Gezondheid alle pijlers

Niet geslapen, hoe overleef ik een dagje Efteling vandaag

18-05-2023 05:52 105 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er een nachtje plafondstaren op zitten (2 uurtjes geslapen, van 02.00 uur al wakker). Ik vertek over een paar uur met de kinderen naar de Efteling, geen idee hoe ik dit ga overleven. Verder slapen lukt echt niet, zit met een soort adrenaline gevoel. Ik weet dat ik tegen 12 uur wel een grote klop van de slaap ga krijgen waar ik niet tegen kan vechten.
We krijgen een lift (heen en weer) van iemand die vandaag toevallig die kant op moet, dus ik hoef gelukkig niet te rijden.
Ik ben trouwens ook geen koffiedrinker, krijg er hartkloppingen van.

Hoe kom ik deze dag door? De kinderen kijken er hard naar uit. Dag wisselen is geen optie helaas.
Help!
Gewoon gaan en niet nadenken. Je wordt vandaag geleefd en zal vanavond op zijn, maar de dag kom je wel door. Ga niet te veeel zitten in de zon, want dan kan de vermoeidheid langskomen. Pak af en toe een ritje in de Piranha.

Wat betreft plafondstaren, meestal heb je die nacht toch meer geslapen dan je denkt. Sowieso heb je gerust, je kunt de daf wel aan. Maak er een gezellige dag van!
Alle reacties Link kopieren Quote
Maak je niet zo druk. Ik werk nachtdiensten en dan kan ik niet eens naar bed. Volgende dag slaap ik 2 of 3 uurtjes (want ritme omdraaien is ruk) en huppakee weer een nacht.
Dan kan jij echt wel zonder nadenken door een park lopen hoor na 1 nachtje niet slapen En als je moe eind vd dag nou slaap je morgen beter. Wat denk je dat er gebeurd dan? Je valt in slaap in de python?
Slaapje in de auto?
Vervelend is dat
Ik.heb ernstige slaapproblemen heb wel wat.tips voor nu veel water drinken tussendoor uitrusten goed eten (,gezond is nu niet zo belangrijk wel genoeg suiker kan helpen liga snickers
En verder gewoon genieten en als je moe bent even uitrusten o ja paracetamol mee nemen

Veel plezier
Deze reacties…Knap dat jullie massaal zonder slaap kunnen en vervolgens de dag doorkomen als een Duracell konijn. Maar niet iedereen zit zo in elkaar, ik heb bijvoorbeeld echt gewoon mijn 8 uur slaap nodig.

TO, de tip van BlauweElf om veel water te drinken helpt wel enigszins. Probeer ook genoeg te eten. Zou je in de auto een dutje kunnen doen?
anoniem_6475a3ea475f9 wijzigde dit bericht op 18-05-2023 06:51
0.14% gewijzigd
Ja gewoon doen. En ik zou zelf hard aan de koffie gaan, maar dat is bij jou dus niet optioneel. Cola wellicht?
En zo even lekker douchen, voldoende kleding aan, misschien nog even dommelen in de auto (mocht dat überhaupt lukken met kinderen;)), genoeg eten.
Verder niet teveel nadenken en vanavond 8 uur op bed.
Hopelijk toch een fijne dag!
vaniteifear schreef:
18-05-2023 06:51
Deze reacties…Knap dat jullie massaal zonder slaap kunnen en vervolgens de dag doorkomen als een Duracell konijn. Maar niet iedereen zit zo in elkaar, ik heb bijvoorbeeld echt gewoon mijn 8 uur slaap nodig.

TO, de tip van BlauweElf om veel water te drinken helpt wel enigszins. Probeer ook genoeg te eten. Zou je in de auto een dutje kunnen doen?
Haha Duracell konijn moest ik wel om lachen. Ik heb m’n 8-9 uur slaap per nacht ook “nodig”. Functioneer slecht zonde en voel mijzelf stok ongelukkig, maar soms is het gewoon even zo. Hier ook al sinds 0400 wakker ivm een spokend kind. Maar misschien ben ik daarin te nuchter. Ook wel sinds ik een kind heb, dat ik daar beter mee om kan gaan. Vroeger zou ik de hele dag als een dood musje hebben doorgebracht, nu denk ik, tja is even niet anders.
Maar dat maakt het niet vervelend voor TO. Met meerdere kinderen, zonder slaap, naar de Efteling is nogal een uitdaging :proud: Pretparken met kinderen zijn sowieso uitputtend, met of zonder slaap. Mijn opinie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga rond 12 uur met wat eten/drinken/snoep voor je kinderen in die langzame bootjes buiten. Dan kun je een powernap doen tijdens de attractie. (Tenzij je kinderen zo jong zijn dat je moet opletten dat ze niet overboord kieperen)

De gondoletta!
frambozentaartje wijzigde dit bericht op 18-05-2023 07:01
Reden: Aanvulling naam
3.40% gewijzigd
Hop in de achtbaan als je moe wordt, dan krijg je een flinke adrenalinestoot waar je weer een tijdje op door kunt. Veel -regelmatig- eten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Begin zo even met een koude douche! Warm beginnen is wel oké, maar voordat je eronderuit gaat even op koud draaien. Dan activeer je hopelijk een beetje!
Alle reacties Link kopieren Quote
Of je nu wel of niet geslapen hebt, de uren gaan vanzelf voorbij, vooral als je er niet op let gaan ze snel. Hoe slaperiger, hoe meer je mist dus hoe sneller.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe oud zijn de kinderen? Met andere woorden, kunnen ze zonder jou een attractie in? Ik heb weleens een tukje op een grasveld gedaan daar. Op een korte powernap, al is het maar 10 minuten, kun je vaak weer een paar uur vooruit!
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt slecht geslapen maar voel je je ook brak?
Ik slaap ook weleens slecht maar hoe ik me de dag erna voel wisselt nogal.
Maar als je je wel brak voelt inderdaad koude douche en misschien vaak in 'de Droomvlucht '? Lang geleden dat ik in de Efteling was maar daarin was het nogal schemerig/ donker en kun je stiekum even doezelen... en vanavond vroeg op bed maar te vroeg zou ik dan weer niet doen.
De meeste mensen die een nacht slecht slapen slapen de nacht erop als een roosje :redrose:
Zonder regen geen bloemen
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
18-05-2023 06:51
Deze reacties…Knap dat jullie massaal zonder slaap kunnen en vervolgens de dag doorkomen als een Duracell konijn. Maar niet iedereen zit zo in elkaar, ik heb bijvoorbeeld echt gewoon mijn 8 uur slaap nodig.

TO, de tip van BlauweElf om veel water te drinken helpt wel enigszins. Probeer ook genoeg te eten. Zou je in de auto een dutje kunnen doen?
Natuurlijk ik heb ook mijn slaap nodig, niet 8 uur maar zeker 9. Maar dat betekent niet direct dat je ter aarde stort als dat niet gebeurd. Daar moet je juist relaxed instaan anders maak je jezelf volledig onnodig gek
Alle reacties Link kopieren Quote
Tjonge, na het plaatsen van dit topic, een half uurtje in slaap gevallen 🥳
Hoop dat dit voldoende is.
Bedankt voor de tips.

(Kids zijn jonge tieners)
elinas wijzigde dit bericht op 18-05-2023 07:32
18.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik functioneer de dag na een slechte nacht prima, bij mij komt de moeheid van een gemiste nacht pas na de volgende nacht. Als ik dus wel weer goed geslapen heb.. maar iedereen is anders, ik heb m'n slaap ook echt nodig maar kom dus wel die dag prima door. Verstand op nul.

Ik zou niet teveel suiker eten, dat zorgt juist weer voor een dip na een flinke piek. Regelmatig iets eten en genoeg water/ thee drinken. Succes vandaag, het zal wel druk zijn..
Je richting is belangrijker dan je snelheid
Alle reacties Link kopieren Quote
Juist niet ongezond gaan eten! Die suikerdips gaan je nog vermoeider laten voelen. Inderdaad meer eten, wel gezond.
Je kunt ook groene thee drinken voor een beetje pep, zonder de crash die je van cafeïne krijgt.
Verder geeft wandelen je dopamine, waardoor je de vermoeidheid ook minder voelt. En de frisse lucht sleept je er ook doorheen, kan je wat oppeppen.

Veel plezier vandaag, dat lukt vast!
Alle reacties Link kopieren Quote
elinas schreef:
18-05-2023 07:31
Tjonge, na het plaatsen van dit topic, een half uurtje in slaap gevallen 🥳
Hoop dat dit voldoende is.
Bedankt voor de tips.

(Kids zijn jonge tieners)
Jonge tieners kunnen best zelf in bepaalde attracties en dan kun jij ff op een grasveld liggen en even bijkomen.
En vaak voelt het in de nacht erger dat je weinig geslapen hebt dan overdag en lukt het wel. Scheelt dat je niet hoeft te rijden.
Veel plezier in elk geval!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zet je kinderen in een wachtrij, waarschijnlijk is het stervendruk, en kan je al snel een uur slapen per keer.
Such a beautiful place to be with Friends.
StevieNicks schreef:
18-05-2023 07:33
Juist niet ongezond gaan eten! Die suikerdips gaan je nog vermoeider laten voelen. Inderdaad meer eten, wel gezond.
Je kunt ook groene thee drinken voor een beetje pep, zonder de crash die je van cafeïne krijgt.
Verder geeft wandelen je dopamine, waardoor je de vermoeidheid ook minder voelt. En de frisse lucht sleept je er ook doorheen, kan je wat oppeppen.

Veel plezier vandaag, dat lukt vast!
Mij helpt suiker juist
Maar iedereen is anders
Als ik geen suiker eet na slechts nacht heb ik er mega last van word ook duizelig enzo
Maar als ik wat meer suikers eet hou ik het vol ,
En veel water drinken
Nu even niet zo gezond is niet zo erg voor 1 dag hoor lijkt mij sowieso best een opgave in de Efteling 😅
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat komt vast wel goed. Blik op oneindig en gaan. Misschien willen je kinderen wel samen ergens in, zodat jij een half uur kunt uitrusten op een bankje.

Veel plezier!
elinas schreef:
18-05-2023 07:31
Tjonge, na het plaatsen van dit topic, een half uurtje in slaap gevallen 🥳
Hoop dat dit voldoende is.
Bedankt voor de tips.

(Kids zijn jonge tieners)
Wat fijn nog even hebt kunnen slapen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb me voor genomen nergens in te gaan waar je duizelig uit kunt komen :-)

(Veel blijft er niet over dan)
Alle reacties Link kopieren Quote
elinas schreef:
18-05-2023 07:31
Tjonge, na het plaatsen van dit topic, een half uurtje in slaap gevallen 🥳
Hoop dat dit voldoende is.
Bedankt voor de tips.

(Kids zijn jonge tieners)
Als het jonge tiener zijn zou ik ze lekker lTen gaan, een lekkere stoel met een tafel opzoeken en een uurtje pitten in de zon.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven