Eenzaam en gelukkig zijn?

20-03-2023 20:53 26 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Ben ik weer. Voel me niet goed en wil graag kunnen praten met mensen die misschien hetzelfde hebben. Ik probeer het kort te houden. Ik heb een hele kleine sociale omgeving, bestaat vooral uit familie, ik ben 28 jaar.
Mijn leven bestaat uit werken en naar huis, weet niet wat ik leuk vind en heb weinig omgeving waarmee ik iets leuks kan doen.

Na het werk heb ik geen energie meer, moet thuis ook helpen, mijn ouders zijn helaas bij elkaar voor de kinderen en kunnen niet scheiden i.vm. cultuur ( binnen onze familie). Heb wel hele lieve ouders, maar probeer mijn moeder dus wel te ontlasten.. al lukt dat niet altijd.

Verder heb ik een ex die me al jaren niet met rust laat, woont niet in Nederland, maar gaat door met bedreigingen over dat hij zichzelf iets aan zal doen, hierdoor kan ik ook niet verdere stappen nemen om is iemand te leren kennen, ik durf dit niet.. want als hij hier achter komt en hij doet zichzelf iets dan kan ik daar niet mee leven.

Dus eenzaam voel ik me vaak, maar eigenlijk zou ik zo graag het liefst gelukkig willen zijn met mezelf. Ik weet namelijk dat ik me geluk niet moet vinden door een leuke sociale omgeving of een vriend etc.. dat zou zo niet moeten zijn.. want ze kunnen toch wegvallen.

Maar ik weet niet hoe ik gelukkig moet zijn met mezelf.. en het ook leuk kan hebben als ik alleen met mezelf ben. Heeft iemand tips?

fijne avond allemaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je wil je de rest van je leven laten chanteren door je ex? Nooit een relatie omdat hij dreigt?

Dat is heel lang.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
20-03-2023 20:56
Je wil je de rest van je leven laten chanteren door je ex? Nooit een relatie omdat hij dreigt?

Dat is heel lang.
Weet niet meer wat ik moet doen, ik heb al zovaak mijn nummer veranderd alles wat ook al aan hem laat denken weg gehaald. Mijn schuldgevoelens proberen te verminderen, maar iedere keer begint hij weer. Zijn gedrag maakt mij bang
Alle reacties Link kopieren Quote
Eerst maar van die gast af. Kan je hem blokken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe komt hij aan je nummer dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
In welk land woont je ex?
Alle reacties Link kopieren Quote
madamzonderm schreef:
20-03-2023 21:01
Hoe komt hij aan je nummer dan?
Ik heb hem al heel vaak geblokkeerd, ik denk van andere familieleden.
Alle reacties Link kopieren Quote
minnimouse schreef:
20-03-2023 21:02
In welk land woont je ex?
In Cyprus
Alle reacties Link kopieren Quote
Als hij zichzelf iets aandoet is dat aan hem, door deze chantage houdt hij je gevangen. Ik zou hem inderdaad blokken en dan gaan bedenken wat je leuk vindt. Mijn dochters zijn ook jouw leeftijd en met vijf volle dagen werk is het wel al veel, zij hebben vaak ook geen energie meer, en dan moet jij ook nog eens thuis helpen. Ik moet ook zeggen dat het weer ook niet meewerkt. Straks hebben we weer zomertijd en dan heb je misschien wel weer meer tijd om erop uit te trekken. Kan je familie je helpen met je ex?
Alle reacties Link kopieren Quote
Anna1053 schreef:
20-03-2023 21:06
Als hij zichzelf iets aandoet is dat aan hem, door deze chantage houdt hij je gevangen. Ik zou hem inderdaad blokken en dan gaan bedenken wat je leuk vindt. Mijn dochters zijn ook jouw leeftijd en met vijf volle dagen werk is het wel al veel, zij hebben vaak ook geen energie meer, en dan moet jij ook nog eens thuis helpen. Ik moet ook zeggen dat het weer ook niet meewerkt. Straks hebben we weer zomertijd en dan heb je misschien wel weer meer tijd om erop uit te trekken. Kan je familie je helpen met je ex?
Bedankt voor je reacties. Zijn je dochters ook bezig met andere dingen na werk? Hoe doen hun het? Soms helpt het wel om te weten wat leeftijdsgenoten doen. Mijn familie kan er niet veel aan doen, hun waren destijds ook niet eens met mijn keuze dat ik ermee wilde stoppen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je geeft die man wel heel veel macht over je leven. Dat weet hij en daar profiteert hij van. De kans is klein dat hij iets doet maar niet onbestaande. Maar dat is dan zijn eigen keuze, verantwoordelijkheid, schuld. Nooit de jouwe.
En eenzaam en ongelukkig zijn is niets mis mee. Niets mis met verlangen naar een partner, een relatie. Je hebt dat recht. Aan jou om daar iets aan te doen.
Reageer niet op berichten van ex, lees of beantwoord ze niet. Compleet negeren.
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beide dochters hebben drukke banen, zijn vaak laat thuis en dan ook nog koken en huishouden. Ze spreken zeker soms af met vriendinnen maar meestal in het weekend. Ze kijken uit naar de zomertijd omdat je dan met licht de deur uit kan gaan en dan hopen ze wel meer energie te hebben. Heb je vriendinnen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou me niet meer druk maken om je ex.
Blokkeer zijn nummer op je foon.
Je bent niet verantwoordelijk wat hij zichzelf eventueel aandoet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, je moet gaan beslissen of je je leven wilt leiden in dienst van anderen of dat je zelf meer ruimte gaat innemen. Dat wil niet zeggen dat je je familie moet laten vallen maar wel dat je grenzen mag stellen. Gezien je patroon kan ik me heel goed voorstellen dat je dit nooit zonder gupp gaat leren. Maw zoek hulp! Huisarts/ coach / therapeut kan allemaal.

En die ex, laat hem lekker. Hij is volwassen verantwoordelijk voor zichzelf. Zijn gedrag is zo debiel, daar wil je toch niks mee te maken hebben. Maar, jij blijft hem toelaten, wat haal jij hieruit? Wat is, onbewust, jouw reden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Attraverso schreef:
20-03-2023 21:11
Je geeft die man wel heel veel macht over je leven. Dat weet hij en daar profiteert hij van. De kans is klein dat hij iets doet maar niet onbestaande. Maar dat is dan zijn eigen keuze, verantwoordelijkheid, schuld. Nooit de jouwe.
En eenzaam en ongelukkig zijn is niets mis mee. Niets mis met verlangen naar een partner, een relatie. Je hebt dat recht. Aan jou om daar iets aan te doen.
Reageer niet op berichten van ex, lees of beantwoord ze niet. Compleet negeren.
Sterkte.
Dankjewel voor je reactie. Ik probeer niet te reageren.. hopen dat het ooit stopt.....
Alle reacties Link kopieren Quote
Anna1053 schreef:
20-03-2023 21:30
Beide dochters hebben drukke banen, zijn vaak laat thuis en dan ook nog koken en huishouden. Ze spreken zeker soms af met vriendinnen maar meestal in het weekend. Ze kijken uit naar de zomertijd omdat je dan met licht de deur uit kan gaan en dan hopen ze wel meer energie te hebben. Heb je vriendinnen?
Ik kijk ook best uit naar de zomertijd, maar kan heel moeilijk tegen de zon. Ik krijg snel hoofdpijn etc.. maar die avonden vind ik dan wel weer heel fijn.. lekker in de tuin zitten. Ik heb 1 goede vriendin, die werkt veel en is druk bezig.. maar als we elkaar dan zien is het altijd wel leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
gonniegijsje schreef:
20-03-2023 22:14
Tja, je moet gaan beslissen of je je leven wilt leiden in dienst van anderen of dat je zelf meer ruimte gaat innemen. Dat wil niet zeggen dat je je familie moet laten vallen maar wel dat je grenzen mag stellen. Gezien je patroon kan ik me heel goed voorstellen dat je dit nooit zonder gupp gaat leren. Maw zoek hulp! Huisarts/ coach / therapeut kan allemaal.

En die ex, laat hem lekker. Hij is volwassen verantwoordelijk voor zichzelf. Zijn gedrag is zo debiel, daar wil je toch niks mee te maken hebben. Maar, jij blijft hem toelaten, wat haal jij hieruit? Wat is, onbewust, jouw reden?
Vind het soms moeilijk om afstand te nemen van mijn famillie. Dankzij werk etc. gaat dit wel beter, ben dan minder thuis dus minder bij hun in de buurt. Ik denk dat ik hem toelaat door mijn schuldgevoel en angst dat er iets gaat gebeuren. Het idee dat iemand jaren zo door kan gaan, maakt mij bang.. dan ben je toch best ziekelijk... en ik heb het niet netjes uitgemaakt. ben eigenlijk gevlucht om de confrontatie niet aan te gaan, omdat ik bang was dat hij het niet toe zou laten dat ik het zou beeindigen. maarja nu jaren later stopt het toch niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kun je niet het huis uit? Een kamer huren, een appartement delen met iemand?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Sena888 schreef:
20-03-2023 21:04
Ik heb hem al heel vaak geblokkeerd, ik denk van andere familieleden.
Ik denk dan dat ik er heel veel uitleg en zelfs ruzie en breuk met familieleden voor overheb dat ze dat niet meer gaan doen.
Familie zal vastigheid en veiligheid voor je betekenen maar in feite leveren ze jou dat niet zolang ze je tegenwerken.
Dan moet het maar zoals het kan
Ga op jezelf wonen je bent 28 dan kun je beter afstand nemen en je eigen huisje runnen dat scheelt al denk ik
Moeilijk situatie met je ex als je familie hem.je nummer geeft zou ik mij afvragen of je niet beter afstand neemt van familie
Zoek een hobby Clubje om anderen leuke mensen te ontmoeten
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
20-03-2023 22:49
Kun je niet het huis uit? Een kamer huren, een appartement delen met iemand?
Helaas mogen wij pas het huis uit als we gaan trouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blauweelf41 schreef:
21-03-2023 09:02
Ga op jezelf wonen je bent 28 dan kun je beter afstand nemen en je eigen huisje runnen dat scheelt al denk ik
Moeilijk situatie met je ex als je familie hem.je nummer geeft zou ik mij afvragen of je niet beter afstand neemt van familie
Zoek een hobby Clubje om anderen leuke mensen te ontmoeten
Dat mag ik helaas niet. En het is niet makkelijk om je rug te keren en te zeggen doei ik ga.. weet ook niet waar dat aan licht. Pfff.. heb geprobeerd deze week te beginnen met afstand nemen, gaat best goed tot nu toe..
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
21-03-2023 08:40
Ik denk dan dat ik er heel veel uitleg en zelfs ruzie en breuk met familieleden voor overheb dat ze dat niet meer gaan doen.
Familie zal vastigheid en veiligheid voor je betekenen maar in feite leveren ze jou dat niet zolang ze je tegenwerken.
Hij is ook een familielid en dat is het probleem.
Ze vinden hem zielig.

In onze familie is helaas geen vastigheid en veiligheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga eens praten met je huisarts/ coach of hulpverlener. Dit zit veel dieper dan alleen het korte verhaaltje hier.
Sena888 schreef:
21-03-2023 10:11
Dat mag ik helaas niet. En het is niet makkelijk om je rug te keren en te zeggen doei ik ga.. weet ook niet waar dat aan licht. Pfff.. heb geprobeerd deze week te beginnen met afstand nemen, gaat best goed tot nu toe..
Oei dat klinkt heftig maar rare vraag misschien maar van wie mag dit niet . .?
Wat gebeurt er dan ik bedoel je bent volwassen wettelijk gezien kan niemand je tegen houden je lijkt gevangen te zitten ,ik snap dat breken niet makkelijk is maar is dit het leven wat je wil .

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven