Wat heb jij allemaal in je auto liggen?

26-05-2023 08:08 46 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen week nieuwe auto gekocht dus de oude auto ingeleverd. Die moest dus leeggehaald worden en ik denk dat meer dan de helft niet nodig is in de auto.
Maar wat is nou wel handig/nuttig/nodig?
You can be anything you want to be, just turn yourself into anything you think that you could ever be. - Freddie Mercury
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb in elk geval altijd een gevaren driehoek en een jerrycan achterin liggen.
Voorin iets te snoepen, een paar cd's, een parkeerschijf en een trekker/ijskrabber.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alleen functionele zaken
EHBO doos
Gevarendriehoek en hesjes
Info boekje auto
Ruiten inslaanding
Alle reacties Link kopieren Quote
slekire schreef:
26-05-2023 08:14
Ik heb in elk geval altijd een gevaren driehoek en een jerrycan achterin liggen.
Voorin iets te snoepen, een paar cd's, een parkeerschijf en een trekker/ijskrabber.
Dit ook allemaal, daarnaast verder nog een pen, babydoekjes, paraplu en in de winter een kleed en water voor het geval ik ooit strand.
Alle reacties Link kopieren Quote
een plaid, trechter, reflecterende vestjes, reservelampen, wegenkaart, kauwgum, beetje klein geld, parkeerschijf, de boekjes die bij de auto horen, oplader

oh en 2 kussentjes op de achterbank, vinden de kinderen fijn
Alle reacties Link kopieren Quote
Oplaadkabels, blikjes drinken, paraplu, handdoek, laarzen, zonnebrand, regenjas
Alle reacties Link kopieren Quote
2 lifehammers
Ruitenkrabbers
Parkeerschijf
Zonnebril
Schade-envelop + verzekeringsbewijs
Gevarendriehoek + geel hesje
Batterijen voor de autosleutel

Niet per se nodig: mascara, zuurtjes, kauwgom, fles water voor lange file/pech langs de weg, handalcohol voor na het tanken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Naast de veiligheidsdingen: parkeerschijf, ruitenkrabber, parkeerkaart werk, deo, winkelwagenmuntje, menstruatieproducten. Accustarter, daarmee kun je leeg accu starten zonder dat je andere auto nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
In zakelijke auto's is een brandblusser verplicht. Ik denk niet in "normale" auto's maar kan handig zijn bij beginnende zeer klein brandje want die dingen zijn echt met 5 seconden leeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lifehammer
Gevarendriehoek
Reflecterende hesjes
EHBO doosje
Boodschappentas
Paraplu
Parkeerschijf
Krabber
Schadeformulieren
Kauwgom
Muntje voor karretje
Parfum, deo, labello
Zonnebril
Allesreiniger doekjes
Anti vries
Ruiterwisservloeistof
Altijd iets van een cracker en flesje water voor het geval dat
ridderspoor wijzigde dit bericht op 26-05-2023 09:58
3.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Er staat achterin zo’n bak met handige spullen. Sleepkabel, ruitenspul, gevarendriehoek, krik, dopsleutel, plaid, reservelampjes. Voorin liggen mondkapjes (die waren ooit nodig haha!), handleiding van de auto, autopapieren, schadeformulier, snoepjes, desinfectiegel, ijskrabber en wisser, handschoenen, boodschappentasjes, zakdoekjes, ramensponsje, brilpoetsdoekje, nachtbril, zonnebril, parkeerschijf, lifehammer. Dat was het denk ik wel zo’n beetje :)
Alle reacties Link kopieren Quote
In mijn auto ligt standaard veel te veel. Mijn dochter noemt het ding de kliko en hier in huis is het motto 'er past meer in een Alto dan je denkt'

Soort doos van Pandora.

Maar wel handig als het ineens koud is 'lag hier nog ergens een vest' of dat je in de file dorst krijgt en er nog ergens een onaangebroken fles cola ligt die in de Twilight zone was verdwenen.

Verder de serieuze zaken als een verbandtrommel en gevarendriehoek en spanbanden en ruitenwisservloeistof en een krabber en fleece dekentjes liggen ook ergens en eigenlijk ligt er ook altijd wel wat te eten en te drinken in. Niet dat ik nou zulke barre tochten rijd dat je in gaat sneeuwen maar ben weleens met een toen nog baby in een monsterfile terecht gekomen en dat is geen pretje als je dan helemaal niks bij je hebt
'If you're gonna be dumb, you've gotta be tough'
Alle reacties Link kopieren Quote
Gevarendriehoek, hesje, ehbo (zo'n setje van de anwb)
Krabber (zo'n lange met borstel aan de andere kant)
Plaid
Parkeerschijf
Lifehammers
Zonnebril
Kabel voor telefoon
Autopapieren (behalve kentekenbewijs, die zit in m'n portemonnee)
Schadeformulier
Pen
Hygiënische doekjes/gel
WC- rol (echt voor heel veel dingen handig)
Gereedschap setje dat bij de auto hoort (in onze andere auto ligt nog veel meer gereedschap, toch weleens handig)

Geen olie meer sinds ik elektrisch rij, daarvoor wel een klein flesje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een UIXI plastuit om onderweg zonder gedoe een zeikwijf te kunnen zijn.
:proud:

Doos met (verplichte?) veiligheidsspullen plus EHBO-tasje. Dat tasje checken we altijd voordat we op vakantie gaan.

Reservegeld.

Oplaadkabels voor de mobieltjes.

Babydoekjes. Die werken ook goed tegen smeerolie, hebben we gemerkt.

Papieren zakdoekjes.

Kauwgum en tictacs.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het heel koud weer is nemen we thermosflesen mee met warm drinken voor een rit van >anderhalf uur. Hier op de steppen van Noordgroningen zijn meestal geen files. Je hebt meer aan goede kleding en schoenen zodat je verder kunt lopen als er iets mis is en je hulp wilt halen.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Naast de spullen die in / bij een auto horen, heb ik er cash geld, airpods, oplader, zonnebril en paraplu in liggen. En zooi.
Krik, sleep- en startkabels, moersleutel, ductape, twee flessen water, ehbo-doos, wegenkaart, schadeformulier, koelvloeistof, motorolie, hesjes, powerbank (als we langer weg gaan), emmertje voor eventuele wagenziekte. Reservewiel.
Geen snoep, geen troepjes.
Zakdoeken, slippers en sportschoenen.

Voor de auto zelf:
gevarendriehoek
reflecterend hesje
reservelampjes
ruitenwisservloeistof (meer zodat ik dat niet in huis hoef op te slaan)

En natuurlijk krabbers voor koude ochtenden en een statisch doekje voor de binnenkant.
En standaard een zonnebril.
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel van wat in mijn auto ligt is al genoemd. Wat ik zo snel niet zie staan is een deken. Bedoeld voor als ik in de kou met pech langs de weg kom te staan. Maar ook handig voor een onverwachte picknick of om de bekleding te beschermen bij vervoer van zware en/of vieze spullen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo min mogelijk. Een ramenwissertje, een microverzeldoekje, zonnebril, boodschappentas, pakje kauwgum en wat kleingeld.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren Quote
Raaminslaandingen
Gevarendriehoek
Hesjes
Antivriesspray
Parkeerschijf
Krabber
Oplaadkabel voor mobiel
Tissues
Kauwgom
Paraplu
Dekentje
Twee grote flessen water
Picknickkleed
Lege boodschappentas
Reservebril
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou haast zeggen: wat ligt er niet in ?
Ik zou bijna kunnen gaan kamperen met de inhoud van de auto. Extra jas, dekentje, festival/strand zitjes, wandelschoenen, glassex, touw, schaar, ehbo, antivries, tandenborstel, deo, kam, tandpasta, naaisetje, lampensetje, vuilniszakjes, parfum, pennen, papier, petje, zonnecreme, flesjes water, ...
ik kan nog wel even doorgaan ;)
gelukkig heb ik een grote kofferbak hahaha
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb, buiten allerlei andere zooi, ook een stalen buis in mijn auto. Mocht ik 's nachts panne krijgen dan heb ik een "wapen" om enge mannen van me af te slaan. Vanwege alle files heb ik ook heel veel snaaispul voor mezelf en de honden en altijd een liter water.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een briefje van €10, paar losse munten, verzekeringspapieren en schadeformulier, boekje van de auto, parkeerkaart, paraplu, ijskrabber, lippenbalsem van dochter.
En zonnebrand en een hydrofieldoek om m'n handen na het insmeren (van kind) aan af te vegen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven