Mode & Beauty alle pijlers

Welke kleur stropdas / riem / schoenen??!!??

09-04-2010 14:11 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik wil even wat vragen. Mijn vriend draagt nooit een pak, maar omdat we nu (klein)gaan trouwen heeft ie toch een pak gekocht. Erg mooi, bij Suit Supply.

Donker bruin (tegen grijs aan). Nu heeft ie een witte blouse. Bruine/cognac kleurige schoenen. Nu willen we een zwarte stropdas erbij, kan dit? En moet er dan

een bruine of een zwarte riem bij? Of moeten de riem, stropdas en schoenen altijd dezelfde kleur hebben??



Ik heb een wit jurkje, met een zwarte satijnen lint om t midden. Vandaar de zwarte stropdas bij zijn pak.



Dus help!! We willen geen fashion flater slaan natuurlijk..!!



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die stropdas weg laten.



maar goed een zwarte stropdas klinkt niet erg mooi. een stropdas hoort bij de kleur van je pak te passen, net als je riem en je schoenen (en sokken)
Alle reacties Link kopieren
Als hij echt nooit een pak draagt, zou ik de stropdas ook weg laten. Mocht je het echt per se willen, lijkt zwart me te 'hard'.
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Schoenen en riem moeten dezelfde kleur zijn. Stropdas hoeft dat niet, en ik zou zelf ook voor zwart gaan.
...
Ik zou riem en schoenen in dezelfde kleur houden.

Zwarte stropdas op wit overhemd bij een bruin/grijs pak kan denk ik wel. Overhemd moet dan wel weer in exact dezelfde kleur als jouw jurk. Het wordt hoogstens een wat saaie combinatie voor hem denk ik.



Ik zou het pak met het overhemd meenemen naar een winkel waar stropdassen worden verkocht. Zonder dat is het altijd heel lastig om een stropdas uit te kiezen.



Mijn man had een pak gekocht dat totaal niet stond bij mijn trouwjurk, dus hebben we nog een trouwpak gekocht. Dat kan ook nog natuurlijk. Het waren trouwens wel vrij normale pakken en hij draagt ze buiten onze bruiloft ook wel, dus het was niet zo erg.
Alle reacties Link kopieren
Riem en schoenen moeten m.i. dezelfde kleur hebben, de stropdas mag maar hoeft niet. In de kleur van de stropdas ben je vrij om te kiezen.
Ik zou ook de riem in dezelfde kleur als de schoenen doen en voor de stropdas terug gaan naar SuitSupply om erbij uit te zoeken. Maar zónder stropdas vind ik ook erg mooi.
Zonder stropdas vind ik ook wel mooi eigenlijk, maar dan moet je wel een overhemd hebben die dat kan dragen zeg maar. Niet een te simpel gevalletje dus, anders is het net alsof ie 'm vergeten is.
Alle reacties Link kopieren
Zelf zou ik bij een bruiloft geen zwarte stropdas dragen. Die draag ik namelijk bij begrafenissen en crematies.

Zwarte stropdassen waren een tijdje geleden trouwens wel hip. Heb veel foto's gezien van (Amerikaanse celebrities) sterren die naar feestjes gingen.



Overigens alvast mijn felicitaties voor jullie voorgenomen huwelijk. Have fun!!!
Gefeliciteerd! de tips hierboven zijn duidelijk: riem in kleur van schoenen, stropdas gewoon uitzoeken, misschien is donkerblauw of zelfs diep rood (in een mooie matglanzende zijde) wel een idee?
En zorg inderdaad voor een mooi goedkleurend en goedzittend hemd, aangezien veel mensen hun bruiloft deels zonder jasje doorbrengen moet het er één zijn die goed aansluit en gezien mag worden....
Alle reacties Link kopieren
Riem en schoenen gelijk. Als je nog op elkaar af wil stemmen zou ik voor jou gekleurde schoenen of een bloemetje in je haar doen en dan zijn strop in die kleur.



Zo'n dunne zwarte satijnen stropdus is denk ik erg mooi bij zo'n pas. Misschien dat ik een wit overhemd eronder te wit vind. Net een beetje lichtgrijs, of cremig of lichtblauw is misschien mooier.

Schoenen en riem horen in dezelfde kleur, ligt een beetje aan het pask of je die bruin of zwart moet doen. Ik denk dat ik voor de tijd van het jaar eerder voor bruin, cognac-achtig zou kiezen.
Alle reacties Link kopieren
De riem en schoenen moeten eigenlijk wel in dezelfde kleur. Normaal gesproken zou ik zeggen dat je het beste een stropdas kunt kiezen die wat meer in de richting van het pak of schoenen komt. Maar dan zou jouw strik om je jurk eigenlijk ook meer die kleur moeten hebben. Dus dan lijkt zwart mij weer het beste. Ik vind persoonlijk zwart altijd wel wat treurig...
Alle reacties Link kopieren
Stropdas in dezelfde kleur als de strik is een leuk idee maar dan zou ik de strik vervangen door een mooie kleur.

Schoenen en riem bruin, let ook op de sokken!
Alle reacties Link kopieren
Idd, kun je jouw strik niet vervangen door een andere kleur, of zit ie vast aan je jurk? Bij handwerkwinkels of op de markt kun je linten kopen in alle kleuren van de regenboog.

En dan zou je een lint in de kleur van zijn stropdas kunnen kopen.



Idd met het pak en overhemd naar een winkel waar ze ze verkopen en vragen om advies. Mijn ex droeg wel eens een zwarte stropdas en dat vond ik toen best mooi, maar dan had hij ook wel een zwarte riem en zwarte schoenen. Meestal bij een donkergrijs pak, en dan bijv. een lila hemd. Mij lijkt het persoonlijk niet zo heel mooi bij bruine schoenen en riem...
Ik denk dat het voor je aanstaande wel leuk is om iets kleur te hebben, en als je het pak zo beschrijft past elke kleur er zowat bij. Voor jou is het misschien leuk om diezelfde kleur terug te laten komen in een mooie corsage op je jurk of een bloem in je haar, wat MdK dus zegt.



Zonder kleur lijkt het me een saaie begrafenis-combi. Zonde, want klein trouwen betekent niet kleurloos trouwen, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven