Mode & Beauty alle pijlers

Dr. Martens Voss sandalen stug,tips?

27-03-2023 19:32 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb onlangs de Voss sandalen van Dr. Martens gekocht en vandaag voor het eerst aangedaan. Het voetbed is erg fijn, maar ik twijfel over het leer. Ze doen wat pijn aan de tenen en de hiel en ik twijfel nu of ik ze wil houden of niet. Worden ze na verloop van tijd wat soepeler? Iemand ervaring of tips?
Echt leer wordt altijd soepeler in het gebruik. Dus als ze passend zijn dan gaan ze vanzelf fijner zitten.

Maar als ze te wijd of te krap zijn en ze daardoor schuren gaat dit niet verbeteren.

Waarom geen schoenen kopen dje gelijk lekker zitten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dr. Martens moeten altijd goed ingelopen worden. Ik herinner me nog die enorme blaren die ik in het begin had met hun gewone schoenen vroeger :'( maar als je daar eenmaal doorheen was en ze soepeler werden, kon ik er zo de avondvierdaagse op lopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is de harde rand boven de teen die schuurt en ik weet niet zeker of dat beter gaat worden? Ik ben bang dat wanneer ik er langer op ga lopen ik echt blaren ga krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Door schade en schande wijs geworden. Als schoenen/sandalen niet vanaf het eerste moment lekker zitten dan koop ik die niet.
Keus genoeg.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
pokkewijf schreef:
27-03-2023 21:02
Door schade en schande wijs geworden. Als schoenen/sandalen niet vanaf het eerste moment lekker zitten dan koop ik die niet.
Keus genoeg.
Dit. Schoenen inlopen is mij nog nooit gelukt. Ik koop alleen nog maar schoenen, die meteen als gegoten zitten. Ik heb mijn lesje geleerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo'n randje gaat niet ingelopen worden vrees ik.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, dr Martens gaan niet kapot, maar je moet ze helaas wel inlopen. Ik heb ook een paar (Mary Janes) en de eerste keren waren ze echt niet fijn.

Maar eerlijk is eerlijk: ik heb schoenen zat en ik vond ze gewoon leuk. Met wat kokosolie kun je het leer wat versoepelen.
Als je wat minder te besteden hebt of gewoon geen type bent voor 50 paar schoenen, dan zou ik ze terugsturen en op zoek naar schoenen die wel goed zitten.

Persoonlijk vind ik Gabor veel fijner als het gaat om comfort. Maar ook niet álle. Daar staat tegenover dat ze na een jaar of twee echt wel afgetrapt uitzien. Dat is het grote voordeel van de drMartens, die gaan heel wat langer mee.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ellendige randjes in schoenen is echt een reden om ze terug te brengen. Hier vaak genoeg meegemaakt tot blaren toe. Mijn les is, zitten schoenen niet meteen lekker, dan wordt het niet wat.
Voor iedereen een groene tuin

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven