Hoe inkijk door voordeur met glaspaneel verhinderen

04-05-2010 18:40 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
In ons nieuwbouwhuis krijgen wij in de voordeur een glaspaneel. Nu is ons verteld dat dit helder glas moet zijn omdat je moet kunnen zien wie er voor de deur staat.

Gezien de gelijkheid met de andere woningen wil de aannemer hier ook geen matglas in zetten combineerd met een spionnetje oid.



Wil willen graag de inkijk in onze gang beperken. Nu heb ik begrepen dat plakfolie op HR++ glas sterk wordt afgeraden. Toch willen we niet met gehaakte gordijntjes gaan werken. Het is een strak, modern huis en die uitstraling willen we graag behouden.



Wat zou een goede oplossing kunnen zijn? Alvast bedankt voor jullie reacties.



Ik heb er even een apart topic van gemaakt. Het is qua oplossingen volgens mij niet echt te vergelijken met een compleet woonkamerraam. Shutters voor mn raampje van 20x80 cm is misschien toch wat overdreven :-)
Alle reacties Link kopieren
kun je niet voor mat glas kiezen?
Alle reacties Link kopieren
oeps lees weer te snel.....
Alle reacties Link kopieren
Matglas aan de binnenkant er voor hangen ? Of gekleurd glas ?
Aliquando et insanire lucundum est
Alle reacties Link kopieren
Wat is precies je bezwaar tegen het glas? Heb je hierdoor inkijk in de gang/hal? (Even voor de beeldvorming)
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo thuis in de wereld van nieuwbouwwoningen, en snap niet helemaal waarom de aannemer er niet tegen een meer prijs matglas mag inzetten , maar kan je niet na de oplevering er alsnog matglas in laten zetten?
Alle reacties Link kopieren
Oh en een gewoon (lang) gordijn voor de deur, is dat een optie?

Of zo'n 'vliegengordijn' met kraaltjes, zoiets dus:





The time is now
Jij koopt een nieuwbouwhuis en mag niet zelf beslissen wat voor deur erin komt?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben plakfolie gehad op onze glazen panelen (voordeur), dat was ook bij hr ++ glas en dat ging prima hoor. Het stond heel netjes en strak (wel heel belangrijk om je folie goed passend af te knippen natuurlijk). Onze voordeur kwam uit in de hal waar ook onze berging was (waar weer onze wasmachine stond) en daarom vonden wij het wel fijn als de inkijk wat beperkt bleef (voor het geval ik in mijn nakie een onderbroek uitt de droger wilde halen enzo). Kun je trouwens je glaspaneel niet voor de helft, of tot op ooghoogte, beplakken? Dan kun je toch nog kijken wie er voor de deur staat.
Ik heb laatst de plakfolie verwijderd omdat ik niet kon zien wie er voor de deur stond. Dan liever wat inkijk.
Alle reacties Link kopieren
Plak plastic erop plakken? (in vele motieven verkrijgbaar)
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Alle reacties Link kopieren
quote:germanwings schreef op 04 mei 2010 @ 18:57:

Jij koopt een nieuwbouwhuis en mag niet zelf beslissen wat voor deur erin komt?Sterker nog, een vriendin van mij kocht een nieuwbouwwoning en kreeg opgelegd welk type heg ze om de voortuin moest zetten. En zelfs ook nog dat deze op een lengte tussen de 30 en 40 cm geknipt moest worden. Ze moest hem overigens wel zelf betalen
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Is het een klein paneel? Alles wat je er voor hangt is niet goed, wordt te heet en dan kan HR++ glas knappen. Maar ik heb inmiddels al 8 jaar folie (wel het mooie folie van de beletteraar) op mijn raampje in de deur, en het gaat super. Niks aan de hand.



Misschien er op gokken en áls het zou knappen er alsnog matglas in laten zetten?

Ik heb gezandstraald folie en daar mijn naam in laten snijplotten naar eigen ontwerp. Heel erg mooi. Dicht, maar toch kan ik door de letters heen zien wie er voor de deur staat!
Alle reacties Link kopieren
quote:Vinyl schreef op 04 mei 2010 @ 19:00:

Is het een klein paneel? Alles wat je er voor hangt is niet goed, wordt te heet en dan kan HR++ glas knappen. Maar ik heb inmiddels al 8 jaar folie (wel het mooie folie van de beletteraar) op mijn raampje in de deur, en het gaat super. Niks aan de hand.



Misschien er op gokken en áls het zou knappen er alsnog matglas in laten zetten?

Ik heb gezandstraald folie en daar mijn naam in laten snijplotten naar eigen ontwerp. Heel erg mooi. Dicht, maar toch kan ik door de letters heen zien wie er voor de deur staat!Oh, dat vind ik wel een heel leuk idee! Zou je ook met bv je huisnummer kunnen doen.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dat ook, een soort naambordje in plakplastic naast de deur. Er moest ook echt wel iets op, anders was het veel te open qua inkijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Banba schreef op 04 mei 2010 @ 19:03:

[...]





Oh, dat vind ik wel een heel leuk idee! Zou je ook met bv je huisnummer kunnen doen.

Ja hoor! Ik heb mijn huisnummer + mijn voor- en achternaam.



Huisnummer groot bovenin, hoger dan kijkhoogte, en dan daaronder op z'n kant mijn naam. Erg mooi en heel strak!
Bij ons id de stad is een nieuwbouwwijk waar in een straat alle huizen een matglaspaneel hebben met het huisnummer erin.



Staat wel strak en idd een minimum aan inkijk en je kunt toch zien wie er voor de deur staat.



Als je dit kunt na laten maken met folie heb je hetzelfde effect.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat kan! Ik vind het ook erg mooi.

Mijn buren op de hoek hebben het zelf gesneden, naam en huisnummer, dát is dan wel weer heel lelijk geworden...
Alle reacties Link kopieren
quote:Vinyl schreef op 04 mei 2010 @ 19:11:

Mijn buren op de hoek hebben het zelf gesneden, naam en huisnummer, dát is dan wel weer heel lelijk geworden...
The time is now
Alle reacties Link kopieren
quote:Banba schreef op 04 mei 2010 @ 19:20:

[...]





Erger nog, toen ze uit elkaar gingen heeft buurman de letters er weer soort van ingeplakt. Alsof het ooit weer egaal zou worden. Dream on
Alle reacties Link kopieren
Bij de xenos hebben ze erg leuke zwarte (maar ook in andere kleuren) 'draadjesgordijnen'.

Ofwel van boven een band waar allemaal hele dunne draden hangen wat samen een gordijn vormt. Erg leuk én oogt modern.
Alle reacties Link kopieren
Luxaflex kan ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vinyl schreef op 04 mei 2010 @ 19:22:

[...]



Erger nog, toen ze uit elkaar gingen heeft buurman de letters er weer soort van ingeplakt. Alsof het ooit weer egaal zou worden. Dream on Whahaha, hoe kansloos!
The time is now
Alle reacties Link kopieren
quote:Vinyl schreef op 04 mei 2010 @ 19:22:

[...]



Erger nog, toen ze uit elkaar gingen heeft buurman de letters er weer soort van ingeplakt. Alsof het ooit weer egaal zou worden. Dream on Echt?!
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 04 mei 2010 @ 19:37:

[...]



Echt?!

Ja... als je een keer hier bent lopen we er even langs. Echt te sneu voor woorden. Ik erger me er kapot aan (gelukkig loop ik er niet vaak langs), maar je wil toch niet elke dag de naam van je ex dichtgeplakt zien?

Toen ik uit elkaar ging was dat het eerst wat ik er aan aan het pielen was.

(waarbij postbode me zag klooien en zei: dat moet je niet zelf doen, dat moet je je vriend laten doen!)



Waarbij ik hem zowat aanvloog!

WAAROM DENK JE DAT HET ER AF MOET, EIKEL!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven