Viva zoekt alle pijlers

Hoe vier jij dit jaar Kerst?

19-10-2020 13:56 23 berichten
Voor VIVA Mama wil ik graag weten hoe jij Kerst dit jaar gaat vieren.

Kerst zal dit jaar waarschijnlijk anders zijn dan anders. Baal je daarvan of is minder kerststress ook weleens fijn? Welke kersttradities kun je nog wel doorvoeren? Ga je ook nieuwe tradities proberen in te voeren, en zo ja welke?

Jullie antwoorden kunnen gebruikt worden in VIVA Mama. Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,

Heleen van VIVA Mama
Alle reacties Link kopieren
coronavirus-covid-19/kerst-in-coronatij ... #p32032049
Alle reacties Link kopieren
We zijn er nog niet zo mee bezig, maar ik verwacht dat we dit jaar kerst niet groots gaan vieren met de hele familie (22 volwassenen en 13 kids)

In plaats daarvan denk ik dat wij als gezin van 6 lekker thuisblijven en kerst net als anders vieren, maar geen bezoek. Misschien, denk het wel, nodigen we mijn moeder uit omdat zij alleenstaand is en dan komt ze maar gezellig hier.

Een kerst zonder bezoek en jurkjestress? Lijkt me heerlijk!
Ik denk er nog niet over na. Eerst maar eens afwachten wat tegen die tijd mag en kan. We gaan er sowieso iets leuks van maken.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
19-10-2020 14:33
Ik denk er nog niet over na. Eerst maar eens afwachten wat tegen die tijd mag en kan. We gaan er sowieso iets leuks van maken.
+1
Alle reacties Link kopieren
Hier staat genoeg in
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit kerststress. Nu ook niet dus. Mijn vader komt eten en 1 dag gaan de meiden naar ex daar komt zijn familie en dit jaar ga ik dan niet mee omdat er dan teveel mensen zijn. Helemaal prima. Lekker met man in bed slechte kerstfilms kijken en de leftovers opeten. Als het mooi weer is lekker wandelen. Anders seks. Of ook. Hahaha Het is net aan herfst. Ben nog niet in kerststemming eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat ga jij doen met kerst dit jaar Heleen?
Alle reacties Link kopieren
Super, bedankt!
Too much love will never kill you
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
19-10-2020 15:21
Wat ga jij doen Heleen?
Ik weet het nog niet, normaal vliegen we van ouders in Friesland naar schoonouders Zeeland en ben ik nu al met de voorbereiding bezig haha. Het lijkt me wel erg jammer als dat niet door kan gaan, door de maatregelen of doordat bijvoorbeeld iemand symptomen heeft, anderzijds: wel heel relaxed 😂

Weet jij het al?
anoniem_401197 wijzigde dit bericht op 19-10-2020 15:35
2.18% gewijzigd
Too much love will never kill you
Alle reacties Link kopieren
Net als alle andere jaren: met man naar een huisje ergens, bij voorkeur met een sauna. Kind laten we thuis.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Net als altijd: gewoon thuis in kerstpyjama met één of twee kinderen (afhankelijk van de plannen van oudste, voor mij hoeft ze niet de hele dag op te zitten en pootjes te geven bij paps en mams).
Alle reacties Link kopieren
Nog niet over nagedacht, maar na het lezen van dit topic wel. Normaal vieren we Kerst bij mijn vader. Wij en zus met aanhang samen is teveel. Wij en vader naar zus is ook teveel. Vader en zus met aanhang naar ons is 3 volwassenen (en kinderen onder de 12 jaar), dus dat zou mogen. Zitten we nog wel met 'geen onnodige reisbewegingen'...

Bij schoonouders meer kinderen dan Kerstdagen, als de blokjes dan nog steeds niet mogen, en risicogroep. T.z.t. polsen bij hen wat zij willen.

Genoeg om over na te denken, we wachten het nog even af. Anders ligt de Home-alone-DVD-box ook nog in de kast ;-).
Alle reacties Link kopieren
heleenvanlier schreef:
19-10-2020 15:33
Ik weet het nog niet, normaal vliegen we van ouders in Friesland naar schoonouders Zeeland en ben ik nu al met de voorbereiding bezig haha. Het lijkt me wel erg jammer als dat niet door kan gaan, door de maatregelen of doordat bijvoorbeeld iemand symptomen heeft, anderzijds: wel heel relaxed 😂

Weet jij het al?
Leuke plekken! Het is nog wat ver weg maar ik denk dat ik het met mijn ouders vier en als het kan bezoek ik mijn oma rond die dagen. Als er iets met surprises en/of gedichtjes of zo zou zijn rond sint wil ik voorstellen dat te doen rond kerst.
Net als altijd, low profile. Geen verplichtingen en werkende partner
Ik denk dat we nu eens echt 2 dagen thuis gaan blijven. Wel zin om daar voor ons alle drie een foute kersttrui of onesie voor te kopen en dan lekker op de bank en misschien nog even een wandeling. En vooruit misschien ook even voor het raam zwaaien bij mijn ouders. Ik ben bang dat ik dat toch niet kan laten. Maar absoluut niet naar binnen.

Eigenlijk vind ik Sinterklaas vervelender. Dat we dat niet samen met de opa en oma's pakjesavond kunnen vieren.
Ik ga me lekker helemaal volvreten.
Volgens mij zijn wij deze oud en nieuw dan ook voor de eerste keer met zijn drietjes. Wel echt heel raar. De maatregelen zijn natuurlijk nu voor 4 weken, maar ik denk toch echt dat we de hele feestmaand hier aan moeten geloven. Maar ach, genoeg eten en drinken, foute kerstfilms en spelletjes en we hebben het lang zo slecht niet. Ik ben wel zo'n type die eigenlijk nooit wat wil missen. Altijd ergens heen moeten en dingen meemaken. Normaal zou ik zo'n heel kerstweekend thuis zitten zonde vinden. Maar ergens kijk ik er nu wel naar uit.
Dit hoort toch ook in de Coronapijler?

En verder staat er al veel in dat topic dat hier geplaatst is.
Alle reacties Link kopieren
Momenteel kunnen mijn oudste dochter en ik niet bij elkaar op bezoek zonder bij thuiskomst in quarantaine te moeten. Misschien is er met Kerst nog wel ergens een Grieks eiland ‘geel’, dan vieren we het daar.
Alle reacties Link kopieren
BosscheBol1984 schreef:
19-10-2020 16:33
Ik ga me lekker helemaal volvreten.
🤣🤣
Ik hoop op de bank onder een dekentje in een kerstpyjama naast een tafel vol eten, zonder de verplichte familiebezoekjes. Ben dan 35 weken zwanger en dat klinkt gewoon heel aantrekkelijk. Pas toch niet meer in zo'n kerstjurkje :proud:
Geen idee. Ik ga morgen mijn moeder begraven.
Normaal iig één van de dagen met ouders en soms een alleenstaande vriendin er bij. Nu.. geen idee.
Misschien als mijn vader niet vlucht dan kaasfondue gewoon bij mij thuis.
strings-attached schreef:
19-10-2020 19:19
Geen idee. Ik ga morgen mijn moeder begraven.
Normaal iig één van de dagen met ouders en soms een alleenstaande vriendin er bij. Nu.. geen idee.
Misschien als mijn vader niet vlucht dan kaasfondue gewoon bij mij thuis.
Gecondoleerd. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sinterklaas en de Kerstman zullen juist extra geheimzinnig zijn dit jaar, want ze komen wel hoewel je ze niet ziet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven