Geld & Recht alle pijlers

Autoverzekering, welke is goed en goedkoop?

30-08-2010 21:13 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het eigenlijk al..



Op het moment betalen wij ¤225 per kwartaal voor een all risk (WA casco) en ik ben eens een beetje aan het rondkijken of dit niet goedkoper kan..



Mijn partner heeft zit op dit moment op trede 18 en heeft meer dan 12 schadevrije jaren, ik zoek een verzekering waarin dit meegenomen kan worden.



Welke autoverzekering heb jij, ben je tevreden en hoeveel ben je kwijt?
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn toch allerlei vergelijkingssites voor? Het hangt helemaal af van je auto, je leeftijd, wat je wil verzekeren, waar je woont.

Zo'n topic gaat je niet verder helpen.
Alle reacties Link kopieren
Idd vergelijkingssite opzoeken. Trede's en schadevrije jaren worden altijd gewoon meegenomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me bij de vorige 2 aan. Als je in / nabij de Randstad woont, heb je dikke pech. Dan betaal je flink voor alle autodiefstallen uit je omgeving (en verder).
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard heb ik al verschillende vergelijkingssites geraadpleegd, er zijn alleen zoveel aanbieders..



Was alleen benieuwd wat de ervaringen zijn van een verzekeraar als bijv. Ditzo, FBTO, ING etc
Alle reacties Link kopieren
Dat staat er ook bij op die sites, verzekeraars krijgen een waardering.

Wat heb je eraan als hier twee mensen roepen dat FBTO zo stom is en een persoon Ditzo heel fijn vindt. Ga je dan voor Ditzo?
Alle reacties Link kopieren
Maar dan krijg je toch gewoon de goedkoopste aanbieder TO?

Ik kan je wel mijn mening geven over onze verzekeraar, maar ik denk dat er dan binnen 10 minuten iemand opduikt die precies het tegenovergestelde beweert.



Maar als je het echt wilt weten, wij zitten bij de OHRA, die waren in onze woonplaats, voor onze auto, met het type verzekering dat wij graag wilden hebben het goedkoopst.
Alle reacties Link kopieren
Unive ..
Alle reacties Link kopieren
Ditzo en tevreden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij lange na nog geen 12 vrije jaren, maar betaal bijna net zoveel als jij. Ik zit bij Alliance voor 225 euro per kwartaal ong. Dit is all risk incl no claim beschermer. De hele mik mak voor een nieuwe auto. Ik zou idd even verder snuffelen!
Alle reacties Link kopieren
Heb je nou trouwens all-risk, of WA-casco? Dat is een heel verschil.
Alle reacties Link kopieren
zit via collectief bij ohra
All risks en wa casco is exact hetzelfde!
Alle reacties Link kopieren
quote:pantalaimon schreef op 30 augustus 2010 @ 21:55:

Heb je nou trouwens all-risk, of WA-casco? Dat is een heel verschil.



Is geen verschil. Vroeger noemden men het All-risk. Nu is het WA- (volledig) casco.



Hier trouwens ASR, maar in een collectief, dus hoge korting. Overigens zeer tevreden.
Dan vraag je bij diverse maatschappijen offertes op en vergelijk de voorwaarden. Het kost even wat tijd en moeite maar dan weet je het.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dan ben ik in de war met mini-casco. Excuus!
Alle reacties Link kopieren
Ligt het aan mij, of is All Risk en WA Casco niet hetzelfde? Ik dacht dat WA Casco maar iets meer was dan WA, en All Risk zoals het al zegt het meest uitgebreide pakket...



Maar goed, wij zitten bij Univé, en zijn daar erg tevreden. Mijn man had daar ruim 10 schade vrije jaren, en ik kon mijn auto onder mijn naam maar met hetzelfde aantal schade vrije jaren ook verzekeren. Terwijl ik nog niks had opgebouwd omdat het mijn eerste auto was. Vond ik erg netjes.

Schadevrije jaren kun je voor zover ik weet altijd meenemen, zolang je daar een bewijsje van hebt. Dit kun je gewoon opvragen bij je vorige verzekering.



Verzekering kost niet zoveel, maar dat komt ook omdat we twee auto's verzekerd hebben en al onze andere verzekeringen daar ook lopen. Pakketkortingen zijn vaak erg interessant. Dus vergeet die niet mee te nemen in je berekening! Het kan dus erg veel schelen als je een autoverzekering neemt bij een verzekeraar waar je al het eea hebt lopen.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Alle reacties Link kopieren
mosterd..... ben net als meer mensen blijkbaar in de war met WA+...



Overigens hebben ze het bij Univé nog steeds over All risk ipv WA casco.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
ik betaal 27 euro per maand all risk voor mijn nieuwe autooo.

Maar dat is een Citroen C1 dus geen al te dure.

Bij Klaverblad verz.



Eens kijken op www.independer.nl oid?
Alle reacties Link kopieren
quote:Margheritaa schreef op 30 augustus 2010 @ 21:54:

Ik heb bij lange na nog geen 12 vrije jaren, maar betaal bijna net zoveel als jij. Ik zit bij Alliance voor 225 euro per kwartaal ong. Dit is all risk incl no claim beschermer. De hele mik mak voor een nieuwe auto. Ik zou idd even verder snuffelen!Tja, nogal een verschil of je een dikke Volvo of een koekblik hebt. Je kunt toch niets zeggen als je het type auto niet weet?!!
Ik heb mijn autoverzekering bij FBTO en ben daar erg tevreden over. Goede en snelle service en alles valt via de website te regelen.



- premie ¤ 47,68 per maand

- all risk / WA-casco

- inzittendenverzekering

- no-claim beschermer

- ik woon in het westen van NL

- compacte auto (denk aan bijv. een Opel Corsa qua formaat)

- bouwjaar 2006

- ik rij 12.000 tot 20.000 km per jaar

- geen eigen risico

- 3 schadevrije jaren



Is voor mij echt de goedkoopste.
Alle reacties Link kopieren
Jquote:vivagirl81 schreef op 30 augustus 2010 @ 22:13:

[...]



Ja heb je gelijk in idd. Ik rijd een renault twingo, klein wagentje.



Bieb wat ben jij goedkoop uit. Komt dat ook omdat ie heel milieuvriendelijk is of is dat alleen met de wegenbelasting voordelig?



Tja, nogal een verschil of je een dikke Volvo of een koekblik hebt. Je kunt toch niets zeggen als je het type auto niet weet?!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel erg tevreden over centraal beheer maar heb daar ook wel collectieviteitskorting. Ik heb al mijn verzekeringen daar lopen en heb wel eens gekeken naar overstappen maar uitiendelijk ben ik dan altijd duurder uit. Die vergelijkingssites kloppen niet helemaal. Daar staan altijd mooi lage bedragen op maar dat is dan wel een ttotaal uitgeklede verzekering. Als ik die dan wil op plussen tot het niveau van mijn huidige dekking kom ik altijd duurder uit.
Ik heb de vergelijkingssites gebruikt en ben terecht gekomen bij AllSecur.... ik vond Independent en Ditzo in verhouding duur!
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is Inshared (veruit) het goedkoopst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven