Welke kleur muurverf zou dit zijn en advies gevraagd.

27-03-2023 21:43 55 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil graag een andere kleur in mijn slaapkamer maar ik twijfel enorm. Ik vind de kleur groen op deze foto https://gyazo.com/7d43d971569cadace737b1c70ccd5949 echt prachtig maar ik heb geen idee welke kleur dit is. Ik kwam de afbeelding ergens tegen. Ik zie wel groene kleuren maar die hebben vaak net een andere hue/tint.

Mijn slaapkamer is op het noorden, ondanks een raam van 3 bij 1.5 meter is het een vrij donkere kamer. Zou deze kleur er dan niet helemaal een donker hol van maken? Maar ik vind 'm zo mooi.

Ik twijfel dus enorm. Advies is erg welkom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen idee welke kleur dat is. Lijkt op Mosgroen, maar dat zal wel geen trendkleur zijn.

Ik zeg verder gewoon doen, is het te donker, is de kleur toch in het echt niet zo mooi, dan heb je zo een emmer witte saus gehaald en die doe je er overheen en je begint opnieuw.

Overigens heb ik op een donkere kamer een heel gaaf behang gemaakt die ook erg donker was, maar het maakt het juist minder kil donker maar meer knus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ral 6011?

Afbeelding

Wij hebben deze kleur op een muur aan de noord-oost kant van ons huis. Ik vind hem niet te donker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoiets?


https://stapelgoed.com/webshop/wonen/ve ... -2050.html
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Het lijkt een beetje op de kleur flessengroen van Histor.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
De eerste actie na onze verhuis was ... een dergelijke kleur groen van de muur halen in de slaapkamer.
Met een paar ton witte verf. (Eén keer verfen volstond toch echt niet.)

Voor mij / voor ons was het toch écht te donker.

Hoe vaak vertoef je in je slaapkamer?
Als je daar écht enkel 's nachts komt maakt het niet uit dat het "nogal donker" is.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is hem niet helemaal, maar op deze blogpost zie je hoe de kleur green smoke van Farrow en Ball er in verschillende kamers uitziet. Hoe donker en hoe groen het precies uitvalt hangt ook van de lichtval in de kamer af.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
27-03-2023 21:53
De eerste actie na onze verhuis was ... een dergelijke kleur groen van de muur halen in de slaapkamer.
Met een paar ton witte verf. (Eén keer verfen volstond toch echt niet.)

Voor mij / voor ons was het toch écht te donker.

Hoe vaak vertoef je in je slaapkamer?
Als je daar écht enkel 's nachts komt maakt het niet uit dat het "nogal donker" is.
Ik lig er alleen als ik ga slapen of als ik ziek ben. Daar hoef ik het niet om te doen. Maar ik ben dan wel zo'n doos dat ik graag wil dat het mijn smaak is. De muurverf die er nu op zit is van de vorige bewoners, zij hadden het net gedaan voordat we hier 6 jaar geleden kwamen wonen. Het is niet lelijk maar niet mijn smaak. Het is 2 muren taupe en 2 beige (geen mooi beige). Ik wil gewoon alles 1 kleur. Omdat de verhuizing al duur genoeg was heb ik het gelaten, je moet keuzes maken immers maar het begint me nu steeds meer te storen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze lijkt er wel veel op, er zit misschien iets minder geel in maar dat kan ook lichtval zijn.. Dankjewel! Dit is zeker een optie.
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
27-03-2023 21:53
Het lijkt een beetje op de kleur flessengroen van Histor.
Flessengroen komt inderdaad veel in de richting, misschien iets minder warm maar zeker iets om te overwegen.. dankjewel!
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel merken hebben proefpotjes; als je twijfelt tussen een paar kleuren zou ik die bestellen en een groot (minstens A4 maar liever A3 of groter) blad beschilderen en op verschillende plekken op je muur hangen. Kleine stalen werken helaas niet zo goed.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren Quote
Hecamel schreef:
27-03-2023 21:48
Geen idee welke kleur dat is. Lijkt op Mosgroen, maar dat zal wel geen trendkleur zijn.

Ik zeg verder gewoon doen, is het te donker, is de kleur toch in het echt niet zo mooi, dan heb je zo een emmer witte saus gehaald en die doe je er overheen en je begint opnieuw.

Overigens heb ik op een donkere kamer een heel gaaf behang gemaakt die ook erg donker was, maar het maakt het juist minder kil donker maar meer knus.
Nou ja, het is niet zo dat ik nou zo dol ben op klussen, integendeel.. :-( Als het erop zit dan blijft het erop, lelijk of niet :mrgreen:

Grappig dat het dus wel kan werken, dat het het gezellig en knus maakt ipv donker en kil.. Ik hoop dat dat bij mij ook zo uit gaat pakken. Misschien moet ik ook niet zo twijfelen maar gewoon doen..
Alle reacties Link kopieren Quote
tyche schreef:
27-03-2023 22:23
Veel merken hebben proefpotjes; als je twijfelt tussen een paar kleuren zou ik die bestellen en een groot (minstens A4 maar liever A3 of groter) blad beschilderen en op verschillende plekken op je muur hangen. Kleine stalen werken helaas niet zo goed.
Dat is ook nog een goede tip inderdaad. Ik hoop alleen dat ze van die kleuren ook testers hebben, vaak zijn dat alleen de modekleuren. Maar wie niet waagt.. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
wolkewitje schreef:
27-03-2023 21:50
Ral 6011?

Afbeelding

Wij hebben deze kleur op een muur aan de noord-oost kant van ons huis. Ik vind hem niet te donker.
Deze vind ik te groen en iets te licht.. Ik neig meer richting het mossige en iets donkerder.. Maar lief dat je meedenkt, dankjewel :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Enige nadeel van een donkere slaapkamer: muggen zijn minder goed te vinden dan bij witte muren. ;-D
Maar goed dat is een kamer naar je zin wel waard denk ik.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook zo’n kleur groen gehad op de muur in de woonkamer. Ik was hem alleen weer snel zat :biggrin: nu grijs met gestuukt effect.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zoiets kleur in mijn slaapkamer! Echt heerlijk dat groen.

Het is de kleur met de naam "hedera" van Histor.

Lijkt vrij licht op het scherm van je telefoon, maar is echt wel donkergroen.

In mijn kamer heb ik het gecombineerd met de lichtere kleur groen "maretak".
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren Quote
Spinazie van Gamma?

https://www.gamma.nl/assortiment/gamma- ... /p/B170849
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
flipje2 schreef:
27-03-2023 22:38
Ik heb zoiets kleur in mijn slaapkamer! Echt heerlijk dat groen.

Het is de kleur met de naam "hedera" van Histor.

Lijkt vrij licht op het scherm van je telefoon, maar is echt wel donkergroen.

In mijn kamer heb ik het gecombineerd met de lichtere kleur groen "maretak".
Histor heeft echt hele mooie groentinten inderdaad, de kleur Hulst van Histor is ook echt mooi.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een groene slaapkamer op het zuid-oosten. Alleen in de ochtend is er zonlicht, vanaf een uur of 1 gaat de zon over het huis en wordt de kamer “donker”. Wij hebben een art deco kamer met 2 soorten behang met diverse tinten groen. Op 2 muren dus behang en de overige 2 muren in een gelige zandkleur die terug komt in 1 van de 2 behangsoorten. We hebben het plafond mee geschilderd in die gelige kleur. Man dacht dat het heel laag aan zou voelen, heel bedompt. Maar dat is niet zo. Het is juist heel mooi geworden, beter dan een wit plafond. Hier is het dus goed bevallen! Ik zou het gewoon doen :) onze groene kleur is nog iets donkerder. 1 Van de soorten behang is dit :

Afbeelding

Ik wilde eerst de overige muren ook groen doen, maar denk dat dat wel echt te donker zou worden. Ons bed is ook groen, velvet. De gordijnen zijn van dezelfde stof.
Ik heb ongeveer die kleur op mijn muur gehad maar ben voor een tint lichter gegaan. Hangt erg van hoeveelheid licht af. Koop een kleine hoeveelheid om te testen. Wijzonol heeft de meest uitgebreide waaier
Kijk eens bij G19960, of G19760, ik denk dat dat aardig in de buurt komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
27-03-2023 23:26
Hier een groene slaapkamer op het zuid-oosten. Alleen in de ochtend is er zonlicht, vanaf een uur of 1 gaat de zon over het huis en wordt de kamer “donker”. Wij hebben een art deco kamer met 2 soorten behang met diverse tinten groen. Op 2 muren dus behang en de overige 2 muren in een gelige zandkleur die terug komt in 1 van de 2 behangsoorten. We hebben het plafond mee geschilderd in die gelige kleur. Man dacht dat het heel laag aan zou voelen, heel bedompt. Maar dat is niet zo. Het is juist heel mooi geworden, beter dan een wit plafond. Hier is het dus goed bevallen! Ik zou het gewoon doen :) onze groene kleur is nog iets donkerder. 1 Van de soorten behang is dit :
Alle reacties Link kopieren Quote
polydox schreef:
28-03-2023 00:21
Ik heb ongeveer die kleur op mijn muur gehad maar ben voor een tint lichter gegaan. Hangt erg van hoeveelheid licht af. Koop een kleine hoeveelheid om te testen. Wijzonol heeft de meest uitgebreide waaier
Kijk eens bij G19960, of G19760, ik denk dat dat aardig in de buurt komt.
Idd, het wordt al snel te donker
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Maria1905 schreef:
28-03-2023 06:23
Je hebt mijn reactie gequote, maar niks er bij gezet verder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
28-03-2023 06:58
Je hebt mijn reactie gequote, maar niks er bij gezet verder.
Ik had er een reactie bij gezet, maar die is spontaan verdwenen.. Het klinkt echt prachtig, jouw kamer! Als ik TO was zou ik het gewoon doen. Groen is een warme kleur. Als het donker oogt zet je een gezellig lampje bij..

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven