Dat ene hoekje waar alle troep graag woont

25-03-2023 19:04 116 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Misschien ken je het wel, dat ene hoekje waar op magische wijze alle losse troepjes waar je niet direct een plek voor hebt maar die je wel regelmatig nodig hebt zich verzamelen.
Bij mij is dat hoekje mijn bar.
Nu heb ik vandaag hele mooie nieuwe barkrukken gescoord, dus ik wil dat hoekje graag weg hebben. Maar je raadt het al: waar laat ik dan de troepjes?
Met andere woorden: ik ben op zoek naar leuke tips of inspiratie om op een mooie wijze mijn troepjes ergens te kunnen opbergen. Oh, en ik heb geen la over, en wil eigenlijk ook liever niet mijn hoekje verhuizen naar de eettafel. Of de zithoek.
Ik zoek gewoon een handige oplossing voor al die dingen die je als je thuiskomt "even" ergens weg wil leggen en die uiteindelijk dus dat hoekje worden.

Wie heeft een goed idee?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn die spullen echt onmisbaar? Zo nee, is weggooien een optie? Of elders ruimte maken door daar spullen van weg te gooien?
Alle reacties Link kopieren Quote
Benieuwd naar de antwoorden, hier ook het aanrechtblad, open keuken..

Meteen op zijn plek leggen is hier het idee dat altijd weer mislukt..
Alle reacties Link kopieren Quote
Een mooie doos/mand/whatever op de hoek van de bar om de troepjes in te gooien?
Alle reacties Link kopieren Quote
Een mooie schaal, mand of bloempot om die spulletjes in kwijt te kunnen?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar. Ik heb op mijn aanrechtblad een schaal `a la serveerblad staan waar het in gaat. Het is een open hoekkeuken en er ligt van pennen, post its, opladers, theelichtjes tot een rammelaar in...
Alle reacties Link kopieren Quote
Een schaal in de keuken en ook een mandje onder de kapstok.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Om hoeveel troepjes gaat het?

Ik heb geen magisch hoekje, ik heb een magisch huis met vele hoeken :'(

Maar zou jij wat hebben aan een metalen lectuurbak aan de binnenkant van een keukenkast? Of zo’n makeupspiegelkast ergens waar je dingetjes achter een deurtje weg kunt leggen?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben aan één kant van onze keukentafel/bar een kast. Met open vakken (met stopcontacten) en lades. Ik gooi allerhande rommel in de lades, telefoons, iPads, de krant en sleutels leg ik in de open vakken.

Dit hebben we bij onze verbouwing speciaal laten maken, omdat het rommelhoekje eerst ook op de keukentafel was.
Alle reacties Link kopieren Quote
AprilLudgate schreef:
25-03-2023 19:06
Zijn die spullen echt onmisbaar? Zo nee, is weggooien een optie? Of elders ruimte maken door daar spullen van weg te gooien?
Nee, het gaat juist om dingen die je niet weg kunt gooien.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Om wat voor spullen gaat het?

Ik herken het niet. We hebben hier wel een grote la in de keuken waar naast bestek ook elastiekjes, post-its, pennen, plakband e.d. in liggen. Post waar iets mee moet laat ik op de eettafel liggen (anders vergeet ik het), post die opgeborgen moet worden gaat daar gelijk naartoe (of na een paar dagen ofzo).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb onlangs mijn rommella opgeruimd en de handige dingen in van die afsluitbare, doorzichtige zakjes gedaan. De rommel heb ik weggegooid. Dit klinkt gedecideerd maar het onderscheid tussen beide categorieën maken, dreef me tot waanzin.
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetjemina schreef:
25-03-2023 19:24
Om wat voor spullen gaat het?

Ik herken het niet. We hebben hier wel een grote la in de keuken waar naast bestek ook elastiekjes, post-its, pennen, plakband e.d. in liggen. Post waar iets mee moet laat ik op de eettafel liggen (anders vergeet ik het), post die opgeborgen moet worden gaat daar gelijk naartoe (of na een paar dagen ofzo).
Het gaat dus idd om post waar iets mee moet, medicijnen die ik anders vergeet in te nemen, maar ook de spaarkaart van de actie van de supermarkt en de chocoladereep die mijn dochter in stukjes op eet, dat soort dingen. Een doosje schroeven dat eigenlijk naar de schuur moet, etc (maar het regende keihard dus dat eindigt dan op de bar). En hoe meer er ligt, hoe sneller dat aangroeit.

Op zich heb ik in de gang direct bij binnenkomst een handig postopbergsysteem, en dat wordt ook gebruikt, maar dan nog blijven er dus steeds dingen bij zitten zoals die spaarkaart of dat formulier dat dan toch op de bar eindigt.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Een mooie opbergbox of schaal met deksel op de bar? Of een mandje in de hal?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds kort heb ik het MOPPE ladekastje van Ikea voor al dat soort troep. Ideaal.
Je kunt hem ook nog schilderen of verder oppimpen.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceci schreef:
25-03-2023 19:33
Sinds kort heb ik het MOPPE ladekastje van Ikea voor al dat soort troep. Ideaal.
Je kunt hem ook nog schilderen of verder oppimpen.
Afbeelding
Wat een goed idee. En dan bijhouden, dat is de kunst.
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Post heb ik een bakje voor op een kastje in de gang. Voor andere losse spulletjes een schaal dat op een plank aan de muur in de woonkamer staat (dingen als losse sleutels, afvalpasje, aanstekers etc.)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceci schreef:
25-03-2023 19:33
Sinds kort heb ik het MOPPE ladekastje van Ikea voor al dat soort troep. Ideaal.
Je kunt hem ook nog schilderen of verder oppimpen.
Ik heb deze inderdaad op een aantal plekken, zoals de schuur voor kleine klusbenodigdheden en op zolder voor bepaald kinderspul. Maar voor in de woonkamer vind ik hem te groot en eigenlijk ook een beetje te lelijk.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
25-03-2023 19:29
Het gaat dus idd om post waar iets mee moet, medicijnen die ik anders vergeet in te nemen, maar ook de spaarkaart van de actie van de supermarkt en de chocoladereep die mijn dochter in stukjes op eet, dat soort dingen. Een doosje schroeven dat eigenlijk naar de schuur moet, etc (maar het regende keihard dus dat eindigt dan op de bar). En hoe meer er ligt, hoe sneller dat aangroeit.

Op zich heb ik in de gang direct bij binnenkomst een handig postopbergsysteem, en dat wordt ook gebruikt, maar dan nog blijven er dus steeds dingen bij zitten zoals die spaarkaart of dat formulier dat dan toch op de bar eindigt.
Zorgen voor vaste plekken. Post naast de pc om de rekeningen te betalen bv.
Medicijnen naast je tandenborstel of op de eettafel afhankelijk van wanneer je ze in moet nemen. Schroefjes bij de achterdeur en meteen naar de schuur zodra de deur open gaat…….
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoiets (transparant ladenkastje lijkt mij overzichtelijk)

https://www.google.com/search?q=ladenka ... Sj5KxQudJM
of
https://www.soclever.nl/opberglade-stap ... naEALw_wcB
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb n fruitschaal waar zulke dingen belanden.
Grotere dingen 'moet' ik een vaste opbergplek verzinnen. (Laders ed.)
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben hier een bijzettafeltje voor met een dienblad als blad in een hoekje.
Wij hebben GLADOM van Ikea, of als je ook brieven/kranten weg wil leggen en een smallere wil, is de OLSERÖD wellicht een optie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier verschillende plekken voor verschillende spullen. Sleutels aan sleutelrekje in de gang. Brieven, laders, koptelefoons in een metalen rekje aan de muur. In de rommellade zit bijv rol plakband, van die afsluitbare clips, scharen etc. In een retro beautycase (UFO vorm) zitten de beauty spullen zoals haarborstels, nagellak, mascara, elastiekjes, nagelknippers etc.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
De meeste spullen krijg ik wel netjes opgeruimd en hebben een vaste plek in huis. Alleen één plank van de boekenkast in onze woonkamer is zo'n plek waar allerlei spulletjes in terecht komen: medicatie, oplader, pennen en dergelijke.

Ik heb een aantal mooie mandjes gekocht en de spullen die op de boekenplank lagen geordend. Daarnaast hebben zowel man als ik ieder een eigen poef waarin je spulletjes op kan bergen.
In this mad house we must all survive
Ik heb ook overal troepjes. Het stoort me niet, gelukkig. Ik ben niet zo opruimerig, vandaar alle troepjes. Van stembiljet tot brief van de belastingdienst of fietslampjes, het slingerr hier allemaal rond.
anoniem_65b76fd3af17f wijzigde dit bericht op 25-03-2023 20:35
56.49% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven