Hoe ziet jouw ochtendritueel er uit?

02-02-2023 23:46 80 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ochtenden waren altijd rommelig, dus daar heb ik wat meer structuur in gebracht. Dat helpt wel, want ik heb nu meer ritme én tijd om te ontbijten. Dat laatste schoot er vaak bij in en dan had ik na een paar uur echt trek in iets te eten.

Hoe ziet jullie ochtend(ritueel) er uit?
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
06-02-2023 14:50
05:55 - Wekker, snoozen. Wekker gaat vanaf dan iedere 5 minuten.
06:15 - Uit bed, bijna huilend, joggingbroek/slobbertrui aan
06:20 - Huidverzorging (inclusief wassen en zonnebrand)
06:30 - Thee zetten, toast maken
06:40 - Ontbijten terwijl ik make-up
07:10 - Aankleden, haar föhnen, sleutels zoeken, OV zoeken, paniek
07:25 - Naar station


Als ik geen haast heb kan ik rustig een uur lang zitten tutten met een ontbijtje en serietje :$ Snap ook echt niet hoe mensen hier in 20 minuten de deur uit kunnen zijn. Dan is m'n zonnebrand nog niet eens ingewerkt haha. Als ik ooit aan kinderen begin mag ik wel middernacht opstaan.
Sinds ik kinderen heb is mijn make-up routine drastisch ingekort en slaap ik met van die zachte krullers (of sokken) in mijn haar zodat ik het niet hoef te föhnen :rofl:
Ik heb geen kinderen thuis, doe alleen mascara op en hoef maar 1 keer in de week mijn haar te drogen, maar kan alsnog niet in 20 minuten klaar zijn. Ik heb gewoon lang nodig om op te starten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn make-up kost 3 minuten, alleen eyeliner en mascara. Ik ben niet erg ijdel en doe niet aan dagcrèmes enzo. Ook geen zonnebrand hoewel dat wellicht verstandig zou zijn, maar ben er gewoon te lui voor.
Als ik moet, kan ik ook wel in 20 minuten de deur uit. Dan heb ik echter geen ontbijt gehad en als ik iets wil in de ochtend is het wel ontbijten!
Ik vind het dan weer heel knap dat mensen met kinderen überhaupt ooit de deur uit komen, of dat mensen voor 8 uur kunnen functioneren. Ik ben echt een avondmens en vind om 12 uur beginnen met werken al niet helemaal je-van-het...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was mijn haar nooit ‘s ochtends, dat duurt te lang met föhnen, maar qua persoonlijke verzorging kan ik ‘s ochtends kort douchen, dus inzepen afspoelen, in 5 minuten, dan altijd bodylotion en dagcreme, ook 5 minuten. Dan aankleden, zo’n 10 minuten, tenzij ik iets dat ik opeens persé aan wil niet kan vinden. Make-up, inclusief foundation, concealer, mascara, eyeliner en blush/bronzer, red ik in 10 minuten. Dan zit je op ongeveer half uur. Uitgebreid douchen en haar wassen en föhnen, etc. doe ik in de avond. Met allerlei randzaken als conditioner en droogtijd is dat voor mij geen doen in de ochtend. Ik lig liever in bed. Ben totaal geen ochtendmens. Verschrikkelijk, opstaan.
Ik kan niet lang in bed liggen, maar hang dan weer heel graag in pyjama op de bank en kom daar dan moeilijk vanaf.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven