Opkomen voor je kind

22-03-2023 10:04 124 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beetje een bijzondere situatie. Mijn puberdochter heeft een vriendin waar ze veel mee doet en afspreekt.

Gisteren is ze bij door de ouders van haar vriendin weggestuurd nadat beide meiden een vriend hadden uitgenodigd.

Vervolgens belt vriendinnetje overstuur naar mijn dochter dat haar vader een tirade heeft gehouden waarbij hij heeft laten vallen dat mijn dochter een slet is en het verdiend (?) om nog een keer aangerand te worden. Dat komt niet uit de lucht vallen, mijn dochter is kort geleden tijdens carnaval lastig gevallen en heeft dit in vertrouwen gedeeld met haar vriendin die het vervolgens met haar ouders heeft gedeeld.

Ik ben daar best boos over geworden. Er zal ongetwijfeld iets zijn voorgevallen, iedere ouder heeft het recht om kinderen weg te sturen en regels op te stellen waar ze zich aan moeten houden.
Daar had het wat mij betreft bij mogen blijven.

Eigenlijk ben ik nog steeds boos over de “aanrand” uitspraak van deze man.

Ik ben dus gisteren wel langs deze vader gegaan om te vragen waarom hij deze uitspraak heeft gedaan. Daar schrok hij nogal van, uit zijn reactie kon ik wel merken dat hij het wel heeft gezegd.

Het gaat mij niet om het hanteren van regels en het wegsturen van mijn dochter. Ik vind dat je als volwassen man dit soort uitspraken niet doet.

Hadden jullie ook gaan praten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, over die opmerking wel. Wat een kut opmerking.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zéker was ik gaan praten.
Zeker had ik hetzelfde gedaan. Om dezelfde reden als jij: het wegsturen is prima maar die opmerking kan niet door de beugel.

Wat was zijn reactie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat was zijn reactie dan? Het is een bizarre nare uitspraak die zeer te denken geeft over zijn denkwereld als dit al in hem opkomt. Weet zijn dochter ook wat ze aan hem heeft: als je wordt aangerand is het kennelijk niet ondenkbaar dat het je eigen schuld is.
Special note voor eventuele moeilijke lezers: aanranding is NOOIT je eigen schuld ook al huppel je in je blote kont over straat.

Ik vind het enorm goed dat je zo voor je dochter opkomt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo, hé. Dat is nogal een uitspraak. Heel goed dat jij verhaal bent gaan halen. Die man is veel te ver gegaan. Hoe reageerde jij en hoe staan dochter en jij er tegenover dat dochter daar nog over de vloer komt?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mezelf kennende wel ja. Idd niet over het wegsturen maar wel over die uitspraak.
Hij is g#ddomme zélf vader van een dochter. Idioot :wtf:
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosalind* schreef:
22-03-2023 10:08
Zeker had ik hetzelfde gedaan. Om dezelfde reden als jij: het wegsturen is prima maar die opmerking kan niet door de beugel.

Wat was zijn reactie?
Zeer ongemakkelijk.
Ik heb wel gewacht tot ik minder boos was. Eerst gevraagd wat er is voorgevallen en begrip voor zijn regels getoond, daarna wel begonnen over zijn opmerking.

Hij trok wit weg, toen kwamen de “context-smoezen” en ik heb hem wel duidelijk gemaakt dat hij dat nooit meer moet doen en of hij zelf besefte dat zijn opmerking ver over de schreef was.
Ik zou zeker gaan praten.

Gekke Gerrit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een onvolwassen zak. En ja, ik was ook langs gegaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
22-03-2023 10:10
Zo, hé. Dat is nogal een uitspraak. Heel goed dat jij verhaal bent gaan halen. Die man is veel te ver gegaan. Hoe reageerde jij en hoe staan dochter en jij er tegenover dat dochter daar nog over de vloer komt?
Dochter wilde het in de eerste instantie niet uit angst om de vriendschap op het spel te zetten.

Het heeft mij ook moeite gekost haar rustig uit te leggen dat dit mijn taak gewoon is.

Ik heb liever niet dat ze daar nog heen gaat.
Wat naar voor je dochter dat ze iets naars heeft meegemaakt tijdens carnaval :hug:

Daarnaast geef ik je groot gelijk dat je bent gaan praten met die vader. Dat zou ik ook doen. Die man mag écht wel weten dat hij een verschrikkelijke opmerking gemaakt heeft, en het probleem van mannen die hun poten niet kunnen thuishouden indirect in stand houdt. Victim blaming terwijl je zelf nota bene vader van een dochter bent. Echt, schandalig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Super actie!
Heel goed gedaan.

Super moeder ben je!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Maarrrrr hij heeft die uitspraak niet gedaan waar je dochter bij is, toch?

Dat maakt wat mij betreft toch verschil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jazeker, groot gelijk dat je erheen gegaan bent
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
22-03-2023 10:13
Maarrrrr hij heeft die uitspraak niet gedaan waar je dochter bij is, toch?

Dat maakt wat mij betreft toch verschil.
Iemand die zo over mijn kind praat, zo'n mening over mijn kind heeft, die dus niet achter mijn kind staat simpelweg omdat het een puber is die steun verdient over wat haar is overkomen, die vertrouw ik niet de zorg voor mijn puber toe.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Taskmaster schreef:
22-03-2023 10:13
Maarrrrr hij heeft die uitspraak niet gedaan waar je dochter bij is, toch?

Dat maakt wat mij betreft toch verschil.
Nee, maar hij zegt het wel tegen zijn dochter, in dezelfde leeftijd, met misschien dezelfde vrienden en die naar dezelfde feestjes gaat.

Gewoon heel erg not done.
Denk het en hou het lekker voor jezelf zeg.

Een vader die andere vrouwen (meisjes) slet noemt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
22-03-2023 10:13
Maarrrrr hij heeft die uitspraak niet gedaan waar je dochter bij is, toch?

Dat maakt wat mij betreft toch verschil.
Ze werd tijdens het wegsturen al voor weinig fraais uitgemaakt.

En later is vader tegen het vriendinnetje gaan tieren over een verdiende aanranding.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
22-03-2023 10:15
Iemand die zo over mijn kind praat, zo'n mening over mijn kind heeft, die dus niet achter mijn kind staat simpelweg omdat het een puber is die steun verdient over wat haar is overkomen, die vertrouw ik niet de zorg voor mijn puber toe.

Prima. Maar om verhaal te gaan halen over dingen die gezegd zijn in iemands privésfeer waar je dochter niet eens bij was... dat vind ik ook wel ver gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Away schreef:
22-03-2023 10:15
Ze werd tijdens het wegsturen al voor weinig fraais uitgemaakt.

En later is vader tegen het vriendinnetje gaan tieren over een verdiende aanranding.
Hij is ook niet veilig voor zijn eigen dochter, met deze opvattingen die hij erop na houdt, verwacht ik zo.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
22-03-2023 10:15
Prima. Maar om verhaal te gaan halen over dingen die gezegd zijn in iemands privésfeer waar je dochter niet eens bij was... dat vind ik ook wel ver gaan.
Vriendin belde overstuur naar deze dochter. Zo zijn pubers.
En zodra je het weet, dan moet je er iets mee.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Taskmaster schreef:
22-03-2023 10:15
Prima. Maar om verhaal te gaan halen over dingen die gezegd zijn in iemands privésfeer waar je dochter niet eens bij was... dat vind ik ook wel ver gaan.
Het gaat niet om "verhaal halen", het gaat erom dat die man inziet dat zijn uitspraken heel, heel schadelijk kunnen zijn. Zijn eigen dochter zal bijvoorbeeld niet snel bij hem aankloppen voor hulp als ze ooit wordt aangerand of erger. En hij geeft haar en eventuele andere kinderen een héél raar wereldbeeld mee, waarin meisjes en vrouwen zelf medeverantwoordelijk zijn voor hun aanranding.
Alle reacties Link kopieren Quote
Natuurlijk is het niet oké dat hij het gezegd heeft. En ik zou m'n dochter daar ook proberen weg te houden, bij zo'n kerel.

Maar goed, ik begrijp nu dat hij ook gescholden heeft op dochter waar deze zelf ook bij was. Ja, dan begrijp ik het wat beter dat TO daarheen gegaan is. Maar zo stond het niet in de OP.
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
22-03-2023 10:15
Prima. Maar om verhaal te gaan halen over dingen die gezegd zijn in iemands privésfeer waar je dochter niet eens bij was... dat vind ik ook wel ver gaan.
Privesfeer of niet, dit is wel hoe deze man naar mijn kind kijkt. Ik vind dat geen veilige situatie voor haar en ook dat ik een volwassen man hierop mag wijzen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Away schreef:
22-03-2023 10:20
Privesfeer of niet, dit is wel hoe deze man naar mijn kind kijkt. Ik vind dat geen veilige situatie voor haar en ook dat ik een volwassen man hierop mag wijzen.

Maar daar maak je de situatie niet veiliger mee. Die man denkt dus zo. Daar doe je al niets meer aan.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven