Hoodie in huis

18-03-2023 20:47 80 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze puber loopt letterlijk iedere dag de hele dag met een hoodie over zijn hoofd getrokken door het huis. Vindt hij fijn, zegt hij. Het weer maakt niet uit. Als het koud is, is het een badjas met een hoodie over zijn hoofd. Tijdens het eten doet hij het op verzoek af. Ik vind dit niet prettig, maar misschien ben ik wel een zeur?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als jij het niet prettig vind kun je afspreken dat tijdens het eten de capuchon af moet.
Of bij wat andere gelegenheden.
Zat mensen waar kinderen thuis geen pet of capuchon op mogen.
Ik ken zelfs twintigers die thuis geen normale kleding aanmogen maar zich compleet moeten omkleden in een soort huispak.
Ikzelf heb ook graag een capuchon op, vooral als het koud is. Mijn man vraagt ook weleens of hij af mag.
Ik zou me alleen afvragen wat je zwaarder vindt wegen: zijn/haar comfort of dat het jou stoort.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap niet zo goed wat er erg aan is. Ik doe het zelf ook wel (heb een lekker vest met een hoodie) vooral om het dan extra warm te hebben. Heerlijk..
Wat vind je er vervelend aan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom vind je het niet prettig TO?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit ook wel eens binnen met een capuchon op, scheelt lekker veel prikkels.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vind je er vervelend aan? Hier in huis mag je gewoon dragen waar je je prettig in voelt, doe ik zelf namelijk ook. Puber 1 loopt al heel de dag in z'n badjas, die woont zo'n beetje in die badjas. De tijd dat ik vroeg of hij zich voor het avondeten wilde aankleden is wel voorbij dus dat doet hij ook niet. Puber 2 loopt inderdaad in een hoodie met de capuchon op. Zij vinden dat fijn zo, prima toch, ik laat ze lekker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vriend is 43 en loopt thuis een groot deel van de dag met een capuchon op.

Het stoort me niet eigenlijk. Wat stoort jou precies?
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarschijnlijk gaat het niet om de Hoodie. Maar om een cappuchon over zijn hoofd? Als hij/zij die af doet als je het vraagt dan lekker laten gaan
Alle reacties Link kopieren Quote
Zag gister een jong knulletje met een hoodie en capuchon over z'n knop in de sportschool op de loopband. Zal wel bang zijn dat iemand hem zag. Stel je voor dat iemand je in je gezicht aankijkt. Brrr. Hoe minder interactie, hoe beter. Liever helemaal geen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Aan tafel als je samen eet je capuchon af lijkt me een normale afspraak. Maar meer kan je niet verwachten vind ik in iemands eigen huis
Alle reacties Link kopieren Quote
Koop je een leuk zuidwestertje voor hem.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren Quote
ViezeHond schreef:
18-03-2023 21:09
Koop je een leuk zuidwestertje voor hem.
:rofl:
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha ha ik bedoel de capuchon, en niet de hoodie dus.
Voor alle duidelijkheid: ik maak er geen probleem van. Het is geen discussiepunt maar ik wilde peilen of ik me aanstel of hoe anderen het zien. ;-)
Ik heb er weleens iets over gezegd, hij weet hoe ik erover denk en daar is het bij gebleven.
Maar wat ik er vervelend aan vind: het sluit af en schept afstand. In combinatie met de badjas komt het ook wat lamlendig over…net als de hele dag in pyama rondlopen, zegmaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij wil die afstand en afsluiting waarschijnlijk ook. Dat heb je als puber.
Alle reacties Link kopieren Quote
En dat is erg omdat?
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn puber vindt dat ook fijn. Ik zie het ook heel veel in het straatbeeld. Het hoort wat mij betreft een beetje bij de leeftijd. Ik stoor me er niet aan. Als hij zich thuis al niet even lekker kan cocoonen in zijn capuchon.....Wat geeft dat nou?
Alle reacties Link kopieren Quote
Chamonix schreef:
18-03-2023 21:16
Maar wat ik er vervelend aan vind: het sluit af en schept afstand.

Ik gruwel er ook van; komt zo afstandelijk en opstandig over, zo van 'kijk me niet aan, en vraag niks en verwacht niks van mij'.
Alle reacties Link kopieren Quote
De mijne verstopt zich in zijn "man cave". Die zou ik wel wat vaker in de woonkamer willen zien, eventueel met capuchon.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yep schreef:
18-03-2023 21:38
Ik gruwel er ook van; komt zo afstandelijk en opstandig over, zo van 'kijk me niet aan, en vraag niks en verwacht niks van mij'.
Nogmaals; is dat ook niet de houding die je hebt al puber?

Lekker met rust laten die jongen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daley71 schreef:
18-03-2023 21:06
Zag gister een jong knulletje met een hoodie en capuchon over z'n knop in de sportschool op de loopband. Zal wel bang zijn dat iemand hem zag. Stel je voor dat iemand je in je gezicht aankijkt. Brrr. Hoe minder interactie, hoe beter. Liever helemaal geen!
Als 71 je geboortejaar is, dan heeft hij misschien geen zin om naar ouwe oma's te kijken.

Ik zie niet waarom ik (ook van 71) contact zou lopen zoeken met puberjongetjes op de sportschool.
Goedemorgen/-middag is genoeg communicatie en wil zo'n knul dat niet beantwoorden, ook prima.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Yep schreef:
18-03-2023 21:38
Ik gruwel er ook van; komt zo afstandelijk en opstandig over, zo van 'kijk me niet aan, en vraag niks en verwacht niks van mij'.

En hoe meer je er over zegt, hoe langer het vaak duurt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yep schreef:
18-03-2023 21:38
Ik gruwel er ook van; komt zo afstandelijk en opstandig over, zo van 'kijk me niet aan, en vraag niks en verwacht niks van mij'.
Probeer het meer te zien als 'ik ben als puber nog niet sociaal volgroeid en voel me soms slecht op mijn gemak '.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daley71 schreef:
18-03-2023 21:06
Zag gister een jong knulletje met een hoodie en capuchon over z'n knop in de sportschool op de loopband. Zal wel bang zijn dat iemand hem zag. Stel je voor dat iemand je in je gezicht aankijkt. Brrr. Hoe minder interactie, hoe beter. Liever helemaal geen!
Voelt dat nou lekker ofzo? Zo lullig doen over zo'n jongen?

Je zal maar zo prikkelgevoelig zijn of je zo ongemakkelijk voelen met jezelf. Of gewoon even helemaal geen zin in wie of wat dan ook. En dan mag je het jezelf dus niet zo comfortabel mogelijk maken op een plek waar je ook helemaal geen interactie met iemand hóéft te hebben. Vermoeiend.
Capuchon ophouden kan gewoon een manier zijn om minder prikkels te krijgen. Ik zie het probleem niet. Zeker thuis moet een plek zijn waar je kan dragen wat je wil.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven