Geld & Recht alle pijlers

Belastingaangifte 2022

01-03-2023 12:40 362 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Gedaan en ingestuurd. Kon maar zo gelijk inloggen.
€1500 terug dus het was weer de moeite.
Geen rare dingen tegengekomen

Wie heeft het ook al gedaan?

.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik ben er aan begonnen, maar snapte er weer eens geen reet van.. ik kon ook niet al mijn gegevens vinden.. dus maar aan de kant gelegd. Morgen maar weer mee verder, eerst even alles bij elkaar zoeken
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb hem vanmorgen ook ingevuld maar ben bang voor controle, want moest vooraf ingevulde gegevens wijzigen. Iets met salaris van een ex-werkgever. Uiteindelijk een groter bedrag terug dan ik op gerekend had en daarom nog even extra doorgelopen maar klopte wat er stond dus ingestuurd, 2752 euro terug.
Alle reacties Link kopieren Quote
RP7 schreef:
01-03-2023 12:53
Ik heb hem vanmorgen ook ingevuld maar ben bang voor controle, want moest vooraf ingevulde gegevens wijzigen. Iets met salaris van een ex-werkgever. Uiteindelijk een groter bedrag terug dan ik op gerekend had en daarom nog even extra doorgelopen maar klopte wat er stond dus ingestuurd, 2752 euro terug.
Heb ik ook best vaak gehad, nog nooit gedoe of extra controles gehad, als niet om duizenden euro's meer teruggaaf gaat, hebben ze er geen zin en tijd voor vaak ;-)
Was wel al langer terug, nu zouden je gegevens wel moeten kloppen denk ik.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
01-03-2023 12:56
Heb ik ook best vaak gehad, nog nooit gedoe of extra controles gehad, als niet om duizende euro's meer teruggaaf gaat, hebben ze er geen zin en tijd voor vaak/ ;-)
Oh dat is wel een geruststelling! Bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook vanmorgen weer gedaan, 2542 terug en manlief 158 betalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn puber wil ook aangifte doen om wat terug te krijgen, moet nog even zien hoe dat moet, zal ook wel online kunnen gok ik.

Die van ons gaat van de week, liep net vast en we zijn niet de enige zo te lezen.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
01-03-2023 12:58
Mijn puber wil ook aangifte doen om wat terug te krijgen, moet nog even zien hoe dat moet, zal ook wel online kunnen gok ik.

Die van ons gaat van de week, liep net vast en we zijn niet de enige zo te lezen.
Via de app is heel makkelijk
Alle reacties Link kopieren Quote
RP7 schreef:
01-03-2023 12:53
Ik heb hem vanmorgen ook ingevuld maar ben bang voor controle, want moest vooraf ingevulde gegevens wijzigen. Iets met salaris van een ex-werkgever. Uiteindelijk een groter bedrag terug dan ik op gerekend had en daarom nog even extra doorgelopen maar klopte wat er stond dus ingestuurd, 2752 euro terug.
Lekker bedrag!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb alle spullen van de week bij de boekhouder ingeleverd. Ik hoop dat het weer net zo meevalt als vorig jaar; toen had ik op een paar duizend euro betalen (zzp'er) gerekend, maar ik hoefde geen belasting te betalen, alleen de zvw-premie van 700 euro :-D (ik had in 2021 nog geen recht op de vaste aftrekposten als zzp'er, maar had kennelijk genoeg aan m'n zelf betaalde aftrekposten)

Vorig jaar wel het urencriterium gehaald, maar toch heb ik alsnog een paar duizend euro apart gehouden, hopelijk valt het deze keer ook mee (vast niet zo veel als vorig jaar, maar vooruit) Zou lekker zijn, wordt een mooie zomervakantie dan :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Kon niet inloggen. Ga het ergens in de komende week dan maar doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.ad.nl/economie/digid-meteen ... ~ac78bc9a/
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Staan alle gegevens al voor in gevuld of is dat pas per 1 april. Ik kan dat nooit onthouden 🙈
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het ook al ingevuld, wij kregen 4700 euro terug. Hypotheekrenteaftrek en iack.
Ik kom er ook niet in. Wilde het zsm doen omdat ik elk moment kan gaan bevallen en het maar gedaan kan zijn.
Plus ik wil weten hoeveel we terugkrijgen :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog nooit gehad dat ik terug moet betalen. 118 euro.
Laat ik nou net in de uitkering zitten en al van mijn spaarrekening leef omdat mijn vaste lasten zo hoog zijn.. 😭
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
01-03-2023 13:01
Ik heb alle spullen van de week bij de boekhouder ingeleverd. Ik hoop dat het weer net zo meevalt als vorig jaar; toen had ik op een paar duizend euro betalen (zzp'er) gerekend, maar ik hoefde geen belasting te betalen, alleen de zvw-premie van 700 euro :-D (ik had in 2021 nog geen recht op de vaste aftrekposten als zzp'er, maar had kennelijk genoeg aan m'n zelf betaalde aftrekposten)

Vorig jaar wel het urencriterium gehaald, maar toch heb ik alsnog een paar duizend euro apart gehouden, hopelijk valt het deze keer ook mee (vast niet zo veel als vorig jaar, maar vooruit) Zou lekker zijn, wordt een mooie zomervakantie dan :-D
Maar je houdt door het jaar heen toch een administratie bij waaruit je kan halen wat je omzet en kosten is. Dan kan je toch bepalen wat je belastingdruk is? (of je boekhouder kan dat in ieder geval). Nu klinkt het meer als een loterij wat er uit gaat komen voor je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanochtend lukte het na een aantal keren proberen om in te loggen via de website. Alles stond al goed ingevuld dus we moesten het alleen controleren. We krijgen een mooi bedrag terug dus ik hoop dat ze lekker snel zijn met uitbetalen. We hadden op minder gerekend dus dit was een heel fijne verrassing.
rucio wijzigde dit bericht op 01-03-2023 19:48
5.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Flipflop schreef:
01-03-2023 13:18
Staan alle gegevens al voor in gevuld of is dat pas per 1 april. Ik kan dat nooit onthouden 🙈
Dat is nu al met de meeste gegevens.
Is dit ook icm je zorgtoeslag? Ik had deze verlaagd en moest toentertijd 900 betalen, omdat ik uitgerekend teveel had gehad. Nu uiteindelijk heb ik minder verdiend en zou die 900 bv als ware 450,- moeten zijn.

Of vul je dit op een andere manier in, etc?
Alle reacties Link kopieren Quote
Moezig schreef:
01-03-2023 14:08
Is dit ook icm je zorgtoeslag? Ik had deze verlaagd en moest toentertijd 900 betalen, omdat ik uitgerekend teveel had gehad. Nu uiteindelijk heb ik minder verdiend en zou die 900 bv als ware 450,- moeten zijn.

Of vul je dit op een andere manier in, etc?
Dan kan je het beste je inkomen aanpassen op toeslagen.nl. Dat gaat sneller. Uiteindelijk wordt het volgens mij wel doorgegeven.
Alle reacties Link kopieren Quote
RP7 schreef:
01-03-2023 14:05
Dat is nu al met de meeste gegevens.
Ah, dus toch al, bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Moezig schreef:
01-03-2023 14:08
Is dit ook icm je zorgtoeslag? Ik had deze verlaagd en moest toentertijd 900 betalen, omdat ik uitgerekend teveel had gehad. Nu uiteindelijk heb ik minder verdiend en zou die 900 bv als ware 450,- moeten zijn.

Of vul je dit op een andere manier in, etc?
Als je aangifte doet gaat dat inkomen automatisch naar de afdeling toeslagen. Overigens telt dat inkomen ook als je aangifte gedaan hebt en niet het inkomen van je jaaropgave.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik laat dat altijd doen omdat ik mezelf hier niet in vertrouw. Bang om een fout te maken en dat die dan een paar jaar overgenomen wordt en dat ik dan ineens van alles terug moet betalen. Ik betaal dan liever voor een aangifte door een professional, dan heb ik meer rust. Maar dat is vaak last minute, dat vind ik wel jammer. Want wil graag wel duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moezig schreef:
01-03-2023 14:08
Is dit ook icm je zorgtoeslag? Ik had deze verlaagd en moest toentertijd 900 betalen, omdat ik uitgerekend teveel had gehad. Nu uiteindelijk heb ik minder verdiend en zou die 900 bv als ware 450,- moeten zijn.

Of vul je dit op een andere manier in, etc?
Ik zou nu ook gelijk dit inkomen wijzigen bij de toeslagen, gaat sneller dan via de belasting zelf.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven