Restaurant in Utrecht

22-03-2023 15:04 52 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort hebben man en ik iets te vieren en dat doen we met een hotelletje in het centrum van Utrecht. Nu ben ik nog op zoek naar een restaurant waar we die avond een hapje kunnen gaan eten. Wie heeft er tips?

Ik ben nog een beetje in tweestrijd over wat ik precies zoek. Aan de ene kant genieten we altijd erg van wat chiquere restaurants, waar je (bijvoorbeeld via een door de chef vastgesteld menu) dingen te proeven krijgt die je anders niet eet. Aan de andere kant hebben we een heftig jaar achter de rug en klinkt een kleiner, gezelliger restaurantje waar je tot laat in de avond met een goed glas wijn in een hoekje kunt zitten en een goed gesprek kunt voeren ook heerlijk. In ieder geval een plek waar je niet met de kinderen komt zeg maar. Verder geen specifieke dieetwensen.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor die laatste is Humphrey’s een prima optie. Laatst heerlijk gegeten daar en de sfeer is echt top :) zit in de werfkelders op de Oudegracht, bij de Winkel van Sinkel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Humphreys.... dat is echt zo'n keten. Die zit overal.

Ik heb verder geen advies, want ik eet nooit in Utrecht. Maar ik zou niet naar Humphreys gaan voor een romantisch diner.
Alle reacties Link kopieren Quote
Iets buiten het centrum maar wel te lopen/per bus bereikbaar; c’est ca. Dat lijkt wel te passen bij wat je zoekt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor een verrassingsmenu en een echt goed glas wijn is Brass een aanrader: www.brass-utrecht.nl

Fijne bediening die weet wat ze serveren, niet te groot, en in het centrum.
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
22-03-2023 15:19
Voor die laatste is Humphrey’s een prima optie. Laatst heerlijk gegeten daar en de sfeer is echt top :) zit in de werfkelders op de Oudegracht, bij de Winkel van Sinkel.
Dank voor de tip. Het zit inderdaad leuk daar in de werfkelders maar qua eten mag het wel iets bijzonderder.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren Quote
In het centrum van Utrecht zitten ontzettend veel restaurants. Goede, maar ook minder goede.

Ook een hele goede met bijzondere gerechten is Loof.
www.restaurantloof.nl
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren Quote
Le Bibelot, aan de Oude Gracht.

Kleine, gezellige en knusse Franse Bistro. Betaalbare kaart en heerlijk eten. Zou wel reserveren van tevoren.
Alle reacties Link kopieren Quote
agene schreef:
22-03-2023 15:29
Iets buiten het centrum maar wel te lopen/per bus bereikbaar; c’est ca. Dat lijkt wel te passen bij wat je zoekt.
Deze ziet er erg goed uit inderdaad. Helaas zitten ze vol op de dag dat we er zijn :cry:
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren Quote
WeBey schreef:
22-03-2023 15:38
Le Bibelot, aan de Oude Gracht.

Kleine, gezellige en knusse Franse Bistro. Betaalbare kaart en heerlijk eten. Zou wel reserveren van tevoren.
Heb je hier zelf goede ervaringen mee? Ik zit op de website te kijken en zie dat ze ook via Thuisbezorgd werken. Ik heb dan meteen zo'n beeld van jongens in oranje jassen die in het halletje staan toe te kijken hoe jij eet.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren Quote
borboletas schreef:
22-03-2023 15:41
Deze ziet er erg goed uit inderdaad. Helaas zitten ze vol op de dag dat we er zijn :cry:
Ik wou net zeggen: reserveer zsm, want restaurants zitten gruwelijk vol
Alle reacties Link kopieren Quote
borboletas schreef:
22-03-2023 15:49
Heb je hier zelf goede ervaringen mee? Ik zit op de website te kijken en zie dat ze ook via Thuisbezorgd werken. Ik heb dan meteen zo'n beeld van jongens in oranje jassen die in het halletje staan toe te kijken hoe jij eet.
Ah, ik wist niet dat ze bezorgen.

Heb er vorige maand gegeten en je hoeft je geen zorgen te maken. Het eten is van prima kwaliteit en het heeft een heerlijk knusse, gezellige sfeer. Het is zeker geen massale vreetschuur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb hier laatst heerlijk gegeten maar dan moet je wel van Indiaas-Nepalees houden: https://suryarestaurant.nl/nl/utrecht/

Sfeer binnen vond ik heel fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is Bibelot dan zo veranderd? Ik ken het als studenten-daghap tent, en geen beste.

Als je iets bijzonders wil is Héron echt heerlijk. Brass is inderdaad ook goed, evenals Madeleine, Concours en Simple.
In je tweede categorie: De Zakkendrager.
Alle reacties Link kopieren Quote
HaramBae schreef:
22-03-2023 16:11
Is Bibelot dan zo veranderd? Ik ken het als studenten-daghap tent, en geen beste.

Als je iets bijzonders wil is Héron echt heerlijk. Brass is inderdaad ook goed, evenals Madeleine, Concours en Simple.

Heron is inderdaad ook geweldig! Ik ben daar 1x geweest, hele bijzondere ervaring.
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren Quote
HaramBae schreef:
22-03-2023 16:11
Is Bibelot dan zo veranderd? Ik ken het als studenten-daghap tent, en geen beste.

Als je iets bijzonders wil is Héron echt heerlijk. Brass is inderdaad ook goed, evenals Madeleine, Concours en Simple.
Die sfeer vond ik er ook niet. Tenminste, meeste gasten waren 'volwassenen'. Het is geen 2 sterren Michelin niveau, maar zeker geen studentendaghap. Gewoon prima Frans restaurant.

Wat betreft tijdig reserveren, wat anderen al hebben aangegeven: wat je keuze ook wordt, reserveer. Even op de bonnefooi binnenwaaien is zeker in het weekend haast nergens mogelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://rubyrose-utrecht.nl
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosalind* schreef:
22-03-2023 16:12
In je tweede categorie: De Zakkendrager.
Ja, deze! Leuke knusse plek en lekker eten. Geen overdreven chique bedoeling maar gewoon goed eten met altijd een interessante twist.
Alle reacties Link kopieren Quote
WeBey schreef:
22-03-2023 15:38
Le Bibelot, aan de Oude Gracht.

Kleine, gezellige en knusse Franse Bistro. Betaalbare kaart en heerlijk eten. Zou wel reserveren van tevoren.

Vroeger hier meerdere keren heerlijk gegeten in prettige sfeer, maar de kwaliteit is enorm achteruit gegaan. Afgelopen zomer daar op het terras zalm besteld. In mum van tijd kwamen er minstens 20 strontvliegen op af (geen grap). Bij de buren ook. Bediening was ronduit slecht. Geen groet of verwelkoming bij het plaatsnemen, duurde heel lang voordat men bestelling op kwam nemen. Die vis was gewoon niet goed meer maar bediening en later ook de eigenaar deed alsof wij degenen waren die gek waren en kwamen met allerlei smoesjes aanzetten dat die vis toch echt goed was. Uiteindelijk wat korting gekregen en snel weggegaan.


Er zijn best wel veel restaurantjes in de binnenstad bijgekomen. Keuze is enorm. Meeste is 'eetcafe achtig' en lijk je niet te zoeken. Wellicht De Rechtbank, Humpreys, Winkel van Sinkel, Oude Daen, de Zwarte Vosch, Maeve (voor als je meer op sjiek wilt gaan).
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een goede tips allemaal, dank jullie wel! Ik geloof dat ik nog vaker naar Utrecht moet, zoveel leuke restaurants zie ik voorbij komen.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
22-03-2023 15:26
Humphreys.... dat is echt zo'n keten. Die zit overal.

Ik heb verder geen advies, want ik eet nooit in Utrecht. Maar ik zou niet naar Humphreys gaan voor een romantisch diner.
Ow sorry hoor, wist niet dat het iets exclusiefs moest zijn ofzo. Eten was meer dan prima, net zoals de bediening en de sfeer, dus wat is er dan erg aan dat het een keten is? Zal wel aan mij liggen…
Alle reacties Link kopieren Quote
Boogschutter10 schreef:
22-03-2023 16:33
Vroeger hier meerdere keren heerlijk gegeten in prettige sfeer, maar de kwaliteit is enorm achteruit gegaan. Afgelopen zomer daar op het terras zalm besteld. In mum van tijd kwamen er minstens 20 strontvliegen op af (geen grap). Bij de buren ook. Bediening was ronduit slecht. Geen groet of verwelkoming bij het plaatsnemen, duurde heel lang voordat men bestelling op kwam nemen. Die vis was gewoon niet goed meer maar bediening en later ook de eigenaar deed alsof wij degenen waren die gek waren en kwamen met allerlei smoesjes aanzetten dat die vis toch echt goed was. Uiteindelijk wat korting gekregen en snel weggegaan.


Er zijn best wel veel restaurantjes in de binnenstad bijgekomen. Keuze is enorm. Meeste is 'eetcafe achtig' en lijk je niet te zoeken. Wellicht De Rechtbank, Humpreys, Winkel van Sinkel, Oude Daen, de Zwarte Vosch, Maeve (voor als je meer op sjiek wilt gaan).

Yikes! Wel, voorlopig dan even een andere keuze.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
22-03-2023 16:39
Ow sorry hoor, wist niet dat het iets exclusiefs moest zijn ofzo. Eten was meer dan prima, net zoals de bediening en de sfeer, dus wat is er dan erg aan dat het een keten is? Zal wel aan mij liggen…
Wisselt een beetje. Was een tijd terug in de Humphreys in Groningen en die was qua sfeer wel redelijk massaal. Eten was goed, maar idd niet helemaal geschikt voor een romantisch diner. Meer voor een gezellige avond met vrienden of werkuitje.

In Utrecht echter nog niet geweest.
webey wijzigde dit bericht op 22-03-2023 16:42
3.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Slaapmonster schreef:
22-03-2023 16:31
https://rubyrose-utrecht.nl
Dat ziet er lekker en gezellig uit!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven