Paddo's en Truffels

22-07-2010 13:45 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello...



Een goede vriendin van me gebruikt met haar vriend ongeveer 2x per jaar paddo's.. En sinds die verboden zijn, psilocybine bevattende truffels.. Die bevatten dezelfde stoffen..



Ze hebben mij gevraagd of ik een x wil mee doen, en om heel eerlijk te zijn ben ik wel nieuwschierig.. Het enige wat ik ooit "gebruikt" heb was een joint.



De gezondheids risico's heb ik bekeken.. En het schijnt minder gevaarlijk te zijn dan alcohol.. Ik heb me verdiept in het onderzoek dat gedaan is voor minister Klink.. Die uitwezen dat Paddo's (en dus ook truffels) qua gevaar erg laag scoren en eigenlijk alleen gevaarlijk zijn in geval van psychische problemen of combinatie gebruik.



Waarschijnlijk komen op deze post een heleboel "Niet beginnen aan die rommel!" en "Je bent dom als je je hier mee in laat" reacties van viva-ers die het nog nooit gedaan hebben.. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die het wél een keer hebben meegemaakt. Als je deze vraag op een drugsforum stelt krijg je vaak alleen maar positieve reacties..

Ik heb het idee dat ik hier een ietwat uitgebalanceerder antwoord zal krijgen ..



Ik wil dus graag weten:



Wat heb je gebruikt? (destijds paddo's?, of recenter truffels)

Hoe vond je dat?

Iemand een bad trip meegemaakt?

Nieuwe dingen over jezelf ontdekt?

Had je daarna een "kater" oid?

Tips?





Alvast bedankt!



Edit: Met truffels bedoel ik dus niet de peperdure.. of die van chocola ofzo ... Ik heb het over ondergrondse paddestoeltjes die psilocybine bevatten...
Alle reacties Link kopieren
In mijn studententijd ongeveer 10 x gedaan en alleen maar goede ervaringen. Zorg voor een 'sitter' iemand die niet gebruikt just in case. Doe het alleen als je je goed voelt, het versterkt emoties.

IK heb vooral verse gebruikt en daar thee van gemaakt, kan je beter doseren. Zorg voor vit C om de werking te minderen als het te heftig is. Doe het in een vertrouwde omgeving.

Ik heb geweldig gelachen en veel leuke dingen gezien.

Nu echter totaal de behoefte niet meer om de realiteit te verliezen.



Ik zag de muren ademen, kaboutertjes voor de ramen springen, mijn huid voelde als rubber.Heel apart.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er heel veel ervaring mee. Van paddo's kan je behoorlijk diep trippen. Hou rekening met wat je eet van te voren. Ga niet niets eten, dan kan je trip wel heel hard gaan. Ga ook niet zwaar tafelen want dan duurt het veel te lang voor je iets van de paddo's merkt.

Als je bang wordt in je trip, probeer daar dan niet tegenin te gaan maar ga er in mee. Als je je er tegen gaat verzetten wordt het angstig.

Het kan behoorlijk lang duren en hou er rekening mee dat het in golven komt en gaat. Dus als je denkt dat de trip minder wordt of afgelopen is, kan het weer terugkomen. Zorg dat je niet ver van huis bent/niet naar huis moet en dat je de volgende dag geen verplichtingen hebt.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
quote:SweetSummer schreef op 22 juli 2010 @ 14:27:





Als ik besluit mee te doen, dan doen we het buiten op een veldje waar geen kip langs komt.. 300m van het huis van mijn vriendin. Haar moeder is gewoon thuis voor het geval dat er iets mis gaat.

Weet die moeder er van en vindt ze het ok? Want misschien wil je wel naar binnen, kan goed dat je het bijvoorbeeld heel koud krijgt.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
quote:Biebeltje schreef op 22 juli 2010 @ 14:26:



Mijn man is van nature heel rustig en uitgebalanceerd, die lag in zichzelf te genieten van z'n visioenen. Hahah, ik had het eerste uur hetzelfde als jouw man. Ben overigens wel rustig, maar ook nou weer niet zo uitgebalanceerd
Ik heb twee keer paddo's gebruikt en een keer truffels. Vooral de eerste keer paddo's was geweldig. Je moet het op de nuchtere maag naar binnen werken. Wij aten ze, maar dat is wel heel vies. We hebben het gewoon thuis gedaan. Ondertussen zaten we een horrorfilm te kijken en opeens begon ik met lachen en dat heb ik uren volgehouden. Je hoefde bij wijze van spreken maar het woord 'poep' te roepen of ik lag alweer in een scheur van het lachen. Ik had wel als bij-effect dat ik het heel koud had, ook terwijl de kachel op zijn hoogst brandde. Ik beleefde kleuren heel intens. Ik wist niet dat ik zulke mooie halogeenspotjes had

Met de truffels kreeg ik meer hallucinaties. Ik weet nog dat de serie 'Baantjer" op stond en ik zag het gezicht van Piet Romer in dat van een wezen uit Star Trek veranderen. Heel bizar. Overigens, als je er genoeg van hebt, ga dan eten. Dat helpt om weer nuchter te worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijker schreef op 22 juli 2010 @ 14:30:

[...]



Weet die moeder er van en vindt ze het ok? Want misschien wil je wel naar binnen, kan goed dat je het bijvoorbeeld heel koud krijgt.





Moeder weet wat vriendin in kwestie bedoeld met "Mam, ik ga even wandelen"... Dus naar binnen is geen probleem



Xx
Alle reacties Link kopieren


Wat heb je gebruikt? (destijds paddo's?, of recenter truffels)

Paddo's. Een milde variant, mexicaantjes. Die zorgen vooral voor een blij gevoel en een lichte visuele hallucinatie.



Hoe vond je dat?

Erg leuk! Ik houd helemaal niet van drugs, maar ik had hier zulke leuke dingen over gehoord. Ik voelde me erg blij en zag lichte hallucinaties. De bloemen van mijn behang bewogen bijvoorbeeld. Net alsof het waaide. Maar het blije gevoel overheerste. Lekker lachen. En wat ik prettig vond is dat ik evengoed het gevoel had, dat ik alles wel onder controle had. (Als je teveel alcohol hebt gedronken, kun je nog wel eens rare dingen doen bijvoorbeeld) Ik vond dit een prima paddo om voor het eerst te proberen.



Iemand een bad trip meegemaakt?

Ik niet. Een vriendin had iets andere paddo's. Die vond het ook grappig maar die zag bij zichzelf hele grote handen en voeten. En kreeg aan het einde een angstig gevoel. Op een gegeven moment had ze zoiets van 'dit vind ik niet leuk meer'.



Nieuwe dingen over jezelf ontdekt?

Nee. Daar waren ze te licht voor denk ik.



Had je daarna een "kater" oid?

Absoluut niet. De dag erna had ik echt een positief gevoel. Zo van; `Jezus, wat heb ik gister een leuke dag gehad'!



Tips?

Neem ze niet te laat. Het is het handigst om het overdag te gebruiken. Omdat je toch wel een uur of 4/5 bezig
Mijn moeder werkt in de revalidatie en daar is het verhaal van de 'uitgestelde bad trip' door paddo's helaas ook heel bekend. Er zijn daar al meerdere patienten opgenomen die tijden later opeens heel rare acties uithaalden.
Alle reacties Link kopieren
foutje
Alle reacties Link kopieren
Tip van Spijker is ook een goede: zorg dat je niet te laat begint maar ook dat je de volgende dag geen verplichtingen hebt. Voordat alles goed en wel is uitgewerkt ben je wel 7 à 8 uur verder en ook de volgende dag kun je je nog wat wazig voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd op een gegeven moment ook wel angstig, maar kon mezelf goed inpraten dat het allemaal kwam door de paddo's, dus zo ver heen was ik niet.



Moest op een gegeven moment ook naar de WC en heb echt heel goed gecheck of ik wel echt op de WC zat (was bang dat ik anders m'n bed onder zou piesen ofzo...). Het voelde allemaal wat onwerkelijk.

Ook met tanden poetsen had ik het idee dat ik een paar armen extra had...
Alle reacties Link kopieren
Heb die link gelezen sweet summer en samen met de reacties hier klink het wel heel gaaf! Alleen jammer dat ik de 1e keer enorm hoge verwachtingen had en er niets gebeurde. Volgens mij ben ik toen genept. Zorgen jullie dat er altijd iemand bij is die nuchter blijft? Want ik denk dat het lastig is zo iemand te vinden, aangezien het mezelf ook niet echt leuk lijkt om bij een paar hallucineerde mensen te zitten terwijl je zelf nuchter bent..
Alle reacties Link kopieren
Nee ik zorg niet dat er iemand bij is die nuchter is, want daar is voor diegene geen klap aan. Ik doe het wel altijd samen met iemand, en als ik uit ben vertel ik wel eerst aan mensen dat ik ga trippen. Ik zou overigens erg afraden om je eerste trip te doen als je uitgaat.

Tijdens mijn heftigste trip kon ik urenlang niet meer praten. Dat soort onverwachte dingen kunnen ook gebeuren, maar ik neem aan dat je een bescheiden hoeveelheid gaat gebruiken.

Sommige paddotrips vond ik heftiger dan lsd, dus beschouw het niet als speelgoed omdat het er toevallig zo onschuldig uitziet.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik heb ook wel eens paddo's gebruikt, was erg leuk.

Ik begon op gegeven moment wel dingen te zien die niet leuk waren, maar omdat ik me ervan bewust was dat het door de paddo's kon, kon ik het ombuigen in leuke dingen. Ik dacht gewoon 'hee, dit wil ik niet zien, ik wil iets leuks!' en toen kwam het.



Heb net even die link bekeken, salvia lijkt me ook wel gaaf om eens te proberen.
Alle reacties Link kopieren
2x gebruikt. Eerste keer was het super! Een paarse ballon was mijn vriend en ik heb uren naar een druif gekeken/mijn haren gevoeld/de muur bekeken. Alles was zoveel mooier, echt geweldig! Daarna heb ik de hele kamer verbouwd en alles op kleur gezet, inclusief mijn vriend haha.



De tweede keer was vreselijk. Ik had het ook niet moeten doen want ik zat in een minder lekkere periode. Mijn vriend zat in zijn eigen wereldje terwijl ik de meest vreselijke dingen zag. Naar bed gaan en ogen dichtdoen had totaal geen zin, daar werd het nog erger. Uiteindelijk heb ik tig suikerklontjes opgegeten, daar zou het sneller van wegtrekken. Heb me nog een dag raar gevoeld en daarna was het over.



Succes en geniet ervan want ik blijf vooral het leuke aspect onthouden!
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een vriend die nuchter bleef totdat het ging werken en alles ok was. HIj ging weg met mobiel op zak en was gewoon bereikbaar. Uigaan zou ik zeker afraden. Zorg voor vertrouwde mensen in je omgeving. Je hebt niet veel extra prikkels nodig. Je hebt aan een kamerplant voldoende voor uren
Alle reacties Link kopieren
Waar krijg je die dingen trouwens nog??
Alle reacties Link kopieren
Ik heb redelijk wat ervaring met hallucineogende middelen.

LSD, Paddo's, truffels.



LSD raad ik niemand aan, maar goed dat ben je ook niet van plan dus dat is mooi.



Paddo's hangt er ook vanaf hoe groot jij bent, hoeveel je weegt etc etc.. met hoeveel je zal voelen.

Maar mijn ervaringen zijn erg goed.



Ik zou wel suiker en fris in huis halen i.v.m suiker die er in zit. Dan mocht het fout gaan kan je dat een beetje helpen. Ook helpt het om tegen je zelf te zeggen ik ga niet bad. En probeer aan leuke dingen te denken. Je kan jezelf heel erg beïnvloeden met zo'n trip. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Goede adviezen allemaal! Hoop dat TO dat ook vindt

Ben je nog wel in staat iemand te bellen dan, als er iets mis gaat..?
Alle reacties Link kopieren
quote:siesa schreef op 22 juli 2010 @ 16:09:

Waar krijg je die dingen trouwens nog??Smartshops. In bijna elke (grote) stad wel te vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:siesa schreef op 22 juli 2010 @ 16:09:

Waar krijg je die dingen trouwens nog??Die truffels schijn je gewoon in smartshops te kunnen krijgen (en paddo's onder de toonbank volgens mij ook wel?).
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb totaal niet de ervaring dat suiker of vitamine c ook maar iets helpt: als je tript dan trip je.



Fris zou ik zeker niet drinken, mijn ervaring is dat alle frisdrank ineens niet meer smaakt, alsof je dwars door de chemische samenstelling heen prikt. Gewoon lekker water en thee drinken.



En géén pure chocolade bij je paddo's eten want dat versterkt het effect (ja, of dus juist wel, als je weet wat je doet).
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
El_lebel ik ben het zeker met je eens!

Hele fijne adviezen hier! Heb het er met vriendinlief over gehad en maandag ga ik het dan voor het eerst proberen .. Vind het wel ONWIJS spannend!



Haar vriend doet trouwens niet meer mee zei ze. Hij moet werken. Vind ik niet zo heel erg.. Ik ken mijn vriendin erg goed, maar hem wat minder...



Ik laat wel weten hoe het ging!!





Laat de reacties nog steeds maar komen trouwens! Leuk om te lezen!!!
Alle reacties Link kopieren
Moet wel zeggen dat ik het heel erg bijzonder vind dat alle reacties zo positief zijn terwijl niemand hoor over eventueel afhankelijk er van zijn enzv.. Prettig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven