Little Stars Luchtzuiverende Muurverf ervaringen gezocht

25-05-2023 20:42 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga mijn slaapkamer opnieuw schilderen. Ik heb een tijdje geleden de kinderkamer gedaan (muurverf van praxis) en ik heb 2 weken keelpijn gehad. Ik vond de geur nog best aanwezig ondanks dat er op de verpakking stond dat het geurarm was. Kind hoefde er niet gelijk in (nog in oude kamer) dus de ergste geur kon wegtrekken. Een luxe die ik helaas niet heb.

Nu zag ik Little Stars Luchtzuiverende Muurverf bij gamma. Totaal geen ervaring mee maar het schijnt luchtzuiverend te zijn nadat het droog is. Ook geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen. Er zit een kleur bij die redelijk aansluit op wat ik in mijn hoofd heb maar ik zou graag weten of er mensen zijn die het gebruikt hebben en mij kunnen vertellen of je de verf echt niet ruikt? De reviews online zijn summier en er wordt niet vermeld of het geurt of niet.

Iemand?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had er nog nooit van gehoord en ben even gaan Googlen.

Te mooi om waar te zijn.

https://www.asr.nl/blog/luchtzuiverende ... -werkt-het
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren Quote
Natuurlijk werkt dat niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
pepexx schreef:
25-05-2023 20:49
Ik had er nog nooit van gehoord en ben even gaan Googlen.

Te mooi om waar te zijn.

https://www.asr.nl/blog/luchtzuiverende ... -werkt-het

Wat een slechte blog zeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
chocolol schreef:
25-05-2023 22:02
Wat een slechte blog zeg.
Ben benieuwd waarom je het een slechte blog vindt eigenlijk - afgezien van of muurzuiverende verf nu je reinste bullshit is of niet.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Of het nu wel of niet luchtzuiverende werkt, zegt niets over de geur bij het aanbrengen. Die zal er bij elke verf zijn. Gewoon goed luchten en eventueel tijdelijk op een andere kamer slapen.
Alle reacties Link kopieren Quote
:rofl:
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ruik het alleen maar in de eerste uren als het nog niet droog is maar bij kleine muren doet een haarföhn wonderen. Misschien soms de volgende morgen nog als ik binnenkom maar daarna is het echt geurloos.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had vroeger wel muurverf met een gifstofje erin tegen bloedluis van de kippen. Dus als de mijten bij dageraad de kippen verlieten en terug naar hun schuilplaats liepen dan moesten ze er overheen en dat kostte ze hun leven. Dat was de gedachte. Dit was by far de giftigste muurverf die ik ooit heb gekend.

Gewone muurverf dat zijn pigmenten, vulstoffen en een latexbinding en die zijn niet giftig.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Overigens er bestaan luchtzuiverende planten. Ik ben wel vergeten welke stoffen eruit gefilterd en afgebroken worden en je moet er meerdere van op je kamer zetten. Bijvoorbeeld een Arecapalm. Of een lepelplant (Spathiphyllum). Ik ben overigens geen ambassadeur van luchtzuiverende planten maar zonder twijfel maken ze het klimaat gezonder. Hoeveel gezonder dat weet ik niet. En ze staan natuurlijk reuze gezellig en stijlvol.
Dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven