Zomerkamp uhb 7 jaar

25-05-2023 19:18 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mijn zoontje van 7 ben ik op zoek naar een leuk zomerkamp in week 33
Hij wil zelf heel graag op kamp
Hij is uhb getest dus zoekt wel wat waar ook wat uitdaging bij is.
Wie heeft er goede tips maar vooral goede ervaringen? Hij houdt van de natuur, dieren, gamen, leren, lezen, scheikunde, lego. Veel dus 😅
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je bij Pharos al gekeken? Een website speciaal voor (U)HB kinderen. Zij organiseren ook kampen.

https://pharosnl.nl/
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Mad science doet zomerkampen zonder overnachting op verschillende locaties; misschien is dat wat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pietje schreef:
25-05-2023 19:29
Mad science doet zomerkampen zonder overnachting op verschillende locaties; misschien is dat wat?
Ik wilde ook Mad Science voorstellen, maar heb geen ervaring met (u)hb. Mijn zoon van toen 8, bijna 9 vond het vorig jaar erg leuk. Best uitdagend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor nu misschien nog te vroeg (je moet dit schooljaar minimaal in groep 6 zitten), maar ik kan je vierkant voor wiskunde aanraden. Mijn u(hb) kinderen hebben het daar altijd zo naar hun zin gehad dat ze nu kampleiding zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pietje schreef:
25-05-2023 19:29
Mad science doet zomerkampen zonder overnachting op verschillende locaties; misschien is dat wat?
Leken mij erg leuk maar helaas te ver weg zonder overnachting
Alle reacties Link kopieren Quote
OgenvanTijgers schreef:
25-05-2023 20:21
Voor nu misschien nog te vroeg (je moet dit schooljaar minimaal in groep 6 zitten), maar ik kan je vierkant voor wiskunde aanraden. Mijn u(hb) kinderen hebben het daar altijd zo naar hun zin gehad dat ze nu kampleiding zijn.
Dit inderdaad! Alleen voor jongere kinderen!
Alle reacties Link kopieren Quote
LoveCheese schreef:
25-05-2023 20:25
Leken mij erg leuk maar helaas te ver weg zonder overnachting
Zelf een week op een camping/bungalowpark gaan zitten?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
25-05-2023 19:21
Heb je bij Pharos al gekeken? Een website speciaal voor (U)HB kinderen. Zij organiseren ook kampen.

https://pharosnl.nl/
Bij het kopje kampen staat niks. En ik heb sowieso een klein beetje anthaptie tegen Pharos 😅
Alle reacties Link kopieren Quote
OgenvanTijgers schreef:
25-05-2023 20:21
Voor nu misschien nog te vroeg (je moet dit schooljaar minimaal in groep 6 zitten), maar ik kan je vierkant voor wiskunde aanraden. Mijn u(hb) kinderen hebben het daar altijd zo naar hun zin gehad dat ze nu kampleiding zijn.
Wat leuk - ik ben daar een keer leiding geweest. Superleuk!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
eckano schreef:
25-05-2023 20:41
Zelf een week op een camping/bungalowpark gaan zitten?
We gaan ook nog een week gewoon op vakantie. Hij wil graag ook nog op kamp
Alle reacties Link kopieren Quote
LoveCheese schreef:
25-05-2023 20:27
Dit inderdaad! Alleen voor jongere kinderen!
Mijn uhb kind zat met die leeftijd inderdaad in groep 6, vandaar dat ik het wel noemde.
Alle reacties Link kopieren Quote
LoveCheese schreef:
26-05-2023 09:36
We gaan ook nog een week gewoon op vakantie. Hij wil graag ook nog op kamp
Volgens mij bedoelt Eckano dat je in de buurt van zo’n madscience kamp kunt gaan zitten, zodat het niet meer te ver is.


(En voor eventuele meelezers: Vierkant is niet speciaal een kamp voor (u)hb kinderen. Als je een kind hebt dat niet in die categorie valt maar wel van puzzelen houdt, past het er ook prima.)
Alle reacties Link kopieren Quote
agene schreef:
26-05-2023 10:18
Volgens mij bedoelt Eckano dat je in de buurt van zo’n madscience kamp kunt gaan zitten, zodat het niet meer te ver is.


(En voor eventuele meelezers: Vierkant is niet speciaal een kamp voor (u)hb kinderen. Als je een kind hebt dat niet in die categorie valt maar wel van puzzelen houdt, past het er ook prima.)
Zeker, daar ben ik het helemaal mee eens. Ik zie vooral heel veel acceptatie voor kinderen die anders dan anderen zijn. Zeker mijn oudste maakte daar voor het eerst echte vrienden. Wat ook erg helpt is dat ze indelen op groep (basisschool) of klas (middelbare school) i.p.v. op leeftijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar staat UHB voor?
Hb is hoogbegaafd, maar die U ken ik niet
Nieuwe term?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Uitzonderlijk
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Peers2play heeft leuke kampen voor verschillende leeftijden met een breed aanbod aan activiteiten.

https://peers2play.nl/
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
26-05-2023 11:31
Uitzonderlijk
Dank je!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
agene schreef:
26-05-2023 10:18
Volgens mij bedoelt Eckano dat je in de buurt van zo’n madscience kamp kunt gaan zitten, zodat het niet meer te ver is.


(En voor eventuele meelezers: Vierkant is niet speciaal een kamp voor (u)hb kinderen. Als je een kind hebt dat niet in die categorie valt maar wel van puzzelen houdt, past het er ook prima.)

Oh zo! Wij moeten die week zelf werken dus dat is geen optie.
We hebben inmiddels een "gewoon" kamp bij ons in de buurt op het oog. Vind het alleen wel een beetje spannend of hij lekker in de groep valt maar daar maak ik me drukker over dan hij dus dat scheelt
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je een sterrenwacht/sterrenkundige vereniging in de buurt? Hier trekken die kampen veel HB-kinderen aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.sterrenkunde.nl/jwg/groning ... tiviteiten

Misschien dat je hier meer informatie kunt vragen?

Ze zijn bij de RuG sowieso heel actief richting kinderen. Bij een open avond heeft een sterrenkundige mijn zoon zijn spreekbeurt vantevoren nagekeken en kregen we de tip om doordeweeks even bij de balie langs te komen.

Zoon kreeg toen een spreekbeurtpakket met tijdschriften en stickers om uit te delen, plus grote posters.

Kosten: even doormailen wat het cijfer was geworden.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
OgenvanTijgers schreef:
26-05-2023 10:35
Zeker, daar ben ik het helemaal mee eens. Ik zie vooral heel veel acceptatie voor kinderen die anders dan anderen zijn. Zeker mijn oudste maakte daar voor het eerst echte vrienden. Wat ook erg helpt is dat ze indelen op groep (basisschool) of klas (middelbare school) i.p.v. op leeftijd.
Dat inderdaad, omdat je aangaf dat het allemaal dagkampen zijn - dan dus zelf maar in de buurt gaan zitten! :-)
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren Quote
eckano schreef:
31-05-2023 18:39
Dat inderdaad, omdat je aangaf dat het allemaal dagkampen zijn - dan dus zelf maar in de buurt gaan zitten! :-)
Vierkant voor wiskunde is geen dagkamp, het is een midweek.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven