Feest vriendin vergeten

18-03-2023 16:47 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Normaal ben ik erg nauwgezet, vergeet ik nooit een afspraak.

Op dit moment heb ik corona. Sinds gisteren ineens toch erg ziek. Heb vandaag geslapen tot ongeveer 14:30.

Ik heb al twee weken een cadeau klaarliggen voor een ex-collega/vriendin die dus vandaag haar verjaardag vierde, vanaf 14:00. Gisteren had ik een erg drukke werkdag (sowieso een enorm hectische tijd bij een nieuwe baan) en ben ik ziek naar huis gegaan. Getest, corona. Daarna alleen maar koorts en slapen.

Ik werd vandaag dus om 14:30 wakker met een appje van vriendin of ik nog kwam. Helemaal vergeten om af te zeggen, had wekker vanochtend gezet en heb ik blijkbaar half ijlend uitgezet en doorgeslapen. Ik heb gisteren nog gedacht, even kijken hoe ik me morgen voel. Maar tussen al het slapen en koorts door dus helemaal vergeten af te bellen.

Ze reageerde na mijn uitleg heel lief in een appje met kan gebeuren en veel beterschap. Maar ik voel me zo ontzettend rot. Je vergeet toch niet zo'n feest af te zeggen. Zo dom van mij. En had haar al heel lang niet gezien. Twee andere goede ex-collega's waren er ook. Ben bang dat ze het toch echt enorm vervelend vindt.

Meer mensen die dit wel eens hebben gehad? Zou ze zich niet te erg vergeten/afgewezen voelen?
Alle reacties Link kopieren Quote
hoe zij zich voelt, kunnen wij niet voor je beantwoorden natuurlijk, maar als ik naar mezelf kijk, zou ik het heel jammer vinden dat je er niet bent, zou ik het voor jou heel rot vinden dat je je zo beroerd voelt en zou het er vanaf hangen of dit zeer geregeld voor komt of niet.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
" Ze reageerde heel lief.." En klaar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijken hoe je je voelt? Met corona naar zo'n feest gaan lijkt me sowieso geen goed idee. Kan gebeuren joh, je was ziek. Spreek iets anders met haar af voor als je beter bent.
Het is geen ramp joh.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nouschi schreef:
18-03-2023 16:53
" Ze reageerde heel lief.." En klaar.
Dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nouschi schreef:
18-03-2023 16:53
" Ze reageerde heel lief.." En klaar.
Dit.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren Quote
Bel haar gewoon even, kortste klap.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoiets hangt toch altijd samen met de rest? Als mijn trouwe vriendinnen die altijd zorgvuldig zijn ineens zo'n dingetje hebben, dan maak ik me eerder zorgen om ze dan dat ik me afgewezen voel. Want ik weet uit de relatie dat dit wel goed zit.

Zou het een vriendin/kennis zijn die vaker deze stunts heeft, dan trek ik wel andere conclusies en komt deze vriendschap in een andere cirkel van nabijheid terecht . Dus het ligt bij mij erg aan het type vriendschap.

Ik lees dat het niks voor jou is, dus denk dat je vriendin het gewoon erg sneu voor je vindt!

Beterschap
Alle reacties Link kopieren Quote
fryskefaam schreef:
18-03-2023 17:01
Bel haar gewoon even, kortste klap.
Nee, joh.

Ga gewoon uitzieken en bel als je weer helemaal oke bent.

Zulke dingen gebeuren en jezelf dat een heel complex aanpraten helpt niemand iets. Niet bellen, maar geloven dat je vriendin het gewoon begrijpt, ziek uit en klaar.
lucifee2023 wijzigde dit bericht op 18-03-2023 17:11
1.45% gewijzigd
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan gebeuren zoiets en als ze lief reageerde, dan is het goed lijkt me. En anders gewoon meteen voorstellen om een andere keer alsnog af te spreken en het dan samen te vieren.
Niks aan de hand, gewoon binnenkort even goedmaken.

Je ligt toch niet voor je lol ziek op bed?
Beterschap trouwens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Overmacht. Niets aan de hand!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat er te veel van maakt.

Je heb het uitgelegd en ze was begripvol.

Klaar en door...met uitzieken.

En als je beter bent neem je weer contact op wat anders af te spreken.
Zo makkelijk kan het zijn 😉
Mijn geheugen was een zeef toen ik corona had en 0,0 concentratie. Liep ik naar de keuken en dan was het "wat moest ik ook alweer hebben?!". Ik zou er dus niet te zwaar aan tillen, je bent ziek en zulke dingen gebeuren nou eenmaal.

Ik zou gewoon als je beter bent een keer afspreken met die vriendin en dan alsnog het cadeautje geven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je zo ziek bent dan gebeurt dat gewoon.
Niks aan de hand! En beterschap!
Alle reacties Link kopieren Quote
rosanna08 schreef:
18-03-2023 16:52
hoe zij zich voelt, kunnen wij niet voor je beantwoorden natuurlijk, maar als ik naar mezelf kijk, zou ik het heel jammer vinden dat je er niet bent, zou ik het voor jou heel rot vinden dat je je zo beroerd voelt en zou het er vanaf hangen of dit zeer geregeld voor komt of niet.
Ik denk niet dat iemand bij wie dit zeer geregeld voorkomt zich er nu ze nota bene ziek is opeens zo bezwaard om voelt. Er staat trouwens ook dat ze normaal heel nauwgezet is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik je vriendin was zou ik het heel naar voor jou vinden, je veel beterschap wensen en het heel normaal vinden dat je mijn feest vergeten bent.

Als jij en zij het leuk vinden kunnen jullie ter ere van haar verjaardag op een ander moment iets leuks gaan doen. Maar eerst beter worden!
Ik zou hier zelf totaal niet mee zitten. Van beide kanten niet.

Kan gebeuren toch? Ook als je niet ziek bent.
anoniem_65b76fd3af17f wijzigde dit bericht op 18-03-2023 21:08
27.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Stop met overanalysen, ziek uit en plan een gezellig samenzijn waarbij je het cadeau geeft. Niet groter maken dan het is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou dit als vriendin totaal niet erg vinden. Je bent ziek geworden en je bed in gedoken, toen kwam het er even niet van. Je hebt dus de hele nacht en dag geslapen? Dan is het niet gek dat je het vergeten bent.
TsumTsum schreef:
18-03-2023 18:35
Mijn geheugen was een zeef toen ik corona had en 0,0 concentratie. Liep ik naar de keuken en dan was het "wat moest ik ook alweer hebben?!". Ik zou er dus niet te zwaar aan tillen, je bent ziek en zulke dingen gebeuren nou eenmaal.

Ik zou gewoon als je beter bent een keer afspreken met die vriendin en dan alsnog het cadeautje geven.
Zo, heel herkenbaar! Ik had ook nog eens Corona toen ik 36 weken zwanger was, dus een lekkere combinatie met zwangerschapsvergeetachtigheid en een hoog zittende baby die tegen mijn longen drukte waardoor ik ook nog kortademig was. Flashbacks hier :biggrin:

TO: Maak je niet druk. Volgens mij begrijpt je vriendin dit heel goed. Ze zal het hooguit jammer vinden dat jij er niet bij kon zijn, omdat ze je er graag bij had gehad. Maar jou als zieke valt niks te verwijten. Dit is overmacht, en Corona doet echt iets met je geheugen, dat begrijpt ze echt wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
18-03-2023 17:17
Je ligt toch niet voor je lol ziek op bed?
Aannames
You're not wrong, you're an asshole
Alle reacties Link kopieren Quote
App haar een foto van het cadeau met de mededeling dat je een nog wat langs komt brengen zodra je beter bent. Dan weet jij dat zij weet dat het echt geen smoesje is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Draai het eens om: Jij geeft een feestje en je vriendin is net zo ziek als jij nu bent. Zou jij het haar kwalijk nemen dat ze niet gekomen was?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan gebeuren. Niet druk om maken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven