Liften in Utrecht

25-08-2010 22:25 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het voeren van spontane korte gesprekken, zonder dat je de ander kent. Voor heel even kun je niet anders dan heel dicht bij elkaar zijn. Het perfecte moment om even over koetjes en kalfjes te praten: samen in de lift. Waarom iedereen altijd de kaken stijf op elkaar houdt is een raadsel.



In een duo hebben wij vandaag vier verschillende liften in vier verschillende warenhuizen in Utrecht aan een onderzoek onderworpen. Binnen één uur hebben wij kort met onze toevallige liftgenoten gesproken en hebben zo een lijst kunnen maken van een aantal liften en hun sfeer!



V&D



De lift in de V&D is een redelijk aangename ruimte, hoewel het er binnen wel net iets te warm is. Hij is snel en keert telkens terug naar het parterre wanneer hij niet opgeroepen wordt.



de Bijenkorf



De lift in de Bijenkorf is hoogst ongeschikt voor deze actie. Doordat de deuren van glas zijn kunnen de potentiële liftgangers ons al lang van tevoren zien staan en raken geïntimideerd door het aantekeningenblok en onze blikken. Daarnaast is hij extreem traag, vooral de laatste decimeters – wat leidt tot enige frustratie.



Na enkele tijd zijn we vetrokken.



C&A



De lift bij de C&A heeft een opmerkelijke inkeping aan de linkerkant waar wij ons in op konden stellen zodat naderende liftgebruikers zich niet geïntimideerd zouden voelen door onze aanwezigheid. Het is verder een vrij ruime lift met witte muren en een merendeel aan liftknoppen die alleen door het personeel gebruikt kunnen worden. Helaas bedient de lift maar twee etages waardoor hij niet erg vaak gebruikt wordt.



H&M

http://i1207.photobucket.(...)art/082510151505.jpg

Verreweg de minst aantrekkelijke lift. Weggemoffeld achter een woud aan kledingrekken en heen en weer rennende mensen leek het alsof hij niet voor gebruik bestemd was. Het was er benauwd en klein, de muur was onderaan kapot en het stonk er behoorlijk. Ook hier bediende de lift slechts twee verdiepingen, maar de liftknoppen reageerden niet, waardoor de tweede verdieping met de lift onbereikbaar scheen.



Na enige tijd te hebben gewacht hebben verlieten we de lift wegens gebrek aan gebruik.



Score

V&D: de lift het meest geschikt voor een gesprek omdat hij het meest gebruikt wordt. Doordat de V&D meer dan twee verdiepingen telt wordt de lift ook veelvuldig gebruikt en verzekert u dus van liftgenoten. Wij kennen een score toe van 8/10, een score die hoger was geweest als wij onze gang hadden mogen gaan en er niet na verloop van tijd uit gezet werden.



de Bijenkorf: door de traagheid waarmee de lift het laatste stukje aflegt is hij niet echt geschikt voor frequent gebruik. Het was leuk om de verdiepingen langs te zien glijden door de glazen deuren, maar door een gebrek aan liftgenoten geven wij deze lift een score van 4/10.



C&A: een goede lift die er goed uit zag. Hij wordt niet zo veel gebruikt en dat is eigenlijk het enige nadeel aan deze lift. Wij geven deze lift een score van 6/10.



H&M: we hebben het al eerder gezegd: deze lift is het minst aantrekkelijk. Hij ziet er afgeragd uit, en het ruikt er niet prettig. Doordat de lift het (vermoedelijk) niet doet en dus niet gebruikt wordt kennen wij deze lift een score toe van 1/10.



Dit zijn onze bevindingen. Weten jullie nog goede liften voor een vlotte babbel?
Alle reacties Link kopieren
Zijn er serieus mensen die in de H&M in ut de lift nemen?
wtf heb je geen werk?
Alle reacties Link kopieren
Euhhhhhh
En een lift is een functioneel maar uiterst vervelend gebruiksvoorwerp, geen plek voor social talk op elkaar geplakt in een stinklift zonder daglicht in een hysterisch warenhuis
Alle reacties Link kopieren
Waarom iedereen altijd de kaken stijf op elkaar houdt wanneer ze samen in de lift staan, en naar voren kijken. Heeft te maken met de intimiteits equilibriumtheorie...
Alle reacties Link kopieren
@dgs, en dan staat er in die lift altijd wel iemand die niet weet van het bestaan van douche, deo of wasmachine.
Alle reacties Link kopieren
Je bent de hema vergeten
quote:anjapanja schreef op 25 augustus 2010 @ 22:30:

Waarom iedereen altijd de kaken stijf op elkaar houdt wanneer ze samen in de lift staan, en naar voren kijken. Heeft te maken met de intimiteits equilibriumtheorie...





wat???



Volgens mij heeft het te maken met het feit dat een lift een ongezellig stinkhok is waar je met wildvreemde soms stinkende mensen in zit



Maar dat is misschien wel mijn misvatting hoor
De lift in het verzorgingstehuis van mijn vader vind ik wel aardig. Maar dat ligt gewoon aan de mensen die er zo af en toe in staan.
Ik vind het vrij triest dat jullie je a) hier mee bezig houden en b) denken dat het een ander ook nog zou kunnen interesseren.
Alle reacties Link kopieren
De lift in het ziekenhuis is trouwens wel lekker ruim. En schoon.
Alle reacties Link kopieren
@ dgs ja, dat ook ;)
Vind het reuze interessante materie Nummer, misschien volgende keer een epistel over roltrappen of wolwinkels of gezellige stiltecentra
ghe google ads werkt als een trein
Nou Suus, ik zou zo zeggen: veel plezier! Leef je uit in de wolwinkel (doe jij maar niet die stilteruimte), maar dan verwacht ik van jou wel een iets boeiender verslag
Alle reacties Link kopieren
De hema en het ziekenhuis zijn inderdaad goede suggesties! Hoewel de hema meestal wel maar 2 verdiepingen heeft.. Dus dan kun je minder lang met elkaar kletsen. Ziekenhuis is iig zeker het proberen waard!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ruza schreef op 25 augustus 2010 @ 22:27:

Zijn er serieus mensen die in de H&M in ut de lift nemen? Mensen met kinderwagens bv.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
zo die van de hema is echt te mini om samen te kletsen,je kan er net alleen adem halen...die van new yorker is nog erger trouwens vol zooi.de lift in onze flat is erg gezellig,vooral als ik er met zoon insta
Alle reacties Link kopieren
quote:Ruza schreef op 25 augustus 2010 @ 22:27:

Zijn er serieus mensen die in de H&M in ut de lift nemen? Rolstoel
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bertje88 schreef op 25 augustus 2010 @ 22:44:

De hema en het ziekenhuis zijn inderdaad goede suggesties! Hoewel de hema meestal wel maar 2 verdiepingen heeft.. Dus dan kun je minder lang met elkaar kletsen. Ziekenhuis is iig zeker het proberen waard!



Lijkt me fantastisch. Kan het me helemaal voorstellen. Stel je even voor:



Je bent net in een ziekenhuis geweest. Slecht nieuws. Misschien ga je dood, kan je ziekte niet worden behandeld of blijkt dat je nooit meer kinderen kan krijgen. Je kan nog net je tranen inhouden, maar binnen raast het verdriet en de woede door je lijf. En ineens, terwijl je de lift inloopt, staat daar een aantal jongelui. Aantekeningen te maken. Naar je te kijken alsof je een aapje bent.



Heel goed plan! Heel sociaal ook!
Alle reacties Link kopieren
Als jullie morgen met een bordje bij de oprit bij de Veemarkthallen staan, dan neem ik jullie niet mee



(ja, speciaal hiervoor heb ik een nick aangemaakt )
anoniem_111799 wijzigde dit bericht op 26-08-2010 00:23
Reden: ohoh, meteen al een typ(e)fout in mijn eerste reactie...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Van alles wordt toch tot in het belachelijke onderzocht.

Hoe vaak peuter je tijdens je werk in je neus, krab je aan je anus.

En waarom?

Dit vond ik wel een leuke van Bartje88. Wat maakt het uit?

Bartje en kompaan hebben vast nog vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Hee w00t. Dank nog voor dat mes . En verder, mom's the word!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven