Entertainment alle pijlers

Verwarm jij slaapkamers?

20-03-2023 21:58 53 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In help mijn man is klusser kwam vandaag echt tien keer terug dat het vre-se-lijk was dat die man wilde wachten op een bepaalde specifieke radiator ipv dat de klussers radiator die hij niet wilde op zouden hangen. Volgens John echt ondenkbaar want die arme kindertjes zouden dan in de kou zitten.

Het ging dus over verwarming op kinderslaapkamers. In het programma waren het hele jonge kinderen (peuters).

Ik ben benieuwd, verwarmen jullie slaapkamers?

Ik verwarm (kinder)slaapkamers

Totaal aantal stemmen: 162

Nooit (60%)
Standaard (12%)
Soms, namelijk… (28%)
Alle reacties Link kopieren Quote
TO begint: wij verwarmen de slaapkamers nooit. Kinderen zijn nog zo jong dat ze vrijwel altijd beneden spelen en als ze gaan slapen, is het niet erg als het koud is, ze liggen gewoon in pyjama onder een deken en klagen nooit over kou.

Onze eigen slaapkamer verwarmen we ook nooit en wij hebben ook standaard dag en nacht het raam open dus bij ons wordt het in de winter ook wel echt koud, maar daar hebben we met slapen geen last van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee ik verwarm de slaapkamers nooit. Maar het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe warm of koud het in de kamers is. Als de temperatuur onder de 16 graden komt snap ik wel dat je dan gaat bijstoken.

Wij hebben overigens een goed geïsoleerde nieuwbouwwoning en ondanks dat het raam hartje winter de hele dag (en nacht) open staat, krijgen we de temperatuur maar amper onder de 19,5 graad. Ook vervelend want ik slaap graag in een koude omgeving.
flo-tje4 wijzigde dit bericht op 20-03-2023 22:03
Reden: Aanvulling
38.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nooit, maar toen de kinderen baby/peuter waren ging hij wel eens aan. Die kamers lagen op het noorden en als ze dan even wilden spelen op hun kamer of ik ging een luier verschonen was het gewoon echt te koud.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bijna nooit. Alleen als het heeeeel koud is en ik er iets doe waardoor ik langer op die kamer ben. Kasten uitzoeken ofzo.

Misschien nu wel vaker verwarming aan op de kamer van dochter omdat ze daar soms speelt.
2 van onze slaapkamers daar werken we, hebben we kantoren van gemaakt. Die verwarmen we met thuiswerken ja. Slaapkamer waarin we slapen niet, maar daar zijn we alleen maar savonds/snachts.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flo-tje4 schreef:
20-03-2023 22:00
Nee ik verwarm de slaapkamers nooit. Maar het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe warm of koud het in de kamers is. Als de temperatuur onder de 16 graden komt snap ik wel dat je dan gaat bijstoken.
In het programma hadden ze juist alles volledig geïsoleerd en gloednieuwe kozijnen erin, dus ik denk niet dat het heel snel heel koud zou worden.

In onze slaapkamer wordt het in de winter zeker wel onder de 16 graden, bij de kinderen niet denk ik (ik heb geen thermometers boven).
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier koelt het ‘s nachts in de slaapkamers makkelijk af tot 12 graden. Als het buiten vriest zelfs nog meer. Dat vind ik echt te koud voor kleine kinderen. Dus ‘s nachts staat de verwarming op 16 graden, ‘s ochtends bij het opstaan en ‘s avond bij het naar bed gaan op 18.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ingevuld ‘soms’. Toen zoon net geboren was in de herfst en hij niet zonder hulpmiddelen ‘op temperatuur’ bleef, is er een slaapkamer verwarmd. Voor en na die tijd niet meer voor gekomen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Procne schreef:
20-03-2023 22:02
Hier koelt het ‘s nachts in de slaapkamers makkelijk af tot 12 graden. Als het buiten vriest zelfs nog meer. Dat vind ik echt te koud voor kleine kinderen. Dus ‘s nachts staat de verwarming op 16 graden, ‘s ochtends bij het opstaan en ‘s avond bij het naar bed gaan op 18.
Dat kan ik me voorstellen, maar waar is de thermostaat dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
De kinderen mogen zelf hun verwarming aanzetten als ze het nodig vinden. In de praktijk gebeurt dat zeer zelden. Mijn eigen slaapkamer is soms bijna buitentemperatuur, dat slaapt het lekkerst.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, ik slaap nog met het raam open. Pas toen het echt vroor, zat het raam wel even dicht. Dikke pyjama aan, winterdekbed en een wollen deken erover en het is goed te doen.

Als het te warm is, krijg ik hele rare dromen.
huisduif wijzigde dit bericht op 20-03-2023 22:05
2.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
20-03-2023 22:03
Ingevuld ‘soms’. Toen zoon net geboren was in de herfst en hij niet zonder hulpmiddelen ‘op temperatuur’ bleef, is er een slaapkamer verwarmd. Voor en na die tijd niet meer voor gekomen.
Snap ik, dat is natuurlijk ook wel echt een uitzonderlijke situatie en logisch dat je dan de verwarming aan zet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Minik schreef:
20-03-2023 22:04
Dat kan ik me voorstellen, maar waar is de thermostaat dan?
We hebben op elke radiator slimme radiatorknoppen (Tado). Dus we kunnen de temperatuur per kamer instellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee nooit, zowel dochter als ikzelf slapen altijd met het raam open. Zelfs als het vriest. Het moet koud zijn op de slaapkamers.
Ik snap sowieso niet waarom mensen hier 'een ding' van maken. Prima als je zelf nooit een verwarming op de slaapkamer gebruikt en ook best logisch als je er alleen slaapt.

Toen ik bij mijn ouders woonde, zat ik veel op mijn slaapkamer en gebruikte Toen de verwarming veel. Nu in mijn eigen huis gebruiken we de verwarming op 2 slaapkamers veel omdat dat onze kantoren zijn.

Ik hoor vaak de aanname rondgaan dat radiatoren op slaapkamers niet gebruikt worden, maar waarom want genoeg mensen die ze wel gebruiken om 1001 redenen. En wat dan, waarom daar een mening over hebben?
anoniem_64cfe301a7422 wijzigde dit bericht op 20-03-2023 22:10
1.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mezelf niet. Ik vind 17 graden om in te slapen prima met een dik winter dekbed. Mijn 2e slaapkamer is mijn werkkamer dus daar stook ik wel.

Als ik kinderen zou hebben, zou ik de slaapkamers wel verwarmen overdag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier overdag een paar uur om schimmelvorming tegen te gaan.

In ons vorige huis stonden ze bijna nooit aan in de slaapkamers.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel soms, als het echt koud is en ze willen op hun kamer spelen (meestal spelen ze beneden en ze hebben het ook niet snel koud). Maar voor het slapengaan nooit nee. Doen wij zelf ook niet in onze slaapkamer. Ik hou van frisse lucht en vind slapen in een warme kamer echt niet fijn.

Als ze ouder zijn en ze gaan bijv vaker huiswerk maken op hun kamer, kan ik me voorstellen dat ze hem vaker aanzetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
20-03-2023 22:09
Voor mezelf niet. Ik vind 17 graden om in te slapen prima met een dik winter dekbed. Mijn 2e slaapkamer is mijn werkkamer dus daar stook ik wel.

Als ik kinderen zou hebben, zou ik de slaapkamers wel verwarmen overdag.
Ook als ze er nooit zitten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het heel koud is, dan wordt het in de slaapkamer van zoontje soms onder de 14C dus dan verwarmen we wel tot 16/17C
Alle reacties Link kopieren Quote
Houdbaremelk schreef:
20-03-2023 22:23
Ook als ze er nooit zitten?
Ik doe dan de aanname dat kinderen huiswerk maken en spelen op de kamer. Dus als ze alleen slapen op hun kamer dan zou ik niet stoken.
Babykamer werd verwarmd. Daarna toen ze klein en veel beneden waren nauwelijks. Thermostaatknoppen stonden op * zodat ze niet bevroren.

Toen de kinderen ouder werden en gingen spelen/huiswerk maken op hun kamers werden ze wel mee verwarmd op stand 2 of 3. Naar behoefte mochten ze ze warmer zetten en dan in de avond weer terug naar 2.

Nu stoken we met Tado in zones en regelt de 19-jarige het zelf.

Onze slaapkamer draait mee met welke zone dan ook op * of 1. De kamers die niet in gebruik zijn, zijn een eigen zone dus kunnen individueel geregeld worden. (Beiden ingericht als logeer/werkkamer)
Vorig jaar toen ik Corona had en de hele dag op een slaapkamer zat in quarantaine ging de verwarming daar overigens wel aan.

Zondag toen ik een uurtje wilde werken op de pc op een van de kamers heb ik een dekentje omgeslagen. Vind het dan echt zonde om die kamer echt warm te maken voor een uurtje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier geen verwarming aan op de slaapkamer en ‘s nachts staat het raam ook op een kier. Maar ik zet wél de electrische onderdeken een uur voor ik naar bed ga aan (en weer uit zodra ik in bed stap), ik haat koude voeten!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven