Douchen tijdens renovatie badkamer

15-03-2023 12:08 90 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We willen binnenkort onze badkamer gaan vernieuwen. De badkamer is 16 jaar oud en inmiddels 4 kinderen die groter worden dus andere 'eisen' aan een badkamer.

Ik ben al aan het orienteren voor bedrijven, maar overal lees ik dat een complete renovatie ongeveer 2 a 4 weken gaat duren? Hoe doe je dat dan met douchen?
We hebben geen familie in de buurt wonen en 3 pubers sporten dus even alleen een kattenwasje is niet voldoende dan.

Hoe hebben jullie dat gedaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
op de sportclub, bij de sportschool, zwembad
bij de buren, vrienden
Alle reacties Link kopieren Quote
En als het echt niet anders kan huur je zo'n portable douche.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij deden het op het werk en in de sportschool.
Alle reacties Link kopieren Quote
sassie24 schreef:
15-03-2023 12:08
We willen binnenkort onze badkamer gaan vernieuwen.

Ik ben al aan het orienteren voor bedrijven

Misschien zijn je pubers wel het huis uit tegen de tijd dat er iemand kan/wil komen ;-D .

Maar verder met een washandje wanneer het kan en anders op de sportclub/zwembad/vrienden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij douchten in / bij het zwembad. 4 weken lang, zwemmen en douchen.
Tussendoor kattenwasjes bij de gootsteen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Of je plant de verbouwing in het laagseizoen en gaat in een goedkoop vakantiehuisje zitten. Ook handig als je wilt ontsnappen aan stof en herrie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vrienden van ons hebben vorig jaar zo’n lange badkamer verbouwing gehad en die kregen als vervanging een portable douche in een andere kamer aangesloten.
Ik denk dat je deze vraag het makkelijkst kan stellen aan het bedrijf waar je mee in zee gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
en die 4 weken, gaat in fases he?
zijn vast maar een paar dagen, dat je echt niet douchen kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Of je verbouwt in de zomer en zet de kinderen buiten onder de tuinslang / in het opblaas zwembadje.

Tuinslang aan de keukenkraan kan ook. Dan heb je buiten warm water.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
Suniva schreef:
15-03-2023 12:17
Of je plant de verbouwing in het laagseizoen en gaat in een goedkoop vakantiehuisje zitten. Ook handig als je wilt ontsnappen aan stof en herrie.
Oh ja, dit vooral. Ik heb 1x een badkamerrenovatie meegemaakt. Duurde een dag of 10. Het was een hel qua stof en gruis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Opblaasbaar zitbad zou ik vermoedelijk doen.
Dan moet het maar zoals het kan
tv-icoon schreef:
15-03-2023 12:26
Opblaasbaar zitbad zou ik vermoedelijk doen.
Wat een ellende lijkt me dat. En hoe leeg je dat dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
15-03-2023 12:18
en die 4 weken, gaat in fases he?
zijn vast maar een paar dagen, dat je echt niet douchen kan
Dat is niet mijn ervaring. Alles wordt in 1x gesloopt.

Na dag 1 kun je niet meer douchen totdat de voegen van het tegelwerk gedroogd zijn: weken en weken later.

Wij hebben een bijkeuken en wasten ons in de speciekuip daar en verder douchen bij vrienden en familie. Elk bezoekje in die weken: zou ik bij jou mogen douchen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou inderdaad zo'n mobiele douche huren.
koekies zijn lekker
Alle reacties Link kopieren Quote
Dropdrop schreef:
15-03-2023 12:32
Dat is niet mijn ervaring. Alles wordt in 1x gesloopt.

Na dag 1 kun je niet meer douchen totdat de voegen van het tegelwerk gedroogd zijn: weken en weken later.

Wij hebben een bijkeuken en wasten ons in de speciekuip daar en verder douchen bij vrienden en familie. Elk bezoekje in die weken: zou ik bij jou mogen douchen?
Precies zo hebben wij het gedaan. In de speciekuip. Water weg laten lopen met een tuinslang, iets met communicerende vaten.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren Quote
Alleen maar zelf gedaan en dan de douche als laatste eruit en als eerste er weer in. De rest eromheen afgeplakt met plastic. Dan kun je hooguit een paar dagen niet douchen en dat ging dan bij de buren of zwembad bijv.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mobiele douche neerzetten op een plek waar je warm water hebt.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Lila-Linda schreef:
15-03-2023 12:18
en die 4 weken, gaat in fases he?
zijn vast maar een paar dagen, dat je echt niet douchen kan

Nou... Duurt wel even voordat het water weer is aangesloten en alles droog is en zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
merano schreef:
15-03-2023 12:19
Of je verbouwt in de zomer en zet de kinderen buiten onder de tuinslang / in het opblaas zwembadje.

Tuinslang aan de keukenkraan kan ook. Dan heb je buiten warm water.
Dit hebben wij gedaan, tuinslang aan de keukenkraan en in de tuin douchen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een maandabonnement op een goedkope sportschool genomen en daar een maand gedoucht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ze willen douchen ivm sporten kan dat douchen toch juist mooi op de sportclub?

Als je in de zomer verbouwd: tuinslang en een hoekje in de tuin evt afschermen met zeil of zo voor de privacy
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit: https://www.doucheservice.nl/, echt zo ideaal. Enige dat je nodig hebt is een koud water kraan en een afvoer. Bij ons stond de douche in de garage, maar het kan bijvoorbeeld ook bij je wasmachine aansluiting.
Je kinderen sporten is daar een mogelijkheid om te douche? Een sportabonnement zou kunnen, maar even voor 4 mensen zo een abonnement ophoesten is ook niet goedkoop. Zou nog liever onder de tuinslang staan met bikini dan zoveel geld neer te leggen om te kunnen douche.

En anders gewoon emmertje water en een washandje en haren wassen in de wasbak in de keuken ofz. Het is even niet anders.
En dan ernaast 1x in de week gaan zwemmen ofz, daar kun je dan gelijk douche en je hebt beweging gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ff zo een huurdouche neerzetten joh! Wij hebben het vorig jaar gedaan, drie weken zo een ding gehuurd en echt super!

Natuurlijk staat hij een beetje in de weg, maar geen gedoe met overal en nergens douchen. Kostte nog geen 300 euro toen en was elke euro waard.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven