Irritatie pakketbezorgers

20-03-2023 12:29 169 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel even van mij af schrijven.

Zojuist weer! Ik ben aan het werk achter mijn laptop in mijn woonkamer, in vergadering. Gaat de deurbel, ik verwacht niemand dus doe niet open. Gaat de pakket bezorger op het raam bonken, net zo lang tot ik de voordeur open doe. Want er werd via teams gevraagd waar het gebonk vandaan kwam.

Er wordt bijna een pakketje in mijn handen gedrukt, maar aangezien ik niets verwachtte, maakte ik geen aanstalten om het aan te pakken. “Voor de buren op nr X!” (Ook nog eens 4 deuren verder) Aldus de inmiddels boze en geïrriteerde pakketbezorger.

Ik heb nee gezegd, ik voelde mij helemaal niet fijn hierbij. Ik snap dat die man zijn werk doet, maar de manier waarop gaat nergens over.

Ik vind het vervelend en asociaal dat hij het blijkbaar normaal vindt dat ik de deur open moet doen voor een pakketje van de buren.

Zo dat lucht op, frustratie is er uit.

Hebben jullie dat ook wel eens?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, vervelend. Hier wisselende ervaringen met verschillende bezorgdiensten. We hebben een lieve vaste bezorger van Post Nl, de rest is eigenlijk allemaal drama.

In onze buurt, in het blok waar ik woon, neemt wel iedereen pakketjes voor elkaar aan. Enige dat mij de laatste tijd stoort is dat ik niet altijd weet waar mijn pakketje is afgegeven omdat dat niet goed wordt gecommuniceerd door de pakketbezorgers.
Alle reacties Link kopieren Quote
we wonen op de plus 20ste etage. Ik had een duur sporthorloge besteld en de bezorger wilde het in de lift zetten zodat ik het daar kon pakken. Heb ik nee op gezegd, want als er ergens tussendoor iemand het pakketje wegpakt, ben ik zelf verantwoordelijk omdat ik toestemming heb gegeven. Hij was meer dan beledigd dat hij naar boven moest komen om het pakketje te brengen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik erger me vooral aan DHL. Die gooien vaak de pakketjes voor de deur neer en bellen niet eens aan, terwijl ze niet gezien hebben of ik wel of niet thuis ben. Ook als het regent doen ze dat. En ze scheuren met keiharde muziek aan over ons woonerf.

PostNL vind ik wel heel fijn. Die bezorger rijdt netjes, belt aan en is heel beleefd.
nicole123 wijzigde dit bericht op 20-03-2023 12:40
2.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
grenada schreef:
20-03-2023 12:34
we wonen op de plus 20ste etage. Ik had een duur sporthorloge besteld en de bezorger wilde het in de lift zetten zodat ik het daar kon pakken. Heb ik nee op gezegd, want als er ergens tussendoor iemand het pakketje wegpakt, ben ik zelf verantwoordelijk omdat ik toestemming heb gegeven. Hij was meer dan beledigd dat hij naar boven moest komen om het pakketje te brengen.
Je hebt nog geluk dat hij het pakket in de lift wil zetten. De onze zette het gewoon in de algemene hal neer samen met alle andere pakketten van de flat van die dag zodra 1 iemand de deur had opengedaan. Laat staan dat hij naar boven kwam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tsja, ik vind het ook asociaal om de deur niet open te doen als er wordt aangebeld en je bent gewoon zichtbaar aanwezig...
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat asociaal zeg. Hier over het algemeen goede ervaringen met pakketbezorgers. Nou hou ik er ook bewust rekening mee dat een pakje aankomt op een dag dat er iemand thuis is. Weet ik dat niet zeker, dan gaat het naar een afhaalpunt. Ik neem wel eens pakketjes aan voor de buren, maar dat blijft wel allemaal binnen de perken.
Voor één huis in de straat nemen we geen pakjes meer aan, en dat hebben we deze personen ook verteld. In een voor ons zeer hectische en stressvolle periode, die maanden heeft geduurd, kwamen er op een gegeven moment wel vier pakjes per week voor deze mensen. Nooit thuis blijkbaar, dus ik werd het vaste bezorgpunt. Dan kwamen ze het dagen later pas halen, of bijvoorbeeld om elf uur 's avonds. Daar was ik wel klaar mee, dus ik heb gezegd tegen hen en tegen de pakketbezorger dat ik geen pakjes meer wilde aannemen voor hen.
Één keer meegemaakt dat een pakket schoolboeken, waarvan je dus helaas niet weet wanneer het komt, gewoon aan de deur is neergezet terwijl wij op vakantie waren. Daar heb ik de pakketbezorger op aangesproken en daar heb ik excuses voor gekregen.
Verder nooit iets geks meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zanahoria schreef:
20-03-2023 12:41
Tsja, ik vind het ook asociaal om de deur niet open te doen als er wordt aangebeld en je bent gewoon zichtbaar aanwezig...
Dat doe ik zelf ook niet, maar het is natuurlijk wel haar recht. Ze zat ook klaarblijkelijk in een Teams vergadering.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zanahoria schreef:
20-03-2023 12:41
Tsja, ik vind het ook asociaal om de deur niet open te doen als er wordt aangebeld en je bent gewoon zichtbaar aanwezig...
Ze was gewoon aan het werk. Ik zou dan ook niet open doen. Dat is haar goed recht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee geen ervaring mee. Hier allemaal leuke aardige nette pakketbezorgers, zowel van Post.nl als van DHL of wat dan ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
grenada schreef:
20-03-2023 12:34
we wonen op de plus 20ste etage. Ik had een duur sporthorloge besteld en de bezorger wilde het in de lift zetten zodat ik het daar kon pakken. Heb ik nee op gezegd, want als er ergens tussendoor iemand het pakketje wegpakt, ben ik zelf verantwoordelijk omdat ik toestemming heb gegeven. Hij was meer dan beledigd dat hij naar boven moest komen om het pakketje te brengen.
Ik vind het dan wel raar dat jij niet even naar beneden gaat, nu moest de bezorger heen en weer, terwijl je weet dat bezorgers onder een enorme druk staan, qua tijdschema.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is DHL onwijs irritant. Ze bellen en lopen direct met pakket weg. Doe je open rennen ze naar je toe of gooien het pakketje naar je. Je moet zowat in sprintstand klaar staan wil je je pakketje niet missen!
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zanahoria schreef:
20-03-2023 12:41
Tsja, ik vind het ook asociaal om de deur niet open te doen als er wordt aangebeld en je bent gewoon zichtbaar aanwezig...
de deur open doen is werkelijk helemaal nooit verplicht
Alle reacties Link kopieren Quote
Zanahoria schreef:
20-03-2023 12:41
Tsja, ik vind het ook asociaal om de deur niet open te doen als er wordt aangebeld en je bent gewoon zichtbaar aanwezig...
Ik dus ook
Frankly my dear, I don"t give a damn
grenada schreef:
20-03-2023 12:34
we wonen op de plus 20ste etage. Ik had een duur sporthorloge besteld en de bezorger wilde het in de lift zetten zodat ik het daar kon pakken. Heb ik nee op gezegd, want als er ergens tussendoor iemand het pakketje wegpakt, ben ik zelf verantwoordelijk omdat ik toestemming heb gegeven. Hij was meer dan beledigd dat hij naar boven moest komen om het pakketje te brengen.

Hoe werkt dat eigenlijk in galerijflats en dergelijke, moet zo'n bezorger dan helemaal naar je voordeur? Nooit over nagedacht eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tęssa44- schreef:
20-03-2023 12:47
Ik vind het dan wel raar dat jij niet even naar beneden gaat, nu moest de bezorger heen en weer, terwijl je weet dat bezorgers onder een enorme druk staan, qua tijdschema.
Lijkt mij ook logisch dat je het even aanpakt beneden.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk ook thuis en daardoor belt de bezorger bijna altijd bij mij aan om pakketjes van andere te stallen. Van 1 buurstel nemen we niks meer aan want duurt dagen voordat ze het ophalen en ik uiteindelijk tot 2 keer toe maar bij hun heb aangebeld.

Post nl heeft een top bezorger. Bij DHL zeggen ze langs te komen en zie ik uiteindelijk de melding dat we niet thuis waren. Daar word ik echt link van. Dit is nu al 4 keer gebeurt. En helaas 3 keer hiervan op dagen dat we er speciaal voor thuis bleven.
DHL heeft ook eens een een duur artikel op de tuintafel voor het huis gelegd.

Geen fan van DHL dus.
Tęssa44- schreef:
20-03-2023 12:47
Ik vind het dan wel raar dat jij niet even naar beneden gaat, nu moest de bezorger heen en weer, terwijl je weet dat bezorgers onder een enorme druk staan, qua tijdschema.

Nou ja, even naar beneden... Hoe gaat dat dan bij ouderen en mensen die slecht ter been zijn? Ik zie mijn oma in haar galerijflatje niet "even snel naar beneden" gaan. Dan moet zo'n bezorger toch ook aan de deur komen lijkt me?
Hier ook een hele fijne postNL bezorger en een drama bij DHL. Die belt altijd bij meerdere huizen aan met één pakketje en hoe snel ik ook bij de deur ben, hij zit altijd alweer in zijn bus terwijl 3 mensen tegelijk de deur open doen.

Gelukkig kun je bij DHL wel vaak voor een afhaalpunt kiezen zodra je de track and trace krijgt, dat doe ik dus ook altijd. De buren niet.

De bezorgers hier weten ook allemaal wel dat ik vrijwel altijd thuis ben en laten hier al snel een pakje achter. Ik denk dat ik in de kraamtijd even een briefje ophang dat ik niks voor anderen aanneem want ik heb geen zin dat dan steeds de bel gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
als je geen pakketjes wil aannemen, plak dan een "ik neem geen pakketjes aan"-sticker bij de bel
en laat je eienn pakjes bij een afleverpunt brengen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben niet vaak thuis doordeweeks dus alles gaat gelijk door naar het AH afhaalpunt. En ik neem daardoor nooit pakketjes aan. Hou er niet van om andere te belasten met mijn pakketjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.neesticker.com/product/geen ... nemen-wit/
deze bedoel ik
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
20-03-2023 12:54
Nou ja, even naar beneden... Hoe gaat dat dan bij ouderen en mensen die slecht ter been zijn? Ik zie mijn oma in haar galerijflatje niet "even snel naar beneden" gaan. Dan moet zo'n bezorger toch ook aan de deur komen lijkt me?
Ik heb niet de indruk dat die veel bestellen online, maar die oudere had waarschijnlijk geen probleem er van gemaakt als de bezorger het even in de lift zet… kom op hé… 20! Hoog las ik, met een sporthorloge dus diegene is niet slecht ter been… en dan de bezorger heen en weer laten gaan, als al zijn pakketjes op die manier bezorgd moeten worden krijgen we er nog meer in de straten te rijden! Of we moeten accepteren dat de bezorger gratis moet overwerken… kan ook. Ik vind het sowieso belachelijk al die bezorgers.
Laat het gewoon naar een afhaalpunt punt komen tenzij je inderdaad werkelijk slecht ter been bent. Zal een hoop ergernis op de weg schelen. Dan kunnen we minder busjes toe…
tęssa44- wijzigde dit bericht op 20-03-2023 13:01
Reden: Aanvulling
17.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
20-03-2023 12:48
de deur open doen is werkelijk helemaal nooit verplicht
Waar zeg ik dat het verplicht is???

Er zijn wel meer dingen niet verplicht die gewoon fatsoenlijk vind.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
20-03-2023 12:50
Hoe werkt dat eigenlijk in galerijflats en dergelijke, moet zo'n bezorger dan helemaal naar je voordeur? Nooit over nagedacht eigenlijk.
Ik dacht dat als er een lift is formeel wel, anders tot een bepaalde verdieping.

Toen mijn bezorger alles in de hal gooide heb ik wel eens gebeld en geklaagd maar ze deden er werkelijk niks nada niente mee.

Naar beneden komen is aardig, jazeker. Maar zeker in coronatijd zat ik ook gewoon te werken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven