Buik na zwangerschap - herstel

04-05-2007 09:07 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Vraagje... ik ben bijna drie weken geleden bevallen van mijn zoon. Nu heb ik nog steeds een buikje, alsof ik een maand of vier-vijf zwanger ben. Wanneer gaat dat eigenlijk weg?



Verder ben ik niets aangekomen t.a.v. voor mijn bevalling, het gaat me echt om het herstel van die buikspieren. Ervaren moeders, hoe zit dit?



Groetjes, Marlies



P.S. Ik heb wel geduld hoor ;), echt!
Alle reacties Link kopieren
:? 3 WEKEN geleden?! :?

Waar héb je het over??? ;)

Ik ben 3 maanden geleden bevallen en heb nu nog

een 3-4 maanden buikje en sport me rot.

Strak zal die van mij denk ik nooit meer worden zoals voor de

zwangerschap maar ach....whatever.

Misschien moet je het een beetje meer de tijd geven want je

mag je buikspieren zoiezo pas na 6-8 weken rustig aan weer

wat trainen.

Alle reacties Link kopieren
Oh ja, ze zeggen natuurlijk ook niet voor niets hé

dat je ook weer 9 maanden moet ontzwangeren....

Dat vel is zo onwijs uitgerekt geweest, dat moet echt weer

zijn weg terugvinden.

Hoe was je buik vóór de zwangerschap? Dat maakt natuurlijk ook wel uit....
Alle reacties Link kopieren
Ik denk poepiestrak anders zou ik er persoonlijk niet zo van balen :D
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gaat dat nooit over. Ruim een jaar na dato heb ik nog een slappe buik, terwijl ik bijna dagelijks 180 buikspieroefeningen doe. Het is zo uitgerekt dat alleen plastische chirurgie het nog kan herstellen en dat heb ik er niet voor over.
Alle reacties Link kopieren
Als ik sta dan valt het allemaal reuze mee en als ik lig ook nog wel

maar zitten dan blijft het midden van mn buik echt zo'n slap "zakje" :$

Nou weeg ik 57 kilo, niet zoveel dus maar die buik blijft gewoon.....

Ik merk idd ook nog geen verbetering hoor met die buikspieroefeningen,

en ik had ze wel voor ik zwanger werd....

Dus ik ben met je eens dat het een lipo wordt
;)
Alle reacties Link kopieren
Herstel?

Wanneer je je oude buik terug hebt?



Euh...



~denkt hard na~



Ehm.....



Nooit?!?
Wat wilde ik nou toch typen?
Ik ben een jaar geleden bevallen en ik heb nog steeds een dikke buik.. ;(



(ok, ik had wel iets harder mijn best mogen doen om hem weg te werken, maar toch..)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij na zo'n 3 maanden dat het weer redelijk plat was. Alleen was het wel wat papperiger. Dat is verder bijgetrokken in de maanden erna en heb nu nog een dun laagje vetjes op mijn buik (maar ben uberhaupt wat zwaarder gebleven na de zwangerschap). Maar eigenlijk kun je niet meer zien dat ik ooit zwanger was. Dat was met 9 maanden wel echt weer genormaliseerd. Ik heb er gelukkig nooit wat voor hoeven doen, want ik HAAT buikspieroefeningen!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hangt heel veel af van bouw en mazzel. Ik had na 1e bevalling na maand of 3, 4 weer buik als voorheen, niet veel extra's voor gedaan maar je zag er niks meer van. Nu maand of 10 na 2e bevalling, spieren prima in orde en geen vetjes blijven hangen, toch ziet buik er anders uit, vel is losser of zo. Maakt me niet zo veel uit overigens, ik vind het sowieso een wonder dat zoiets weer ongeveer terugschiet nadat de hele boel 2x tot skippybal formaat is uitgerekt.

Ga overigens niet te snel buikspieroefeningen doen, je buikspieren moeten eerst weer een beetje 'recht' komen te liggen, duurt wel een paar weken.
Alle reacties Link kopieren
Na mn 1e was mn buik na zo'n 8 weken weer glad en strak. (Ondanks KS)



En na mn 2e, nu 7 maandjes terug is ie voor mijn doen nog wat dikkig, maar ik ben er blij is dat ik zo 'ongehavend' ten tonele kan verschijnen. (Op die plek dan :P)
Alle reacties Link kopieren
[quote=

quote: mevrouwk reageerde

]

Na mn 1e was mn buik na zo'n 8 weken weer glad en strak. (Ondanks KS)



En na mn 2e, nu 7 maandjes terug is ie voor mijn doen nog wat dikkig, maar ik ben er blij is dat ik zo 'ongehavend' ten tonele kan verschijnen. (Op die plek dan :P)


[/quote]





Ik was na mijn 1e ook na een week of 8 weer aardig strak (die sixpack krijg ik welliswaar niet meer terug denk ik, maar hij is wel weer plat).

Heb ook een ks gehad en dan mag je de 1e 6 weken je buikspieren niet trainen.

Wat helpt; een goede buikademhaling, veel zingen en je buik inhouden. Klinkt mss een beetje lollig, maar als je goed aan je houding denk, je bekken kantelt, licht door je knieen buigt en je buik 'binnenboord' houdt dan werkt dat echt. Zonder dat je 100x situps hoeft te doen.

Zingen zorgt er ook voor dat je je buikademhaling en dus je buikspieren goed gebruikt zonder ze te belasten.



Mamarleen

Alle reacties Link kopieren
Parel!



Ik vind het al heel knap dat je na 3 maand alweer aan het sporten bent! Ik heb altijd veel gesport, zeker tot in de 30e week nog, maar sinds de bevalling (ook 3 maand geleden) pffff, ik kan het niet opbrengen. Ik heb mij wel voorgenomen om deze maand weer te gaan, want het buikje mag er inderdaad wel af!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij beide zwangerschappen het geluk gehad dat ik na een week weer in mijn kleding van voor de zwangerschap kon. Inmiddels zit ik zelfs flink onder mijn gewicht. En ook bij mij lijkt mijn buik prachtig als ik sta maar zodra ik ga zitten is hij absoluut niet meer zo strak als hij ooit was. Ik heb gewoon vel over en ben te lui voor buikspieroefeningen. Ik kan me er eerlijk gezegd ook niet zo druk om maken. Ik ben er nog steeds zo trots op dat mijn lichaam twee kinderen heeft voldragen.
Alle reacties Link kopieren
39 weken vooraanzicht



39 weken zijaanzicht





8 weken na de bevalling



8 weken na de bevalling.





Maar goed, ben inmiddels al weer zwanger van 'nr 2' (bijna 10 weken)

Dus die toeter komt dr weer aan!!:o:D
Alle reacties Link kopieren
Dit is trouwens het resultaat! :D
Alle reacties Link kopieren
Na de eerste zwangerschap (KS) na 3 mnd mijn buik weer strak, na de tweede zwangerschap na 2 weken alweer. Ik kwam allebei de keren rond de 28 a 30 kilo aan en dat ben ik ook weer kwijt.



Maar ik heb blijkbaar geluk. Ik denk dat je geduld moet hebben. Je hebt een kindje gedragen en op de wereld gezet. Waar maak je je nou eigenlijk druk om zeg maar, er zijn ergere dingen dan geen strakke buik toch :P
Alle reacties Link kopieren
Nurse, goed voor je zelfvertrouwen zulke foto's. :@;)

Lekker meidje!
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat mijn buik ooit nog hetzelfde wordt... Ik ben 11 maanden geleden bevallen en mijn buik is nu ongeveer zoals die van The Nurse op die foto van 8 weken na de bevalling en dan met flink wat striae. Ik heb echt heel lang nog een flinke buik gehad. Het is gewoon allemaal opgerekt vel en uitgelubberde buikspieren want ik weeg nu lichter dan voor mijn zwangerschap maar heb wel meer buik. Ik heb me er trouwens maar bij neergelegd dat het nooit meer helemaal hetzelfde wordt ondanks sporten en buiksperoefeningen.



Mooi kindje Nurse! Roxanne heet ze toch?
Alle reacties Link kopieren


Mooi kindje Nurse! Roxanne heet ze toch?      



Dankje! klopt, ze heet Roxanne en is van dec 2006.:)

dec. 2007 verwachten wij onze tweede! Mén wat heb ik dr zin in!:D

Alleen wat gaat dit met mn buik (strae) doen?

Ach we zien wel!:)
Ik geloof dat mn buik na 2 a 3 weken weer was als voor de zwangerschap, ietsjes losser. Drie maanden na de bevalling zat ik onder mn gewicht van voordat ik zwanger was, en dat gaat nog steeds door. Komt door de borstvoeding. (Als ik met de bv ga stoppen, begin ik weer met mijn medicatie en daar zal ik ook weer erg van afvallen. Ik zal dan ws naar een dietiste moeten:?)
Mijn buik is niet meer helemaal de oude geworden na de geboorte van de eerste. Er zijn nog een paar kilo's blijven kleven (lees: ik heb er niets aan gedaan wat betreft eten en sporten) en hij is veel ronder dan voorheen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik moet dus inderdaad gewoon even geduld hebben, lees ik... en ik hoef inderdaad geen buik alsof ik 15 ben, ik bedoel - die had ik voor de zwangerschap ook zeker niet! Maar ik hoef er natuurlijk niet uit te blijven zien alsof ik nog flink zwanger ben. Buikspieroefeningen moet ik ff niet doen (de rechte dan) i.v.m. verzakking van mijn blaas. Dat zit me overigens meer dwars dan die buik...



Fijn weekend nog allemaal! Geniet nog even van het mooie weer!



Groetjes, Marlies
Alle reacties Link kopieren
Ik moest even gniffelen om jou marlies! ik ben ook bijna 3wk geleden bevallen(16april)  en maak mij tot ergenis van vriend! ook erg druk over mijn buik (en benen!):$ (jaja dames zeg maar niets..;))

 Ik had altijd maatje 36/38 en nu dus een dikke 40! Ik weet dat ik geduld moet hebben, maar hoe lang???tja...dat kan niemand zeggen...Maar ik vond deze reacties erg leuk om te lezen! Succes ermee meid!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven