Mode & Beauty alle pijlers

composiet facings, ervaring en kosten?

20-01-2010 09:45 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil composiet facings op 10 voortanden laten plaatsen. Porcelein kan ook, maar is te duur voor me.



Heeft iemand composiet facings? Hoe bevalt het? Wat waren de kosten?
Alle reacties Link kopieren
*Geen ervaring, wil het ook, leest daarom mee*
Alle reacties Link kopieren
Hallo Fauwe,



Ik heb in 2008 composiet facings laten zetten. Ik heb het gelukkig van mijn verzekering vergoed gekregen, anders had ik het nooit (kunnen) laten doen. Het is namelijk erg prijzig, ¤ 3000,-



Ik ben super gelukkig met mijn mooie tanden en kiezen, het was even afzien, want moest per keer wel 3 á 4 uur met me mond wagenwijd open liggen. Mijn tanden en kiezen zijn verhoogd en hebben weer knobbels waardoor ik weer normaal kan kauwen.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Waarom kreeg jij het vergoed dan? Of is dat normaal?
quote:diedietje schreef op 20 januari 2010 @ 10:09:

Waarom kreeg jij het vergoed dan? Of is dat normaal?



Verzekering

medische noodzaak vanwege ongeval

medische noodzaak, uitgevoerd door kaakchirurg
Alle reacties Link kopieren
Okee, maar als het cosmetisch is moet je het dus inderdaad zelf betalen?



Is mooi prijzig inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn tandartsverzekering krijg ik het tot aan 450 Euro vergoed, het wordt geboekt onder composiet vullingen. Een prijs konden ze me nog niet precies zeggen, maar ong. 100 Euro per tand. Toch hoor ik dat er veel prijsverschil is, dus ben benieuwd wat anderen betaald hebben.

En ook de 'ervaringen'. Haha, iig 1 goede ervaring dus!



Zeeprest, bij jou zal het zo duur zijn geweest, omdat je dus ook kiezen enzo hebt moeten laten doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:tilalia2 schreef op 20 januari 2010 @ 10:11:

[...]





Verzekering

medische noodzaak vanwege ongeval

medische noodzaak, uitgevoerd door kaakchirurgVerzekering vergoedt ook vanuit AWBZ als "renovatie" nodig is ten gevolge van ziekte. Gewoon door tandarts uitgevoerd, vooraf een machtiging aanvragen. Hier niet relevant aangezien het cosmetisch is, maar misschien handig om te weten voor evt. meelezers.
Alle reacties Link kopieren
ik heb sinds november een composiet brug. Heb vorig jaar een kroon moeten laten zetten en ik moet zeggen dat de kroon toch veel prettiger aanvoelt dan mijn brug.

Het is dan mijn brug wat verder achter in mijn mond zit want anders liet ik hem er weer uithalen.

Hij voelt namelijk veel ruwer aan dan mijn kroon en ik vind dit zelf niet prettig. Vorm van mijn kroon is ook beter dan mijn brug al mag ik die van mijn tandarts nog wel laten veranderen ( laat ik ook nog doen)

Ja het is een stuk goedkoper en ik snap je overweging was namelijk de mijne ook. Maar als het voor je voortanden is zou ik het niet laten doen .

maar wie weet hebben andere mensen er fijnere ervaringen mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar ook composiet op mijn hoektanden gekregen. Ik ben een fanatiek tandenknarser 's nachts, en ze waren flink aan het slijten. Bij mij was het - uit mijn hoofd- 45 euro per tand plus wat materiaalkosten. Het is door mijn verzekering voor 75% vergoed.
Alle reacties Link kopieren
En Marjolein, hoe vind je zelf het resultaat?
Alle reacties Link kopieren
Ja nou, geweldig. Het was eerst best wennen, aangezien ik veel kortere hoektanden gewend was. (ik had de eerste week echt het gevoel vampier tanden te hebben) Maar nu ben ik er heel erg blij mee. Het past beter bij mijn gebit, en het is op zo'n manier gezet dat het veel moeilijker is om 's nachts te knarsen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn zo'n goede ervaring te horen, Marjolein.



Door t weinig aantal reacties concludeer ik dat er niet heel veel mensen facings nemen, haha?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar 6 facings laten plaatsen (bovenste 6 tanden) omdat ik niet blij was met mijn gebit.

Ik durfde nooit breeduit te lachen en op de foto gaan vond ik helemaal een ramp.

Ik heb lang getwijfeld tussen composiet en porselein. Toch,na veel informatie,heb ik gekozen voor porcelein. Dit omdat composiet met de tijd verkleurt. Ik had (kleine) composietvullingen bij 2 voortanden. Deze vielen na een aantal jaar door de verkleuring erg op.

Vooral als je rookt en/of koffie,thee of rode wijn drinkt,zou ik voor porcelein gaan.

Het is inderdaad wel duurder dan composiet,maar je hebt er dan ook langer profijt van.

Ik heb ervaringen gelezen van mensen die na een aantal jaar toch hun composiet facings lieten vervangen door porceleinen facings.

Ik was in Arnhem ong. 2600 euro kwijt en heb van de verzekering 450 euro vergoed gekregen (op de rekening wordt het omschreven als kronen).Zelfs mijn tandarts stond er van te kijken hoe mooi mijn facings van vorm waren. Ook zaten ze netjes onder mijn tandvlees,zodat er niets van een randje te zien was.

Als ik een goede tip mag geven voor een fantastisch resultaat,google dan eens op facings Arnhem.

Zowel voor composiet als porceleinen facings.

Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee.

In ieder geval heel veel succes
Alle reacties Link kopieren
quote:Liekske70 schreef op 25 januari 2010 @ 14:17:

Ik heb vorig jaar 6 facings laten plaatsen (bovenste 6 tanden) omdat ik niet blij was met mijn gebit.

Ik durfde nooit breeduit te lachen en op de foto gaan vond ik helemaal een ramp.

Ik heb lang getwijfeld tussen composiet en porselein. Toch,na veel informatie,heb ik gekozen voor porcelein. Dit omdat composiet met de tijd verkleurt. Ik had (kleine) composietvullingen bij 2 voortanden. Deze vielen na een aantal jaar door de verkleuring erg op.

Vooral als je rookt en/of koffie,thee of rode wijn drinkt,zou ik voor porcelein gaan.

Het is inderdaad wel duurder dan composiet,maar je hebt er dan ook langer profijt van.

Ik heb ervaringen gelezen van mensen die na een aantal jaar toch hun composiet facings lieten vervangen door porceleinen facings.

Ik was in Arnhem ong. 2600 euro kwijt en heb van de verzekering 450 euro vergoed gekregen (op de rekening wordt het omschreven als kronen).Zelfs mijn tandarts stond er van te kijken hoe mooi mijn facings van vorm waren. Ook zaten ze netjes onder mijn tandvlees,zodat er niets van een randje te zien was.

Als ik een goede tip mag geven voor een fantastisch resultaat,google dan eens op facings Arnhem.

Zowel voor composiet als porceleinen facings.

Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee.

In ieder geval heel veel succes

Ik heb er ook, twee in mijn bovengebit op mijn tanden en dat is composiet.

Heb het hier in Belgie laten doen en ze zitten er nu al 7 jaar op. Ik rook niet, maar drink wel koffie, wijn etc. Geen enkele verkleuring zichtbaar en ze zitten nog altijd prima. Ik betaalde destijds 50 euro per tand. Als ze vervangen moeten worden neem ik weer composiet want bij porcelein moet er veel te veel aan de eigen tanden worden geslepen. Bovendien is het prijsverschil ontzettend groot.

Nu werkt mijn tandarts ze af en toe even bij (polijsten) en ik kan er weer tegen. Dus: ik zou zelf nooit voor porcelein gaan omdat je met composiet zeer goede resultaten kunt behalen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Lieske ik zit er ook over te denken ze in Arnhem te laten zetten.. Heb je een noodoplossing gehad, of hebben ze eerst je tanden afgeslepen en 2 weken later de facings geplaatst? En heb je veel napijn gehad? Ik hoop dat je me terug kan schrijven alvast bedankt..quote:Liekske70 schreef op 25 januari 2010 @ 14:17:

Ik heb vorig jaar 6 facings laten plaatsen (bovenste 6 tanden) omdat ik niet blij was met mijn gebit.

Ik durfde nooit breeduit te lachen en op de foto gaan vond ik helemaal een ramp.

Ik heb lang getwijfeld tussen composiet en porselein. Toch,na veel informatie,heb ik gekozen voor porcelein. Dit omdat composiet met de tijd verkleurt. Ik had (kleine) composietvullingen bij 2 voortanden. Deze vielen na een aantal jaar door de verkleuring erg op.

Vooral als je rookt en/of koffie,thee of rode wijn drinkt,zou ik voor porcelein gaan.

Het is inderdaad wel duurder dan composiet,maar je hebt er dan ook langer profijt van.

Ik heb ervaringen gelezen van mensen die na een aantal jaar toch hun composiet facings lieten vervangen door porceleinen facings.

Ik was in Arnhem ong. 2600 euro kwijt en heb van de verzekering 450 euro vergoed gekregen (op de rekening wordt het omschreven als kronen).Zelfs mijn tandarts stond er van te kijken hoe mooi mijn facings van vorm waren. Ook zaten ze netjes onder mijn tandvlees,zodat er niets van een randje te zien was.

Als ik een goede tip mag geven voor een fantastisch resultaat,google dan eens op facings Arnhem.

Zowel voor composiet als porceleinen facings.

Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee.

In ieder geval heel veel succes
Alle reacties Link kopieren
quote:Lieve1976 schreef op 25 januari 2010 @ 16:53:

[...]



Ik heb er ook, twee in mijn bovengebit op mijn tanden en dat is composiet.

Heb het hier in Belgie laten doen en ze zitten er nu al 7 jaar op. Ik rook niet, maar drink wel koffie, wijn etc. Geen enkele verkleuring zichtbaar en ze zitten nog altijd prima. Ik betaalde destijds 50 euro per tand. Als ze vervangen moeten worden neem ik weer composiet want bij porcelein moet er veel te veel aan de eigen tanden worden geslepen. Bovendien is het prijsverschil ontzettend groot.

Nu werkt mijn tandarts ze af en toe even bij (polijsten) en ik kan er weer tegen. Dus: ik zou zelf nooit voor porcelein gaan omdat je met composiet zeer goede resultaten kunt behalen.





Hallo



Kan je mij zeggen waar je dit hebt laten doen?



Groetjessss
Alle reacties Link kopieren
lena1600 schreef:
27-06-2012 21:37
quote:Lieve1976 schreef op 25 januari 2010 @ 16:53:

[...]



Ik heb er ook, twee in mijn bovengebit op mijn tanden en dat is composiet.

Heb het hier in Belgie laten doen en ze zitten er nu al 7 jaar op. Ik rook niet, maar drink wel koffie, wijn etc. Geen enkele verkleuring zichtbaar en ze zitten nog altijd prima. Ik betaalde destijds 50 euro per tand. Als ze vervangen moeten worden neem ik weer composiet want bij porcelein moet er veel te veel aan de eigen tanden worden geslepen. Bovendien is het prijsverschil ontzettend groot.

Nu werkt mijn tandarts ze af en toe even bij (polijsten) en ik kan er weer tegen. Dus: ik zou zelf nooit voor porcelein gaan omdat je met composiet zeer goede resultaten kunt behalen.





Hallo



Kan je mij zeggen waar je dit hebt laten doen?



Groetjessss
Beste

Ik zou ook graag het adres hebben aub. Thnx
Alle reacties Link kopieren
Leest óók even mee :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
dit topic is jaren oud, ik zou geen reactie meer verwachten ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven