Huissleutels aan moeder geven ja of nee?

23-03-2023 17:38 98 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste iedereen,

Binnenkort ga ik op mijzelf wonen en mijn moeder wil graag een sleutel van mijn huis hebben. Normaal gesproken zou ik dat wel doen, maar in een jaar tijd is er veel gebeurd dat ik dat juist niet wil doen. Hier heb ik veel discussies met haar en zij snapt niet waarom ik het niet wil geven. Ik vind het een soort privacy wat ik heb en wil ook niet meer gecontroleerd kunnen worden etc.

Wat vinden jullie? Wel of niet een sleutel geven? Het geeft mij niet een fijn gevoel.

Update: wij zijn van het jaar verhuist. Zij heeft uit boosheid de huissleutels van het oude huis van mijn sleutelbos afgehaald (zonder dat ik dat wist). Het huis was toen nog niet verkocht. Dat deed me pijn dat ze toen dat deed. Zo zijn er nog meer voorbeelden. Daarnaast woon ik letterlijk binnen 8 min rijden van haar.
ann2022 wijzigde dit bericht op 23-03-2023 21:37
24.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Als jij het niet fijn vindt, zou ik het zeker niet doen, wat je moeder ook aangeeft.

Het lijkt me wel fijn om bij iemand een reservesleutel te hebben liggen, bijvoorbeeld bij de buren. Maar vertel dit niet aan je moeder en/of instrueer de buren de sleutel niet aan je moeder te geven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan niet. Jouw huis, jouw sleutel.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je wil het niet, dus dan doe je het niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet doen.
Terugdraaien van het geven van een sleutel is nog veel lastiger dan het niet-geven van een sleutel.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jouw huis, jouw regels.

En sterkte met wat er speelt, dat zal niet makkelijk zijn (geweest)
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom wil zij een sleutel?

Ik zou het niet doen als je je daar niet prettig bij voelt. Heelveel ouders hebben geen sleutel van het huis van hun kinderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, niet geven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee in deze niet. Met name omdat zij zo dramt. En e.e.a. is voorgevallen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ten eerste, gefeliciteerd met je eigen plekkie. Dat schijnt niet makkelijk te zijn in deze tijd, en een eerste eigen stek is altijd spannend. Wat is de reden dat je moeder perse een sleutel wil? Een reservesleutel bij een vertrouwd persoon hebben liggen is wel handig, maar dat kan ook bij iemand anders. Als je hem nu niet wil geven is dat aan jou. Je gaat op jezelf en eigen beslissingen nemen, dit is er een van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geef die sleutel en verander daarna het slot, beetje vals maar ach :-D
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jouw sleutel, jouw huis, jouw grens. Die ze nu al niet wil accepteren. Niet doen dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als jij het niet wilt geven, dan moet je het niet doen. Echt. Gefeliciteerd met je huis.
In the end, it is what it is.
Alle reacties Link kopieren Quote
PennyLane schreef:
23-03-2023 17:47
Ten eerste, gefeliciteerd met je eigen plekkie. Dat schijnt niet makkelijk te zijn in deze tijd, en een eerste eigen stek is altijd spannend. Wat is de reden dat je moeder perse een sleutel wil? Een reservesleutel bij een vertrouwd persoon hebben liggen is wel handig, maar dat kan ook bij iemand anders. Als je hem nu niet wil geven is dat aan jou. Je gaat op jezelf en eigen beslissingen nemen, dit is er een van.
Bedankt! Mijn moeder vind het haar goed recht, alleen in een jaar tijd heeft ze veel achter mijn rug om gedaan, dingen besproken met m’n broer en zus zonder mij en ik werd met bepaalde dingen niet meegenomen en totdat ik de keuze maakte om op mijzelf te gaan is dat mij niet bepaald makkelijk gemaakt. Nu is ze wel rustig met het idee dat ik op mijzelf ga maar dat was eerst nietzo. Ik wil mij niet opgelaten voelen dat ze zo maar etc kan komen of wat dan ook. En nog steeds wordt ik met bepaalde dingen buiten gesloten. Dus ik heb zoiets tis wel goed zo
Alle reacties Link kopieren Quote
Muselet schreef:
23-03-2023 17:47
Geef die sleutel en verander daarna het slot, beetje vals maar ach :-D
:HA: goeie, of gewoon een willekeurige andere sleutel geven, en afspreken dat ie alleen voor noodgevallen is ;p

Maareuh, mijn moeder heeft ook geen sleutel hoor. Als ik thuis ben, kan ik voor haar open doen, en anders hoeft ze niet in mijn huis te zijn, toch?
Reservesleutel ligt bij de buren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kit_Kat schreef:
23-03-2023 17:54
:HA: goeie, of gewoon een willekeurige andere sleutel geven, en afspreken dat ie alleen voor noodgevallen is ;p
;)
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ann2022, volledig terecht. Ouders hebben geen recht op sleutel van het huis van hun kinderen. Houdt voet bij stuk en voel je daar niet schuldig over.

Ik weet niet of ze dan onverwacht voor de deur gaat staan, maar niet open doen is ook een optie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou over niks van wat jij schrijft de discussie aangaan, of noemen als reden om geen sleutel af te willen staan.

Één uitzondering: mijn moeder vindt het haar goedrecht.
Daarvan zijn trouwens alleen de eerste drie woorden belangrijk.

Het is jouw huis, en jij wil niet. Klaar.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er kwam ergens deze week een artikeltje voorbij van Reddit oid met am I the ass hole.

Was een meid die had haar schoonmoeder een niet passende sleutel gegeven. Schoonmoeder wilde ook perse een sleutel voor noodgevallen. Nog geen 3 wkn na het verkrijgen van de sleutel werd schoondochter en public bij een familiefeestje tot de orde geroepen door schoonmama want de sleutel paste niet.
Welk noodgeval was er van toepassing was de wedervraag?? Schoonmoeder stond toen voor lul tov de familie.

Dus nee.. niet geven..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ann2022 schreef:
23-03-2023 17:53
Bedankt! Mijn moeder vind het haar goed recht, alleen in een jaar tijd heeft ze veel achter mijn rug om gedaan, dingen besproken met m’n broer en zus zonder mij en ik werd met bepaalde dingen niet meegenomen en totdat ik de keuze maakte om op mijzelf te gaan is dat mij niet bepaald makkelijk gemaakt. Nu is ze wel rustig met het idee dat ik op mijzelf ga maar dat was eerst nietzo. Ik wil mij niet opgelaten voelen dat ze zo maar etc kan komen of wat dan ook. En nog steeds wordt ik met bepaalde dingen buiten gesloten. Dus ik heb zoiets tis wel goed zo
Zomaar ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet doen! Mijn moeder heeft ook jaren geen sleutel van mijn huis gehad. Speelde vroeger ook veel tussen ons mbt vertrouwen / controle vanuit haar.

Nu 15 jaar later is onze band stukken beter en heeft ze wel de sleutel ook omdat ze m nu soms nodig heeft voor de kinderen. Maar ik heb hem pas gegeven toen ik dat zelf wilde.

Echt niet doen hoor TO t is jouw huis
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren Quote
Zij kan vinden dat het haar goed recht is, maar dat is het helemaal niet. Hoe komt ze erop.
Jij wil niet. Punt.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf weten
Alle reacties Link kopieren Quote
Eens met de rest. Heel vreemd dat je moeder er om vraagt en vindt er recht op te hebben.

Ik zou trouwens ook niet zomaar sleutels aan de buren geven. Eerder aan mensen die je al lang kent en vertrouwd.
Alle reacties Link kopieren Quote
geen fijn gevoel = niet geven

dus gewoon niet doen

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven