Uitgerekend 2e helft oktober 2023

08-02-2023 11:54 248 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een beetje aan de vroege kant, maar hier alvast een topic voor mensen die zijn uitgerekend in de 2e helft van oktober. Lijkt me leuk om met een groepje van zo'n 10 dames met elkaar mee te leven. Ik wil wel een tabel bijhouden mits die niet te groot wordt.
NaamLeeftijdUDHoev. kindje?Jongen/ MeisjeAfspraken
Aviendha3018 okt2entb08 mei
Jetretteketet3318 okt3entb20 april
Nien31ntb2entb9 maart
Moen-3212 okt2entb27 feb
Jutenjul2821 okt1entb28 april
Bananenvla281 nov 1entb7 maart
Vivavette31ntb 2entb4 april
Momlife0013527 okt 2entb4 april
Frigg :rose:
Friedie :rose:
Henque :rose:
GlowGirl :rose:
aviendha wijzigde dit bericht op 31-03-2023 22:15
64.51% gewijzigd
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
:cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
Voorzichtig gefeliciteerd! Wat was jullie NOD? Die van mij waarschijnlijk 8 januari. Waarschijnlijk, omdat het bij mij niet leek op een echte ongesteldheid (helder rood bloed, meer dan een veegje).

Spannende tijd he? Het is zo pril. Officieel 4 weken maar het vruchtje is natuurlijk pas 2 weken geleden bevrucht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom meiden! Mijn NOD was ergens tussen 7 feb en 10 feb omdat mijn cyclus onregelmatig is. Idd nog heel pril en ik WEET dat ik realistisch moet zijn maar toch ben ik heel blij.
Ik ben nu op werk en zal vanavond een tabel maken! Met leeftijd, hoeveelste kind, jongen/meisje, wanneer echo, UD. Vinden jullie dat leuk?

Ik ben 30, vriend 34, 2e kind, en eerste echo weet ik nog niet; ik ga over 2 weken pas bellen.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoef niet per se een vermelding in een tabel, ik sluit namelijk niet uit dat ik later wat lakser en veel te laat reageer :) Ik wil niet de boel ophouden. Maar ik blijf graag meelezen hier!

Ik heb denk ik een fout gemaakt. Ik zei dat mijn NOD 8 januari was, maar dat was de eerste dag van mijn laatste menstruatie.

Jullie al zwangerschapssymptomen? Ik ben zo nu en dan misselijk...
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn nod is vandaag (denk ik). En idd ik houd zeker ook een slag om de arm, maar voor nu heel blij dat het ons wederom gegund is. Ik bel ook pas volgende week naar de verloskundige.
Mijn vriend en ik zijn 33, en het wordt ons 3e kindje.
Eerste echo onduidelijk, UD ergens tussen 17 en 22 oktober, dus die mag er pas in na de eerste echo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Helemaal goed hoor wanderlust.
Ik heb nog niet echt symptomen zoals misselijk zijn. Merkte al wel even dat koffie me wat minder smaakte. Het eerste bakkie ging er nog wel maar de volgende maar voor de helft. Maar dat is alleen maar mooi meegenomen!
En ik ben iets eerder moe dus ik ga zo slapen. De tabel maak ik later wel; staat nu toch nog niet bijster veel in.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha Avienda en de rest, topic gevonden!

Wat leuk dat je dit hebt opgezet, en de tabel heeft geen haast hoor.

Ik heb vandaag positief getest en het is nog heeel pril allemaal. en ik heb weinig zwangerschapssymptomen. Mijn borsten zijn best groot (nu al!) en gevoelig, en ik heb de hele dag honger, wat sowieso niet ongewoon is voor mij haha. Oh ja en ik werd wel heel vroeg wakker de afgelopen week, maar dat linkt ik niet per se aan de zwangerschap. Anders belooft dat nog wat.

Mijn NOD is zondag, dus ik heb ook nog niet gebeld voor een echo. Ik ben 35, mijn man 36 en dit is ons eerste kindje.
Uitgerekende datum is volgens de calculator online 21 oktober. Ik weet wel precies dat mijn eisprong op 28 januari was dmv ovulatietesten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi meiden! Ik heb het topic ook gevonden :) Ik ben 31, vriend is 32 en we verwachten ons tweede kindje. Ik wacht even met de UD als ik de eerste echo heb gehad; eerste echo heb ik 9 maart.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd GlowGirl! Ben heel blij voor je.

En t was ff een schijtwerkje op mijn telefoon, maar de tabel is gelukt.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi meiden! Ik vind het met een kleiner groepje toch ook wel gezellig (hopelijk kan ik het dan beter bijhouden!)

Mag ik als wijze bij uitzondering met mijn zelfberekende UD van 12 oktober toch nog bij dit groepje ;)? Maandag 27 afspraak en echo (nog niet de termijn) dus dan weet ik wat meer.

Allemaal gefeliciteerd 🍾 (jammer dat die champie niet meer mag haha)
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Moen :cheer2:
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi! Mag ik hier ook meeschrijven? :)
Ik heb echt precies hetzelfde verhaal als GlowGirl, toevallig haha. Dus denk ook op 28 januari m'n ovulatie. Nu al een paar dagen een (lichte) positieve test die steeds duidelijker wordt. Morgen wil ik nog even zo'n digitale test gaan doen als ik vandaag geen bloedverlies krijg.

Vind het mega spannend of het allemaal goed blijft gaan!
Het is ons eerste kindje overigens :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Henque! Ben je net als glowgirl ook 35? Voor de tabel.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb trouwens na een positieve test niet meer getest. Hij was licht positief maar wel duidelijk positief. Verder geloof ik het allemaal wel tot de eerste echo (als ik tussendoor geen bloeding krijg natuurlijk! Dat vind ik wel spannend maar een oplopend streepje is geen garantie dat het goed zit).
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben 31!
En je hebt helemaal gelijk wat betreft het testen inderdaad. Ik doe vooral die digitale test omdat me het leuk lijkt haha, en ook extra bevestiging na de NOD
Hierna heeft het testen ook niet zoveel zin meer. Maar poehhh dat worden lange weken wachten tot een echo :)

Als ik geen bloedverlies krijg, ga ik mij eind komende week bij een verloskundige aanmelden denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees je nick als een chique Henk haha.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi Nien en Moen welkom!

En jij natuurlijk ook Henque, wat leuk dat wij gelijk lopen. Ik test ook nog wel hoor; in november vroege miskraam gehad, waar ik deels op voorbereid was door aflopende testen. Daardoor was het minder opeens een klap in m’n gezicht.

Ik ben vandaag zoo onzeker: dit is eigenlijk m’n NOD en heb zo veel menstruatiepijn. Heel eng. Lees online alleen maar over innestelingspijn dat lijkt op menstruatie, dus wordt er beetje bang van. Ben blij als vandaag voorbij is….

Wanneer bellen/belden jullie eigenlijk een VK? Meteen met na NOD of lekker rustig aan? Heb ook géén idee met dit soort dingen :whoops:
Alle reacties Link kopieren Quote
Pff snap dat je dat spannend vind GlowGirl! Hopelijk is er niks aan de hand. Die reden dat je doortest snap ik ook wel. Heb helaas ook ervaring met een vroege miskraam, rond 6 weken kreeg ik licht bloedverlies en dat heeft wel een paar dagen aangehouden tot het echt een miskraam werd. Vanbinnen wist ik bij het eerste veegje wel hoe laat het was dus ervaarde het niet als klap in mn gezicht. Er pas bij de echo achterkomen, dat lijkt me zo erg! Dus snap in die zin wel dat het beter is als je het al gezien hebt aan het streepje.

De eerste echo is rond 8 weken dus ik bel bij 6 weken ofzo om een afspraak te maken.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
GlowGirl schreef:
12-02-2023 06:34
Hi Nien en Moen welkom!

En jij natuurlijk ook Henque, wat leuk dat wij gelijk lopen. Ik test ook nog wel hoor; in november vroege miskraam gehad, waar ik deels op voorbereid was door aflopende testen. Daardoor was het minder opeens een klap in m’n gezicht.

Ik ben vandaag zoo onzeker: dit is eigenlijk m’n NOD en heb zo veel menstruatiepijn. Heel eng. Lees online alleen maar over innestelingspijn dat lijkt op menstruatie, dus wordt er beetje bang van. Ben blij als vandaag voorbij is….

Wanneer bellen/belden jullie eigenlijk een VK? Meteen met na NOD of lekker rustig aan? Heb ook géén idee met dit soort dingen :whoops:
Ah ja wat spannend! Probeer vandaag wat afleiding te zoeken als dat lukt. Hopelijk is de dag dan snel voorbij.

Ik heb me een paar dagen na m'n positieve test online aangemeld en werd diezelfde dag gebeld voor een afspraak. Ze vragen dan hoe je je voelt en willen een aantal afspraken met je inplannen. Heel laagdrempelig, wel fijn! Mocht je twijfelen of vragen hebben, kun je die ook aan ze stellen he. Daar zijn ze voor :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi! Welkom glowgirl, moen, nien en henque
Ik snap de onzekerheid en die voel ik ook. Ene keer misselijk, maar vandaag helemaal geen last van (en misselijkheid is irritant maar ook een bevestiging).
Ik probeer het ook een beetje los te laten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi! Welkom glowgirl, moen, nien en henque
Ik snap de onzekerheid en die voel ik ook. Ene keer misselijk, maar vandaag helemaal geen last van (en misselijkheid is irritant maar ook een bevestiging).
Ik probeer het ook een beetje los te laten.

Wat betreft aanmelden bij de vk, heb ik gedaan toen ik een positieve test had. Maar je mag ook best nog een week wachten, doen wat je zelf fijn vindt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee maar GlowGirl, als je op 28 januari je ovulatie had, dan had je toch gister je NOD of heb je een langere luteale fase? Ik had gister en eergister ook menstruatiekrampen, werd er ook onzeker van. Nu is het een stuk minder.
Ik slaap wel slecht, ben telkens om 4u of 5u wakker en dan kan ik niet meer goed slapen (maar heb ook hele stressvolle weken gehad op werk, dus kan ook daar aan liggen)
Ik heb vanochtend een digitale test gedaan van clearblue, hij zei 'zwanger 1-2 wkn', jippie. Toch onwerkelijk hoor. En moet ook niet te vroeg juichen, want het kan nog alle kanten op.

En jetretteketet, wat jij schrijft is ook mijn voornemen vanaf nu. Proberen het weer een beetje los te laten de komende weken, was er zo op gefocust de afgelopen dagen. Voor nu maar even vertrouwen hebben en wachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi Henque,

Klopt hoor: ik heb eigenlijk altijd een cyclus van ca 32 dagen (menstruatie was 13 jan) met dus klaarblijkelijk een relatief vroege eisprong. Daarom ben ik wel blij met ovulatietesten :)

Ik ga dan denk ik toch begin deze week al bellen naar de vk, kan ze miss ook beamen dat krampen niet zo heel erg is (of juist wel).

Jetretteket ja heel herkenbaar dat zoeken naar signalen. Ik ben dus niet misselijk, wat het soms want onduidelijk maakt.
Henque Ik ben sinds deze week ook elke keer rond die tijd klaarwakker. Van de hitte, dorst, wc of rusteloze benen. Pff dat belooft nog wat.

Avienda oh wist niet dat jij ook een miskraam had :hug: is het al lang geleden? Bij mij kwam het wel met ineens veel pijn en best heftige bloeding, dus was wel “blij” met de waarschuwing van een lichter wordend streepje. Voelde ook al dat m’n gespannen borsten plotsklaps weg waren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het was in oktober 2020, daarna werd ik zwanger van mn zoontje van inmiddels 1,5 Met eerst ong 5 dagen veegjes bloed met afvegen en daarna iets van 2 dagen pijn en idd heftige bloeding.
Nu twijfel ik om toch een testje te doen om te kijken of de lijn dikker is :clown:. Ik ben helemaal niet misselijk maar dat was ik ook niet bij mijn zoontje.

Ik word wel al een paar weken rond 5/6 uur wakker! Vannacht had ik het stikheet terwijl het raam openstond en de verwarming uit. Toch een symtoom denk ik.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven