Mode & Beauty alle pijlers

Ervaringen kledingmerk Sézane

25-03-2023 08:51 71 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen,

Tijdens een tripje naar Parijs heb ik het Franse kledingmerk Sézane ontdekt. Helemaal mijn ‘ding’! Vooral de basics, zoals de truien, vesten, shirt etc vind ik prachtig. Alleen: het is alleen verkrijgbaar via de site van het merk of in de winkels. In Parijs heb ik niets gekocht of gepast. Stom, want ik heb nu geen idee welke maten ik aan moet houden bij dit merk. Ik weet dat Franse maten klein vallen, maar ook dat het bij dit merk nogal varieert per item.

Iemand hier ervaring met dit merk? Welke items zijn goed, hoe is de kwaliteit, wat zijn aanraders et cetera.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik Google zie ik een winkel in Amsterdam. Kan je daar niet heen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Klopt, Mika. Het is voor mij een flink stuk reizen naar Amsterdam en ik begreep dat de collectie die ze daar hebben vrij beperkt is. Daarnaar ben ik benieuwd naar ervaringen qua kwaliteit. Het is niet heel goedkoop namelijk 🙂
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor je topic, nu ben ik ook verliefd op een paar veel te dure tassen van dit merk (dat ik niet kende) :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hahaha! Ja sorry 8-)
Ik heb er kleding en laarzen van. Van de kleding heb ik mijn eigen maat en van de laarsjes een maat groter. Ik vind het goed op maat vallen.
Kijk eens op Vinted, ik vraag de dames altijd naar de oksel tot oksel maat. En Franse dames zijn zo zuinig op hun kleding, het ziet er altijd netjes uit.

Sommige dingen vind ik truttig, maar t is een prachtig merk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ik heb daar weleens besteld, maar vind het ook wel echt duur. Ik zit daar denk ik 1 maat hoger dan normaal. Kwaliteit is goed, ik vind alleen dat de 'wollige' dingen echt best jeuken

Houd er rekening mee dat de retourtijd best kort is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op Vinted heb ik ook al gesnuffeld, maar daar vragen ze nog flink de hoofdprijs (voor Vintedbegrippen). En eens wat betreft de collectie. De blouses met ruches en tierelantijnen vind ik ook heel ‘kleine huis op de prairie’, maar die basics prachtig.
Alle reacties Link kopieren Quote
minnimouse schreef:
25-03-2023 09:11
Dank voor je topic, nu ben ik ook verliefd op een paar veel te dure tassen van dit merk (dat ik niet kende) :proud:
Ik vind die tassen niet heel bijzonder, beetje vintage achtig, die ik vaak genoeg bij de kringloop zie liggen.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Liv8 schreef:
25-03-2023 10:27
Ja ik heb daar weleens besteld, maar vind het ook wel echt duur. Ik zit daar denk ik 1 maat hoger dan normaal. Kwaliteit is goed, ik vind alleen dat de 'wollige' dingen echt best jeuken

Houd er rekening mee dat de retourtijd best kort is.
Oeh, dat is goed om te weten! Dankjewel.
Mika2022 schreef:
25-03-2023 08:55
Als ik Google zie ik een winkel in Amsterdam. Kan je daar niet heen?
Zit er niet meer. Was een pop-up in de Utrechtsestraat, maar is alweer opgedoekt.

Was trouwens best een grote pop-up, met twee verdiepingen.
anoniem_65b76fd3af17f wijzigde dit bericht op 25-03-2023 11:53
11.76% gewijzigd
Ik heb best veel van Sézane. Prima, typisch Frans merk, met als iets als Sessun ofzo. Iets duurder, maar wel goedkoper dan Vanessa Bruno, Tara Jarmon, Ba&Sh of Isabel Marant. Neutraler dan Maje of Sandro qua stijl.

Kwaliteit is prima, maar niet uitzonderlijk. Ook moet je goed letten op het materiaal. Soms maken ze een item in meerdere kleuren, maar hebben die kleuren niet allemaal dezelfde samenstelling (meer viscose vs katoen bijvoorbeeld).

Of het prijzig is, is relatief. Voor mij is het een beetje het segment waar ik sowieso in winkel. Ik heb veel kleding, dus slijtage kan ik niet over zeggen. Daarvoor rouleer ik teveel, ten opzichte van andere mensen.
Alle reacties Link kopieren Quote
nitflex schreef:
25-03-2023 11:49
Zit er niet meer. Was een pop-up in de Utrechtsestraat, maar is alweer opgedoekt.

Was trouwens best een grote pop-up, met twee verdiepingen.
Ik ben gisteren nog bij Sezane in Amsterdam geweest. Adres weet ik niet precies maar er is een winkel daar die nog open is.

Ik vind de truien klein vallen en de broeken ruim. De wollen items kriebelen inderdaad wel verder mooie kleding wat lang mee gaat!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het een beetje zoals &Other Stories, met iets duurdere en mooiere dingen. Heb er een tijdje veel gekeken maar vond er niet echt iets voor mij. Het is wel een leuke "losse" stijl en nooit saai, vind ik, maar veel stond mij niet.

Heb een keer dit jurkje besteld, maar mijn vriend (man met S) paste beter in de XS dan ik. Had ik niet verwacht van een Frans merk aangezien dat toch meestal kleiner valt, plus had de maattabel gelezen die dus niet klopte.

https://www.sezane.com/eu/product/janic ... ck#size-XS
Ik net een jumpsuit besteld en die is prachtig! Nog niet gewassen dus daar kan ik niks over zeggen maar lengte was perfect (ik ben 1.77), mooi model en prachtige stof. De maat viel bij mij goed, ik zou gewoon je eigen maat bestellen hoogstens als je er tussenin zit eentje groter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sezane heeft op hun eigen site staan hoe het valt. Pak je eigen maat, maatje kleiner, maatje groter.
Ik vind het prachtig spul maar duur. Zelfs op Vinted is het nog aan de prijs
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
25-03-2023 10:40
Ik vind die tassen niet heel bijzonder, beetje vintage achtig, die ik vaak genoeg bij de kringloop zie liggen.
ik vind de meeste modellen juist heel klassiek. Doet me erg denken aan de tassen van A.P.C.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit er altijd bij te kwijlen zowat maar aanschaffen durf ik ook niet online 😔
Alle reacties Link kopieren Quote
Kwam er net na een rondje Google achter dat er hele fanpagina’s zijn op Facebook waar mensen elkaar adviseren over outfits. Beetje overdreven wel, maar ook handig.

Het viel mij ook al op dat de prijzen op
Vinted voor dit merk ook erg hoog zijn. Soms maar een tientje onder de verkoopprijs. Terwijl A.P.C stukken (in de winkel weer stuk duurder) op Vinted wel interessant zijn.
Sézane heeft een aantal jaar terug flink veel influencers ingezet, dus toen werd het een beetje een trend-merk. A.P.C is veel exclusiever/minder bekend.

Voor mainstream merken krijg je tweedehands altijd relatief meer dan voor de wat onbekendere merken.
Alle reacties Link kopieren Quote
nitflex schreef:
25-03-2023 18:41
Sézane heeft een aantal jaar terug flink veel influencers ingezet, dus toen werd het een beetje een trend-merk. A.P.C is veel exclusiever/minder bekend.

Voor mainstream merken krijg je tweedehands altijd relatief meer dan voor de wat onbekendere merken.
Ik verbaas me daar ook wel eens over. Op Vinted is Sézane nog steeds relatief duur. A.P.C en Agnès b zijn in mijn ogen 'betere' merken maar er wordt veel minder voor gevraagd. Want niet trendy of zo (maar wel heel goede kwaliteit truien bijv.).
Alle reacties Link kopieren Quote
nitflex schreef:
25-03-2023 11:52
Ik heb best veel van Sézane. Prima, typisch Frans merk, met als iets als Sessun ofzo. Iets duurder, maar wel goedkoper dan Vanessa Bruno, Tara Jarmon, Ba&Sh of Isabel Marant. Neutraler dan Maje of Sandro qua stijl.

Kwaliteit is prima, maar niet uitzonderlijk. Ook moet je goed letten op het materiaal. Soms maken ze een item in meerdere kleuren, maar hebben die kleuren niet allemaal dezelfde samenstelling (meer viscose vs katoen bijvoorbeeld).

Of het prijzig is, is relatief. Voor mij is het een beetje het segment waar ik sowieso in winkel. Ik heb veel kleding, dus slijtage kan ik niet over zeggen. Daarvoor rouleer ik teveel, ten opzichte van andere mensen.
Doe mij dan even een linkje waar je IM voor een lagere prijs als Sézane kunt kopen. Zelfde prijs mag ook.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
25-03-2023 21:59
Doe mij dan even een linkje waar je IM voor een lagere prijs als Sézane kunt kopen. Zelfde prijs mag ook.
Nee, ik zeg toch, duurder dan merken als Sessun, maar goedkoper dan oa. IM. Sézane zit er een beetje tussenin.
Alle reacties Link kopieren Quote
nitflex schreef:
25-03-2023 22:31
Nee, ik zeg toch, duurder dan merken als Sessun, maar goedkoper dan oa. IM. Sézane zit er een beetje tussenin.
Damn verkeerd gelezen. Wens was de vader van de gedachte :-D (dacht dat je een leuk adresje had :-))
Nee heb je, ja kun je krijgen

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven