Zorgen maken of...?

23-03-2023 02:06 56 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Oké, raar-topic-alarm. Ik woon in een (oud) appartement, begane grond. De afvoer van de beide bovenburen loopt door mijn gangkast en ik hoor het dus goed als zij douchen of de wc doortrekken. Bij een van hen staat nu al zeker drie kwartier de douche aan. Ik vind dat gek. Maar misschien hebben ze wel gewoon stomende seks onder de douche wat heul lang duurt. Of misschien is iemand gewoon in slaap gesukkeld onder dat lekkere warme water. Wanneer zou jij je echt zorgen gaan maken en iemand inschakelen en wie dan?

Om nou aan te bellen op dit tijdstip of een appje te sturen vind ik ook weer zowat, ook omdat ik niet weet welke van de twee het is. Dus eerst hier een check: is dit gek of moet ik het lekker laten gaan?
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren Quote
Jullie wonen met z'n allen in een oud pand. Zijn je bovenburen zich bewust dat jij alles hoort?

Ik zou vandaag wel het gesprek met ze aangaan, dat jij last hebt als ze midden in de nacht zo lang gaan douchen..
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er geen last van. Ik ben nog wakker, zit in een stil huis te forummen. Ze weten dat ik dat ik kan horen, hebben we het wel eens over gehad. Maar ik maak me wel een beetje zorgen: ligt er iemand voor pampus daar in die douche of...? Hij staat nog steeds aan...
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren Quote
Inmiddels anderhalf uur. Ik heb een app gestuurd, nog geen reactie. Niet dat ze moeten stoppen omdat ik er last van heb, maar dat ik me zorgen om ze maak, of alles wel goed gaat.
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is wel heel raar ja zolang en op dit tijdstip. Zijn ze wel beiden thuis?
Alle reacties Link kopieren Quote
Peertjes schreef:
23-03-2023 02:48
Dat is wel heel raar ja zolang en op dit tijdstip. Zijn ze wel beiden thuis?

Geen idee. Ben net even buiten gaan kijken maar zie bij geen van beiden licht, maar dat kan ook door gordijnen komen.
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren Quote
Even bellen?

Zijn het jonge mensen? Weet niet hoe goed je ze kent, maar bij bepaald drugsgebruik kunnen mensen tijdelijk compleet out gaan.

Maar misschien heb ik te bizarre gedachten nu op dit tijdstip.
Alle reacties Link kopieren Quote
Of bedoel je 2 verschillende buren die alleen wonen, dat je niet weet uit welk huis het komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
23-03-2023 02:20
Jullie wonen met z'n allen in een oud pand. Zijn je bovenburen zich bewust dat jij alles hoort?

Ik zou vandaag wel het gesprek met ze aangaan, dat jij last hebt als ze midden in de nacht zo lang gaan douchen..
Wat een rare reactie. Ze maakt zich zorgen, zegt ze.

Hebben ze terug geappt, to?
Alle reacties Link kopieren Quote
apppie schreef:
23-03-2023 03:14
Wat een rare reactie. Ze maakt zich zorgen, zegt ze.

Hebben ze terug geappt, to?
Nou, inderdaad.

Hoop dat alles oké is TO.
Alle reacties Link kopieren Quote
Peertjes schreef:
23-03-2023 02:53
Even bellen?

Zijn het jonge mensen? Weet niet hoe goed je ze kent, maar bij bepaald drugsgebruik kunnen mensen tijdelijk compleet out gaan.

Maar misschien heb ik te bizarre gedachten nu op dit tijdstip.

Ja het zijn jonge mensen, hij is dj. Dus zoiets dacht ik ook. Maar dan is zij gewoon thuis en nuchter lijkt me. Maar wil ook geen paniek maken als er niks is.
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren Quote
Peertjes schreef:
23-03-2023 03:05
Of bedoel je 2 verschillende buren die alleen wonen, dat je niet weet uit welk huis het komt.

Ja dat. Ik woon op de begane grond, op 1-hoog woont een jonge vrouw alleen (maar haar douche zit op een andere afvoer want andere plek in huis) en op 2-hoog woont een jong stel waarvan hij dj is. Het klinkt alsof het daar vandaan komt.
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren Quote
apppie schreef:
23-03-2023 03:14
Wat een rare reactie. Ze maakt zich zorgen, zegt ze.

Hebben ze terug geappt, to?

Nope, en ze ik heb gebeld maar ze nemen niet op. Zij heeft haar foon uitstaan, hij niet maar hij neemt niet op. Ik heb aan de afvoer gevoeld, die voelt op zich niet warm dus ik twijfel nu of de wc niet gewoon blijvend aan het doorlopen is. En ik wil eigenlijk ook wel gewoon slapen zo onderhand. Dus nou ja... lastig hoor!
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, daar zat ik ook al aan te denken dat het toilet doorloopt misschien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, ik ga ook weer slapen , werd wakker van een wekker op snooze van zoon midden in de nacht en toen las ik jouw topic en kon ik niet meer slapen 😁
Het lijkt me toch meest voor de hand liggende een toilet dat blijft doorlopen.. Welterusten To!
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het gestopt??
Alle reacties Link kopieren Quote
apppie schreef:
23-03-2023 03:14
Wat een rare reactie. Ze maakt zich zorgen, zegt ze.

Hebben ze terug geappt, to?
Topic titel zegt "zorgen maken of...".
In TO's post staat verder niets over zorgen maken, alleen een aantal aannames: stomende sex, in slaap gevallen onder lekkere warme water...

Daaruit en uit het tijdstip, maak ik op dat TO overlast ervaart. Als TO zich zorgen maakte zouden er ook wel (andere ) aannames staan. "Mss is buur uitgegleden en ligt die nu dood te bloeden? "

En nu uiteindelijk zegt TO toch wel te willen gaan slapen. Wederom begrijp ik overlast en niet dat TO dat niet kan vanwege de zorgen die TO zich maakt.

Dat ik het zo lees ligt aan mijn referentiekader. Als ik me ergens zorgen over maak, dan had ik mijn zorgen opgeschreven. Andere aannames dan stomende sex en in slaap vallen onder een douche. Bij dit laatste vraag ik me nu af: hoe dan? Staand slapen of liggend op de tegels?
machutookunbietjemeerzijn wijzigde dit bericht op 23-03-2023 06:25
16.67% gewijzigd
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk niet dat je kan verdrinken onder de douche maar helemaal zeker weet ik het niet. Alleen als je heel diep bewusteloos bent hoest je ingeademd water niet meer uit je luchtwegen.

Ik hoop dat als je wakker bent het probleem zich opgelost heeft. :)
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
23-03-2023 06:13
Topic titel zegt "zorgen maken of...".
In TO's post staat verder niets over zorgen maken, alleen een aantal aannames: stomende sex, in slaap gevallen onder lekkere warme water...

Daaruit en uit het tijdstip, maak ik op dat TO overlast ervaart. Als TO zich zorgen maakte zouden er ook wel (andere ) aannames staan. "Mss is buur uitgegleden en ligt die nu dood te bloeden? "

En nu uiteindelijk zegt TO toch wel te willen gaan slapen. Wederom begrijp ik overlast en niet dat TO dat niet kan vanwege de zorgen die TO zich maakt.

Dat ik het zo lees ligt aan mijn referentiekader. Als ik me ergens zorgen over maak, dan had ik mijn zorgen opgeschreven. Andere aannames dan stomende sex en in slaap vallen onder een douche. Bij dit laatste vraag ik me nu af: hoe dan? Staand slapen of liggend op de tegels?
"Wanneer zou jij je echt zorgen gaan maken?"
- Ik zou morgen aanbellen om te zeggen dat ze overlast ervaren.

Erg bijzonder.
Geen advies, gewoon nieuwsgierig hoe het afloopt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop maar dat het een doorlopende wc was...
Hoe is het afgelopen?
Ze leven nog
Hè gatsie, je moet er niet aan denken dat er daar iets aan de hand is. Ik hoorde een tijd terug een keiharde bonk uit de woning boven mij komen. Ik ben gelijk gaan kijken en zag door het raam een man op de grond liggen. Direct 112 gebeld en geprobeerd de woning in te komen via het raam (wat niet lukte). Het is gelukkig goed gekomen, de buurman heeft blijkbaar suikerziekte en had een aanval daarvan gehad.

Kun je niet iemand bellen voor de zekerheid? De huisbaas, de politie?
Alle reacties Link kopieren Quote
TO, wakker worden!
Ben ook bemieuwd.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven