Gezondheid alle pijlers

Arts ziekenhuis stonk

22-03-2023 10:43 131 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was gisteren bij een arts in een academisch ziekenhuis. Toen ik zijn behandelruimte in kwam, vond ik het al niet fris ruiken. Zelf rook hij echter ook niet fris, merkte ik toen hij met z’n handen dichtbij mijn gezicht kwam. Het was een jonge arts die er verder niet onverzorgd uitzag.
Nu vraag ik me af: hoe kan dit ? Misschien een type die nachten heeft doorgehaald? Al feestend? Ik neem aan dat hij z’n handen wel wast, dus hoe kan er dan alsnog zo’n geur van komen? Het was echt zo’n geur die onverzorgde (oude) mensen soms bij zich dragen, aan wie je kunt zien en merken dat ze niet vaak douchen. Of zou ik me vergist kunnen hebben , dat de sterke geur van een patiënt voor mij was? Gelukkig hoef ik er niet vaak heen, en ik maak me geen zorgen of er iets met hem is wat effect kan hebben op mijn behandeling. Behalve de geur viel me niks op, en ik ben goed geholpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
waarvan akte
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien al veel rondgerend die dag. Het zijn net mensen, artsen. De één ruikt meer dan de ander.

Ik had een fysiotherapeut die echt altijd naar zweet stonk. En in een kleine ruimte is dat nou niet echt fijn. Tja.
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 22-03-2023 10:47
70.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien waren z'n schone doktersjassen op en/of had hij al 24 uur doorgehaald.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja hoe kan dit? Hoe moeten wij dat weten. Als ik een dag gewerkt heb ruik ik ook niet meer fris.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja.

Misshien dubbele dienst gedraaid, of inderdaad een vorige patient. Kan gebeuren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
22-03-2023 10:44
Misschien al veel rondgerend die dag. Het zijn net mensen, artsen. De één ruikt meer dan de ander.
Idd het zijn net mensen, iedereen kan wel eens wat minder fris ruiken :-[
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
22-03-2023 10:44
Misschien al veel rondgerend die dag. Het zijn net mensen, artsen. De één ruikt meer dan de ander.
Precies. Als hij 2x van de poli voor een spoedgeval naar een afdeling heeft moeten rennen, kun je wel gaan zweten met de afstanden in een academisch ziekenhuis.

En geur van iemand voor je kan ook lang blijven hangen. Angstzweet (bang voor de dokter) kan behoorlijk ruiken.

Wordt zijn expertise er anders van? nee
Alle reacties Link kopieren Quote
Het was geen vers zweet ofzo, maar echt zo’n geur van iemand die al langer zo ruikt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien had hij er al wel 24 uur op zitten..
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is niet makkelijk om tegen iemand te zeggen dat hij stinkt maar nu wordt er achter zijn rug om geroddeld, hier, maar vast ook in dat ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat wil je precies met dit topic?
Alle reacties Link kopieren Quote
Flamingo schreef:
22-03-2023 10:48
Het was geen vers zweet ofzo, maar echt zo’n geur van iemand die al langer zo ruikt.
Ik vind dit altijd zo raar. Mensen zeggen altijd dat vers zweet niet ruikt. Maar als ik schoon ga hardlopen in schone kleding en ik kom na een uur zwetend thuis, dan ruik je dat verse zweet toch ook wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou wat ik wil met dit topic, ik vind het gewoon best wel een bizarre situatie en ik vraag me af hoe normaal dat is voor een arts. Ik denk het niet namelijk. Als hij mij voor iets ernstigs zou moeten behandelen weet ik niet of ik daar dan wel vertrouwen in zou hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flamingo schreef:
22-03-2023 10:53
Nou wat ik wil met dit topic, ik vind het gewoon best wel een bizarre situatie en ik vraag me af hoe normaal dat is voor een arts. Ik denk het niet namelijk. Als hij mij voor iets ernstigs zou moeten behandelen weet ik niet of ik daar dan wel vertrouwen in zou hebben.
:facepalm:
Toen ik jaren geleden een abces in mijn keel had, was ik maar al te blij dat er een arts was die snachts voor mij klaarstond. Ze hadden de arts uit zijn bed gebeld. Hij had nog net niet zijn pyamabroek aan (wel soort van), en zijn haren ongekamd, maar op zo’n moment kon mij dat niks schelen.
groentuintje wijzigde dit bericht op 22-03-2023 10:58
29.41% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
22-03-2023 10:50
Ik vind dit altijd zo raar. Mensen zeggen altijd dat vers zweet niet ruikt. Maar als ik schoon ga hardlopen in schone kleding en ik kom na een uur zwetend thuis, dan ruik je dat verse zweet toch ook wel.
Tuurlijk ruik je dat verse zweet ook maar er toch wel verschil van de geur in iemand die heeft gesport of een dakloze die nooit doucht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een collega die altijd naar bejaarden rook, zonder inspanning. Combinatie van lichaamsgeur met wasmiddel misschien ofzo, dat dat geen match was? Geen idee, want hij heeft sinds kort een vriendin en nu ruikt hij een stuk beter. O_O
_melon wijzigde dit bericht op 22-03-2023 10:56
5.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Flamingo schreef:
22-03-2023 10:53
Nou wat ik wil met dit topic, ik vind het gewoon best wel een bizarre situatie en ik vraag me af hoe normaal dat is voor een arts. Ik denk het niet namelijk. Als hij mij voor iets ernstigs zou moeten behandelen weet ik niet of ik daar dan wel vertrouwen in zou hebben.
Een arts is ook maar een mens…

Ik vind dat je verschrikkelijk overdrijft
Alle reacties Link kopieren Quote
Flamingo schreef:
22-03-2023 10:48
Het was geen vers zweet ofzo, maar echt zo’n geur van iemand die al langer zo ruikt.
Ja, artsen werken soms 24 uur per dag. Geen tijd om te douchen of te slapen want er zijn patiënten die geholpen moeten worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flamingo schreef:
22-03-2023 10:53
Nou wat ik wil met dit topic, ik vind het gewoon best wel een bizarre situatie en ik vraag me af hoe normaal dat is voor een arts. Ik denk het niet namelijk. Als hij mij voor iets ernstigs zou moeten behandelen weet ik niet of ik daar dan wel vertrouwen in zou hebben.
Dat denk je dan echt verkeerd. Mogen alleen vuilnismannen ruiken ofzo? Je hebt simpelweg een raar idee in je hoofd, ik kan het niet aardiger zeggen.

Anders moet je naar de Douglas gaan, in plaats van het ziekenhuis.
Ook maar een mens.
Ik moest een keer aan het einde van de dag nog iets laten weghalen op mijn hoofd. Kleine ingreep.
Arts rook toen ook niet fris. Beetje mengelmoes tussen natte hond en zweet :rofl: . Maar hij heeft het perfect weggehaald. Ik was de laatste patiënt, dus gok dat hij een drukke dag had gehad. Of wellicht in de ochtend geen tijd had gehad om de douchen. Wie weet het. Zijn gewoon mensen, die ook zweten etc. Keer daarop rook hij weer normaal. Heb hem toen overigens niet besnuffeld btw.
Zelf bij een 12 uurs dienst ook wel eens aangesproken door een collega. Dat ik even deo op moest doen (door de drukte rook ik het zelf niet). Werkte toen nog in de zorg. Had die ochtend zeker wel gedoucht, maar amper tijd gehad om te zitten. Overkomt mij normaal echt nooit, maar was even zo die dag.
Uiteindelijk zijn we allemaal mensen die zweten, plassen, poepen, seks hebben en in onze neus peuteren. Zelfs artsen, de koning en de tandarts :proud:
anoniem_6458a8d7e9653 wijzigde dit bericht op 22-03-2023 11:05
35.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan weten we dat ook weer.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Medisch gezien is deo etc. trouwens ook niet nodig voor de persoonlijke hygiëne, misschien is het een wat aardser/natuurlijker type.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat als jullie de geur zouden hebben geroken, mij minder vinden overdrijven.
Zit vast bij vindicat

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven