Wie verzint zoiets ?

25-03-2023 16:48 45 berichten
Vandaag zag ik op Marktplaats een bijzondere advertentie.

Beschrijving
Prachtig rouwstuk in oranje rode kleuren.
Vandaag op te halen.

Wie verzint zoiets ?
Pietje is overleden, de uitvaart was prachtig.


Het rouwstuk nemen we mee voor het geval er iemand nog bloemen nodig heeft voor " Klaasje " . Van de week overleden.
Aanstaande dinsdag zal de uitvaart plaatsvinden en we kunnen nog een mooi bloemstuk voor een prikkie gebruiken. BIJ WIJZE VAN......

Best vreemd toch ? Of komt dit meer voor ?
Alle reacties Link kopieren Quote
En dat met jouw nick :mrgreen:

Maar nog nooit gehoord, vrij euh..bijzonder wel ja.
star⁴ wijzigde dit bericht op 25-03-2023 16:51
48.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan ook wel andere aanleidingen verzinnen. Bijvoorbeeld een leerling die dit voor haar opleiding heeft moeten maken. En dan vind ik het alleen maar mooi dat diegene dit aanbiedt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is dit inclusief kist dan?

On topic: bizar jaa...
Zwetser
Star⁴ schreef:
25-03-2023 16:50
En dat met jouw nick :mrgreen:

Maar nog nooit gehoord, vrij euh..bijzonder wel ja.
:biggrin:
Het is wel een prachtig stuk.
Neem aan een dubbele (online) bestelling waar men vanaf moet.
Of besteld en daarna er pas achtergekomen dat bloemen niet de bedoeling waren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop dat dit een 'wtf nou weer, hoe kóm je er in godsnaam op?!?!' topic is, dan lees ik graag mee ;-D
Life is a bitch (and I'm helping her).
Andersom schreef:
25-03-2023 17:07
Of besteld en daarna er pas achtergekomen dat bloemen niet de bedoeling waren.
Zoiets. Verkeerd bezorgd, verkeerde datum, ik denk meer in die richting. Maar ik denk echt niet dat ze weer van de kist gehaald zijn om te hergebruiken.
anoniem_65b76fd3af17f wijzigde dit bericht op 25-03-2023 17:35
0.65% gewijzigd
nitflex schreef:
25-03-2023 17:26
Zoiets. Verkeerd bezorgd, verkeerde datum, ik denk meer in die richting. Maar ik denk echt niet dat ze weer van de kist gehaald zijn in te hergebruiken.

Zoiets, inderdaad. Gewoon iemand die de schade nog enigszins probeert te beperken.
Ik ken iemand die het zonde vond om het rouwstuk van schoonpapa na de uitvaart achter te laten.
Het stuk lag pontificaal op de eettafel zijn tijd uit te dienen. :-D
Dan spreek ik wel over jaaaaaren terug hoor.
Gekopbloemen schreef:
25-03-2023 17:34
Ik ken iemand die het zonde vond om het rouwstuk van schoonpapa na de uitvaart achter te laten.
Het stuk lag pontificaal op de eettafel zijn tijd uit te dienen. :-D
Dan spreek ik wel over jaaaaaren terug hoor.
Maar dat doen wel meer mensen, dat ze de bloemen naderhand meenemen als er geen graf is om ze op te leggen.

Bij ons in de familie gaan de bloemen van mensen die worden gecremeerd op het graf van eerdere overledenen in de familie, als het in de buurt is (lees: het graf van opa en oma).
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
25-03-2023 17:34
Zoiets, inderdaad. Gewoon iemand die de schade nog enigszins probeert te beperken.
Ik denk ook dat het eerder zoiets is. Een bestelling die verkeerd is doorgekomen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wees blij dat het de bloemen zijn en niet de kist.
Susan schreef:
25-03-2023 17:38
Ik denk ook dat het eerder zoiets is. Een bestelling die verkeerd is doorgekomen.
Wel vraag ik me af wie de advertentie op zo’n moment vindt. Het zou niet in me opkomen marktplaats af te struinen voor een rouwboeket.
RikM schreef:
25-03-2023 17:39
Wees blij dat het de bloemen zijn en niet de kist.
Nou, kun je lachen. Maar mijn tante heeft een kist in de schuur staan. Man is in het buitenland overleden en gerepatrieerd in een kist van daar. Maar daar (tropisch land) heeft men metalen kisten (ziet er uit als een redelijk normale kist, alsof het gelakt hout is), die worden vaak boven de grond in zo’n huisje begraven. Maar hier mag dat niet, ofzo. Dus man moest hier in een andere kist. En nu hebben ze die extra kist nog staan. Moet nog wat mee. Maar dat ding is nogal moeilijk te vervoeren, zeg maar.
anoniem_65b76fd3af17f wijzigde dit bericht op 25-03-2023 17:46
4.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, apart is het wel.

Aan de andere kant, misschien is de gedachte dat iemand anders er nog iets van troost uit zou kunnen halen ofzo. Dan is het ook wel weer mooi.
Alle reacties Link kopieren Quote
nitflex schreef:
25-03-2023 17:40
Wel vraag ik me af wie de advertentie op zo’n moment vindt. Het zou niet in me opkomen marktplaats af te struinen voor een rouwboeket.
Mijn ouders hebben wel eens last-minute een rouwboeket nodig gehad. Toen hadden we een dienst zonder kist, eigenlijk een soort afscheidsreceptie in een zaaltje, en het was eigenlijk onduidelijk of bloemen nou wel of niet gebruikelijk/gewenst waren. Op het laatste moment toen besloten om wel bloemen mee te nemen (ik weet niet meer hoe het precies was gegaan) alleen was die dienst op zondag en het was al zaterdagavond. Mijn neef die bloemist was heeft toen op het laatste moment iets gemaakt.

Ik geloof niet dat ze toen op Marktplaats hebben gekeken, nee.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Of het is voor het Nederlands Elftal gezien de kleur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah ik zie nu dat er wel voor betaald moet worden. Weg nobele gedachten. Dan is het wel echt raar.
nitflex schreef:
25-03-2023 17:40
Wel vraag ik me af wie de advertentie op zo’n moment vindt. Het zou niet in me opkomen marktplaats af te struinen voor een rouwboeket.
Ja inderdaad. Ik zocht op kunstbloemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuke vaas te koop, we hebben net pa uitgestrooid dus deze urn is over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gekopbloemen schreef:
25-03-2023 17:34
Ik ken iemand die het zonde vond om het rouwstuk van schoonpapa na de uitvaart achter te laten.
Het stuk lag pontificaal op de eettafel zijn tijd uit te dienen. :-D
Dan spreek ik wel over jaaaaaren terug hoor.

Zo vreemd is dat niet.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij de laatste uitvaart waar ik was liepen we door de stromende regen naar de crematieplek en werd ons verteld dat onze bloemen later bij (ik geloof) een algemeen vader- en een algemeen moedergraf zouden worden gelegd. Nou, die hebben daar dus precies nog vijf minuten mooi liggen zijn en toen zijn ze weggespoeld. We hadden ze ook mee mogen nemen, dat hebben sommige mensen geloof ik gedaan uit een kolossaal rouwboeket maar niet uit de stukken (denk ik)

Ik was zelf veel te verdrietig en ondersteboven om aan zulke dingen te denken, ik geloof dat ik een uur heb staan janken bij de bloemist voor ik een vermogen heb afgerekend. Maar ik denk dat ik het ergens wel een beetje snap. Wanneer je overmand bent door verdriet en je moet dit soort dingen ook nog regelen dan is het lastig om óók nog te denken over dat je de week daarna ook nog moet kunnen afrekenen bij de supermarkt. Dus misschien is het iemand die het zich eigenlijk net niet kon veroorloven of iemand die schrok van hoe gruwelijk duur die dingen zijn en het voor een ander in zijn/haar situatie iets makkelijker wilde maken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven