Uitgerekend in januari 2024

05-05-2023 11:54 638 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom in het gezellige kletstopic waarmee we elkaar (de in januari uitgerekende moeders) door de zwangerschap heenslepen, zorgen delen, grappige momenten met elkaar bespreken en vooral gelijkgestemden vinden.
NaamLeeftijdKindjeUDEchosBijzonderheden
Fietje32/36310-01-2024 :heart:
Hijodelaluna33/34113-01-2024 :heart: 15 juni echo
Honingbij33231-12-2023 :heart:
Ikeakast55535210-01-2024 :heart:
Kaassouffle29/31203-01-2024 :heart: SPONTAAN!
Manouuck34101-01-2024 :heart:
Miriammm33203-01-2024 :heart: 2 miskramen :(
Missholland8836109-01-2024 :heart: 19 juni echo
Moominn25101-01-2024 :heart:
Rainbowcloud31-35115-01-2024 :heart: :heart: :heart: :redrose:
Sprinkelmoes39212-01-2024 :heart:
Stayawhile36317-01-2024 :heart:
TinekeG422-01-2024 :heart:
Vamke38130/12-2023:heart:
:redrose: vlaflip
hijodelaluna wijzigde dit bericht op 15-06-2023 08:43
90.52% gewijzigd
Cogito ergo sum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Wat leuk dat je een topic hebt aangemaakt. Ik was er stiekem al een beetje op aan het wachten.
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Hier ook heel pril zwanger en als alles goed blijft gaan ben ik uitgerekend in januari.

Voel je je goed tot nu toe?
Alle reacties Link kopieren Quote
Haaaa ik was ook aan het wachten haha.
Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Ik ben ook pril zwanger (ik denk 5,5 week) van ons 2e kindje. Vorige zwangerschap ook een leuk groepje via het viva forum gehad om mee te kletsen (uiteindelijk via WhatsApp), dus lijkt me leuk om mee te kletsen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk dit topic!
Ik ben (denk ik) eind december/ begin januari uitgerekend. Dit is mijn eerste zwangerschap en ik geloof eigenlijk nog steeds niet dat ik echt zwanger ben? Zelfs niet na alle testen die ik heb gedaan. Het liefst doe ik er vandaag weer een om te kijken of hij nog wel positief is. Ik ben ook zo bang voor mijn eerste echo volgende week, hopelijk kunnen jullie mij een beetje gerust stellen!
moominn wijzigde dit bericht op 05-05-2023 18:00
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi! Ik schrijf ook graag mee. Beetje hetzelfde verhaal als Kaassouffle: zwanger van de tweede, januari uitgerekend en bij mijn eerste zwangerschap een heel fijn waardevol groepje verzameld op viva :heart:
Onze oudste wordt binnenkort 2.

Een tabel lijkt me handig Hijo! Laat maar weten welke info je erin wilt.

Hebben jullie je al aangemeld bij verloskundige en/of kinderopvang?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat gezellig! Ik zal morgen een tabel maken. Wat is fijne info?

Hier de 1e, vandaag nod maar test al 4 dagen positief en flink wat klachten. Ik voel me dus al flink zwanger. Hoewel t allemaal niks zegt geeft t me wel vertrouwen in deze 1e tijd waarin alles nog kan gebeuren. 31 mei heb ik de vitaliteitsecho:)

En jullie? Veel klachten?
Cogito ergo sum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oja ik wist het dit keer ook al 6 dagen voor mijn nod. Voelde het gewoon aan mijn lijf. De kwaaltjes komen en gaan maar zitten me soms wel flink in de weg. Herken dit erg van mijn eerste zwangerschap dus het geeft ergens ook wel weer vertrouwen. Al betekent het natuurlijk ook niets.

Ik heb 16 mei de vitaliteitsecho. Ook al aangemeld bij de kinderopvang wegens wachtlijsten. Gelukkig houden ze een plekje voor ons apart. We hebben zo'n fantastische opvang :heart:

Voor de tabel:
Ik ben 33
2e kindje
UD 1/1/2024
Volgende afspraak: 16 mei
Bijzonderheden: afgelopen maanden 2 miskramen gehad

Mocht er meer in komen, vul ik dan wel aan :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat jullie klachten vertrouwen geven! Ik heb zelf af en aan wat klachten, maar ben veel minder misselijk dan bij de 1ste, dus dat maakt me wat onzeker.
Ik heb vorige week dinsdag positief getest! Ik had zoooo erg het gevoel. Ik heb vooral als klachten; veeeel honger, eind van de dag ontzettend moe en kokhalzen bij vieze geuren bijv als ik de billen van onze 3 jarige af moet vegen.. ;)

@miriammm wat heftig 2 miskramen.. Waren deze vroeg in de zwangerschap?

Ik vul jouw lijstje ook maar even in, die klinkt wel handig!
Voor de tabel:
Ik ben 29, man 31.
2e kindje
UD 3/1/2024
Volgende afspraak: 27 mei
Bijzonderheden: spontaan, ondanks bij de 1e fertiliteitstraject
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaassoufle schreef:
05-05-2023 21:27

@miriammm wat heftig 2 miskramen.. Waren deze vroeg in de zwangerschap?

...........

Bijzonderheden: spontaan, ondanks bij de 1e fertiliteitstraject
Ja beide miskramen waren vroeg. Bij de eerste tussen 6 en 7 weken, daar heeft wel een hartje geklopt. Die nasleep was ook langer en heftig. De tweede nog veel priller. Ik heb die zelf niet enorm als miskraam ervaren maar medisch gezien was het dat wel.


Wat bijzonder dat je nu spontaan zwanger bent Kaassoufle! Hadden jullie de wens voor een tweede?
Alle reacties Link kopieren Quote
@miriammm Och jeetje, dat lijkt me echt moeilijk! Dat we maar snel allemaal voorbij de 12 weken zijn!

Ja wij hadden zeker een grote wens voor een 2e! Hebben de anticonceptie december 2020 al losgelaten, in de hoop dst het spontaan zou gebeuren, maar dat duurde dus alsnog bijna 2,5 jaar haha. We zouden anders na de vakantie voor een nieuwe fertiliteitsverwijzing gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor alle info voor in de tabel.
Heftig een miskraam, hoe vroeg of laat ook. Grappig genoeg vond ik de 2 wachtweken spannend en had ik me niet helemaal gerealiseerd dat ik daarna op een nieuw en nog spannender en langer wachtbankje moet zitten en dat ik niets aan de uitkomst kan doen behalve goed voor mezelf zorgen haha.

@kaassoufle, wat mooi dat het natuurlijk gelukt is! Niet dat via een fertiliteitsroute minder waard is, maar kan me voorstellen dat je er toch trots op bent dat je lijf t uit zichzelf doet!

Ik ga vanavond de tabel maken. Hoe is jullie weekend? Ik val al 3 dagen op rij smiddags een uur of anderhalf in slaap. Ik geef er maar even aan toe... Testen lopen nog steeds mooi op. Zitten nu tegen knaltesten aan. Hoe lang testen jullie door?
Cogito ergo sum.
Alle reacties Link kopieren Quote
moominn schreef:
05-05-2023 17:59
Wat leuk dit topic!
Ik ben (denk ik) eind december/ begin januari uitgerekend. Dit is mijn eerste zwangerschap en ik geloof eigenlijk nog steeds niet dat ik echt zwanger ben? Zelfs niet na alle testen die ik heb gedaan. Het liefst doe ik er vandaag weer een om te kijken of hij nog wel positief is. Ik ben ook zo bang voor mijn eerste echo volgende week, hopelijk kunnen jullie mij een beetje gerust stellen!
Hey!
Die onzekerheid is heel herkenbaar hoor. Het geen controle hebben en je bij elk gevoel afvragen of dat nu goed of niet goed is.... We kunnen een hoop leren van de ervaringsdeskundigen hier denk ik ;). Ik probeer in een modus te zitten waarin de onzekerheid er gewoon mag zijn, en waarin ik het best vervelend mag vinden af en toe dat ik graag controle zou willen maar dat dat nu eenmaal niet zo is. Waar zit je angst?
Cogito ergo sum.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Kaassoufle wow wat ontzettend fijn voor jullie dat het zo onverwacht op de natuurlijke manier gelukt is :heart:

@Hijo dat is het ook gewoon he: je hebt er geen invloed op. Oké wat leefregels zoals geen sauna etc maar verder doe je er niets aan.
En veel/weinig/wisselende kwaaltjes zegt allemaal niets. En juist dat maakt het zo spannend.

Ik merk dat ik er iets relaxter in sta dan bij mijn eerste zwangerschap. Toen heb ik met 6 weken de verloskundige gebeld wegens buikpijn en nu weet ik beter welke pijn normaal is zeg maar ;-) plus ook hier, zo vroeg in de zwangerschap doe je er gewoon niets aan.

Merk wel dat ik soms gespannen ben door veel afscheiding want ben dan bang om bloed te voelen. Is natuurlijk ook versterkt door die miskramen.
Een drukke peuter leidt gelukkig best goed af van dit soort gedachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tabel wordt aan gewerkt. Even puzzelen met knippen en plakken:)
Cogito ergo sum.
Alle reacties Link kopieren Quote
@miriammm, wat goed dat je er nu relaxter in staat. Ik vind het juist elke zwangerschap spannender worden. Ik denk dat ik me meer bewust ben van wat allemaal niet goed kan gaan. Maar ergens heb ik er ook gewoon veel vertrouwen in dat het goed gaat hoor!
En ik heb ook echt nog amper klachten. Ik weet dat het niks zegt, maar het maakt me toch wat onzeker.

@Hijo, door testen heb ik eigenlijk niet gedaan. Twijfel nu of het toch zal doen. Maar stel dat de testen niet op lopen, maar wel positief zijn. Zegt dat dan iets over of het wel of niet goed is?

Wat leuk dat we al met zoveel dames zijn. Toch fijn om het er al over te kunnen hebben.

Thanks voor het maken van de tabel, Hijo.

Info voor de tabel:
Ik ben 32, man 36
3e kindje
UD 10-01-2024
Volgende afspraak 1 juni
Verder geen bijzonderheden
Alle reacties Link kopieren Quote
Thanks voor de info fietje!
Ik voeg het morgenochtend even toe.

Qua doortesten, bij heel vroeg testen waarin er nog van alles mis kan gaan, doet t weinig anders dan dat je een miskraam aan kunt zien komen. Dus t levert niet zo heel veel op behalve wat schijnveiligheid. Mijn 1e test was nog erg vroeg dus ik vond t fijn om door te testen. Maar nu na 5 dagen ben ik wel overtuigd van het oplopen ervan.... Denk dat ik ermee stop en t geld in wat anders investeer hahahaha.

Ik ben overigens 33, vriend 34, en 1e kind. De diagnose van mijn (dubbele) hernia en mijn wachtweken hebben elkaar gekruist. We hebben nog besproken dat t universum dan maar moest beslissen en nu dus zwanger en uitstel van de operatie. We gaan maar zien hoe het gaat verlopen!

Momenteel wat buikpijn. Maar geen menstruatie achtige buikpijn. Gewoon een zware buik oid. Zal wel goed zijn, maar merk dat ik dan altijd naar de wc gaan heel spannend vindt. Nu moet ik ook zeggen, dit was onze 1e poging en ik had nog wel wat stress omtrend vruchtbaarheid ivm medicijngebruik vriend in het verleden, maar hoe t ook loopt... Alles werkt en dat is bevestigd. Dat is al een last van mijn schouders!
Cogito ergo sum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi, mag ik ook (heel voorzichtig) meepraten? Nod was gisteren maar had een late positieve ovulatietest dus weet niet helemaal hoe ik dan moet rekenen met die calculators!
In ieder geval lopen de testjes mooi op en voel ik me ook echt zwanger (steken, moe, hoofdpijn, misselijk, gevoelige borsten) dus durf een beetje te hopen.
Ik ben 36 en dit wordt ons derde kindje (5e zwangerschap met 2 keer vmk).
Spannend allemaal!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi stay awhile, welkom! Gefeliciteerd :). Misschien niet helemaal onbezorgd, maar praat gezellig (voorzichtig) mee. We zijn allemaal nog in de afwachtfase, fijn om daarin elkaar te kunnen steunen. Ik voeg je morgen toe in de tabel.

De 3e! Is t een beetje te doen met je kwalen en de 2 rondlopende kids?
Cogito ergo sum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je!! Het is prima te doen hoor, ze zijn 5 en 7 jaar dus die redden zich al heel goed. Ook zoveel zin om het straks aan hun te vertellen, ze weten dat we een kinderwens hebben en willen zoooo graag een broertje of zusje!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hebben of hadden jullie ook nog steeds veel last van menstruatie achtige krampjes? Soms word ik daar wat bang van maar ook logisch dat er van alles gebeurd in de baarmoeder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stayawhile schreef:
07-05-2023 07:01
Hebben of hadden jullie ook nog steeds veel last van menstruatie achtige krampjes? Soms word ik daar wat bang van maar ook logisch dat er van alles gebeurd in de baarmoeder.
Ik had dat afgelopen week heel erg. Maar ik merk nu dat t toch net anders is. 't prikkelt meer ofzo. Dus ik denk dat t wel net anders voelt, hoewel t spannend blijft hoor! Ik ben gestopt met Googlen want zoals alle symptomen zowel zwanger als menstruatie kunnen zijn lijkt t ook een beetje op dat alle signalen nu voor een goede zwangerschap als voorbereiding op een miskraam kan zijn. Zolang ik geen bloed zie heb ik vertrouwen. (maar man wat duurt t nog lang😅!
Cogito ergo sum.
Alle reacties Link kopieren Quote
@stayawhile gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat ontzettend leuk dat jullie kindjes er al zo bewust op kunnen hopen! Wat zullen ze blij zijn!
Ik herken die krampen zeker. Laatst ook in de nacht last van, maar ik denk dat het inderdaad meer groeipijn is.

@hijodelaluna
Ik test af en toe nog wel haha. Ik kan me zo vreselijk onzeker maken, maar heb allang een knaltest gehad. Overigens bij mijn zoontje nooit een knaltest verschenen!
Wat bijzonder dat het lot zo echt beslist dat je operatie uitgesteld moet worden!

@miriammm
Niet gek toch dat je de verloskundige had gebeld! Ik vind deze weken echt zo spannend. Liefst even fastforward tot de 12 weken.

@fietje_ ooo voor jou ook de 3e zie ik! Hoe oud zijn jouw andere kindjes?

@moomin hoe is het met jou? :)
kaassoufle wijzigde dit bericht op 07-05-2023 09:28
Reden: Nog iets toevoegen
2.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi, kan ik er ook nog bij? Ik ben ook pril zwanger (morgen 6 weken denk ik). Zo blij met die positieve test, maar ik vind het zo spannend of het allemaal goed blijft gaan. Ik probeer mezelf maar een beetje af te leiden!

Ik ben 33 en heb al een kindje van bijna 21 maanden. Die zwangerschap en de huidige zwangerschap is tot stand gekomen via ovulatie inductie. Mijn uitgerekende datum is 1 januari 2024, en de eerste echo staat gepland op 17 mei.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo, de tabel is aangepast. HIer even een onzekere dag. Geen enkele aanleiding, maar een beetje buikpijn (niet anders dan de vorige dagen) en dan meteen angst dat t misgaat. Borsten even minder gevoelig dan gisteren -> dat is vast een teken dat het misgaat. Gaat nergens over, maar soms is afleiding zoeken echt even ingewikkeld.

Geen bloed is goed is mijn mantra. Het liefst wil ik nu slapen tot 31 mei ;).
Hoe verloopt jullie weekend?
Cogito ergo sum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Honingbij! Van harte gefeliciteerd! Hadden jullie bij jullie eerste zwangerschap ook ovulatieinductie gehad?

@hijodelaluna
Herkenbaar! Vandaag best oke qua onzekerheid, maar gisteren bijvoorbeeld rampzalig. 🙈 Zodra ik even niks voel.. vanochtend ook weer getest, echt gek word ik er van haha. Vrijdag had ik het een van mijn beste vriendinnen verteld en dan zo bang dat het daarna mis gaat, alsof ik het dan op me afroep ofzo.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven