als zoon uitgegeten is krijgt hij zijn medicijnen en was ik hem en doe ik zijn haar waarna we de jas aandoen en in de auto stappen om 8 uur. Dan breng ik eerst zoon naar school en nadat ik hem om 8.15 heb overgedragen aan zijn pb'er rij ik door naar mijn werk, waar ik 8.30 begin.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond negen minuten snoozen echt altijd te kort, maar gelukkig kan mijn Wake Up ingesteld worden, dus nu heb ik 20 minuten snoozetijd :yes:
Ik heb op die extreem vroege opstatijden echt even nodig om rústig uit de verte te worden gehaald.

5.55 gaat het wake-up licht rustig opstarten, 6.05 gaan de vogeltjes zachtjes fluiten, dan snooze ik gelijk, en 20 minuten later gaan ze weer. Dan blijf ik nog ff vijf minuten bij bewustzijn komen, soms kijk ik dan al even naar het weer (moet fietsen en weet graag van te voren of ik m'n regenpak tevoorschijn moet pakken, want heb toch een minuut of twee extra nodig om dat aan te trekken) en ga ik er uit. Dan wassen, thee drinken, ff Goedemorgen NL kijken, en beetje opmaken. Eten inpakken (is in de avond wel al klaar en in de koelkast) en de fiets op. Liefst 20/25 min, maar ik kon het laatst in 10 minuten, bleek :hyper: (maar toen snoozde ik blijkbaar al bijna een uur, dus tsja.... )

Maar ik sta op werkdagen altijd alleen op. Zoon en man slapen dan nog gewoon (uitslapen doet zoon alleen als ik vroeg op moet :-? )

Ontbijten doe ik rustig op werk. Ik ga niet goed op vroeg eten (alleen toen ik zwanger was).
Alle reacties Link kopieren Quote
Op werkdagen zet ik meestal mijn wekker om 9.00 uur. Ik sta vaak meteen op, soms snooze ik 10 minuten. Douchen, aankleden, opmaken, etc. Dan ontbijten. Véél, dus dat duurt wel even. Dan ofwel een uur aanklooien op mn telefoon ofwel een uur iets nuttigs doen, afhankelijk van of er iets dringends moet gebeuren en of ik zin heb als het niet dringend is. Rond 11.10 vertrek ik naar mn werk.

Op vrije dagen zet ik mijn wekker afhankelijk van de plannen voor die dag tussen 8.00 en 10.00 ergens, de ene keer doe ik rustig aan en ga ik na een uitgebreid ontbijt e.d. eens naar de sportschool, de andere keer sta ik na een klein ontbijtje en een kop koffie verwoed het huis te poetsen, dan weer ga ik eerst even wat kleine klusjes doen en in de middag lekker lunchen met een vriendin. Net hoe het uitkomt.
Alle reacties Link kopieren Quote
05:55 - Wekker, snoozen. Wekker gaat vanaf dan iedere 5 minuten.
06:15 - Uit bed, bijna huilend, joggingbroek/slobbertrui aan
06:20 - Huidverzorging (inclusief wassen en zonnebrand)
06:30 - Thee zetten, toast maken
06:40 - Ontbijten terwijl ik make-up
07:10 - Aankleden, haar föhnen, sleutels zoeken, OV zoeken, paniek
07:25 - Naar station


Als ik geen haast heb kan ik rustig een uur lang zitten tutten met een ontbijtje en serietje :$ Snap ook echt niet hoe mensen hier in 20 minuten de deur uit kunnen zijn. Dan is m'n zonnebrand nog niet eens ingewerkt haha. Als ik ooit aan kinderen begin mag ik wel middernacht opstaan.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven